Kiitoksia avusta, eiköhän se ala näillä eväillä onnistumaan =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Polkupyörän hankinta?
Collapse
X
-
Kävin kattomassa tuota aikaisemmin postaamaani linkin Focus Whistleriä, mutta siitä olis tullut loksujen ja lukon kanssa n.650e peli. Sattuikin sitten olemaan tuttu kaveri paikallisessa Trekin fillareita myyvässä liikkeessä, niin päädyin tämmöseen peliin. http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes...es/4900_disc/# Keulahan tuossakin on sama Suntourin tekele, mutta kammet, siirtäjät, jarrut ja vanteet on ainakin laadukkaammat eikä hintaan jäänyt juurikaan eroa.
Nyt vaan odotellaan jopoa saapuvaksi. :) Vanhalla Niskahielläkin kävin tuossa yks päivä heittämässä asfaltilla n. 20km:n lenkin keskinopeudella 22,6km/h, joten eiköhän tuolla uudella vähän pidemmätkin rykäsyt onnistu päällystepinnalla maastoerikoiskokeiden ohella. ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiSeuraava kysymys onkin, että koska pidetään ACF:n pyöräilydivisioonan kokoontumisajot ja dynopäivät:)
Comment
-
Kertokaas ny juntille, mikä se juttu noissa fixeissä on. Mitä etua sillä saavutetaan, verattuna vapaarattaalla olevaan. Sarvet on tietty kliinit, kun ei tartte jarrukahvoja, mutta eipä se jarruttelukaan kaupungissa ihan älyttömän kätevää voi olla. Lisäks itseä hieman arveluttaa kurvailu, jos se poljin sattuu olemaan kallistettaessa juuri siinä alimmassa asennossa ja karahtaa maahan.
Fillarointia on nyt tullut harrasteltua aika aktiivisesti. Fujilla oon kelaillut parissa viikossa 250km ja maasturiakin on tullut ulkoilutettua. Nyt tekis mieli vaihtaa cannarin runko vähän modernimpaan :D Ei tästä tuu loppua ikinä...
Tällasessa kunnossa toi cannari nyt on:
Comment
-
Ostin pari päivää sitten etujousitetun maasturin pyöräliikkeestä, oli tullut juuri vaihdokkina kauppaan ja kun käytettyä olin menossa ostamaan, niin hintaa jäi 60,-. Kotona kun pesun jälkeen tarkastelin niin oikeastaan ainoa vika oli vääntynyt taka-akselin tappi, vähän sivuheittoa vanteissa ja Bastan runkolukon muovinuppi rikki.
Akselitappi maksoi 3€, vanne oikeni kun rihtasi penkissä ja Bastan tappi oli vähän työläämpi, piti sorvata polyasetaalista kustominippa ahdistussovitteella - mutta nyt on pojalla taas koulumatkoihin kelpo fillari - edellinen kun särkyi.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viestiMistä olette hankkineet osia pyöriinne? Himottaisi parannella tuota jarrupuolta vaijerikäyttöisestä hytikkaan.
http://www.bike-discount.de/
http://www.wiggle.co.uk/
http://www.chainreactioncycles.com/
Noita on tullut eniten käytettyä, tavara tulee pääsääntöisesti viikossa, joskus jopa alle. Kaikista pelkästään positiivisia kokemuksia.
Comment
-
Lisätään listaan vielä www.actionsports.de. Hayesin jarruja sai tuolta sopivasti. Strokerit on varmaan yhdet parhaista levyjarruista hinta/laatusuhteeltaan.
Comment
-
Mitä mieltä olette Trek Valenciasta?
Ensi kesäksi pitäisi investoida työmatkafillariin (20km/sivu) ja tuollaisen vuoden vanhan saisin käytettynä 300€:lla.
Comment
-
Kyllä tuo omaan silmään ihan pätevältä peliltä vaikuttaa tuohon 300 hintaan. Toki mekaaniset levarit sekä vaihteet ei oo parhaimmasta päästä, mutta kyllä tuolla työmatkat ajelee helposti. Sitten jos meinaa oikeasti alkaa harrastamaan matkapyöräilyä, niin kannattaa panostaa parempaan.
Itseltä löytyy Trekin Soho 1.0, jonka aikoinaan sain puoleen hintaan. Ainut mitä oon vaihtanu tuohon on lukkopolkimet. Mukava polkea ja rullaa hyvin (ainakin DH-pyörään verrattuna).
