Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia uudenmallisista kevarimopoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Joo, niin näyttää olevan eroja koneissa. Äkkiä katsottuna ainakin vesipumppu ja sylinteri on erilaisia. Kumpi kone sitten on parempi viritysosien saamisen kannalta?

    Nyt taas sitten riittää harrastamista, kun ostin kaksi SM Derbiä (Black edition -04 ja Xtreme -11), toinen pojalle, ja tarviihan minunkin jotain rassata ;) Aikamoisia ranetuksia jo löytyi, sähköt on kyllä sotkettu molemmista perinpohjin, teippiliitoksia ja irtonaisia johtoja missä sattuu. Bensahanan juuresta vuoti bensaa ihan reilusti, ja kun sen sai pitämään nyt vuotaa kaasari yhtä paljon. Ajosta jäänyt seisomaan joo... Toisessa mäntä oli väärinpäin (sylinteri ei ollut paikoillaan), ja vanhemmassa muka hoonattu sylinteri mutta se oli ruosteessa eikä todellakaan hoonatun näköinen. Mäntä sentään näytti uudehkolta, mutta ei uudelta vaikka piti. Niin, ja kampikammiossa vettä ja pakoputki puolillaan bensaa...

    Eiköhän se tästä, nyt vaan pitäisi keksiä hyvä verkkokauppa mistä saa osia nopeasti ja edullisesti.

    Niin, ja mistähän saisi korjausmanuaalin ja kytkentäkaavion? Jotain on löytynytkin, mutta liekö oikeaan vuosimalliin.

    Comment


      #32
      mistähän saisi korjausmanuaalin ja kytkentäkaavion
      Ei näissä oikein muu auta kuin armoton kuukletus. Löytyy mitä löytyy (varsinkin kytkäreistä), niitä joutuu kyllä soveltamaan, mutta edes italialaiset ei jaksa aina keksiä pyörää uudestaan, joten aika vanhoillakin pärjää (tuurilla.) Yleensä kytkentäongelmat liittyy (jostain kumman syystä) käyntihäiriöiden ja sytytysongelmien ympärille ja yleensä pitää löytää jokin looginen tai edes toimiva yhteys uuden ja vanhan CDI-boksin tai magneeton tapaisen keksinnön kytkennöille.

      Comment


        #33
        Voin kyllä suositella derbiä, sellasella ajoin 3vuotta enne autokortin saamista. Ite sillä ajoin aika lähelle sen 30tkm? Mäntiä vaihteli sillon tällön. Kone rempattiin 2 kertaa, ensimmäisen kerran kampuran laakeri antautuin stefan pettämisen takia, sen jälkeen rempattiin 70cc pyttyä varten.
        70cc pytty, tehoputki ja 19mm kaasari sitten alko olemaan ns. Kylän nopein :D

        -06 rabasan moottoriin tehtiin jotain pieniä muutoksia kun omistajat hieman muuttu. Öljy ja vesipumput vaihto paikkaan.

        Mainittakoon viellä että alipaine bensahana on tyyppivika näissä. Hajoaa aina.

        Easyparts.com on aika halpa paikka ostella sitte osia näihin vehkeisiin ;)

        Comment


          #34
          Miten se bensahana hajoaa? Ensin se vuoti tankin liitoksesta, mutta sain tilkittyä. Nyt saatiin toinen mopo viimein käyntiinkin kun huomattiin että kohon tappi oli jätetty pois mutta kaasari lyöty paikoilleen. Kummasti tulvi kaasari. Mutta pääsin pari sataa metriä niin se hyytyi ilmeisesti bensanpuutteeseen.

          Tuo nettikauppa on varmaaankin www.easyparts.nl ?
          Viimeksi muokannut okkim; 1.9.2013, 18:57.

          Comment


            #35
            Kokoajan auki, tai ei aukea ollenkaan.

            Osoite on juurikin tuo jälkimmäinen.

