Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polkupyörän hankinta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mitä mieltä raati on tästä pyörästä: http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/beinn29.html

    Hinta vaikuttaa erittäin kohtuulliselta, rahti on ollut lastenpyöriin pari-kolmekymmentä puntaa eikä tähänkään varmaan paljon enempää tule.

    Ollaan ostettu lapsille noita pienempiä malleja, jotka ainakin on tunnustettu hyviksi, mutta tuo kiinnostaisi itseä ympärivuotiseen työmatka/hupiajeluun. Nykyään ajossa on Feltin maasturi joka tuntuu raskaalta päivittäiseen käyttöön joka on tosiaan pääasiassa asfalttitietä.

    Comment


    • #62
      Ite oon kans pyörän hankintaa suunnitellu tommoseen 10km työmatka ajoon miksei kuntoiluunkin

      Tuossa ois ainakin asennetta, mutta aika suolanen hinta jos vertaa esim. yllämainittuihin.
      http://www.helkamavelox.fi/mallisto/...-hmj3nhr_arv_k

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
        Kävin sitten koeajamassa tuon spessun Sellon pyörässä:
        http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=hybrid&id=61

        Täytyy sanoa, että ihastuin pyörään jo ensimetreillä. Eikä tuo jousitettu etuhaarukka haitannut minua yhtään. Se oli oikeastaan aika kiva, kun tasasi menoa kanttareiden ylityksissä yms. paikoissa. Tosin enpä osaa verrata sitä muihin pyöriin. Nuo hydrauliset jarrut oli myös tosi kivat, herkät ja tunnokkaat. Räpläsin myös liikkeessä mekaanisilla levyillä varusttettuja pyöriä ja niiden jarrutuntuma oli kyllä selvästi heikompi.

        Tykästyin pyörään niin, että meinasin tehdä kaupat heti. Heitin kuitenkin vielä jäitä hattuun, kun ei tuo olisi mahtunut Audin kyytiin.

        Pahaksi onneksi kävin hieman epäilemään pyörän vaihteiden yms. laatua ja siihen myyjä vastasi, että on tästä hiukan parempikin malli olemassa paremmilla osilla eli Crosstrail Comp Disc 2012.

        Liikkeen sivuilta ei löydy sitä, mutta tässä linkki pyörään:
        http://www.jejamescycles.co.uk/speci...e-id64926.html

        Mitäs olette mieltä, kannattaa sijoittaa 200€ enempi ja ostaa Sportin sijaan Comp? Myyjän mukaan siinä paremmat vaihteet, jarrut sekä keula.

        Edit: Tässä parempi speksaus Compista (klikkaa sivun alalaidassa Specification -nappia):
        http://www.specializedconceptstore.c...%20Comp%20Disc
        Kyllä mielestäni kannattaa sijoittaa se 200€ lisää.

        Olisin itsekin sijoittanut viime kesänä tuohon Comp-versioon, mutta sopivaa kokoa ei vain ollut saatavilla kohtuullisessa ajassa.

        Lisäksi tykkään räplätä noiden kanssa, joten kaikki komponentit tulee kuitenkin vaihdettua... ei se halvaksi tule, mutta tämähän on harrastus muiden joukossa.

        Comment


        • #64
          Tuli hommattua hybridipyörä täksi kesäksi, aikalailla muka on ajoltaan.

          Tosin voi vaikuttaa se että viimeisin pyörä minkä omistanut on joku helkaman maasturi millä päästeltiin sladissa hiekalla :P se oli hienoo se..

          Hommasin Inseran hybridin, eipä tuo millään laadukkaimmilla osilla ole kasattu mutta hyvän oloinen pyörä livenä.

          Ja on tosiaan joustokeula mikä tuon hintaluokan pyörässä voi olla huono juttu! Aceran etuvaihtaja ja takana Deore, sekä myös neste levyjarrut. Navoista en tiedä.

          http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/...oducts_id=1848

          Nettihinnassa oli about 150e ilmaa.

          Comment


          • #65
            Kolme edellistä pyörää on tullut itse kasattua osista. Nykyinen on Scottin alumiinisen kisarungon ympärille tehty Deore/XT/XTR osilla. Kilometrejä on vaan tullut aivan liian vähän viime aikoina kun sopiva ajoseura puuttuu, mutta jos sitä tänä kesänä aktivoituisi enemmän.

            Osat tilaan joko Chain Reactionista tai ostan paikallisesti ET-Sportilta, riippuu vähän onko kiire ja mitä hakee.