Comment
-
Unohtui mainita että nastagummit tulee mukaan. No jos se vähääkään tuntuu sopivalta, niin lunastan pois. Saa sen varmaan myytyä samalla hintaa eteenpäin, mikäli se on ehjä.
Em. Trek lienee kuitenkin parempi vaihtoehto, kuin joku Tunturin maasturi jolla aikoinaan ajelin 16km/sivu töihin.
Comment
-
Nyt olis fillari hakusessa. Lähinnä kuntoilutarkoituksena sellaiseen n. pari kertaa viikossa parin tunnin lenkin polkemiseen. Yleensä käyn aerobiset harjoitukset vetämässä juosten mutta fillarointi on alkanut kiinnostamaan vaihtoehtona ja koska vanhalla maastopyörällä polkeminen lähinnä pistää vain ketuttamaan niin pitäisi löytää jouhevampi peli alle.
Paria mallia kävin paikallisessa liikkeessäkin kokeilemassa mutta vaikka en näistä asioista mitään tiedä niin jarrut noissa tuntuivat aika tehottomilta pysäyttämään +100 kg massaa pienestäkin vauhdista. Hintaluokka noissa fillareissa on kuitenkin sellainen jonka olen niihin valmis sijoittamaan (700-800 €). Audin alustasarjan hintaa en halua fillariin sijoittaa.
Sanokaas nyt kuitenkin onko näistä mihinkään?
http://nishiki.fi/mallisto/2013/hybr...ing/hybrid-401
http://huntteri.fi/tuote/4275/felt-qx-75-m-matte-black
http://www.raispo.fi/polkupyorat/foc...oon-ltd-24-620
Sen tiedän että ovat 100% parempia kuin nykyinen 10v vanha, parinsadan euron hobbyhall-maasturini, joka sekin on kyllä edelleen täysin ajokunnossa vaikka ei ole koskaan edes mitään huoltoa suoritettu ja ollut täysin holtittomassa käytössä. Älkää tulko ehdottamaan netistä tilaamista koska haluan varmistua liikkeessä paikan päällä, että fillari on oikean kokoinen. En myöskään aio ostaa käytettyä maantiepyrää, sitäkin joku on pian kuitenkin ehdottamassa. ;-) Täällä Liedon perukoilla on myös huonokuntoisia sorateitä jonkin verran joissa tulee sotkettua ja noissa ei maantiepyörä liene paras vaihtoehto (?).
Comment
-
Täällä Liedon perukoilla on myös huonokuntoisia sorateitä jonkin verran joissa tulee sotkettua ja noissa ei maantiepyörä liene paras vaihtoehto (?).
Kato vaikka tää klippi ja siitä käy kyllä ilmi, miten sopivalla maantiepyörälläkin taitetaan hiekkatietä silmänkantamattomiin. Renkaita on niin moneen lähtöön. Toiset kestää vaikka ydinsodan ja lasinsirpaleet, mutta eivät rullaa kunnolla, toiset taas rullaa unelmaisesti, mutta puhkeavat yhdestä sepelin murusta. Omalla kohdalla Continentalin Grand prix 24mm on osoittautunut hyväksi kompromissiksi. Samoin Contin Grand prix 4000s.
[ame]http://vimeo.com/47963412[/ame]Viimeksi muokannut JM; 1.8.2013, 20:07.
Comment
-
Pitäisi vaihtaa fillaria tai vaihtoehtoisesti kunnostaa vanha (Marin Palisades Trail '94 erikoisen korkealla rungolla, en muista mittaa). Olen yli 2m pitkä ja tietty painoakin on sitä myötä aika tavalla, joten tuo olisi ensimmäinen valintakriteeri. Käyttötarkoitus on satunnainen retkeily enimmäkseen maaseudun sorateillä. Rapakaaret ja ketjusuoja pitäisi olla, että pääsee "paikalliseen" siisteillä vaatteilla :) Välillä tietty huvittaa ajaa huonoillakin teillä reippaasti ilman että joutuu pyörää varjelemaan. Ketteryys ei ole tärkeä ominaisuus, pitäisi voida ajaa maantiellä ilman käsiä. Mistä löytyy kunnon kokoisia runkoja ja asiallinen fillari hintaluokassa 1k€? Pitkäikäinen ja vikasietoinen laite ennemmin kuin joku hifistely joka vaatii enemmän ylläpitoa. Joku 29" varmaan mutta millainen?
Comment
-
Juhana, et ihan saanut mun päätä käännettyä cycloon, vielä.
