Olitko sattumoisin Lahdessa joku kolme viikkoa sitten? Täsmälleen samanlainen kapine lipui viereiseen laituriin Sibeliustalon rannassa. Oltiin liikkeellä niillä kahdella sinisellä kikottimella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoriveneilijöitä?
Collapse
X
-
Mulla toimii suoraan vesselview kautta. Polttoainemäärä mitätään kanssa tätä kautta, asetukset on tehty niin että mittaa suoraan tankkianturia, tuntuu loogisemmalta kuin lisätä tankattu määrä ja antaa aparaatin laskea se. Simrad tukee ainakin suoraan Mercurya mutta tarvii vesselviewin ja junction boxit väliin. Sitä kautta pystyy hyödyntämään myös nmea verkkoa jos semmoinen on.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja skeletorR Näytä viestiMulla toimii suoraan vesselview ...
Simrad tukee ainakin suoraan Mercurya mutta tarvii vesselviewin ja junction boxit väliin. Sitä kautta pystyy hyödyntämään myös nmea verkkoa jos semmoinen on.
Comment
-
Haavanlehti veneen bensiinitankkiin
Tankkaamisen yhteydessä lehti pääsi tankkiin. Veneen tankki on 107 litran kiinteä ja tietysti lähes täynnä eli sen tyhjentäminen ei ole ihan vartin homma. Onko lehdestä mitään haittaa, se varmaan aikaa myöten murenee ja liukenee - vai onko tiedossa ongelmia? Moottoriin asti lehden jämät tuskin pääsevät mutta tukkiiko se bensansyötön?
Comment
-
Kuluneelle kaudelle vaihtu vehkeet vähän pienempään, järvimaisemaan muuton myötä. Varmaan ensimmäinen oikeasti järkevä kokoonpano omaan käyttöön. Perheen kanssa pientä retkeilyä ja yksin kalastamista, pakettia todella helppo käsitellä yksin. Koneena 20 2-tahti yammu, talvella tarkoitus porata prikat pois.
Puolivälissä kautta kyllästyin ankkurin nakkeluun, niin tuli hommattua minn kotan taivasankkuri, ei voi muuta kun suositella jos kalastus houkuttaa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6148d55e6a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...edf2f58477.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f776333ae7.jpg
Comment
-
Vieras
-
Veneen tankki on 107 litran kiinteä ja tietysti lähes täynnä eli sen tyhjentäminen ei ole ihan vartin homma.
Comment
-
Jatketaas oman veneen tilanteen päivitystä. Eli venehän keikahti kumoon juhannusmyrkyssä ja vihdoin javiimein sain vakuutusyhtiöstä päätöksen. Venen seisoi hullon pihassa useamman kuukauden eikä sille oikestaan tapahtunut mitään muuta kuin et koneet todettiin korjauskelvottomiksi. Pelkkien osien hinta oli suurin piirtein sama mitä koneiden arvo oli ne meni lunnastukseen. Hinasin paatin toiseen huoltoon jossa tarkistettiin loput ongelmat eöli lähinnä sähköt. Oiekstaan ainoa mikä ei mennyt vaihtooin oli Garminin plotteri/kaiku. Muut tilpehöörit menee vaihtoon. Vakuutuksen piikkiin meni nämäkin.
Uudet koneet pitäis nyt talven aikana saada paikalleen. Vaihtoehtoina oli nelipyttyiset Yamahan tai Suzukin 200 heppaset. Suzukeista lukenut sen verran hyvää et näihin tuli päädyttyä. Hinta oli halvempi ja hyvät kokemukset rapakon takaa vakuutti et näitä kannattais testata.