            Comment


            • #66
              sekotetaampas pakkaa vielä sen verran, että käy nyt katselemassa myös nojakkeja :)
              http://nojakki.fi/index.html
              http://www.nojapyorafoorumi.fi/
              Itellä löytyy justiinsa tuommoinen kolmirattainen ja painohan siinä on eturattailla ja veto takaa, joten talvella sillä ei ajeta minnekkään! Eikä muuten soralla eikä muutenkaan huonolla asfaltilla. Tämä tuon iskunvaimennuksen puutteen takia... Tietää, ken kokee... Mutta tasamaalla ja hyvällä pinnalla on nautintoa :)

              Comment


                #67
                Kyllä mielestäni kannattaa sijoittaa se 200€ lisää.

                Olisin itsekin sijoittanut viime kesänä tuohon Comp-versioon, mutta sopivaa kokoa ei vain ollut saatavilla kohtuullisessa ajassa.
                Yön yli nukuttua päädyin itsekin tuohon Comppiin. Sellon pyörä:
                http://www.sellonpyora.fi/
                lupasi sellaisen toimittaa viikossa.

                Taidan kuitenkin vielä kilpailuttaa paria eri myyjää, jos tuon vielä hiukan halvemmalla saisi tai paremman ajovarustepaketin pyörän mukaan.

                Comment


                  #68
                  Eipä ole nyt vähään aikaan tullu pyöräiltyä. Ennen tuli maastopyörällä kikkailtua. Eikä millään laadukkailla.
                  Fjällräven - meni runko mutkalle ku boksista hyppäsin.
                  Peugeot - runko murtu etuhaarukan takaa boxista hyppäillessä ja droppaillessa meni takuuseen.
                  Toinen Peugeot - Haarukka taipui suoraan eteenpäin
                  Mutta jottei ihan OT:ksi mene, niin mitä porukka on mieltä gary fishereistä? Meinasin heräteostoksena ostaa vuosi takaperin Mamban. Tuli myyjä niin hyvin vastaan, että syyllistyin melkein rikokseen kun jätin ostamatta. Ainaki omasta mielestä.

                  Comment


                  • #69
                    Pahoittelen, että en ole koko ketjua läpilukenut.

                    Oma suosikkini on siirto-/jätelavalta poimittu 40-50 luvun musta Jaguar. Pyörässä on kaikki mitat kohdallaan. Ajaminen on mukavaa ja vakaata. Takanavan (kapan) jouduin vaihtamaan (Favorit => Torpedo) ja samalla tuli harjoiteltua pinnaamista: vaatii pitkää pinnaa!

                    Pyörän rakenteen saloihin minua on opastanut Polkupyöräkäsikirja vuodelta 1944. Paljon uutta ja hyödyllistä tuli opittua. Varmaan ajankohtaista edelleenkin.

                    Liittyypä tämä autoiluunkin: nyt minulla on 40-50-luvun avo-Jaguar!

                    Comment


                      #70
                      Saatiin tämäkin vatulointi lopulta päätökseen. Kävin tänään tilaamassa Sellon Pyörästä Spessun Crosstrail Comp Discin. Pyörä ei kuulunut varastorepertuaariin, lupasivat sen tulevan noin viikossa jostain Hollannin keskusvarastolta.

                      Eri myyjien kilpailutus ei ollut kovin hedelmällistä vaikka kovasti yritin. Paristakin pk-seudun liikkeestä poistuin yksinkertaisesti siksi, kun henkilökunnalla ei näyttänyt olevan minkäälaista palveluhalukkuutta. Pitäkööt tunkkinsa, jos on varaa ylenkatsoa tonnia hassaavaa asiakasta. Sellon Pyörään päädyin lopulta siksi, koska sieltä sai asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua eikä hinnatkaan olleet hullummat.

                      Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille hyvistä opastuksista ja vinkeistä.

                      Comment


                        #71
                        Kävitkö kenties kauppaveljillä :D Ei kyllä ollut myyjä myyntituulella.

                        Comment


                        • #72
                          Täällä on aikalailla samanlaiset käyttötarkoitukset ja hintahaitari, kuin Ilkalla. Olin mainoksen orja ja sattui silmään tollanen linkin peli. Merkki oli mulle tuntemattomampi, mutta ilmeisesti tekevät jopa ihan "huippuluokan" pelejäkin. Tosin kuten tässä ketjussa moni on aikaisemminkin todennut, ei se merkki vielä laatua takaa.

