Paljonko tarvisit? Mulla jäi rakennusvaiheesta yli muutama paketti mustaa lattialaattaa. Jatketaan vaikka privalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Foorumilaisten autotallit
Collapse
X
-
Minulla on pari mm-thermoxia tallissa. Kokemusta tosin vasta muutaman kuukauden ajalta.
Asennus melko suoraviivaista ja osat meni paikalleen ihan niinkuin pitikin. Aiempaa kokemusta nosto-ovista tai niiden asennuksesta ei ole, mutta ihan hyvin nuo ovat toimineet.
Asennuksen yhteyssä öljysin kaikki liikkuvat osat ja muutaman kk jälkeen uudelleen, herkistyi huomattavasti nostaminen.
Eristyskyvystä hankala sanoa mitään faktaa, tammikuun kovilla pakkasilla kiskojen alareunat oli n. 15cm korkeudelta kuurassa, mutta muualla en huomannut lämpövuotoja.
Näihinkin voisi laittaa vaikka armaflexiä, mutta liekkö käytännössä mitään merkitystä.
Comment
-
Mulla on lämpimässä (lattialämmitys samasta padasta kuin talo) tallissa jotain 10-12 astetta ja Turnerin olikohan se 610 ovi. Kosteutta kertyy ovilamellien saumoihin, en tiedä johtuuko se ulko- ja sisälämmön erosta vai riittämättömästä ilmankierrosta. Tai vajaasta eristyksestä. Seinissä on 200mm villaa ja katossa 250. Joku kyllä sanoi, että tuo 600-sarjan ovi olisi vain kylmään talliin.
Comment
-
Ainakaan omassa ovessa (Beman teollisuusversio) ei ole ollut havaittavissa sisäpuolen kostumista / jäätymistä muutoin kuin -32 asteen pakkasella siinä alimman lamellin alareunan alumiinijäykisteessä. Tämäkin johtui siitä, että tiiviste ei ottanut kunnolla lattiaan keskeltä, joka taas korjaantuu kynnyspellillä. Todennäköisesti sulla on tallissa kosteutta. Tuo 10-12 astetta oli omalla kosteudenpoistajalle hiukan liian alhainen lämpötila, eli antoi monesti "vikakoodia". Nyt tallissa lattiassa lämmöt päällä ja lämpötila 17-19 astetta. Kosteusprosentti 40:n paikkeilla.
Comment
-
Comment
-
"Mulla alkaa kertymään kosteutta heti tuloilmakanavien lautasiin jos pihalla on edes jokunen aste pakkasta ja jos kosteus% nousee yli 50, esim auton pesun jäljiltä. Eli helposti alkaa kondensoimaan oven kylmempiin kohtiin jos kosteus% käy jopa tuolla 80 huitemilla"
Nyt on kytkettynä Mitsun Lossnay IV kone. Ykkösteholla (11w ottoteho) kosteus on pysynyt 40-50%, lämpötila n. 13c (kun ulkona on vajaa 10c pakkasta) eikä enää ole tiivistynyt kosteutta oven metallirakentesiin. Autoja ei ole sulateltu eikä pesty...normaalia nikkarointia/askartelua ja puun työstämistä toistaiseksi....
Comment
-
-
Kyselläänpäs vielä täältä jos sattuisi apua löytymään eli etsinnöissä olisi pesupaikka autolle.
Painepesuri ja ulkotila riittää. Kunhan saisi foamit vedettyä ja pesurilla huuhdottua loput pois.
Koko pk-seudun alueella käy. Korvaus sovitaan pesun tarjoajan kanssa.
Yv tai o44 5o4 1o91 - Arttu Jetsonen
e:siirtäkää jos on väärässä ketjussa.
Comment
-
-
Tuntuu vaan tyhmällä maksaa 20e/pesu kun varmasti tälläkin alueella on foorumilaisilla omia halleja jossa voisi käydä auton huuhtomassa esim. 10e/kerta hintaan? Sekin rahasumma kattaisi helposti kuussa syntyvät kustannukset.
Tuo juhlapesu olisi muuten ok kun kerta saisi 40e/kk hinnaksi ja rajattoman määrän pesuja, mutta kaikissa harjattomissa pesuohjelmissa on harjallinen vannepesu.
Pitää varmaan silti käydä tutustumassa nuihinkin, kiitos vain ehdotuksista.
Comment
-
Sitte tuli viimeisten 6kk sähkölasku tallin lämmittämisestä. Reilu 100m2 (n.450m3) lattialämmityksellä, sisälämpö tasainen 19C. 7800kWh. Tämä sisältää myös valaistuksen etc mutta lämmöksi nekin pääosin muuttuu.
Käyttömukavuus sitä luokkaa, että samalla mennään ensi talvenakin.
Comment
-
Tuli muutettua omakotitaloon, jonka autotalli oli jäänyt edelliseltä isännältä rakentamisen jälkeen ns. vaiheeseen. Osa kipsilevyistä oli saatu paikalleen, mutta höyrynsulkupintaakin oli näkyvissä.
Ajattelin, että laitetaanpa tuo nyt kuntoon syksyn projektina.
Levytin, kittailin, pinnoitin lattian (epoksimassa), maalailin seinät ja katon jne...
Kalusteet saapuivat tiistaina, joten nyt on kalustus käynnissä.
Kalustuksen jälkeen vielä varustelu ja sisustaminen :)
Eiköhän siitä ihan tehdyn oloinen lopultaan saada.
Kalustesuunnitelma ja toteutus:
Tuohon sivuseinällä olevan komeroparin väliin jäävään kummalliseen "lokeroon" on tarkoitus pinota halkovarasto.
Vielä täytyy asentaa pesuallaskaluste altaineen ja hanoineen, tiettyjä säilytysvarusteita (kuten koukkuja ja letkutelinettä yms.) ja muuta rekvisiittaa. Jääkaapillekin olisi paikka, mutta saa nähdä tarvitseeko niin vakaviin kriisiaikoihin (ulkoruokinta) varautua vielä tässä vaiheessa.Viimeksi muokannut Rakennusmetsuri; 9.9.2016, 16:14.
Comment
-
Tallissa pidetään talvella kahta autoa ja kahta moottoripyörää.
Autojen rassaamisen saa hoitaa merkkihuolto, mutta noita moottoripyöriä (joista toinen on museorekisterissä) tulee kyllä tallissa roplattua.
Työkaluvaunu on pientyökalujen järkevää säilytystä varten. Niitä (isompia ja pienempiä) kun on vuosikymmenten saatossa kertynyt enemmän kuin lääkäri määrää. Bahco auttaa niiden organisoimisessa edes vähän.
Comment
-
Comment
-
Totta, budjettia olisi hyvä antaa julki. Budjetti taitaa olla siinä 20kilon nurkilla. Rakennuksen koko saisi olla korkeintaan 8x10m ja ainakin näillä näkymin olisi tarkoitus tehdä koko tila lämpimäksi. On oikeastaan vielä auki, olisiko yhdellä nosto-ovella+katos vaiko kahdella nosto-ovella ilman katosta.
Comment
-
Tuttu teki äskettäin n. 60 neliön lämpimän (vastukset lattiassa) erillisautotallin. Kaksi nosto-ovea, sähköt, ei vettä. Teki suurimman osan itse eli ei ollut palkattua työvoimaa. Jos muistan oikein niin sanoi että rahaa meni hitusen alta 20k.
Näin niinku suuntaa antavana kustannustietona.
Comment
Comment