Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mitä ohjelmistoja hartaat harrastajat ovat löytäneet tietojen loggaamiseen?
Torque tuli vilkaistua, mutta ei ostettua ennen kuin kuulen vaihtoehdoista.
Kokeilin tota torque liteä ja se ilmeisesti vain lukee moottorin ohjausyksikön vikakoodit ja loggaa arvoja. Onkohan olemassa toimivaksi todettua VCDS-henkistä vikakoodien lukuohjelmaa joka skannaisi autosta eri ohjausyksiköt ja lukisi vikakoodit niistä?
Itellä ollu käytössä OBD AutoDoctor. Asiansa on ihan hyvin ajanu. Ainoona miinuksen et oli vähän hintavampi kun makso 10€. Toi VCDS mobile vois olla kyllä mielenkiintonen jos hinta vaan ei hirveen kovaks pomppaa.
minulla on panan android tabletin kanssa ongelma että en saa sitä yhdistymään bluetoothilla elm adapteriin. Epäilen siitä että androidi pakottaa laittamaan aina pin koodin. Olen kokeillut näitä kaikkia tunnettuja pin koodejakin. N9:llä yhdityminen meni ilman mitään pin koodeja joten vika ei ole adapterissa. Ideoita?
Semmonen huomio tuli tänään tuosta Torquesta, että antaa eri vikakoodia kuin VCDS. Itsellä on tällä hetkellä hiukan ongelmia nokkien ajoituksen (tai anturin) kanssa niin VCDS kertoo koodia P1347 ja Torque taas antaa koodiksi P0345.
Mulla myös tuollainen Bluetooth OBDII mokkula ja siinä Torquen maksullinen softa. Ihan kätevä ajonaikaisen tiedon katseluun. Ei se VCDS:lle vedä vertoja, mutta kiva lisä, varsinkin kun paketille tuli hintaa alle 10 euroa =)
En nyt muista, mutta mulla saattaisi olla noita Bluetooth OBDII mokkuloita muutamia ylimääräisiä. Ostin noita kassillisen kiinasta joskus...
Näitä OBDII bluetooth adaptereita myy joku kaveri myös tampereen suunnalta välistä huuto.net, ostin 2kpl hänelta 20e sisältäen postituskulut.
Molemmat toimineet hyvin, toisen tosin ostin varakappaleeksi. Torque koko versio itsellä käytössä nuiden kanssa.
Mä sain tuon Torquen ilmaisversion toimimaan ELM-adapterin kanssa kun muokkasin paria asetusta Torquessa. Ja kun Torque kyseli PIN-koodia, laitoin siihen: 1234.
Asensin myös Samsungin tablettiin Caristan ilmaisversion. Silläkin sai yhteyden Bluetooth-adapteriin mutta toimintoja ei voi käyttää ellei osta kokoversiota (15 euroa).
Mä sain tuon Torquen ilmaisversion toimimaan ELM-adapterin kanssa kun muokkasin paria asetusta Torquessa. Ja kun Torque kyseli PIN-koodia, laitoin siihen: 1234.
Asensin myös Samsungin tablettiin Caristan ilmaisversion. Silläkin sai yhteyden Bluetooth-adapteriin mutta toimintoja ei voi käyttää ellei osta kokoversiota (15 euroa).
Malttaisitko mainita, mitä Torquen asetuksia piti virittää?
No, Kiinan ELM327 toimii, mutta vain näin:
- Lumia 935 - Bluetooth löytyy ja kytkeytyy, mutta PBD Auto Doctor ei sitä hiffaa
- Samsung SGS2 tai Samsung Tab 3.0 10,0 - Bluetooth-laitetta ei edes löydy, eikä siis, niin, toimi
Missä järjestyksessä tuo systeemi pitää herättää? ELM327 kiinni - Bluetooth päälle - yhteys - Auto Doctor/Torque päälle - yhdistä - autoon virrat/käyntiin ... vai miten?
Ensin virrat päälle, sitten tökätään palikka pistokkeeseen, puhelimesta btstä "etsi laitteita", valitse esim "obdii" ja yhdistä, salasanaksi yleensä 1234 tai 0000.
Kokeile yhdistämistä tabletin/puhelimen Bluetoothilla.
Bluetooth päälle, pois, päälle, niin kauan kunnes löytää ELM-adapterin.
Mulla adapteri löytyi ihan ihmenimellä mutta yhdistäminen lopulta onnistui.
Onko adapteri kunnolla paikallaan ja onko siinä valoa joka kertoo onko paikoillaan?
Laita auto myös käyntiin jos auttaisi.
Comment