Sym skootterit 2-tahtisena, ei ole myöskään mikään huono merkki. Pitkällä takuulla saa ja varaosat tulee aika nopeella aika-taulullla. 4-tahtisessa on huoltokustannukset huomattavasti suuremmat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moposkoottereista
Collapse
X
-
aprilia sr 50 Factory ( Ruisku)
Elikkäs kyseinen skootteri on tallissa ja ei saada pelaamaan sitä millään.
Ongelma ilmenee niin että välillä kone saadaan käyntiin kun annamme kovasti kaasua mutta hyvin harvoin. myös noin 4000 kierroksen kohalla kone yhtä äkkiä hyytyy (jos kone on saatu käyntiin) ja taas herää taas hetkenpäästä.
Ja jos kone on saatu kerran käyntiin niin se toimii yleensä sen iltaa melkohyvin ja käynnistyy helposti mutta jos sen jättää pariksipäiväksi esim autotalliin se ei enää käynnisty.
Olemme koittaneet selvittää:
bensan suodatin katsottu että Ok,letkut käyty läpi, tulppa vaihdettu,akku vaihdettu,bensatkin vaihdettu, mäntävaihdettu ja tietysti kaikki tiivisteet ym, ruisku katottu pintapuolisesti, variaattori katottu että ok ja öjyt vaihdettu, tulppa lyö kipinää, bensapumppu myös paineistaa normaalisti kun sen käynnistää ja syöttää bensaa myös normaalisti kun on käynnissä.
Mikä voisi estää tuon käynnistymisen? kun bensaa saa ja kipinää mutta ei toimi?
skootteri on muistaakseni aprilia sr 50 factory 06 ja se on siis Ruisku. EI kaasari kone.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja J4ni213 Näytä viestiaprilia sr 50 Factory ( Ruisku)
Elikkäs kyseinen skootteri on tallissa ja ei saada pelaamaan sitä millään.
Ongelma ilmenee niin että välillä kone saadaan käyntiin kun annamme kovasti kaasua mutta hyvin harvoin. myös noin 4000 kierroksen kohalla kone yhtä äkkiä hyytyy (jos kone on saatu käyntiin) ja taas herää taas hetkenpäästä.
Ja jos kone on saatu kerran käyntiin niin se toimii yleensä sen iltaa melkohyvin ja käynnistyy helposti mutta jos sen jättää pariksipäiväksi esim autotalliin se ei enää käynnisty.
Olemme koittaneet selvittää:
bensan suodatin katsottu että Ok,letkut käyty läpi, tulppa vaihdettu,akku vaihdettu,bensatkin vaihdettu, mäntävaihdettu ja tietysti kaikki tiivisteet ym, ruisku katottu pintapuolisesti, variaattori katottu että ok ja öjyt vaihdettu, tulppa lyö kipinää, bensapumppu myös paineistaa normaalisti kun sen käynnistää ja syöttää bensaa myös normaalisti kun on käynnissä.
Mikä voisi estää tuon käynnistymisen? kun bensaa saa ja kipinää mutta ei toimi?
skootteri on muistaakseni aprilia sr 50 factory 06 ja se on siis Ruisku. EI kaasari kone.
Comment
-
Kiitoksia.
Pitääkin kokeilla vaihtaa tuo pumppu!
Mittaristo antoi herjaksi myös tuon pumpun
Nähtävästi näissä uudemmissa skootterissakin on näköjään tuo diagnostiikka mahdollisuus.
Diagnostikkaan pääsee kun menee asetuksiin ja sieltä huolto kohtaan. Jonkajälkeen se kysyy huollon salanasaa mikä on 45256. sitä ei ole ohjekirjassa.
Comment
-
Taas samalla asialla... Pari kesää solifer kiinanihmeellä takana , eikä luotettavuus vakuuta. Mitkä noista merkki skoottereista EI ole kinanihmeitä ? Seuraavalla kuskilla ajosuorite määrä on isompi ja oon katsellu jotain muuta kun kiinalaisii. Pösö speedfight 2 ja 3 , benelli , yamahan edullsempia malleja . Täs ketjussahan tuli aikasemminkin jotain vinkkejä. Nyt vois hankkia ihan "merkkituotteen" käytettynä jos vaan tietäis minkä... alle 1200 €
Nyt alkaa 2t pelitkin kelvata :-)
Comment
-
Pösö on ihan jees. Yamahakin on melko varma jos minarellin koneella. Samalla koneella on mbk:ta ja apriliaa.
Itselle etsisin aprilian ruiskukoneisen kakstahti kamppeen. Aprilian ruiskut ei ole minarellilla, mutta en huonona pitäisi sitäkään. Kakstahtisessa kuitenkin se edellinen käyttäjä ratkaisee melko paljon.
Comment
-
Isällä on tommoinen 2000 luvun vaihteen MBK Nitro (100% sama laite kuin Yamaha Aerox). Viitisen kesää se on ajellut sillä kaikki ajot ilman murheita. Mitä itte oon sen purkanut katteitten osalta atomeiksi (yleinen malli, uudet saa edukkaasti) ja takapyörän laakerin vaihtanut,niin pirun hyvää tekoa on. Minarellin moottorikin on vielä toimiva, mutta sen verta alkaa oleen väljä että uus isompi pytty menee nyt kiinni kunhan ajokelit alkaa.
Ainut miinus on että keulaputki on vähän löysä, tuntee hyvin tangossa kun töyssyissä keula notkuu. Ei niin paljoa että ajoon vaikuttaisi. Omassa Derbin skodussa keulan runko on huomattavasti järeempää putkea, eikä vastaavaa ongelmaa ole.
