Itsellä on RR Öhlinseillä ja muilla muutoksilla ja veljellä RR vakio-osilla. Oma ollut alla viime kauden ja veljellä vuoden enemmäön.
Minä ainakin tykkään. Vakiona ohjaus voi tuntua aika raskaalta, riippuen mitä on ennen ajanut. Lisäksi tykkää nostaa tassua ulostultaessa. Tämäkin suhteellista, että mihin on tottunut. Mutta nämä ominaisuudet saa kyllä alustaa säätämällä pois. Ero oman ja veljen kelkan ominaisuuksiin on yllättävän iso.
Telaston vakioiskarit on omaan makuun vähän onnettomat. Etupukki on mm. kokonaan ilman ulkoista kierrejousta, joten suksipaineen säätö on vähän hankalaa. Lisäksi etupukin iskarin huoltoväli on 500km luokkaa. Takapukki puolestaan ilman shimmausta putoaa suht nopeasti kyydistä. Vakioetupää on erittäin hyvä sellaisenaan.
Kone on vissiin Polariksen kestävintä mallia, mutta janoinen. Niin iso lisätankki kuin vain mahtuu on pakollinen. Itsellä on alumiininen 7l lisätankki ja kaksi 5l jerry-kannua remmitettynä molemmin puolin. Jenkeistä tekisi mieli silti hommata ns. trail-tankki. Jos jerry-kannuja ei laske, niin 65-70mailin (~100-110km) kohdalla meno katkeaa aina ilman lisätankkausta. Pelkän vakiotankin kanssa saa ottaa 10mailia vielä pois.
Kannattaa tähdätä -09 RR:ään. Alkupää malleissa joitain tyyppivikoja, jotka on tuohon viimeisimpiin korjattu. Tosin eiköhän ne ole kaikkiin jo muutenkin jouduttu korjata :)
Bensankulutus on ainoa miinus, kun käyttösäde jää lyhyeksi. Tosin hintaerolla Skidoon tai Lynxin vastaaviin malleihin kuittaa ainakin yhden kauden kulutuserot.
Minä ainakin tykkään. Vakiona ohjaus voi tuntua aika raskaalta, riippuen mitä on ennen ajanut. Lisäksi tykkää nostaa tassua ulostultaessa. Tämäkin suhteellista, että mihin on tottunut. Mutta nämä ominaisuudet saa kyllä alustaa säätämällä pois. Ero oman ja veljen kelkan ominaisuuksiin on yllättävän iso.
Telaston vakioiskarit on omaan makuun vähän onnettomat. Etupukki on mm. kokonaan ilman ulkoista kierrejousta, joten suksipaineen säätö on vähän hankalaa. Lisäksi etupukin iskarin huoltoväli on 500km luokkaa. Takapukki puolestaan ilman shimmausta putoaa suht nopeasti kyydistä. Vakioetupää on erittäin hyvä sellaisenaan.
Kone on vissiin Polariksen kestävintä mallia, mutta janoinen. Niin iso lisätankki kuin vain mahtuu on pakollinen. Itsellä on alumiininen 7l lisätankki ja kaksi 5l jerry-kannua remmitettynä molemmin puolin. Jenkeistä tekisi mieli silti hommata ns. trail-tankki. Jos jerry-kannuja ei laske, niin 65-70mailin (~100-110km) kohdalla meno katkeaa aina ilman lisätankkausta. Pelkän vakiotankin kanssa saa ottaa 10mailia vielä pois.
Kannattaa tähdätä -09 RR:ään. Alkupää malleissa joitain tyyppivikoja, jotka on tuohon viimeisimpiin korjattu. Tosin eiköhän ne ole kaikkiin jo muutenkin jouduttu korjata :)
Bensankulutus on ainoa miinus, kun käyttösäde jää lyhyeksi. Tosin hintaerolla Skidoon tai Lynxin vastaaviin malleihin kuittaa ainakin yhden kauden kulutuserot.
Comment