Nyt on tilattu tuo SIMmi ja jonkin verran pädejä. Omat kokemukset tulee sitten kun pääsee käyttämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kiillotuskoneista
Collapse
X
-
-
Mistä noita kiinnityslevyjä saisi hieman isompana DAS6 prohon? Ulkomailta ei jaksaisi nyt alkaa etsimään/tilaamaan. Sillä olisi kivempi tehdä pohjatöitä kuin paineilma epäkeskolla. Nyt siinä on joku pieni laikka ja hiomapaperista jää aika paljon käyttämättä.
Itseasiassa, nyt kun luen tuota CYC:n sivua missä koneesta kerrotaan, niin siinähän sanotaan että se tulee kahdella kiinnityslevyllä. Pitää vissiinkin ensimmäisenä kaivaa tuon pahvilaatikko esiin :)
Comment
-
Muistat varmaan lapsuudesta semmoset tarrat jota taittoivat valoa, kun niitä kääntelli kädessä? Vähän samankaltainen efekti tulee lakkapintaa jos se myllätään huonosti. Musta/tumma väri korostaa tätä ilmiötä ja puleerauksen jälkeen saattaa nähdä maalipinnassa kohtia joista valo taittuu eri tavalla. Mitä kovempaa on kiillotettu, sitä todennäköisemmin noita ilmaantuu. Koneen kierrokset ovat vissiin se, mikä tuon tekee.
Täällä lisää asiasta:
http://www.autoblitz-mayer.eu/holograms/holograms.html
Ei noi rotarykoneellakaan tuu, jos hommaan jaksaa paneutua. Jos johonkin jää holo, sen voi kylä kiillotella pois. Monesti tulevat näkyviin vasta päivien päästä puleerauksesta, ellei pintoja pyyhi ipalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiMistä noita kiinnityslevyjä saisi hieman isompana DAS6 prohon? Ulkomailta ei jaksaisi nyt alkaa etsimään/tilaamaan. Sillä olisi kivempi tehdä pohjatöitä kuin paineilma epäkeskolla. Nyt siinä on joku pieni laikka ja hiomapaperista jää aika paljon käyttämättä.
Itseasiassa, nyt kun luen tuota CYC:n sivua missä koneesta kerrotaan, niin siinähän sanotaan että se tulee kahdella kiinnityslevyllä. Pitää vissiinkin ensimmäisenä kaivaa tuon pahvilaatikko esiin :)
Alkuperäinen kirjoittaja IpsiNimimerkki epätietoinen aloittelija kysyy: Mitä tarkoittaa tuo hologrammi?
Comment
-
Onneksi sillä karvalaikalla saa ihan nättiäkin jälkeä. Mä oon vetänyt karvalaikalla about 1200r nopeudella ja 3M perfecti it kiillotusaineella viimeisen vedon ja yhtään ei oo jäänyt holoa. Vähän täytyy kannatella konetta tai ei ainakaan saa painaa. Lopputuloksena nättiä jälkeä. Jos laittaa vähän liian ison karvalaikan kiinnitysalustaan saa ovenkahvojen kolotkin nuohottua nätiksi sillä. Tämä vaatii kyllä maalaamattomien kahvojen kohdalla huolellisen teippaamisen, ettei jää jälkiä muoviin. Millä jengi on saanut maalaamattomat liustat pysymään siistinä, jos niitä ei ole teipattu? Ainakin 3M aineet tarttuu muoviin apinan raivolla ja sen jälkeen niiden putsaaminen on ihan karmeeta hommaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiOnneksi sillä karvalaikalla saa ihan nättiäkin jälkeä. Mä oon vetänyt karvalaikalla about 1200r nopeudella ja 3M perfecti it kiillotusaineella viimeisen vedon ja yhtään ei oo jäänyt holoa. Vähän täytyy kannatella konetta tai ei ainakaan saa painaa. Lopputuloksena nättiä jälkeä.
Comment
-
Itse teippaan aina muoviosat ja samoin ikkunat. Eli käytän semmosta suojakalvoa jossa on maalarinteippi, olen todennut et sen ajan minkä malttaa käyttää ikkunoiden ja niiden muoviosien suojaamiseen niin säästää lopussa sen ajan kaksinkertaisesti.
Meinasin just kirjottaa aikasemmin et hologrammeja on "kahdenlaisia" just noita mistä oli ylös laitettu kuva ja sit niitä mitkä tulee esille vasta sopivassa ilta auringossa.
Maanantaina myllytin metallimustan passatin ja käytin mirkan tahnaa ja lammasta kiillottamiseen, 3m hologrammin poisto tahnaa ja vohvelilaikkaa niiden poistamisen, lopuksi 1 kerros dodojuicen vahaa"jonka mallia en muista".
