Aamuiset ulkolämpötilat alkavat olla jo niin alhaalla että kovasti pitäisi lohkolämmitintä käyttää. Eilen illalla satuin asian sitten muistamaan ja virittelin lämmittimen johdon emännän auton keulan ja lämmitystolpan väliin.
Tänä aamuna sitten huomasin että lämmitintolpassa oleva kello ei toimi. Virtaa kyllä tulee kun "hahlo" on kohdillaan mutta kellomekanismi ei pyöri.
Ratkaisu tähän on kuitenkin helppo. Peräluukun syövereistä nimittäin löytyy irrallinen ajastin mallia tämä.
![](http://kauppa.pkst.fi/WebRoot/GPL/Shops/18032009-133761/5086/2D77/3E93/5B92/2859/0A28/1009/ED32/ThebenIP44.jpg)
Nyt vain alkoi mietityttää mikä ajastusjakso olisi sopivin lämmitykseen?
Omassa kotipaikassa on autonlämmittämiseen tarkoitettu pistorasia jota ohjataan sähkötaulussa olevalla kellolla. Siinä ajastusjaksot menee muistaakseni 2h päällä, 2h pois. Idea tässä on tavallaan hyvä koska auto on tavallaan ollut lämmityksessa, lähtipä liikenteeseen mihin aikaan päivästä hyvänsä. Itseä vain mietityttää onko tuo 2h sykli liian pitkä.
Olisiko siis vaikka 1h päällä, 0.5h pois parempi vaihtoehto.
Ajatuksia?
Tänä aamuna sitten huomasin että lämmitintolpassa oleva kello ei toimi. Virtaa kyllä tulee kun "hahlo" on kohdillaan mutta kellomekanismi ei pyöri.
Ratkaisu tähän on kuitenkin helppo. Peräluukun syövereistä nimittäin löytyy irrallinen ajastin mallia tämä.
![](http://kauppa.pkst.fi/WebRoot/GPL/Shops/18032009-133761/5086/2D77/3E93/5B92/2859/0A28/1009/ED32/ThebenIP44.jpg)
Nyt vain alkoi mietityttää mikä ajastusjakso olisi sopivin lämmitykseen?
Omassa kotipaikassa on autonlämmittämiseen tarkoitettu pistorasia jota ohjataan sähkötaulussa olevalla kellolla. Siinä ajastusjaksot menee muistaakseni 2h päällä, 2h pois. Idea tässä on tavallaan hyvä koska auto on tavallaan ollut lämmityksessa, lähtipä liikenteeseen mihin aikaan päivästä hyvänsä. Itseä vain mietityttää onko tuo 2h sykli liian pitkä.
Olisiko siis vaikka 1h päällä, 0.5h pois parempi vaihtoehto.
Ajatuksia?
Comment