Just laitoin oman veneen myyntiin trailerin kanssa kun kerkes huimat kaks kertaa viime vuonna vesille ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoriveneilijöitä?
Collapse
X
-
Vieras
Pitikö alkaa puhumaan veneistä, nyt se on taas Nettiveneen tuijotusta pari kuukautta ja lompsalla otsaan hakkausta.
Comment
-
http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/parts.html
Eli 40hp yamahan nelitahti pitäisi keväthuoltaa. Öljynsuodatin, polttoaineensuodatin, öljyt, tulpat ja mahdollisesti jakohihna. Mistä ootte tilannut varaosia veneen moottoreihin?
Linkin liikkeestä olen kuullut veneilytovereiden ostaneen osia mm. Yamahaan.
Itse hankin omaan Suizaan kaikki osat täältä:
www.brownspoint.com
Uups. Linkki meni vahingossa otsikkoon, mutta tästä siis oli kyse:
http://www.boats.net/parts/search/Ya...ard/parts.html
Comment
-
Hieno veneprojekti ja vitonen laulaa kauniisti:
http://www.hilmersson-racing.com/category/jetboatbuild/
Comment
-
Meriläisen ohjaus pitäisi päivittää nykyaikaan ja mietinnässä kaksi vaihtoehtoa: hydraulinen vai kaapeliohjaus? Mulla on sellainen ristinivelillä ja akselille toteutettu ohjaus joka vie liikaa tilaa ja on jäykkä kääntää.
Onko kellään kokemuksia noista halvemmista hydrauliohjauksista? Miten ovat toimineet?
Esim tuossa pari vaihtoehto? Ensimmäinen hieman kalliimpi mutta letkut kuuluvat mukaan.
http://marineshop.fi/c-30-Ohjauslait...uppa/p-62.html
http://www.navimare.fi/product_details.php?p=742Viimeksi muokannut LilJon; 22.4.2014, 11:08.
Comment
-
Minulla on perämoottoriveneessä Ultraflexin hydrauliohjaus. On järeä (Max 300hv) ja laadukas ohjaus ja merkkinä voin suositella sitä. Joskaan Fiskareiden ohjauksista minulla ei ole juurikaan kokemuksia.
Mavimareista olen myös kuullut ihan positiivista. Lähinnä veneilytoverit tuntuvat manaavan Les Pompesin halpishydrauliohjauksia, joissa on mehupillin paksuiset letkut ja nekin on nipoissa kiinni letkuklemmareilla/nippusiteillä. Halpishydrauleista usein myös puuttuu takaiskuventtiili, mikä ei ole lainkaan hyvä asia.
Comment
-
SeaStar/Baystar/Capilanolla myös laadukkaita hydrauliohjauksia. Noita myy pk-seudulla ainakin US-Parts.
http://www.seastarsolutions.com/prod...d-new/seastar/
Comment
-
Näinköhän sitä ennen juhannusta ollaan vesillä tuolla meriläisellä :D
Vauhtipyörä sorvattu sopivaksi uudelle vetolevylle. Koplinki vaihtuu parempaan. Velvet drive 10-17-004 eli 71C.
Älysin tuossa että potkurikin on väärän kätinen kun pyörimissuunta muuttuu koplingin vaihdon takia. No tuskin tuo potkuri olisi ollutkaan sopiva kun edellinen kytkin oli välitetty ja uusi on suora.
Ohjausasiakin on vielä kesken mut luultavasti tilaan tuon ultraflexin.
Comment
-
Itselläni on kerrankin laitteet ajoissa kunnossa. Lauantaina pitäisi tipauttaa kaverin kanssa veneet vesiin ja suorittaa vielä lopullinen ajoituksen säätö ajaessa. Jakajan laittelin eilen paikoilleen ja käytin konetta ehkä vartin verran ja säädin ennakon suurinpiirtein tontille, että pääsee ajamaan veneen pois rampilta ja satamasta.
Ei se tuon käytön perusteella paskapuhetta ollut mitä tuosta jakajamodista kuulin, että kärjettömäksi muuttaminen olisi paras muutos mitä noihin vanhempiin MerCruisereihin voi tehdä. Aivan erilainen oli käynti koneessa kuin vanhalla sohlolla kärjellisellä systeemillä.
Comment
-
Comment
-
Nyt oli viikonloppuna hiukan eri kelit kun tuossa Juha-Matin kuvissa. Eilisen tuloksena suht punakka otsalohko ja illalla auringonpistoksen oireita, josta viisastuneena tämä päivä mentiinkin jo lakki päässä. Hienosti pelaa laitteet tyhjäkäynnin ontumista lukuunottamatta. Seuraavaksi täytyy tilata kaasariin täydellinen korjaussarja ja jonain sateisena viikonloppuna ottaa se työn alle.
