Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäjousien/-iskarien asennus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisäjousien/-iskarien asennus?

    Laitetaan nyt vaikka tänne, kun kyse ei ole diudista alkuunkaan :)

    Elikkä pitäisi yrittää tuollaisen vanhan suzukin takajousitusta/-vaimennusta hiukka parannella. Kyseinen auto on varustettu jäykällä taka-akselilla ja lehtijousilla. Jotenkin itsellä on sellainen käsitys, että noita lisäjousia/-iskareita saisi katsastusmiehenkin mielestä asennella, kunhan tuo alkuperäinen säilytetään. Elikkä ajatuksena oli poistaa noista lehtijousista kaikki ´ylimääräiset´ lehdet ja jättää vain se pisin mikä on päistään kiinni. Ja tuohon sitten tehdä taka-akselin ja rungon välille kiinnityspisteet uudelle kynäjouselle.

    Mitäs mieltä arvon raati olisi asiasta? :)

    Kiitos!
    Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2013, 12:33. Perustelu: Poistettu turhia rivityksiä.

  • #2
    www.offipalsta.com ja maailmasi pelastuu :)

    Lehtijouset toimii myös samalla ns. pitkittäistukivarsina, en tiedä pysyykö akseli liian jämäkästi pituussuunnassa paikoillaan pelkällä norralla ja voi olla että se pääsee myös kiertymään liika => tarvinnet jonkun tukivarsiratkaisun avuksi.

    Voit myös poistaa lehtijouset kokonaan, mutta joudut käyttämään sitten ns. jakarimallisia tehdastekoisia tukivarsia (esim. toyota LJ) tai nelilinkkiä/kolmilinkkiä (esim. Range, GR patrol). Luultavasti paras ratkaisu tulee Rangen tukivarsilla ja jonkun henkilöauton jousilla. Näitä on tehty paljon ja ihan leimattuna myös.
    Viimeksi muokannut Petri R; 10.4.2013, 14:18.

    Comment


    • #3
      Nonni..kiitokset! :)

      Comment


      • #4
        http://www.offroadoulu.com/smf_forum...hp?topic=758.0

        tässä myös yksi hyvä susukin rakentelutopikki jossa on laitettu kierrejouset alle.

        Comment

        Working...
        X