Comment
-
Kysely maahantuojalle laitettu ku tarkotus oli laittaa valkoset koneet mut niitä ei Suomeen saada ku jenkkimarkkinat vetää niin hyvin ettei tännepäin riitä. Suzukit meni kyl lopulta heittämällä Yamahan ohi ku on enemmän lukenu käyttäjien kokemuksia. Monien mukaan 4 pyttynen 200 Yamaha kovin heikko kokoisekseen ja 150 heppanen Jammu antaa lähes suorituskyvyn.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J.T.K. Näytä viestiEli venehän keikahti kumoon juhannusmyrkyssä ja vihdoin javiimein sain vakuutusyhtiöstä päätöksen. Venen seisoi hullon pihassa useamman kuukauden eikä sille oikestaan tapahtunut mitään muuta kuin et koneet todettiin korjauskelvottomiksi. Pelkkien osien hinta oli suurin piirtein sama mitä koneiden arvo oli ne meni lunnastukseen.
Noiko?
Comment
-
Enpä ole ehtinyt palstalla vierailemaan vähään aikaan ni meni toi ilmotus ohi. Jos oli 2x200 H.O Etecit 2007 vuosmallia ni eiköhän ne sit ollu samat. Ei noita Suomessa kauheest taida olla (toinen vastakierto) eikä upota kahta samaan aikaan. Oliko jotain hintapyyntöä laitettu?
Comment
-
Porukoiden vanhaa moottorivenettä laitetaan kuntoon, että jos sen sais tänä kesänä veteen monen vuoden seisonnan jälkeen. Turbo siitä oli ihan jumissa, että se nyt täytyy ainakin huollattaa, mut turbon jälkeen on tollanen kulmaputki jossa on läppä ja jota ohjaa solenoidi. Tai varmaan siinä on joskus ollut läppä, että nyt oli enää pelkkä akseli. Ja aika palasina oli tuo koko kulmapala.
Mitäs se läppä tekee ja onko se tarpeellinen?
Moottori on Volvo Penta.
Comment
-
Simrad Go7xse alkoi temppuilemaan ja käynnistelee itseään vähän väliä karttakortin ollessa koneessa. Ei näytä karttaa ollenkaan vaan kaatuu satunnaisin väliajoin.
Myöskään ohjelmistopäivitys ei suostu menemään läpi, vaan kaatuu ennenkuin päivitys on ehtinyt latautua netistä.
Pitää duplikoida kartta toiselle kortilla ja katsoa herääkö sillä. Ärsyttävää!
Comment
-
Kaadoin wanhuksen selälleen ja aattelin vaan "vähän tarkistaa" onko pohja säällisessä kunnossa ja "vain vähän fiksata" jotain jos tarvitsee...
No, tuli sitten fiksattua jokainen naarmu ja kolhu ja kyllähän niitä on tuollaiseen kisaveneeseen 45:n kesän aikana tullutkin.
Seuraavaksi pari rundia pohjamaalia ja uusi topcoatti päälle. Josko sillä menis seuraavat vuosikymmenet.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1527026079
Saatin täksi kesäksi beikku vesijärvelle, olihan mukavaa käydä ajelee yhden välivuoden jälkeen. ohjaustehostimen öljynlauhdutin oli korkannu talven aikana, ilmeisesti jäänyt vettä sisään ja pakkanen teki siitä avomallin, kiikutin sen termotekille Nastolaan kolvattavaksi. Josko huomenna sit lisää kurvailua vielä kun kelejäki näyttäs olevan..Viimeksi muokannut Jesse87; 23.5.2018, 00:55.
Comment
-
Tekisi kalastukseen venettä mieli, budjetilla max 5k€. 6k€ jos hyvä kaiku ja plotteri valmiina. Alumiini vene kiehtoisi ja alkanut katselemaan faster merkkisiä, onko näistä jotain kokemusta? Tai suositelkaa (tai tarjotkaa) jotain alumiinipaattia. Venehän voi olla vaikka 90luvulta kunhan on siisti ja kone 20-30heppanen vähän tuoreempi 4 tahti. Lähinnä pieneen uisteluun ja kuhan jigaukseen järviolosuhteissa.
Comment
Comment