Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Asuntoauton kaasujääkaappi saa liikaa kaasua

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Asuntoauton kaasujääkaappi saa liikaa kaasua

Onko kellään hajua, että missä tuollaisessa kaasujääkaapissa kuuluisi olla kaasuvirtausta rajoittava kuristin? Äidin auton jääkaappi lakkasi toimimasta ja vika on se, että kaasua tulee niin paljon, että se ei edes syty. Irrottamalla kaasusuuttimen irti kaapin alta siihen saa 25 cm liekin. :)

Vika oli se, että kaasuliekki ei välillä palanut tai sammui. Otin syöttöputken irti ja tyrkkäsin paineilmaa sisään. Ei vaikuttanut toimintaan. Sen jälkeen totesin, että kaasua tulee niin että suhina käy. Lämmönsäätövivun kun kääntää nollaan niin kaasun tulo lakkaa, mutta heti ykkösellä suhina kuuluu reilusti.

Ideoita?

onkohan pullon päässä oleva venttiili ehjä? Kantsii kokeilla toisella "pullonliittimellä"

Comment

Kaikki muut kaasulaitteet toimivat normaalisti, joten ei ole pullon päässä vika.

Comment

Oisko sieltä ny sitte suutin karannut.

Comment

Joo, vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta. Mihinhän kohtaan tuo kuuluu? Ainakin siellä liekin kohdalla on sellainen suuttimen näköinen pää paikallaan, mutta reiät on tosi isot.

Comment

Tuo pitäisi olla syöttöputken päässä mikä tulee polttimelle. Guuglasin kuvan sulle :)

Comment

Kiitoksia paljon! Tuo on aivan täsmälleen samanlainen vekotin. Luultavasti ammuin tuon suuttimen paineilmalla sieltä irti. :) Putken pää oli aika ruosteessa, joten voi olla, että tuo suutinkin oli. Pitääpä laittaa tilaten tuollainen pellinpala niin jospa kaappi alkaisi toimimaan.

Comment

Ja toinen yleinen vika on syttymisessä.. Ei saa "ryypyllä" tarpeeksi kaasua.

Korjaantuu sillä että, painettavan nupin taakse vaikka pieni paperi tollo. Niin painaa taas "ryyppyä" Niinkuin pitää.

Comment

Siellähän se kaapin nurkassa nökötti paineilmalla irti ammuttu suutin. :) Laitoin paikalleen ja hyvin toimii. Perimmäinen vika on varmaan ollut se, että putken päästä on irronnut ruostetta tukkien suuttimen. Mutta on se nyt pari tuntia toiminut hienosti ja syttyykin heti, joten luulisi toimivan. Kiitoksia avusta Juuso!

Comment

Niin mie vähän epäilinkin, poltin kannattaa kerran vuoteen puhdistella paineilmalla. Kodinkonekorjaaja kuittaa :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja satanen Näytä viesti
                      Ja toinen yleinen vika on syttymisessä.. Ei saa "ryypyllä" tarpeeksi kaasua.

Korjaantuu sillä että, painettavan nupin taakse vaikka pieni paperi tollo. Niin painaa taas "ryyppyä" Niinkuin pitää.
                      Nyt liikutaan erittäin vaarallisilla vesillä. Mainitsemasi nappi ei ole mikään "ryyppy", vaan liekkivahti, joka katkaisee kaasun tulon liekin jostain syystä sammuessa. Sitä ei saa missään tapauksessa käpälöidä millään paperitolloilla.

Jos liekkivahdin läpi ei virtaa tarpeeksi kaasua sytytysvaiheessa nappia painettaessa, on se uusittava. Ranettamaan ei kaasuvehkeitä ruveta.

Comment

Jaa.. Huollossa vain sanoivat noin. se on vain sytytys vaiheessa, itse kaasu systeemeihin ei kosketa. Nappi ei vain "pohjaa" tarpeeksi.

Ammattimiehen, Joka on 40 vuotta myynyt ja huoltanut kaasulaitteistoja!!!

Ja liekkivahti on poltin osassa tämä ei vaikuta mitenkään, Vaan muovinen nappi painuu/kuluu aikaa myöden.

Madatkohan nyt tietää paremmin kuin ammatti huoltaja????

Ja liekkivahdin läpi ei virtaa kaasua.. Vaan on bi-metallia ja jäähtyessään sulkee kaasun tulon!

Tuossa sulle numero Erälaukon huoltomiehelle. Se selittää mieluusti sulle liekkivahdin toiminnan.. Saat pienen oppitunnin, ennenkö menet jakamaan väärää tietoa!!!!!