Tuo Dodon vaha 30millin näyte purkki ja sillä on jo ainakin 10 autoa vahattu ja puolet jäljellä, uskomattoiman hyvä ja riittoisa vaha.
Voin laittaa kuvat lopputuloksesta joka on oikeesti kiiltävä..
Comment
-
Mäkin oon ehkä turhaan ujostellut, yleensä siinä max 1500-2000rpm haarukassa. Danin työskentelyä kun seurasin niin se ajeli karvalla kiekat tapissa ihan huoletta, vaahtomuovilla ei kannata kun lämpenee ihan eri tavalla.
Millasella saippualla?
Comment
-
Kai sillä nyt vähän on väliä, sillä katoaahan siitä viimeistelyaineesta paras kiilto jos siihen menee fairyä. Itsekin olen aina teipannut auton muoviosat kauttaaltaan sinisellä maalarinteipillä. Eipä tuu ainakaan rumia laikan jälkiä tiivisteisiin, jos pääsee lipsahtamaan. Pysyy hyvin kinni vaikka välillä tarttis huuhtoa painepesurilla ja irtoaa nätisti. Hommaa siinä kyllä on. Kirosin hartaasti tota teippaamista, kun mylläsin kaverin V70 volvoa, joka on täynnä maalaamatonta röpöpintaista muovia.
Comment
-
Menneellä viikolla tuli muutamat autot tehtyä Allchem Virtus kamoilla. Käytössä oli edullinen einhell bt-po 1100E rälläkkäkone, virtus 6,5'' vaahtomuovilaikat, claybar, virtus fine ja ultrafine tahnat, vahoina megun nxt 2.0 sekä collinite 476s. Vw konsernin autot olisivat vaatineet karkeammalla medium tahnalla työstöä kaikista syvimpien naarmujen poistoon mm. yksi erittäin huonopintainen musta t5 transporter. Omasta ylimaalatusta A4:stä lähti naarmut helposti, kuten myös eräästä japanialaisesta. Äärimmäisen helppokäyttöisiä aineita, ei jätä kumiosiin taikka röpömuoveihin juurikaan jälkiä, toki pitää suojata ennen myllytystä, ei pölise/sotke ja ennenkaikkea ei jätä holoja. Työstövaiheessa muutaman kilowatin halogeenit niskan takana sekä auringonpaisteessa vielä ulkona tarkastelin joten riittänee silloin. Kolme mustaa autoa oli käsittelyssä sekä pari vaaleampaa.
Vahoista ehkä MINUN mielestä parempi kiilto, ''wet look'' pinta tuli megun aineella, colliniten kesto taas kuulemma jotain ihan muuta vrt. meguun, jää nähtäväksi. Seuraavaksi ajattelin kokeillla dodo juicen vahoja sekä hommata pienemmän kiinnityslevyn koneeseen, on turhan leveä 6,5'' laikoille tuo Einhelveten oma. Harmi kun ei tullut kuvia räpsittyä kun joitain käpysiä puhelimella, täytyy joskus siirtää ne koneelle ja laittaa tänne.
Comment
-
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=245
Fareclalla on mielestäni vähän erikoisesti merkattu karkeudet. Ymmärtääkseni G6 on karkeampi G3:sta ja G10 taas hienompi edellisiä.
Miten pinta muuttui G3 -> G10:n jälkeen verrattuna pelkkään G3:lla vedettyyn pintaan?
G3:lla käytiin Volvo V40:n läpi. Väri met.punainen. Kauhea holotus G3:n jälkeen, mutta AG punaisella taas katosivat. Joku sanoi, että AG vain peittää holot, mutta edellisessä lähes saman värisessä holot eivät ilmestyneet takaisin myöhemminkään. Tiedä sitten, mutta kunhan pysyvät edes piilossa.
Comment
-
No kappas, aika oudosti kyllä on tuo numerointi. Onhan tuo kutonen osunut silmään, mutta ajattlelin että se on kympin ja kolmosen välistä.
En verrannut pelkkää kolmosella tehtyä pintaa, viimeistelin sen samantien kympillä perään. Tuli kyllä iso ero verrattuna myllyttämättömään. Kädelläkin testattuna eron kuulee. Toisesta kuuluu kahinaa, toisesta ei mitään.
Tuolla DAS6-PROlla on kyllä paljon mukavampi kiillottaa kuin rälläkkätyylisellä koneella. Minulla on Bilteman "rälläkkä", ja se pitää pahaa ääntä sekä itse myllyttäminen on hankalampaa. Ehkäpä joku ammattilainen osaa ja tykkää käyttää noita, itse en.
Comment
-
Myllytyksen jälkeen colliniten insulator pohjalle ja pintaan 476 tai 915. Auto kiiltää vieläkin vaikka käsittelystä on melkein 1,5 vuotta!
Comment
Comment