Robottiruohonleikkuri pitäisi hankkia. Meillä nurmikkoa on 200 m² yläpihalla ja 400 m² alapihalla. Tällä hetkellä pihat ovat erillään (tai siis niin, että ruohonleikkurilla ei pääse pihalta toiselle), mutta kunhan keretään(tm) niin tarkoitus olisi tehdä luiska, jota pitkin robottileikkuri pääsee pihalta toiselle. Luiskasta tulisi n. 2 m leveä ja mahdollisimman jyrkkä laitteen nousukyky huomioiden.
Ennenkuin tuo luiska on tehty, pitäisi leikkuria siis itse kantaa pihalta toiselle. Hyvä olisi jos latausasema voisi olla koko ajan isommalla alapihalla, viesi leikkurin vain sinne lataukseen tarvittaessa.
Nyt olen katsellut seuraavia laitteita.
Stiga, ehkä Autoclip 145 4WD
+ Laatumerkki(?), ei tosin aiempaa kokemusta
+ Neliveto, luvataan aika hyvä nousukyky
+ Tunnistaa nurmikon
+/- Ilmeisesti ohjainkaapelia ei tule mukana, liekö sitä voi/tarvii käyttääkään. Ei oikein selvinnyt tuosta
Bosch Indego
+ Laatumerkki(?), ainakin kaikkiin tähän asti omistamiini Boscheihin olen ollut hyvin tyytyväinen
+ Ainakin mainostekstien mukaan vähän järjestelmällisempi leikkaustapa, kuin monissa muissa
- Loivempi nousukulma
- Melutaso 85 dB!?
Worx Landroid
+ 600 e halvempi kuin nuo muut
+/- Tuntematon merkki
- Tuolla sivuilla oikein kehutaan, kuinka terät on kaukana reunoista. Tarkoittaa siis käytännössä sitä että nurmikon reunoista jää 15 - 20 cm leikkaamatta.
Onko kokemuksia tai muuta huomioitavaa? Kaveriksi pitäisi varmaan hommata sitten akkukäyttöinen trimmeri, niitäkin voi suositella.
Ennenkuin tuo luiska on tehty, pitäisi leikkuria siis itse kantaa pihalta toiselle. Hyvä olisi jos latausasema voisi olla koko ajan isommalla alapihalla, viesi leikkurin vain sinne lataukseen tarvittaessa.
Nyt olen katsellut seuraavia laitteita.
Stiga, ehkä Autoclip 145 4WD
+ Laatumerkki(?), ei tosin aiempaa kokemusta
+ Neliveto, luvataan aika hyvä nousukyky
+ Tunnistaa nurmikon
+/- Ilmeisesti ohjainkaapelia ei tule mukana, liekö sitä voi/tarvii käyttääkään. Ei oikein selvinnyt tuosta
Bosch Indego
+ Laatumerkki(?), ainakin kaikkiin tähän asti omistamiini Boscheihin olen ollut hyvin tyytyväinen
+ Ainakin mainostekstien mukaan vähän järjestelmällisempi leikkaustapa, kuin monissa muissa
- Loivempi nousukulma
- Melutaso 85 dB!?
Worx Landroid
+ 600 e halvempi kuin nuo muut
+/- Tuntematon merkki
- Tuolla sivuilla oikein kehutaan, kuinka terät on kaukana reunoista. Tarkoittaa siis käytännössä sitä että nurmikon reunoista jää 15 - 20 cm leikkaamatta.
Onko kokemuksia tai muuta huomioitavaa? Kaveriksi pitäisi varmaan hommata sitten akkukäyttöinen trimmeri, niitäkin voi suositella.