Comment
-
Kauhea venekuume taas iskeny kun kelit "oli" kivat.
Olisko foorumilaisilla tietoa veneen tuonnista Virosta? Sieltä löytyy muutamia mielenkiintosia edukkaaseen hintaan.
Miten käytännön asiat, käytetty vuosimalli 1999-2002 kiinnostuksen kohteena?
-alv pitää käsittääkseni olla maksettu veneestä(eu:ssa) jolloin sitä ei tuotaessa suomeen enää tarvitse maksaa?
-Tulleja tai muita veroja ei kaiketi menee kun eu:n sisältä tuo?
Yksi vene mitä katselin niin ilmoituksessa myyjä kirjoittanut, EU-registration. Eli kuvittelisi sen olevan papereiltaan suomeen kelpaava.
Onko jotain asioita mitä erityisesti pitää ottaa huomioon, luonnollisesti epärehellisiä kauppiaita on siellä niinkuin suomessakin ja kuljetus suomeen kustantaa jotakin myös. Sikaa säkissä ei tietysti kannata ostaa vaan mahdollisimman tarkasti kunto selvittää etukäteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja toma- Näytä viestiKauhea venekuume taas iskeny kun kelit "oli" kivat.
Olisko foorumilaisilla tietoa veneen tuonnista Virosta? Sieltä löytyy muutamia mielenkiintosia edukkaaseen hintaan.
Miten käytännön asiat, käytetty vuosimalli 1999-2002 kiinnostuksen kohteena?
-alv pitää käsittääkseni olla maksettu veneestä(eu:ssa) jolloin sitä ei tuotaessa suomeen enää tarvitse maksaa?
-Tulleja tai muita veroja ei kaiketi menee kun eu:n sisältä tuo?
Yksi vene mitä katselin niin ilmoituksessa myyjä kirjoittanut, EU-registration. Eli kuvittelisi sen olevan papereiltaan suomeen kelpaava.
Onko jotain asioita mitä erityisesti pitää ottaa huomioon, luonnollisesti epärehellisiä kauppiaita on siellä niinkuin suomessakin ja kuljetus suomeen kustantaa jotakin myös. Sikaa säkissä ei tietysti kannata ostaa vaan mahdollisimman tarkasti kunto selvittää etukäteen.
Comment
-
Onko jotain asioita mitä erityisesti pitää ottaa huomioon, luonnollisesti epärehellisiä kauppiaita on siellä niinkuin suomessakin ja kuljetus suomeen kustantaa jotakin myös.
Jos onnistut tuomaan CE-kilvettömän veneen ilman tullin syyniä, niin veneen rekisteröinti vaikka omavalmisteena onnistuu yleensä ilman suurempaa paperisotaa, joskin siinä taisi olla sitten joku karenssiaika minkä jälkeen veneen vasta voi pistää kiertoon.
Ehkä olisi kuitenkin helpompaa hankkia todistus maksetusta ALVista, jonka jälkeen veneen tuonnissa ei pitäisi olla mitään ihmeempää.
Tullista nämä asiat selviävät varmuudella.
Comment
-
Octopus -71
Tämmöinen moottoriveneprojekti on alkamassa, s/y Octopus -> m/y Octopus.
Velivainaan jäämistössä on tuossa 2000-luvun alussa Helsingistä ostettu ja Raaheen purjehdittu trimaraani, joka on seissyt sitten telakalla kesästä 2002.
Kyseessä on Derwikissä Skotlannissa Border Marinen vuonna 1971 valmistama vanerirunkoinen Calypso 30. Pituutta 9.3m ja leveyttä 6.1m.
Aika on tehnyt tehtäväänsä huolella ja enää en mastoa meinaa veneeseen laittaa vaan ajellaan moottorilla. Enemmän kuin useampi neliö menee kuitua, jotta saa parsittua kasaan ja pitämään vettä.
"Vesille kesäksi 2015"
Pari kuvaa projektista, viimeinen kuva muistaakseni Kustavista, matkalla Raahea kohti kesällä 2001.
EDIT 17.9.2014: Muutama kuva lisää, kun on vitikko raivattu alta. Ja tarkempien tutkimusten jälkeen ei tämä niin huonossa kunnossa olekaan kuin alkuun ajattelin.
Comment
-
Veneilykausi ohi. Nyt on pesun ja vahauksen aika. Kylkilistan alapuoli olis valmis.
Tältä näyttää 12-vuotias Aquador...jaksaispa tuota A6:sta vahata samalla innolla.
http://aijaa.com/jNUWMP
http://aijaa.com/qzcloS
http://aijaa.com/iNJFxs
Comment
Comment