Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moposkoottereista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sym skootterit 2-tahtisena, ei ole myöskään mikään huono merkki. Pitkällä takuulla saa ja varaosat tulee aika nopeella aika-taulullla. 4-tahtisessa on huoltokustannukset huomattavasti suuremmat.

    Comment


    • #32
      aprilia sr 50 Factory ( Ruisku)

      Elikkäs kyseinen skootteri on tallissa ja ei saada pelaamaan sitä millään.
      Ongelma ilmenee niin että välillä kone saadaan käyntiin kun annamme kovasti kaasua mutta hyvin harvoin. myös noin 4000 kierroksen kohalla kone yhtä äkkiä hyytyy (jos kone on saatu käyntiin) ja taas herää taas hetkenpäästä.

      Ja jos kone on saatu kerran käyntiin niin se toimii yleensä sen iltaa melkohyvin ja käynnistyy helposti mutta jos sen jättää pariksipäiväksi esim autotalliin se ei enää käynnisty.


      Olemme koittaneet selvittää:

      bensan suodatin katsottu että Ok,letkut käyty läpi, tulppa vaihdettu,akku vaihdettu,bensatkin vaihdettu, mäntävaihdettu ja tietysti kaikki tiivisteet ym, ruisku katottu pintapuolisesti, variaattori katottu että ok ja öjyt vaihdettu, tulppa lyö kipinää, bensapumppu myös paineistaa normaalisti kun sen käynnistää ja syöttää bensaa myös normaalisti kun on käynnissä.

      Mikä voisi estää tuon käynnistymisen? kun bensaa saa ja kipinää mutta ei toimi?

      skootteri on muistaakseni aprilia sr 50 factory 06 ja se on siis Ruisku. EI kaasari kone.
      Viimeksi muokannut J4ni213; 11.4.2012, 21:46. Perustelu: tietojen tarkennus

      Comment


      • #33
        Mikähän tuo 45256 juttu on? Siitä vissiin saa kaivettua jotain vikakoodeja. Oletko jo tutkinut?

        Comment


          #34
          Saman linkin takaa: http://www.donwerner.dk/ecucodes.pdf

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja J4ni213 Näytä viesti
            aprilia sr 50 Factory ( Ruisku)

            Elikkäs kyseinen skootteri on tallissa ja ei saada pelaamaan sitä millään.
            Ongelma ilmenee niin että välillä kone saadaan käyntiin kun annamme kovasti kaasua mutta hyvin harvoin. myös noin 4000 kierroksen kohalla kone yhtä äkkiä hyytyy (jos kone on saatu käyntiin) ja taas herää taas hetkenpäästä.

            Ja jos kone on saatu kerran käyntiin niin se toimii yleensä sen iltaa melkohyvin ja käynnistyy helposti mutta jos sen jättää pariksipäiväksi esim autotalliin se ei enää käynnisty.


            Olemme koittaneet selvittää:

            bensan suodatin katsottu että Ok,letkut käyty läpi, tulppa vaihdettu,akku vaihdettu,bensatkin vaihdettu, mäntävaihdettu ja tietysti kaikki tiivisteet ym, ruisku katottu pintapuolisesti, variaattori katottu että ok ja öjyt vaihdettu, tulppa lyö kipinää, bensapumppu myös paineistaa normaalisti kun sen käynnistää ja syöttää bensaa myös normaalisti kun on käynnissä.

            Mikä voisi estää tuon käynnistymisen? kun bensaa saa ja kipinää mutta ei toimi?

            skootteri on muistaakseni aprilia sr 50 factory 06 ja se on siis Ruisku. EI kaasari kone.
            On jo aikaa kun kaverilla oli samaa vikaa ja muistelen että bpumppu ei nostanut tarpeeksi paineita. Surisi kyllä ja ampui bensaa letku irrallaa. Paineilmalla herkistelemällä toimi taas hetken ja uudella pumpulla meno taas maistui.

            Comment


            • #36
              Kiitoksia.
              Pitääkin kokeilla vaihtaa tuo pumppu!
              Mittaristo antoi herjaksi myös tuon pumpun

              Nähtävästi näissä uudemmissa skootterissakin on näköjään tuo diagnostiikka mahdollisuus.
              Diagnostikkaan pääsee kun menee asetuksiin ja sieltä huolto kohtaan. Jonkajälkeen se kysyy huollon salanasaa mikä on 45256. sitä ei ole ohjekirjassa.
              Viimeksi muokannut J4ni213; 12.4.2012, 13:41. Perustelu: turha

              Comment


              • #37
                Taas samalla asialla... Pari kesää solifer kiinanihmeellä takana , eikä luotettavuus vakuuta. Mitkä noista merkki skoottereista EI ole kinanihmeitä ? Seuraavalla kuskilla ajosuorite määrä on isompi ja oon katsellu jotain muuta kun kiinalaisii. Pösö speedfight 2 ja 3 , benelli , yamahan edullsempia malleja . Täs ketjussahan tuli aikasemminkin jotain vinkkejä. Nyt vois hankkia ihan "merkkituotteen" käytettynä jos vaan tietäis minkä... alle 1200 €
                Nyt alkaa 2t pelitkin kelvata :-)
                Viimeksi muokannut Weskuu; 5.4.2014, 17:35. Perustelu: typo