                          Enivei, tuossa nyt tuntus olevan Shimanon halvemman pään vaihtajat ja navat, mutta muuten vaikuttais näin maallikon silmään olevan ihan laatuosilla. Olen tosiaan itekin ihan untuvikko näitten suhteen ja tähän asti oon veivannut työmatka/kuntoiluajoja iankaikkisen vanhalla "niskahiki" -merkkisellä mtb:lla. :D

                          Kommentteja tästä kiitos! :)

                          http://www.larunpyora.com/product_in...roducts_id=485

                          Comment


                          • #73
                            Keulasta miinusta noin yleisesti, lisämiinus merkistä. Suntourin tekeleet on yleisesti aikamoista kuraa. tuntuu joo kivalta ensimmäisen kesän siinä pyörän nokalla ja tasottaa menoa, mutta sen jälkeen rupeaa joustamaan enemmän horisontaalisesti kuin vertikaalisesti. Tiedän jopa tapauksen joissa noista halvoista keuloista on menny sisuskalut poikki ja kanttarilta alas tullessa keula päättänyt erota kahteen osaan. Tämän takia suosittelen edelleen ennemmin joko jäykkää keulaa tai sitten jonkun vähän parempilaatusen valmistajan keulaa.

                            Jarrut on toinen kysymysmerkki. Tektrot nyt ei varsinaisesti mitkään laatupelit ole, vaan ennemminkin halvimmat mahdolliset, jotta saadaan pyörän spekseihin mainittua levyjarrut.

                            Kaikenkaikkiaan ennemmin sijottaisin pari saturaista lisää ja kaivaisin jostain tarjouksesta jonkun laadukkaamman pelin.

                            Comment


                            • #74
                              Jos on ei halua 1. investoinnilla laittaa hirveitä summia fillariin niin suosittelen ostamaan sellaisen, jossa on hyvä runko. Kaikki muut osat saa vaihdettua helposti. Tuo Antin linkittämän Focus ajaa asiansa varmasti vallan mainiosti ja kun jotain hajoaa, voi laittaa parempaa palikkaa tilalle.

                              Siinä olen Tomin kanssa samaa mieltä, että halvat keulat ovat yleensä hyviä vain kuskin v-käyrän nostoon. Itse olen yhden RS:n Judy TT:n ajanut rikki, joka oli siis aikanaan RS:n ns. halpiskeula. Ero jo RS:n keskitason keuliin on kuin yöllä ja päivällä. Poikkeuksena tässä on ehkä Marzocchi, jonka oikeastaan kaikki keulat ovat hyviä ihan halvoista lähtien. Hintakin on toki 1,5x RockShox.

                              Comment


                                #75
                                Mites ois tämä vaihtoehto:

                                http://lundberg.fi/node/739

                                Tuo taitaa olla ihan kohtuullisilla osilla varustettu yliylivuotinen malli, mutta enempi maastopyörä kuin hybridi. Tosin Gary Fischeriä ei valmistajana enää ole, koskaTrek osti sen liiketoiminnan 2010.

                                Kävitkö kenties kauppaveljillä :D Ei kyllä ollut myyjä myyntituulella.
                                En käynyt Kauppaveljillä, kun heillä oli niin hankalat aukioloajat loppuunmyynnin vuoksi.

                                Comment


                                • #76
                                  Omat kulkupeli. Kauppaan, uimaan, jne mennään napavaihteisella lokasuojilla varustetulla kulkinella jossa lukko ja valot jne lain vaatimukset. Lenkkeilyt tehdään kauniilla ilmalla Colnagolla ja rumempana ilmana Focus maasturilla (pyörä, ei ford). Maantierukkia en malta ulkoiluttaa kovin aikaisin keväällä kun en viitsi vaihdella renkaita kovin taajaan kun kumminkin pienet terävät hiekoitus kivet puhkovat ne.

                                  Comment


                                    #77
                                    Yleiskäyttöön ja satunnaisille lenkeille olisi tarkoitus pyörä hankkia. Itse olen vähän kieroutunut verrattuna yleiseen trendiin, eli myin maantiepyöräni pois ja tilalle haen hybridiä.. Kilometreja ei vaan tullut tuolle tarpeeksi, liikaa harrastuksia..

                                    Tämä vaikuttaisi kiinnostavalta, ainoastaan joustokeulan tilalle haluaisin jäykän..

                                    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_18467_.htm

                                    Onko tuo mukana seuraava suntour ihan kuraa?


