Terve,
Enpä löytänyt aikasempaa keskustelua näistä "Side by side" tyyppisistä nelivetoisista pikku lavalla varustetuista "mönkijöistä" joita on viime vuosina alkanut näkyä erilaisissa kunnossapitotehtävissä.
Vuoden sisään saattaa olla ajankohtaista hankkia laite jolla pitää vähän isomman pihan lumesta puhtaana, raahaa puita metsästä, hinaa satunnaisesti autoja pihassa paikasta toiseen tms. Onhan näitä mönkijöitä puskulevyineen ja peräkärryineen jos jonkinlaisia mutta jotenkin tämmöinen katolla varustettu ja rinnakkain istuttava malli houkuttelee. Uskottavammasta päästä löytyy John Deereä, Bobcatia, Kubotaa jne. Myös melkein jokaisella moottoripyöriä ja kelkkoja valmistavalla merkillä näyttäisi olevan omansa. Lopulta tulevat sitten nämä kiinalaiset laitteet.
Monista myydään "tieliikennemallia" melkoiseen lisähintaan, ilmeisesti kyseessä on silloin L7-luokan ajoneuvo autoveroineen? Millä ehdolla moisen saa rekisteröityä traktoriksi? Silloinhan autoveroa ei kaiketi mene ja tuo mukanaan muitakin etuja. Mitäs muuta tuollaisista pitäisi "mönkijäummikon" tajuta katsoa, esimerkiksi paremmat ja vähemmän hyvät ratkaisut voimansiirrossa tms?
Hintaahan näillä jonkin verran on, esimerkiksi Kawasaki Mule 610 4x4 on maahantuojan sivuilla 12450e ja sama laite jenkeissä alle 5800e tämän hetkisellä taalan kurssilla...
Enpä löytänyt aikasempaa keskustelua näistä "Side by side" tyyppisistä nelivetoisista pikku lavalla varustetuista "mönkijöistä" joita on viime vuosina alkanut näkyä erilaisissa kunnossapitotehtävissä.
Vuoden sisään saattaa olla ajankohtaista hankkia laite jolla pitää vähän isomman pihan lumesta puhtaana, raahaa puita metsästä, hinaa satunnaisesti autoja pihassa paikasta toiseen tms. Onhan näitä mönkijöitä puskulevyineen ja peräkärryineen jos jonkinlaisia mutta jotenkin tämmöinen katolla varustettu ja rinnakkain istuttava malli houkuttelee. Uskottavammasta päästä löytyy John Deereä, Bobcatia, Kubotaa jne. Myös melkein jokaisella moottoripyöriä ja kelkkoja valmistavalla merkillä näyttäisi olevan omansa. Lopulta tulevat sitten nämä kiinalaiset laitteet.
Monista myydään "tieliikennemallia" melkoiseen lisähintaan, ilmeisesti kyseessä on silloin L7-luokan ajoneuvo autoveroineen? Millä ehdolla moisen saa rekisteröityä traktoriksi? Silloinhan autoveroa ei kaiketi mene ja tuo mukanaan muitakin etuja. Mitäs muuta tuollaisista pitäisi "mönkijäummikon" tajuta katsoa, esimerkiksi paremmat ja vähemmän hyvät ratkaisut voimansiirrossa tms?
Hintaahan näillä jonkin verran on, esimerkiksi Kawasaki Mule 610 4x4 on maahantuojan sivuilla 12450e ja sama laite jenkeissä alle 5800e tämän hetkisellä taalan kurssilla...
Comment