                Comment


                  #38
                  Pösö on ihan jees. Yamahakin on melko varma jos minarellin koneella. Samalla koneella on mbk:ta ja apriliaa.
                  Itselle etsisin aprilian ruiskukoneisen kakstahti kamppeen. Aprilian ruiskut ei ole minarellilla, mutta en huonona pitäisi sitäkään. Kakstahtisessa kuitenkin se edellinen käyttäjä ratkaisee melko paljon.

                  Comment


                    #39
                    aprilia moposkootteri itellä käytössä parina viimesenä kesänä... hyvin on jaksanu satakilosta sälliä kuljettaa eikä mitää ongelmia ole ollu.
                    sr 50 r factory


                    wink, wink, olis nyt myynnissä...
                    Viimeksi muokannut harri81; 5.4.2014, 19:03. Perustelu: lisää infoa

                    Comment


                    • #40
                      Isällä on tommoinen 2000 luvun vaihteen MBK Nitro (100% sama laite kuin Yamaha Aerox). Viitisen kesää se on ajellut sillä kaikki ajot ilman murheita. Mitä itte oon sen purkanut katteitten osalta atomeiksi (yleinen malli, uudet saa edukkaasti) ja takapyörän laakerin vaihtanut,niin pirun hyvää tekoa on. Minarellin moottorikin on vielä toimiva, mutta sen verta alkaa oleen väljä että uus isompi pytty menee nyt kiinni kunhan ajokelit alkaa.

                      Ainut miinus on että keulaputki on vähän löysä, tuntee hyvin tangossa kun töyssyissä keula notkuu. Ei niin paljoa että ajoon vaikuttaisi. Omassa Derbin skodussa keulan runko on huomattavasti järeempää putkea, eikä vastaavaa ongelmaa ole.

                      Comment


                      • #41
                        6600 km on ajettu Benelli mopolla ilman murheita ja sen saa noutaa Hollolasta 750 eur hinnalla, vm 2011 ja silloin maksoin siitä 1500 ja rapiat:)

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti
                          --Nyt vois hankkia ihan "merkkituotteen" käytettynä jos vaan tietäis minkä... alle 1200 €
                          Nyt alkaa 2t pelitkin kelvata :-)
                          Yamaha Neos 2T. Saat niitä kaksi tuolla 1200:lla. Se on iso skootteri ja samaa konetta on tietääkseni isommallakin kuutiotilavuudella, eli 50 kuutioisena se ei lopu koskaan. Osat on kalliita, siitä miinus, mutta niin ne varmaan on kaikissa merkkivehkeissä.

                          Comment


                          • #43
                            Yamaha Aerox on myös yksi todella hyvä vaihtoehto.

                            Comment


                            • #44
                              2T Neos (2003) kaipaa uutta pakoputkea. Alkuperäistä vastaava pitäisi olla. Luulisi että käytettyjä putkia olisi tarjolla vaikka ja kuinka, mutta yhteenkään kelvolliseen en ole törmännyt. Uusi Yamaha-putki olisi aina uusi, mutta alkuperäisosan hinnalla saa jo hyvän skootterin. Jotenkin ihan poskettomia hintoja Yamahan alkuperäisosilla. Onko ehdotuksia, että mistä kannattaisi putkea vielä katsella. Säilyketölkkipellistä tehtyjä löysin vähän alta 100 euron ja semmoinen se kai pitää hommata, jos ei fiksumpia vaihtoehtoja löydy.

                              Jos jollain lojuu nurkissa Minarellin vakioputki, niin saa tarjota.

                              Comment


                              • #45
                                Kyllä noihin aika hyvin on saatavilla vakion näköistä tarvikeputkea, hintahaitari 30-70e. Pakokaasuntakaisinkierrätystä ei taida missään olla, joten se tarttee tulpata (taikka katalysaattoria, mutta se ei aiheuta toimenpiteitä). Jos tuuninkiputkea kuitenkin haluaa, niin ainakin Leovince ZX-R on pirun hiljainen.

                                Saksalainen Heavy tuned on ainakin hyvin toimittanut tavaraa, mitä on muutaman kerran tilannut.
                                https://www.heavy-tuned.de/

                                Comment


                                • #46
                                  Hyvä linkki. Kiitos!
                                  Jouduin ruttaamaan vanhasta putkesta sen haarautuvan ja päästä lytätyn pätkän, kun oli puhki yhdestä kohtaa. Oli kuulemma aika iso vaikutus menohaluihin. Saa nähdä miten tuollainen vakioputken korvaava tarvikeputki virtaa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Moniin Yamahoihin löytyy sisarmallit MBK-merkiltä. Neokselle vastine taitaa olla Ovetto. Sitä en tiedä onko osat halvempia MBK:n leimoilla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oli hyvä huomio tuo Ovetto. Mikan laittaman linkin sivulta laitettiin putki tilaukseen. Mieluisinta vaihtoehtoa ei ollut juuri nyt saatavilla, mutta "susi lampaan vaatteissa" pitäisi olla matkalla. 85e posteineen oli hinta. Suomesta halvin vaihtoehto olisi tullut maksamaan saman, mutta nyt valittiin toiseksi mieluisin malli.
                                      Kiitos vinkeistä täällä ja YV-puolella!

