Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yhdistelmävaunut ym. rattaat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Yhdistelmävaunut ym. rattaat.

    Ei vielä löytynyt aihetta näistä nelipyöräisistä niin aloitetaan nyt sitten.

    Perheenlisäystä on tulossa ja hankinnassa on yhdistelmävaunut ja kuten muidenkin nelipyöräisten tuunauksessa ominaisuuksiin pitää perehtyä ennen ostopäätöksen tekoa. Paljon on nettiä kahlattu ja hintahaitari käyty läpi laidasta laitaan Emmajlungasta, Gessleinistä, Teutonioista aina kiinanihmeisiin.

    Kertokaa omia kokemuksia mitä vaunuilta kannattaa ottaa huomioon. Tällä hetkellä ykkössijaa pitää Hartan Topline X. Tärkeimmät valintaperusteet.

    - Kevyet
    - Heittoaisa

    Vielä on hakusessa mm. pehmeä vs kovakoppa ja ilmakumi vs ilmakennorenkaat.

    Antakaa vinkkejä kokemuksia ruusuja/risuja noista. Valintaan vaikuttanee se, että talvivauva on tulossa ja vaunut/renkaat harvoin näkevät tasaista asfalttia eli hiekkatiellä mennään suurimmaksi osaksi.
    Viimeksi muokannut Mikse; 31.7.2011, 22:46.

  • #2
    Me ostettiin Emmaljungan city crossit http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenv...ross-1102.html ja niihin otettiin tuo quadrolift kantokoppa mukaan http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenv...lift-1113.html . Tuo quadrolift on osoittautunut vähän huonoksi valinnaksi, poika kun on aika isonpuoleinen ikäisekseen niin se käy hiukan ahtaaksi. Ja kun vielä asutaan kerrostalossa mihin ei vaunut kokonaisena hissiin mahdu niin tuo pehmeä kantokoppa on hiukka löysän tuntuinen kun sitä kantaa, poika ikäänkuin tuntuu puristuvan sinne kannettaessa. Oltiin kahden vaiheilla otetaanko se vai tuo city koppa http://www.emmaljunga.com/fi/Lisavar...oppa-1134.html ja nyt 4kk käytön jälkeen voi sanoa että ilman muuta olisi pitänyt valita tuo citykoppa. Miksi sitten otettiin tuo toinen, siitä syystä että tuolla city kopalla vaunut tuntuivat aika yläpainoisilta ja emännän käteen tuo kevyempi vaihtoehto oli paremman tuntuinen.

    Itse en ole kokenut heittoaisan puutetta ollenkaan pahana koska vaunuosan saa hyvin helposti käännettyä rungolla ympäri jos haluaa suuntaa vaihtaa. Kiinteä aisa herättää itsessäni enempi luottamusta olemalla paljon tukevamman tuntuinen.

    Renkaissa olen itse solukumien kannattaja. Okei, vaunut varmaan kulkevat vähän tärinättömämmin ilmakumeilla, mutta meillä poika ainakin tykkää (nukkuu paremmin) jos vaunut vähän tutisee mennessään. Ilmakumit ovat varmasti ihan hyvät, mutta niissä on sitten se paikkaamisen vaiva jos/kun menevät puhki ja yleensähän se rengasrikko tulee juuri silloin kun se ei saisi tulla...

    Meillä valintakriteereissä tärkeintä oli ehdoton tukevuus, turvallisuus ja käytettävyys. Monia vaunuja käytiin hetkuttelemassa ja työntelemässä ennenkuin päätettiin ja kyllä sen hinnan ja laadun suhteen noissa huomaa. Parin sadan taiwaninvaunujen ja sitten hinnakkaampien vaunujen ero on aika suuri. Kirpaisee se tietysti tonni laittaa vaunuihin kun muutakin rahanmenoa ekan lapsen saapuessa on, mutta eipähän ole tarvinnut kertaakaan tapella minkään ylimääräisen väljyyden, jumittamisen tai renkkaamisen kanssa.

    Makuasioita nämä kaikki on ja jokaisella on omat mieltymykset, mutta tässä omia ajauksia meillä käytössä olevista vaunuista.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viesti
      tse en ole kokenut heittoaisan puutetta ollenkaan pahana koska vaunuosan saa hyvin helposti käännettyä rungolla ympäri jos haluaa suuntaa vaihtaa. Kiinteä aisa herättää itsessäni enempi luottamusta olemalla paljon tukevamman tuntuinen.

