Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Noin 30rpm 12V DC moottoria vailla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuskin olisi releitä tarvinnut, vaikka ei saisi lytätä kun joku toteuttaa ideaansa. Juurikin silppurin torven käännössä käytetään 6-nap. kytkintä jolla ohjaus onnistuisi ilman releitä.

    Comment


    • #32
      En ollut varma tuosta virrankulutuksesta, joten en viitsinyt viedä kytkimen kautta isoja virtoja läpi. Alkuun kävi pieni aivopieru, jonka vuoksi piti käydä hakemassa toinen rele kaveriksi, että sai vaihtamaan suuntaa :-)

      Comment


      • #33
        Tämäpä jännä projekti =) Itselläni aivan vastaava vireillä, moottori on hankittu, mutta käytännön toteutusta en ole sen enempää vielä pohtinut. Oliko sulla tuossa lingossa tuo hammaskehä valmiina heittotorven juuressa? Itselläni on Husqvarnan lingossa hieman erilainen tuo veivirattaan toteutus, joten siihen ei suoraan ainakaan ketjua saa.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja paju Näytä viesti
          En ollut varma tuosta virrankulutuksesta, joten en viitsinyt viedä kytkimen kautta isoja virtoja läpi. Alkuun kävi pieni aivopieru, jonka vuoksi piti käydä hakemassa toinen rele kaveriksi, että sai vaihtamaan suuntaa :-)
          Helpompihan se on tehdäkin varaosaliikkeiden hyllykamoilla, kuin jollain erikoisemmilla osilla. Ihan fiksun näköinen patentti. Tekijänsä näköisiä monesti tuollaiset, eikä niissä yhtä ainoaa oikeaa kaavaa olekaan. Eikä ole varaa naljailla kytkennöistä, kun omassa lingossa on torvi lukittuna lukkopihdeillä. :D

          Comment


          • #35
            Jeppaa: Hammaskehä on aitoa kiinalaista peltisepän työtä - lähes pyöreä. Sitä ei voinut käyttää. Lisäksi se ei ollut koko kehän mittainen. Ratkaisu oli hakea paikallisesta fillariliikkeestä vanha polkupyörän eturatas ja uudet ketjut (meni hieman sponsoroinnin puolelle nuo uudet ketjut :-)). Rattaasta kulmurilla keskusta pois, reiät ulkokehälle valmiiden ruuvien kohtaan ja sovittamaan. Vaan eipä sopinut kun torvi oli selkeästi suurempi yläosasta. Ei hätää - ratas kahteen osaan ja johan meni paikoilleen. Ei ketjut nyt niin kranttuja ole jos pikkaisen on hammastus pielessä (mitä se ei taida edes pahemmin olla).

            Mitään muokkausta ei tarvinnut torveen tehdä. Käytin jopa orkkis pultteja :-)

            audiq: Motonetin osilla lähes kokonaan kasattu. Kytkimen kävin hakemassa Erotiikkakeskuksesta kun Motonetin ei ollut oikein hyviä.

            Comment


            • #36
              Mielenkiintoinen toteutus, pitääpä käydä jututtamassa paikallista polkupyöräseppää, josko sillä olisi varastossa jotakin. Itsellä on melko suuri tuo torven juuren halkaisija, joten voi olla, että joutuu rakentelemaan sen useammasta osasta ja rattaasta.

              Comment


                #37
                Maantieosista löytyy eturattaista yleensä joko 110mm tai 130mm pulttijaolla, ja kun kannattimet ottaa pois saa sinne sisään tilaa todennäköisesti ihan kivasti :>

                Comment


                • #38
                  Eikös sen moottorin saa suoraan alkuperäisen veivinkin jatkoksi? Silloin ei tarvitsisi rattaita vaihdella. Kumiletkusta vain "nivel" väliin, niin ei ole niin tarkka akselin suoruudesta. Oletuksella siis, että alkuperäinen rakenne on veivattava.

                  Comment


                  • #39
                    No saahan sen siihenkin ja harkittu on. Moottori tarvii vaan hieman välitystä hitaammaksi, jotta projekti olisi sen osalta toteutuskelpoinen :)

                    Comment

                    Working...
                    X