                                      Koitan vielä myöhemmin laittaa loppuraportin putkesta mallitiedon kanssa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        heavy-tuned.de tuli putki jo jokin aika sitten. Muuten hyvä, mutta putki ei ole tilattu putki ulkonäöltään. Ja kyse ei ole ihan pienestä erosta. Tiedusteluumme asiasta eivät ole vastanneet mitään, vaikka viikko tainnut kulua jo. Muuten putki on ihan fiksun oloinen ja toimittivat nopeasti. Ei saapunut putki ole lainkaan pettymys muuten, mutta se ei ole se tilattu putki, mikä on mielestäni jonkinlainen virhe tai puute, kun sivuilla on lukuisista erilaisista putkista kuvia ja pitkään putkea valittiin, mutta paketissa on mitä sattuu. Näin ollen kokonaisuuteen ei voi olla tyytyväinen, vaikka itse putkessa ei valittamista olekaan. Tällainen asia tiedoksi heille, jotka kyseisestä puljusta ovat putkea tilaamassa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Piaggio typhoon 03vm ajettu 23000km just mäntä ja pytty vaihdettu,mutta ehkä vähä liian aikasin kun oli automaattiryypys vikaa.. Ei tietoa onko varia huollettu koskaa,rullat vähä alkaa rapista.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuli tutuilta haettua pois tuollainen MBK booster. Liikkeelle lähdettäessä todella huonosti alkaa ottamaan vauhtia, ikäänkuin "kytkin luistaisi", pienellä alkuvauhdilla lähtee jo terhakkaasti menemään. Mikäs siellä variaattorissa tuollaista aiheuttaa? Uusi hihna on vaihdettu, ei vaikutusta. En oikeen variaattorista paljoa ymmärrä, mopoaikoina vetovälittäjänä oli aina ketjut...

                                            Comment


                                              #52
                                              Itsellänikään ei ole mitään kokemusta variaattoreista, mutta joskus muistan, että kaveri olisi kironnut samanlaista "vikaa" ja selvisi, että siellä oli jotkin rullat liian kevyet.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Katselinkin siinä syödessä, että milläs siellä päristellään :)

                                                Tuossa mielestäni ihan hyvä tietopläjäys variaattorista:
                                                http://www.motot.net/wiki/Variaattor...A4t%C3%A4minen

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Juu pakko oli vähän testata, ihmeen paljon se mopo lapsettaa vaikka mopoikä ollut ja mennyt :D Tuo onkin hyvä artikkeli, pääsi edes vähän jyvälle asiasta, sen mukaan vika kohdistuisi kytkimen jousiin, voiko ne ajan myötä "kuoleentua"?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näiden variaattoreiden kanssa on huoltouralla paljon tapeltu. Tuohon huonoon liikkeelle lähtöön voi vaikuttaa hihna, rullat, kytkinpalat/jouset tai vastapainejousi.

                                                    Jos vastapainejousi löystynyt, niin jousi päästää hihnan liian aikasin alas, joten menee ns. heti liian iso vaihde päälle eikä jaksa vetää. Monesti vakiota jäykempi vastapainejousi on hyvä, lähtee todella hyvin.

                                                    kytkinpalat helposti lasittuu, niillekkin kun antaa vähän karheaa hiomapaperia niin sekin poistuu. Toki riippuu onko jo kytkinkello pilalla.

                                                    Kytkinjouset voi myös tehdä sen jos liian löysät, eli nappaa liian nopeasti kiinni ettei kone kerkeä kerätä kierroksia.

                                                    Jos jo jonkun verran vehkeellä ajettu niin suosittelen vaihtamaan kaikki jouset ja rullatkin jos ovat kuluneet. Halpoja osia uusia ja varmasti liikkeelle lähtö paranee. :D

                                                    Vaikea sanoa suoriltaan, että mistä noista johtuu. Jos ajamaan pääsisin niin äänestä ja liikkestä kyllä aika nopeasti huomaisi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Noniin... jäi syksyllä bensaa parilitraa tankinpohjalle onkos jotain puhdistus ainetta jota vois laittaa kevään ensimmäiseen tankilliseen ? Käykö samat mönjät kun auton tankkiin laitetaan ?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kestäisiköhän tuollainen puolisen vuotta, kevyessä käytössä luokkaa 30 km työmatka per arkipäivä. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon jne. Kiitos. https://www.nettimoto.com/keeway/hurricane/2219684

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X