Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoriveneilijöitä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • En minäkään. Tutkailin. Oletin, että ruuvaamalla korkin ilmatulpan täysin auki, se toimii kuten moottorissa, eli jää avonaisena päästäen korvausilmaa riittävästi läpi. Vaan tässä ko. halpisversiossa, ilmaruuvi lähteekin näköjään kokonaan irti, jättäen siis korkkiin muutaman millin avoimen reiän ajon ajaksi. Odotusarvoisesti sieltä roiskuu bensaa jossain määrin, joka ei ole toivottavaa, väittäisin. Nyt yritän metsästää kunnon korkkia tuohon, joka päästää ilman läpi eikä roiski bensaa, koneen kiinteän tankin korkin toteutuksen lailla.

    Comment


    • Oletusarvoisesti sanoisin, että korvausilman puute on se ongelma. Poistuisko ongelma siis tankin korkki raollaan ajettaessa?

      Comment


      • Korvausilman puutetta, kyllä. Kun ilmaruuvia pitää irti, pelaa pitkään normaalisti, välillä pätkäsee eli ei hyvä, tunninkin pelaa kunnes yhtäkkiä delaa. Sitte vaan hanan vaihto toistaiseksi. Korkkia ei voi pitää auki, läiskyttää ja menee roskaa. Pitää löytää kunnon korkki kuten moottorin kiinteässä tankissa, tai ostaa orkkis 12 l tankki letkuineen 276 €. Paikallisissa liikkeissä lienee kun kerkeän kyselemään paikan päälle uudestaan.

        Comment


          Vene alkaisi olla valmis vesille, mutta merten kurjimuksen kipinä kiukuttelee. Ostin koneen ja kasan varaosia korjattavaksi ja kone on ollutkin jo tulilla, mutta sitten se vain sammui eikä enää lähtenyt käyntiin. Aluksi vika oli staattorin abikoliitoksissa. Katkaisin staattorin johtosarjan ja tein siihen uudet johdot kunnon holkkiliitoksilla. Sen jälkeen se hörähti tulille. Nyt tilanne on se, että joka tulpasta tulee kunnollinen kipinä kun tulppa ei ole sylinterissä. Sylinterissä tulppa antaa yhden kipinän startin alussa ja toisen kun lopettaa starttaamisen, tämä katsottu ajoituslampulla. Kipinän hyppäämistä kokeiltu ruuvi tulpan tilalla ja noin 5mm raolla se jaksaa vielä loikata ruuvin kärjestä maahan. Kaiketi tän pitäisi olla lähempänä senttiä (1mm=about 1000V). Koneeseen on kahta erilaista pintapurkaustulppaa, joista lämpimämmillä kone vähän yskii ja lupailee, muttei lähde. Kylmemmillä on totaalisen mykkä, vaikka ne ovat uudet. Myös puolien johtosarjat on tehty kokonaan uusiksi samoin tulppien johdot. Koitettu myös eri puolapaketilla, Ongelma on nyt mielestäni siinä, että puolille ei tule kunnolla virtaa. Se voi tietysti olla edelleen staattorissa tai sitten Switchboxissa/CDI:ssä. Mulla oli kyllä kaks risaa CDI:tä ja niillä ei ole kipinäpuolella mitään eloa. Voisko tomonen CDI hajota niin, että se pelaa tuolleen puoliksi?

          Comment


          • Kaipa se sytkäboksi voi hajota mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. En osaa kyllä ehdottaa muuta kuin osien korvaamistayksi kerrallaan? Mikäs kone sulla olikaan?

            Comment


            • Itsellä kävi säätämisen kanssa hyvä tuuri, kun koneen nosto bracketeilla + wanha 24" kisa-chopperi toimivat kombona laakista. 55kn asti menee kuin juna ja huiput ekoilla vedoilla 58kn@5900rpm. Toi riittänee 50-vuotiaalle lasikuitupaatille ?

              Comment


                Hyllyssä nyt kaksi toimivaa CDI:tä 3-pyttyiseen mercuryyn :P Staattoria sit seuraavaksi... Tommonen Chopperi tarttis itsellekin hankkia. Myös Mirage plussaa harkittu.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja concorde Näytä viesti
                  Itsellä kävi säätämisen kanssa hyvä tuuri, kun koneen nosto bracketeilla + wanha 24" kisa-chopperi toimivat kombona laakista. 55kn asti menee kuin juna ja huiput ekoilla vedoilla 58kn@5900rpm. Toi riittänee 50-vuotiaalle lasikuitupaatille ?
                  Harmittavan lähellä 60 solmun raja. Liekkö vaihteiston muotoilulla saisi sen rikki. Joku tuollainen potkuri pitäisi omaankin löytää. Nyt on testissä käynyt 5 eri teräspotkuria. Kaikki huonompia kun tuo laseri. 14,5x26 nelilapanen cleaveri oli testatuista paras, mutta ei vaan enää voima riitä koneessa. 5100 jakso kiertää ja nopeus 52kn.

                  Comment


                    Jaahas, merten kurjimus heräsi henkiin. Staattori sieltä oli paistunut valmiiksi. Kipinä tuli nätisti pytyn ulkopuolella, mutta ei paineessa.

                    Comment


                      Niin se vaan meni se satanen (55kn) rikki heti kauden ekoilla testellä. Potkuriksi vaihtui Mercurin 14,5x24" chopperi. Halkasiaa voisi olla tuuman verran vähemmän kun kierrokset jää hiukan vajaaksi. Nyt on tällä veneellä kaikki tavoitteet täytetty ja täytyy alkaa miettiä uutta hiukan isompaa ja nopeampaa ensi kesälle.

                      Comment

                      Working...
                      X