                                    Yksi kiinnostava vaihtoehto olisi myös

                                    http://www.feltbicycles.com/Finland/...S85-Men-s.aspx

                                    Felttien runkoja ainakin tuntuu olevan kehuttu.. Radonissa taas osat kautta linjan parempia?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kiitos kommenteista. Mitä tuohon Suntourin keulaan ja sen kestoon tulee, niin asiallinen ja hyvä kommentti, mutta luulen että mun tapauksessa ei sellasta rytyyttämistä fillari koe, että siinä etupumput pääsis antautumaan. :) Tai mistäs sitä tietää kuinka innostuu, ja kestääkö ne edes meikäläisen kevyempää käsittelyä...

                                      Tuo Ilkan linkittämä peli vaikuttais osien ja komponenttien puolesta näin maallikon silmään erittäin hyvältä hinta-laatusuhteeltaan, mutta piru kun ei oo tuonne Keravan suuntaan täältä Keski-Suomesta asiaa...Tulee suotta fillarille hintaa, jos lähtee varta vasten paikan päälle äimistelemään. Ja vaikka ulkonäöllä ei oo mitään tekemistä tuon hankinnan kanssa, niin onhan tuo turkoosi/sininen vähän erikoinen väri omaan silmääm. Ihan perus musta/valkoinen/ joku muu hillitty olis plussaa, mutta tuo on tosiaan täysin toissijainen juttu.

                                      Tekeekös niillä Trekin alle 1000e fillareilla raadin mielestä mitään? Tämä siis hieman kärjistetysti. ;)

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mun hybridin joustokeula oli 1000km:n jälkeen siinä kunnossa että oli aivan tautinen klappi eestaas. 99% oli kuitenkin lukittuna, koska en sille mitään käyttötarkotusta keksinyt metsän ulkopuolella.

                                        Nyt pitäisi varmaan katsella jokin cyclocross tuon maantiekonkelin kaveriksi.

                                        Comment


                                          #80
                                          Mites sen cyclocrossin kanssa on kun on vähän ristiriitainen olo sen suhteen, ostaisko työmatkakonkeliksi cyclon vai maantiepyörän. Kaikki kaverit, jotka ovat ajaneet kilpaa tai harrastavat muuten vaan pyöräilyä maantiepyörälä ovat sitä mieltä, että ihan turhaan ostat cyclocrossin. Maantiepyörä kestää työmatka/lenkkiajoa ihan samalla tavalla. Muutama cyclon omistaja taas on kehunut omaa peliään hyväksi.

                                          Lokareiden yms juttujen puuttuminen ei juuri ressaa. Niin paljon en lajia rakasta, että sateessa viitsisin ajella duuniin / lähteä lenkille. Jos se sade nyt sattuu yllättämään, niin suihkulla siitä selviää ja vaatteet saa pestyä. Työmatkaa tulee 10km/suunta. Se ei oo paljoa, mutta jos väännän maasturiin alle kunnon nappulat, ei se varsinaista nautintoakaan ole. Sitten taas jos maasturissa on semmoset asvaltilla ajettavat renkaat, ei se mee metsässä oikein halutulla tavalla. Siitä tää asvalttipyörän ostohimo oikeastaan lähti. Olis myös kiva käydä heittämässä vähän lenkkiä päällystetyillä teillä muutenkin.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jos ilman lokareita pärjäät ja asfaltilla pääosin niin turha silloin on hankkia cc:tä. Vielä tuo että sulla on maasturi puoltaa maantiepyörän hankintaa.

                                            Käytettyjä kannattaa kyttäillä esim. Fillaritori.com
                                            Viimeksi muokannut Dieselman; 14.4.2012, 11:49.

                                            Comment


                                              #82
                                              Tämmönen tuli ostettua asvalttia varten:
                                              Fuji team
                                              http://www.bikepedia.com/quickbike/B...Team&Type=bike

                                              Löytyi käytetty 2-3tkm ajettu. Ihan uutta vastaavassa kunnossa. Hitto, että tommosella pääsee kovaa, kun vartailupohjana on vanha maasturi. Meinas silmät pudota päästä kun alamäessä vilkaisin mittariin ja siellä oli heti +40km/h lukemia. Sisäinen pikkupoika heräsi ja johan levisi virne suupieliin.

                                              Comment


                                                #83
                                                Uusi pyörä kotiutui tänään :) Ajelin pyöräliikkeestä kotiin (7,5km) ja olin vieläkin hankintaan tyytyväinen. Tekisi mieli mennä heittämään toinenkin lenkki uudella menopelillä, mutta flunssaa vielä hiukan pukkaa ja siksipä en viitsi lähteä itseäni kiusaamaan sen enempää. Oli kyllä hyvä, että hankin etukäteen fillariboxerit, muuten kyllä pakarat huutaisi hoosiannaa tuonkin ajolenkin jäljiltä. Tuli myöskin todettua, että sportstracker on mainio pyörälenkkien lokittaja.