Olenkin tässä koko illan googletellut hybridejä ja cyclojakin sekä lueskellut fillarifoorumia. Kona Dewiä on kovasti kehuttu tuossa hintaluokassa joten tuota pitää mennä huomenna koepolkaisemaan. http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew_Plus...DWP/&listpos=7
Comment
-
No se mitä itsellä on kokemusta niin focuksen cyclo tiagran vaihtajilla ja levyjarruilla hoitaa hyvin omat ajot. Työmatkaa 8km suuntaansa aika hyvillä korkeuseroilla, terassille kaljalle tai vaikka kaverille kuten kauppaan. Hyvin on muutama 50km lenkkikin mennyt.
Tuolla ajaa mukavasti kaikki tiet mitä vastaan on tullut, jos on paljon huonompaa tietä kuten soraa, hiekkaa tai routarikkoja niin löysäisin vaan rengaspaineita, nykyisellään vedän n. 6bar ja 35mm leveillä kun tulee poljettua syksyä ja kevättäkin. Kohta on renkaat ajettu loppuun ja ajattelin vaihtaa ohuempiin ja rullaavempiin.
Kyllä tuolla on niin mukava rullata alamäkeä kun työkaverit polkee vieressä ja ihmettelee. En kyllä hybridiin vaihtais missään olosuhteissa. Eilen töihin 34km/h keskinopeudella (täysiä). ja ilman käsiä olen fiilistelly puolet matkasta n. viikko sitten viimeksi. 30km/h on kohtalaisen helppo mutta hikinen pitää tasaisellakin ja jos alle 20km/h menee niin tuntuu että kaatuu ;)
Comment
-
Samanmoinen Focus löytyy täältäkin Tiagran osilla ja olen myös erittäin tyytyväinen ollut. Itsekkin noita viime kesänä googlailin ja lueskelin mutta ei sieltä selvyyttä oikein tule... Aina puuttuu hiilarihaarukkaa tai 105 osasarjaa. Mielestäni tuommoinen "hinnat alkaen" malli on kyllä ihan riittävä työmatka-ajoon ja myös lenkkien tekoon. Tuollainen 60-160km onnistuu tuolla ihan helposti, kunhan vaan ensin kaikki säädöt on edes sinne päin. Jos sitten myöhemmin tuntuu että tuo ei riitä, niin varmasti saa myytyä ja ostaa sitten ns. paremman. Jargon kanssa samaa mieltä siitä, että alle 22km/h tuommoisella ei edes pysty polkemaan, sen verta kevyttä meno on yleisesti ottaen, vaikka täälläkin tuota elopainoa on se +100kg (pyörän speksien mukaan ajajan maksimipaino 100kg) ;)
Ääni cyclolle myös täältä - hinta/laatu kohtaa parhaiten
Comment
-
Jos sitä tuulta haluaa ehdoin tahdoin halkoa niin hybriidin selkään vaan. Maantiepyörällä kun vaihtaa kahvoista alaotteelle, näyttää vauhti nousevan 2-3km vaikkei tehoja nostaisi ollenkaan. Vastatuulessa ehkä enemmänkin. Sitten kun miettii, että kahvoilta nousisi polkemaan ns. hybridi-asentoon laskis nopeus varmaan 4km/h. Contin 35mm Cyclocross speed renkailla oon ajanut 50km lenkkiä 30km/h keskarilla. Sama lenkki menee maantiepyörällä 32-33km/h nurkille kelistä riippuen. Ei cyclollakaan varmaan edes pääse alle 24km/h vauhtia.
Maantiepyörissä ja cycloissa sopiva runko kyllä vaikuttaa pajon ajomukavuuteen. Huonosti istuvalla ajo on kamalaa, mutta hyvällä ajaa satoja kilsoja. Sitten on paljon kauppoja, joiden myyjät myy, mitä hyllyssä sattuuu olemaan. No Raispo tai Bikeshop ei varmaan tähän kategoriaan kuulu. Täältä kuitenkin saa hyvän käsitysen siitä, missä suunnalla mennään:
¨
http://www.competitivecyclist.com/za...LCULATOR_INTRO
Hinnoissa on kyllä ihan sairaat erot ulkomailta tilattaessa vs kotimaasta liikkeestä ostetaessa. Mä tilasin omani täältä:
http://www.s-tec-sports.de/Viimeksi muokannut JM; 2.8.2013, 10:20.
Comment
Comment