Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä keittiökaappien ovet?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Mistä keittiökaappien ovet?

Näyttää siltä, ettei sijoituskaksioni Tampereen Hervannassa välttämättä mene kaupaksi. Siksi suunnittelen ennen seuraavan vuokralaisen sisäänottoa pientä keittiöremonttia, jossa uusitaan kylmäkoneet, hella, liesituuletin, työtasot ja keittiökaappien ovet.

Kysymys: Mistä kannattaisi kysellä keittiökaappien ovia, kun tärkeimpinä kriteereinä on edullinen hinta ja lyhyt toimitusaika?
    Attached Files

Jommasta kummasta näistä itse hakisin:

http://www.netto-piste.fi/

http://www.js-keittiot.fi/

Comment

Itse tein (toki emännän määräyksestä) sen ratkaisun, että rupesin maalailemaan ovia. Hain kodin terrasta 3l pänikän Tikkurila puolihimmeää Helmi- kalustemaalia sekä pienen (15-20cm) superloonitelan. Olen nyt maalannut kahdesta makkarista kaikki tumman kellertävän sävyiset ovet valkoiseksi (tein ite 3 kerrosta, 2 saattais myös riittää) ja täytyy sanoa että erittäin yllättynyt olen lopputulokseen. Tosi helppo työstää ja peittävyys/maalipinnan tasaisuus on kuin uusi. Toki ovet pitää irroittaa, mutta akkuporakoneella aika nopia homma...

Tämä siis yksi ja edullinen vaihtoehto, maalipurkki maksoi 69€ ja tela vissiin 9€...

Jos katsoo sun keittiönkaappeja, niin voisin kuvitella, että saisi suht hyvännäköiset ovista kun vetäis nuo alareunat kevyesti hiomapaperilla ja jollain tummalla sävylakalla ja ovet valkoisella maalilla.

Comment

että saisi suht hyvännäköiset ovista kun vetäis nuo alareunat kevyesti hiomapaperilla...
        Käyttäisin enneminkin sanaa siisti, koska hyvännäköistä noista ei taida saada. Makuasioita toki :)

Comment

Olen Amalin:n kanssa samoilla linjoilla: Maalaamalla saa paikat hieman siistimmän näköisiksi, mutta keittiöstä pitäisi saada myyvän näköinen.
          Kustannuksethan (olisiko noin 3k€ koneineen) saa verotukseen, kun otan uuden vuokralaisen sopivaksi aikaa...

Comment

Meijän keittiö tuli danet firmasta ja varsin hyvään hintaan plus laatu hyvä. :) Tekevät itte kaapit ja ovet plus voi valita paikan päällä helposti minkälaisen haluaa.. http://www.danet.fi

Comment

Tuollaiset listoilla olevat ovet on tosiaan perseestä kunnostaa, rajoissa joutuu olemaan ihan pirun tarkkana.

Itse kunnostettiin (suoraan 60-luvulta olevat) keittiön ovet ihan vain pienellä hiomisella ja uutta maalia päälle, mutta nuo ovatkin ihan umpipuuta.

Comment

Jos vaan sattuu sopivaa kokoa löytymään, niin Ikeasta saa noita ovia suht edullisesti.

Comment

Ikean kaappirungoissa on ne reikärivit (mihin mm. saranat kiinnitetään) eri etäisyydellä reunasta kuin muilla. Saranat on myöskin erilaiset. Toki jos semmoiset ovet ostaa, niin saranoiden kiinnitysruuveille vaan poraa uudet reiät kaapin runkoon. Pientä jumppaa, kun ei mene ihan vaan akkukoneella ruuvaamalla...

Comment

Omalta kohdaltani saattaa kaapinovien tarve mennä ohi, sillä ajattelin huomenna hyväksyä tänään saamani tarjouksen. - Pidetään kuitenkin ketju auki, jos siitä olisi hyötyä muille remontoijille.

Comment

Yksi8 vinkki maalaamisen sijaan vanhan kaapinoven ehostamiseen on teippaus. Toki pinnat pitää teipin alla olla ehjät ja sileät, mutta värin vaihto tällä menetelmällä hoituu kätevästi.

Itse olen teipannut vuokrakämpässä kaapinovia, työtasoja, sekä vessan kaakeleita. Helposti modernisoituu yleisilme ja halutessaan teipit voi vaihtaa/poistaa (esim poismuuttaessa). Vaihdon helppouden vuoksi teippaamalla on tullut kokeiltua huomattavasti rohkeampia värivalintoja, kuin mitä maalaamalla olisi uskaltanut.

Comment

Working...
                      X