En minäkään. Tutkailin. Oletin, että ruuvaamalla korkin ilmatulpan täysin auki, se toimii kuten moottorissa, eli jää avonaisena päästäen korvausilmaa riittävästi läpi. Vaan tässä ko. halpisversiossa, ilmaruuvi lähteekin näköjään kokonaan irti, jättäen siis korkkiin muutaman millin avoimen reiän ajon ajaksi. Odotusarvoisesti sieltä roiskuu bensaa jossain määrin, joka ei ole toivottavaa, väittäisin. Nyt yritän metsästää kunnon korkkia tuohon, joka päästää ilman läpi eikä roiski bensaa, koneen kiinteän tankin korkin toteutuksen lailla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoriveneilijöitä?
Collapse
X
-
Korvausilman puutetta, kyllä. Kun ilmaruuvia pitää irti, pelaa pitkään normaalisti, välillä pätkäsee eli ei hyvä, tunninkin pelaa kunnes yhtäkkiä delaa. Sitte vaan hanan vaihto toistaiseksi. Korkkia ei voi pitää auki, läiskyttää ja menee roskaa. Pitää löytää kunnon korkki kuten moottorin kiinteässä tankissa, tai ostaa orkkis 12 l tankki letkuineen 276 €. Paikallisissa liikkeissä lienee kun kerkeän kyselemään paikan päälle uudestaan.
Comment
-
Vene alkaisi olla valmis vesille, mutta merten kurjimuksen kipinä kiukuttelee. Ostin koneen ja kasan varaosia korjattavaksi ja kone on ollutkin jo tulilla, mutta sitten se vain sammui eikä enää lähtenyt käyntiin. Aluksi vika oli staattorin abikoliitoksissa. Katkaisin staattorin johtosarjan ja tein siihen uudet johdot kunnon holkkiliitoksilla. Sen jälkeen se hörähti tulille. Nyt tilanne on se, että joka tulpasta tulee kunnollinen kipinä kun tulppa ei ole sylinterissä. Sylinterissä tulppa antaa yhden kipinän startin alussa ja toisen kun lopettaa starttaamisen, tämä katsottu ajoituslampulla. Kipinän hyppäämistä kokeiltu ruuvi tulpan tilalla ja noin 5mm raolla se jaksaa vielä loikata ruuvin kärjestä maahan. Kaiketi tän pitäisi olla lähempänä senttiä (1mm=about 1000V). Koneeseen on kahta erilaista pintapurkaustulppaa, joista lämpimämmillä kone vähän yskii ja lupailee, muttei lähde. Kylmemmillä on totaalisen mykkä, vaikka ne ovat uudet. Myös puolien johtosarjat on tehty kokonaan uusiksi samoin tulppien johdot. Koitettu myös eri puolapaketilla, Ongelma on nyt mielestäni siinä, että puolille ei tule kunnolla virtaa. Se voi tietysti olla edelleen staattorissa tai sitten Switchboxissa/CDI:ssä. Mulla oli kyllä kaks risaa CDI:tä ja niillä ei ole kipinäpuolella mitään eloa. Voisko tomonen CDI hajota niin, että se pelaa tuolleen puoliksi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja concorde Näytä viestiItsellä kävi säätämisen kanssa hyvä tuuri, kun koneen nosto bracketeilla + wanha 24" kisa-chopperi toimivat kombona laakista. 55kn asti menee kuin juna ja huiput ekoilla vedoilla 58kn@5900rpm. Toi riittänee 50-vuotiaalle lasikuitupaatille ?
Comment
-
Niin se vaan meni se satanen (55kn) rikki heti kauden ekoilla testellä. Potkuriksi vaihtui Mercurin 14,5x24" chopperi. Halkasiaa voisi olla tuuman verran vähemmän kun kierrokset jää hiukan vajaaksi. Nyt on tällä veneellä kaikki tavoitteet täytetty ja täytyy alkaa miettiä uutta hiukan isompaa ja nopeampaa ensi kesälle.
Comment
Comment