Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi malli kännykälle

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Uusi malli kännykälle

Tässä olisi kyllä potentiaalia jos lähtee eteenpäin menemään: http://www.phonebloks.com/

Minä ainakin olisin valmis ottamaan tuollaisen, jota itse pääsisi muokkaamaan halutunlaiseksi eri blokkeja käyttämällä...

Hieno idea! Varmasti tukisin tätä jos vain rauta on kunnollista.

Comment

Riittääköhän 3x isompi fyysinen koko verrattuna normaaliin kännykkään?

Idea hieno, mutta en usko että on mitenkään toteutettavissa.

Comment

On kai tuo toteutettavissa, mutta pakko kai tuossa ns. välikerroksessa johon kaikki tulee kiinni on olla joku äly.

Comment

Tosiaan hieno idea, mutta toteutus tulee olemaan melko hankalaa.

Ensinnäkin tuollainen moduulirakenne on mekaanisesti melko vaikea saada tukevaksi. Ollaanko taas palaamassa puhelimiin, jotka lattialle podotessaan räjähtävät palasiksi ja näitä irtomoduuleja kaivellaan sitten sohan alta yms?

Vielä suurempana ongelmana näen eri moduulien sähköisen yhteensopivuuden. Modulaarisuuden ratkaisemiseksi, pitäisi moduulirajapinta määritellä äärimmäisen tarkasti. Tarkkaan rajatut rajapinnat taas vaikeuttava uusien ominaisuuksien kehittämistä.

Jos tuo puhelin oikeasti valmistuu, todennäköisesti lopputulos on puhelin, johon voi kiinnittää muutamia lisämoduuleita, mutta vuoden jälkeen uudet moduulit eivät ole enää yhteensopivia vanhan rungon kanssa ja runko pitää joka tapauksessa vaihtaa. Voitte verrata tätä pöytä PChen, komponentit voi kyllä tarpeen mukaan vaihtaa sopivampiin, mutta tulevien komponenttien yhteensopivuus ei ole mitenkään taattu.

Comment

Raudan kokoonpanon suhteen tuossa joutuu tekemään kompromisseja. Puhelimesta tulee kuin auto, eli kaikkea ei voi yhdessä paketissa saada. Esimerkiksi jos haluat paremman kameran, joudut ottamaan pienemmän akun. Tai jos haluat enemmän muistitilaa, joudut luopumaan wifistä ja joudut tyytymään pienempän akkuun. Oletettavasti tuollainen puhelin sopisi enimmälle osalle käyttäjiä, mutta sitten on aina niitä, joille ei mikään riitä.

Comment

Itse omalla tapaa tykästyin tuohon ideaan, jos tuollainen tulee joskus markkinoille, niin pakko siihen on tutustua. Mikälisikäli hinta on järkevä..

Comment

Minulle tulee hyvällä tavalla mieleen Lego-palikat :D Minä olen Mikon kanssa samoilla linjoilla, kiinnostaisi itselläkin. Hauskalla tavalla erilainen (ja vastapainoa tälle penteleen kertakäyttökulttuurille;))

Comment

Harmi vaan että ei tuu markkinavoimien puristuksessa toteutumaan kuin korkeintaan äärimmäisen marginaalisena tuotteena. Vaikea uskoa jonkun Applen tai Samsungin lähtevän kehittämään moista laitetta tai edes sopimaan mistään standardeista ja toisaalta täysin uusi peluri ei tule kentälle mahtumaan.

Miettikää nyt vaikka automaailmaa joka on noin sata vuotta matkapuhelimia kauemmin ollut kehitteillä. Edelleenkin on samoille palikoille monta kilpailevaa standardia ja valmistajaa. Ei se Fordin moottori sovi Volkkarin nokalle vaikka mitä tekisi. Konsernin sisällä synergiaetuja hyödynnetään mutta kilpailijoiden leiristä erotutaan vaikka tahallaan. Bisnes on bisnestä ja rahanteossa kuluttajan etu ei ole lainkaan tärkeä argumentti.

Comment

Working...
                  X