Olen edelleen samaa mieltä em. Bahcon BH13000 tunkista. Taitaa olla neljättä vuotta käytössä ja toimii edelleen. Ei vuoda ja laskeminenkin paino päällä on tunnokasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Laadukkaat hallitunkit
Collapse
X
-
Kiinatuote se on tuo bahcokin. Mulle sattui vuotava kappale. Ehkä vähän paremmin suunniteltu kuin halvemmat merkit, mutta valmistuslaadussa ei ole mitään hurrattavaa. Toisaalta ovat sentään bahcolta pistäneet oikein korjausohjeet youtuubiin,että miten se vuoto korjataan.
Comment
-
Mulla tämä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/807568...nkki-ALU-15-tn
Oon ollut tyytyväinen ja keveytensä takia helppo ottaa mukaan ja muutenkin siirrellä tallissa.
Comment
-
Onkos tunkkimarkkinoilla mitään uutta? Voisi päivittää satasen MTX:n johonkin vähän laadukkaampaan/paremmilla ominaisuuksilla olevaan. Vaihtoehtoina olisi ainakin kiina-Bahco ja AC.
2t AC on Virtasella 320 euroa https://www.virtasenkauppa.fi/hallitunkki-2-t-ac-6199
Tuossa vaan hieman mietityttää se, että tunkin nostovarren korkeus nousee aika rajusti heti nostotyynyn jälkeen, näkyy tässä Amazonin kuvassa: https://www.amazon.com/AC-Hydraulic-.../dp/B074QQWZK1
Jos jollain foorumilaisella on tuo tunkki niin onko ollut ongelmia matalemman auton noston kanssa? Toki AC:lta löytyy tuollainen matalemmalle autolle sopiva versio, mutta sitten saa latoa 500 euroa pöytään ja toisaalta nostokapasiteetti on vain 1300kg: https://www.virtasenkauppa.fi/hallitunkki-13-t-ac-6200
Bahcoa ostamalla saisi enemmän ominaisuuksia pienempään rahaan, miinuksena tietysti mahdolliset "kiinalaadun ongelmat". Ja toinen miinus Bahcoissa on paino. Melkein joutuisi jättämään vanhan kevyemmän tunkin ulkokäyttöön, on sen verta epämiellyttävä siirrellä tuollaista 50kg möykkyä.Viimeksi muokannut peiponen; 6.6.2021, 14:48.
Comment
-
Ostin itselle Winntec 2T TurboLift tunkin. Ei varsin kovalla käytöllä ole ollut mutta asiansa palvellut. Ainoa miinus ulkokäytössä että tehty sisäkäyttöön eikä siedä epätasaisuuksia kun ottaa rungosta kiinni maahan. Eräässä rengasliikkeessä näin rähjääntyneen näköisen saman merkkisen tunkin ja kuulemma oli hyvin palvellut.
https://www.varaosaexpert.fi/fin/win...kki-p-233588-0
Näyttäis euroopasta saavan ~150€ hinnalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viestiOnkos tunkkimarkkinoilla mitään uutta? Voisi päivittää satasen MTX:n johonkin vähän laadukkaampaan/paremmilla ominaisuuksilla olevaan. Vaihtoehtoina olisi ainakin kiina-Bahco ja AC.
2t AC on Virtasella 320 euroa https://www.virtasenkauppa.fi/hallitunkki-2-t-ac-6199
Tuossa vaan hieman mietityttää se, että tunkin nostovarren korkeus nousee aika rajusti heti nostotyynyn jälkeen, näkyy tässä Amazonin kuvassa: https://www.amazon.com/AC-Hydraulic-.../dp/B074QQWZK1
Jos jollain foorumilaisella on tuo tunkki niin onko ollut ongelmia matalemman auton noston kanssa? Toki AC:lta löytyy tuollainen matalemmalle autolle sopiva versio, mutta sitten saa latoa 500 euroa pöytään ja toisaalta nostokapasiteetti on vain 1300kg: https://www.virtasenkauppa.fi/hallitunkki-13-t-ac-6200
Bahcoa ostamalla saisi enemmän ominaisuuksia pienempään rahaan, miinuksena tietysti mahdolliset "kiinalaadun ongelmat". Ja toinen miinus Bahcoissa on paino. Melkein joutuisi jättämään vanhan kevyemmän tunkin ulkokäyttöön, on sen verta epämiellyttävä siirrellä tuollaista 50kg möykkyä.
Comment
-
Täällä myös sama tunkki ollut käytössä useamman vuoden, eikä mitään vikaa ole ollut. Myös laskeminen tapahtuu todella hallitusta tällä. Mataliakin autoja on nosteltu, jos ei tarvitse tassua saada helmaa paljon syvemmälle niin onnistuu riippuen autosta tietenkin.
AC tunkkia ei tosiaan mielellään nostele, on aika painava. Liukuu kyllä melko äänettömästi sileällä lattialla, kun renkaissa on paksut O-renkaat.
Comment
-
Pitäisi oma tunkisto päivittää kun entinen MTX lakkasi nostamasta. Tuo Teron mainitsema bahco olisi yksi vaihtoehto. Tai sitten jos nuukuus iskee niin Biltema 15-895.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...kg--2000044394
Comment
-
-
Ei kun toisen puolen työmännän nostojousi pitäis uusia. Ei nouse uuteen työtahtiin jos ei pihdeillä nosta tai vasaralla lyö.
Sitten tuolla olis yks toinen hallitunkki joka ei laskeudu kunnolla. Auton jos tunkkaa ylös ja sitten laskee alas niin laskee aikansa mutta kun autonpyörä alkaa taas kantaa niin jää siihen. Sen verran kuitenkin jää puristuksiin ettei saa vedettyä auton alta pois.
Tunkki on kuitenkin tälläiselle nosturittomalle niin perus työväline että sen soisi toimia vittuilematta ja aina.
Valintaa ei helpota se että nosteltava kalusto on vähän monimuotoista. Vaimo tykkää noista kusiaisen tappo madalletuista joten alhaalta pitäis lähtee nostamaan. Oma Touareg sitten taas on toisenlainen. Nosto kohta lähtee noin 400mm ja auto painaa yli 2.5t. Ei toki kerralla tartte nostaa koko autoa.
Comment
-
Comment
Comment