Ari
                        Hännikäinen
                        0207 559960
                        Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2013, 06:13. Perustelu: Viestit yhdistetty, editoi vanhaa jos siihen ei ole vastattu.

Comment

No sieltähän purkaus tuli. Vastataan nyt kun kysymysmerkkejäkin on ripakopallinen.

Jaa.. Huollossa vain sanoivat noin. se on vain sytytys vaiheessa, itse kaasu systeemeihin ei kosketa. Nappi ei vain "pohjaa" tarpeeksi.
                          Kyllä liekkivahti kuuluu ihan "kaasusysteemeihin". Jos se ei toimi, se uusitaan.

Madatkohan nyt tietää paremmin kuin ammatti huoltaja????
                          Mistä sinä kuvittelet tietäväsi, mikä minun ammattini tai osaamisen taso aiheesta on? Päätellen saamistasi ranetusneuvoista ja kuvauksesi epämääräisyydestä, saatan hyvinkin olla paremmin perillä asiasta, tai sitten et itse ole ymmärtänyt jotakin. Tämä tästä möykkäämisestä, ensi kerralla avaudu selvinpäin.

Ja liekkivahdin läpi ei virtaa kaasua.. Vaan on bi-metallia ja jäähtyessään sulkee kaasun tulon!
                          Kyllä minä tasan tarkkaan tiedän, kuinka liekkivahti toimii ja kuinka sitä käytetään. Ehdotit itse juuri sen jumittamista paperitollolla. Liekin sammuessa tämä johtaa kaasuvuotoon ja asuntoauton jääkaapin tapauksessa hengenlähtöön.

Se, että olen tästä asiasta kanssasi eri mieltä, ei ole just väärää tietoa.

Kaasulaitteisiin ei milloinkaan tehdä mitään ranetuksia, pielavetisiä sun muita hätäpaskakorjauksia. Vioittuneet ja kuluneet osat vaihdetaan aina uusiin, muuten herätään tulipallon päältä tai tukehdutaan kaasuun.

Comment

Et näemmä ymmärtänyt mitään mitä selitin.. Sen painonapin taakse.(pyoreä läämmonsäätö namiska)

En ole liekinvartijan tukkimisesta maininnut mitään.

Vai lähteekö lämmitin ykkösellä ja painaa piezoa.. EI lähde, vaan pitää painaa sitä säätö namiskaa, jollei se mene pohjaan se ei lämmitä tarpeeksi alussa, että jäisi palamaan.

Ja sinulla ei ole edes asunto-autoa.. Minulla on ollut yli kymmenen vuotta!! Ja säännöllisesti huollettu.

Comment

Noniin nyt sitten. Laitetaas jäitä hattuun itse kukin. Minä en tiedä vittuakaan kaasujääkaappien anatomiasta, mutta vaikuttaa siltä että tässä puhutaan aivan eri komponenteista ja/tai erilaisista rakenteista. Ainakaan tämä keskustelu ei nyt näytä jalostuvan miksikään.

Comment

vaan pitää painaa sitä säätö namiskaa, jollei se mene pohjaan se ei lämmitä tarpeeksi alussa, että jäisi palamaan.
                                Niin, eli kuitata liekkivahti niin pitkäksi aikaa, että sen bi-metallijousi lämpiää pitäen liekin lämmöllä venttiilin auki. Liekin sammuessa jousi jäähtyy ja vetää venttiilin kiinni. Puhut itse liekkivahdista koko ajan.

Ja sinulla ei ole edes asunto-autoa..
                                Mua alkaa kohta kiinnostaa, mistä sinä näitä johtopäätöksiä kiskot. Stetsonista? Et sinä voi sitä mistään tietää, onko vai eikö ole tai mikä on kokemukseni lämmittimistä ja niiden käyttämisestä.

Mulle riittää kyllä tämä keuhkoaminen.

Comment

Älkää nyt lopettako kun just sain eväät eteen.

Comment

Ja itse tunnut olevan meedio.. Huono sellainen koska väität minun kirjoittaneen juovuksissa..=)))

Ja netti on ihmeellinen maailma.. Ja on siellä sinustakin erittäin mielenkiintoinen kuva.. Tekisi turvallisuus syistä julkaista se täällä.
                                    Että, niinku paraskin neuvoja.

Comment

Tää oli nyt tässä. Kiitos kaikille keskustelijoille.

Comment

<modeoikeuksien lievää venyttämistä>

karavaanari, kaikkien kaveri, =)

</modeoikeuksien lievää venyttämistä>

Comment

Working...
                                        X