            Comment


              #36
              Joo, molemmissa mopoissa näytti hanat vuotavan. Ja bensansaantivikakin selvisi, tankki oli tyhjä :) Hittovie, eka kerran kun tankkasin, sinne meni ilmeisesti tosi vähän bensaa, vaikka luulin että sitä meni paljon enemmän. Ei sillä kauaa pöristellyt.

              Nyt on etujarrukin korjattu, kiinnityspanta oli poikki. Se oli korjattu teipillä ja nippusiteillä, lisäksi vivun ja pääsylinterin välinen tappi puuttui. Vielä ei tarvis kuin jarrupalat molempiin päihin (molemmat aivan loppu), ja keulan iskarien stafat vaihdettua niin sehän alkaisi olemaan aika valmis.

              Comment


              • #37
                Jostain löytänyt kaksi yhden hinnalla? :D Onko Paiolin keula? Jos on niin niitä stefoja saa vaihtaa niihin kokolailla usein. :D

                Comment


                  #38
                  Juurikin niin :) Edellisellä omistajalla oli loppunut innostus kevarin saannin jälkeen.

                  Paioli se taisi olla. En tiedä onko tuossa Black editionissakin samanlainen. Mikäs niitä stefoja siellä oikein syö?

                  Comment


                    #39
                    Black Editionissa mahtaa olla paremmat pamput. Liekkö tarvikestefojen laatu, yhdistettynä rannemittaan öljyä ja liian rajuun käyttöön syö stefoja. Onhan ne kuitenkin aika ohuet pamput hyppyyttelyyn.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja mstr Näytä viesti
                      Uudet moottorin osat naurettavan halpoja, tuli tilattua muistaakseni Saksasta tai Hollannista.
                      Kauppahan oli juurikin tuo Easyparts.nl. Toimitukset oli ainakin sillon suht. nopeita ja Polinin kuristamaton 50cc "cylinder kit" oli halvempi kuin Suomesta pelkkä sylinteri. Sarjassa siis mukana sylinteri, mäntä, männäntappi, tiivisteet. kansi, hiilariläpät yms. rojua.

                      Comment


                        #41
                        Kuinka paljon tuollainen piristyy hukkaputken poistolla? Tuo uudempi tuntuu kyllä aika tukkoiselta vehkeeltä, ja yläkierroksilla tukehtuu aika radikaalisti. Ja putken sisällä on jotain irti. Mitään isoa viriä ei siihen ole tarkoitus tehdä.

                        Comment


                          #42
                          Putki vaan tyhjäksi kaikesta ylimääräisestä. Ne on vähän kuin tukkoon muurautunu katti. Itsellä oli aikoinaan vain Gileran skootteri, mutta kyllähän siinä oli iso ero, kun poisti laipan ja hukkaputken. Miettii vähän kuinka päin persettä ne kurit virtaukset sotkee, niin isoa eroa on syytä odottaakin.

                          Ehkä pykälän pari isompi pääsuutin voi noiden jälkeen olla ihan hyödyllinen vaihto.

                          Comment


                          • #43
                            Parin tutun mopedista olen sen takia rällännyt putken poikki kun kolisi sisältä. Toisessa oli paisarin reunoilla ohkanen verkko jonka välissä oli villaa tjms. hiljentämässä ääntä. Ja toisessa oli katin tapanen ratkasu joka oli muutautunut umpeen karstasta ja mopo lopetti liikkumisen. Putken kun irrotti niin hillitön kolina ja kun rälläsin sen katki niin kananmunan kokonen pallo tuli ulos :D
                            Ja kyllä se hukkaputken tukkiminen / poistaminen jonkunverran auttaa. Vaikkei välttämättä huippunopeutta hirveesti tuo niin tekee se paljon ajettavamman siitä moposta. Tosin itellä tuo rabasa aika vieras. Minarelli kun oli sillon omassa mopossa ja siitäkin jo kauan aikaa. Jonkun verran noita vaan tulee sillon tällön turailtua.

                            Comment

                            Working...
                            X