                                                Aika hauska juttu miten innoissani olen uudesta pyörästä. Melkein sama fiilis, kuin parikymppisenä junnuna, kun hankin ensimmäisen oikean moottoripyörän. Niin ne ajat muuttuu :)

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Onpa tässä itsekin oltu ihan fiilareissa tuosta uudesta pelistä. Cännärikin on saanut kaameen kasan uutta osaa ja alkaa olla valmis poluille. Fuji on ollu nyt viikon mulla ja kilsoja on tullut jo yli sata. Varovasti pidentänyt lenkkejä. 20, 30 ja 55km lenkit ajettu. Keskinopeudet menee jossain 25-27km/h nurkilla.

                                                  Perse on ollut remontissa vaihtelevasti. Ekan 20km lenkin jälkeen oli pakko lasketella alamäkiä reiden päällä. 30km lenkki meni ihan ok, mutta tuon 55km lenkin paluumatka alkoi taas lähennellä jo infernoa. Kävin silloin kaverin luona kaffella ja erehdyin istahtamaan kolmeksi vartiksi ennen paluumatkaa. Se oli VIRHE. Hitto, että oli ihan tuskaa eka kymppi, ennen kuin jalat alkoivat taas "aueta".
                                                  Viimeksi muokannut JM; 4.5.2012, 09:23.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tätä osastoa lukevat osaavat ehkä auttaa ongelmassani, joka on renkaiden hommaaminen vanhaan sykeliin. Vanhoissa kumeissa lukee 26*1,95. Kävin Piltemasta kattelemassa sisä- ja ulkorenkaita ja väärät otin! Ostinkohan 26 x 1–3/8" merkinnällä olevat jos en väärin muista, niin sisä- kuin ulkokumitkin. Ulkokumi oli liian iso vanteelle, ja entiseen ulkokumiin tuo uusi sisäkumi oli myöskin liian ison tuntuinen. Miten tuo voi olla noin vaikeaa? Tarkoituksena siis hommata kevyemmän pintakuvion omaava rengas asvaltille, ei maastorengasta.

                                                    26 merkkaa renkaan halkaisijaa, ja tuo jälkimmäinen leveyttä tuumina, eikö? Pyörä ei siis ole mikään merkkituote, sittarista joskus vuosia sitten ostettu "kaljakassi".
                                                    Viimeksi muokannut Olmi; 5.5.2012, 14:57.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Olen ostanut noita 26*1,95 kumeja joku vuosi sitten. Koskaan ei ole ollut ongelmaa eri kumeilla, jos vannekoko on sama. 26-tuumaisissa maasturin vanteissa olen käyttänyt ainakin 1 3/4, 1,95 ja 2,25-kumeja samalla vanteella. Helpointa taitaa olla ottaa vanha kumi mukaan kauppaan ja ostaa vertailemalla sopivan kokoinen. Sisä- ja ulkokumin tulee olla mitoiltaan samankokoisia.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Osaatko sanoa käykö tuohon suoraan ulkokumi merkinnällä 50-559, 51-559 tai 52-559?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Lukihäiriö iski, sulla olikin tuo uuden renkaan leveys 1 3/8-tuumaa eli ei ole ns. maasturikokoa vaan ihan normaalirenkaita. Bilteman kuvastosta bongaten se olisikin 37-590 rengas (Bilteman tuotekoodi 27919), eli näköjään noissa kapeammissa (37) onkin suurempi halkaisija (590) ja siksi se oli liian suuri rengas. Eipä ole tullut noita masennettua omiin pyöriin, niin en osannutkaan heti huomata tuota että renkaan tyyppikin vaikuttaa, sorry.

                                                          Vanha renkaasi 26*1,95 vastaa kokoa 52-559, joten siinä mielessä nuo mainitsemasi koot pitäisi mennä. 50 on kapein ja 52 levein. 559 eli halkaisija määrää sen että onko se vanteelle sopivan kokoinen. Pitäisi tuohon mennä hyvin 47-559, jos paremmin rullaavaa kapeampaa rengasta haluaa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Polkupyöräwikin sivu polkupyörän renkaiden kokomerkinnöistä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              menet biltemaan ja ostat joko 27-998 tai 27-122 päälykumin jälkimmäinen
                                                              pistosuojattu versio:)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X