Comment
-
6600 km on ajettu Benelli mopolla ilman murheita ja sen saa noutaa Hollolasta 750 eur hinnalla, vm 2011 ja silloin maksoin siitä 1500 ja rapiat:)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti--Nyt vois hankkia ihan "merkkituotteen" käytettynä jos vaan tietäis minkä... alle 1200 €
Nyt alkaa 2t pelitkin kelvata :-)
Comment
-
2T Neos (2003) kaipaa uutta pakoputkea. Alkuperäistä vastaava pitäisi olla. Luulisi että käytettyjä putkia olisi tarjolla vaikka ja kuinka, mutta yhteenkään kelvolliseen en ole törmännyt. Uusi Yamaha-putki olisi aina uusi, mutta alkuperäisosan hinnalla saa jo hyvän skootterin. Jotenkin ihan poskettomia hintoja Yamahan alkuperäisosilla. Onko ehdotuksia, että mistä kannattaisi putkea vielä katsella. Säilyketölkkipellistä tehtyjä löysin vähän alta 100 euron ja semmoinen se kai pitää hommata, jos ei fiksumpia vaihtoehtoja löydy.
Jos jollain lojuu nurkissa Minarellin vakioputki, niin saa tarjota.
Comment
-
Kyllä noihin aika hyvin on saatavilla vakion näköistä tarvikeputkea, hintahaitari 30-70e. Pakokaasuntakaisinkierrätystä ei taida missään olla, joten se tarttee tulpata (taikka katalysaattoria, mutta se ei aiheuta toimenpiteitä). Jos tuuninkiputkea kuitenkin haluaa, niin ainakin Leovince ZX-R on pirun hiljainen.
Saksalainen Heavy tuned on ainakin hyvin toimittanut tavaraa, mitä on muutaman kerran tilannut.
https://www.heavy-tuned.de/
Comment
-
Oli hyvä huomio tuo Ovetto. Mikan laittaman linkin sivulta laitettiin putki tilaukseen. Mieluisinta vaihtoehtoa ei ollut juuri nyt saatavilla, mutta "susi lampaan vaatteissa" pitäisi olla matkalla. 85e posteineen oli hinta. Suomesta halvin vaihtoehto olisi tullut maksamaan saman, mutta nyt valittiin toiseksi mieluisin malli.
Kiitos vinkeistä täällä ja YV-puolella!
Koitan vielä myöhemmin laittaa loppuraportin putkesta mallitiedon kanssa.
Comment
-
heavy-tuned.de tuli putki jo jokin aika sitten. Muuten hyvä, mutta putki ei ole tilattu putki ulkonäöltään. Ja kyse ei ole ihan pienestä erosta. Tiedusteluumme asiasta eivät ole vastanneet mitään, vaikka viikko tainnut kulua jo. Muuten putki on ihan fiksun oloinen ja toimittivat nopeasti. Ei saapunut putki ole lainkaan pettymys muuten, mutta se ei ole se tilattu putki, mikä on mielestäni jonkinlainen virhe tai puute, kun sivuilla on lukuisista erilaisista putkista kuvia ja pitkään putkea valittiin, mutta paketissa on mitä sattuu. Näin ollen kokonaisuuteen ei voi olla tyytyväinen, vaikka itse putkessa ei valittamista olekaan. Tällainen asia tiedoksi heille, jotka kyseisestä puljusta ovat putkea tilaamassa.
Comment
-
Tuli tutuilta haettua pois tuollainen MBK booster. Liikkeelle lähdettäessä todella huonosti alkaa ottamaan vauhtia, ikäänkuin "kytkin luistaisi", pienellä alkuvauhdilla lähtee jo terhakkaasti menemään. Mikäs siellä variaattorissa tuollaista aiheuttaa? Uusi hihna on vaihdettu, ei vaikutusta. En oikeen variaattorista paljoa ymmärrä, mopoaikoina vetovälittäjänä oli aina ketjut...
Comment
-
Katselinkin siinä syödessä, että milläs siellä päristellään :)
Tuossa mielestäni ihan hyvä tietopläjäys variaattorista:
http://www.motot.net/wiki/Variaattor...A4t%C3%A4minen
Comment
-
Näiden variaattoreiden kanssa on huoltouralla paljon tapeltu. Tuohon huonoon liikkeelle lähtöön voi vaikuttaa hihna, rullat, kytkinpalat/jouset tai vastapainejousi.
Jos vastapainejousi löystynyt, niin jousi päästää hihnan liian aikasin alas, joten menee ns. heti liian iso vaihde päälle eikä jaksa vetää. Monesti vakiota jäykempi vastapainejousi on hyvä, lähtee todella hyvin.
kytkinpalat helposti lasittuu, niillekkin kun antaa vähän karheaa hiomapaperia niin sekin poistuu. Toki riippuu onko jo kytkinkello pilalla.
Kytkinjouset voi myös tehdä sen jos liian löysät, eli nappaa liian nopeasti kiinni ettei kone kerkeä kerätä kierroksia.
Jos jo jonkun verran vehkeellä ajettu niin suosittelen vaihtamaan kaikki jouset ja rullatkin jos ovat kuluneet. Halpoja osia uusia ja varmasti liikkeelle lähtö paranee. :D
Vaikea sanoa suoriltaan, että mistä noista johtuu. Jos ajamaan pääsisin niin äänestä ja liikkestä kyllä aika nopeasti huomaisi.
Comment
-
Kestäisiköhän tuollainen puolisen vuotta, kevyessä käytössä luokkaa 30 km työmatka per arkipäivä. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon jne. Kiitos. https://www.nettimoto.com/keeway/hurricane/2219684
Comment
Comment