      Renkaissa olen itse solukumien kannattaja. Okei, vaunut varmaan kulkevat vähän tärinättömämmin ilmakumeilla, mutta meillä poika ainakin tykkää (nukkuu paremmin) jos vaunut vähän tutisee mennessään. Ilmakumit ovat varmasti ihan hyvät, mutta niissä on sitten se paikkaamisen vaiva jos/kun menevät puhki ja yleensähän se rengasrikko tulee juuri silloin kun se ei saisi tulla...
      Näissä samaa mielipuolta, muuten en osaa kommentoida. Sen sanon vaan että käytettynä saa lähes uudenveroisia vaunuja reilusti alle puolen hinnan. Ja edellisen kauden kuosilla (mikä tietysti naisväelle on lähes ylitsepääsemäton kauhistus..) olevia voi saada uutenakin edukkaasti. Itse ostettiin uudet 600:lla ja myytiin vajaan 3 vuoden jälkeen liki virheettömänä 150:llä.

      Comment


        #4
        Niitä ekoja rattaita ei loppupeleissä tarvii ihan kauheen kauaa. Siinä mielessä en välttämättä hakkaisi niihin hirveesti rahaa kiinni. Ne kun viettävät enimmäkseen aikaa parvekkeella/takapihalla. Aika pian se muksu on sen kokoinen, että sitä koppaa ei tartte. Autossakin muksu on aina kaukalossa. Meillä lampaantalja ja icebärchen (http://www.lastentarvike.net/kategor...FYjwzAodySOXWA) pussi laitettiin ihan brion tavallisiin rattaisiin ja niillä rattailla sitten mentiinkin siihen asti, kunnes rattaita ei enää tarvittu. Malli oli tämä.
        http://www.brio.fi/fi-FI/To_Go_Strol...Pushchair.aspx

        Noi oli ihan näppärät. Omat olivat kovilla pyörillä ja pelasivat hyvin. Välillä ruikkas X1R öljyä akseleihin ja taas kulki todella kevyesti. ABC:n kuulalaakerit olivat ihan paskat noihin rasvattaviin tappeihin verrattuna. Ekoissa ABC vaunuissa oli myös aina joku rengas puhki. Niitä kyllä työnneltiin aika ahkerasti koiralenkeillä. Varmaan 4km/päivä. Ei vissiin ollu oikein siihen käyttöön tarkoitettu.

        Heti kun muksu oppi istumaan ostettiin auton konttiin Quinny zapit:
        Ne ovat oleet huippuhyvät ja varaosiakin sai helposti kun voimankäyttöön taipuvainen kummitäti sai murjottua ne rikki. Menevät todella pieneen tilaan ja ovat tuon tyypin rattaiksi hämmästyttävän hyvät työnnellä, kunhan ei tartte mennä kovin huonolle hiekkatielle. Niitä on työnnelty paljon ja ovat edelleen täydessä tikissä.

        http://www.quinny.com/ot-en/strollers/quick-use/zapp

        Jos nyt jälkeenpäin pitäisi päättää, ostaisin parvekerattaiksi jotkut halvat perus kaukalorattaat ja noi briot sitten reissuihin ja ulkoiluun. Quinnyt kaikkeen muuhun tilapäiseen kuskaustarpeeseen. Quinnyihin saa myös tietyt kaukalot kiinni pikakiinnityksellä. Helpottaa varmasti kauppareissuja. Mummolaan vaikka käytetyt huutonetistä, niin ei tartte aina rontata mukana. Lämpöpusseja kaksi. Toinen kaukaloon talven ajaksi ja toinen ulkona nukkumiseen. Säästyy pukemisen vaivalta aika tehokkaasti, kun tuo pussi on tosi lämmin ja sinne alle ei tartte laittaa mitään älytöntä arsenaalia vaatetta. Turvavyöt menee pussin läpi sen sisäpuolelle. Meillä muksut ovat nukkuneet melkein aina ulkona ja aina muksu oli lämmin kun sen haki rattaista sisälle. Kovilla pakkasilla pantiin pyyhe rattaiden päälle ettei raaka pakkasilma mee suoraan sisälle. Sitten vaan taljat rattaisiin. Toinen alle, jannu pussiin ja toinen päälle. -20c pakkasilla jäbä veti tyytyväisenä 4h päikkäreitä raittiissa ilmassa. Ulkona nukkumiseen tottunutta mukulaa voi olla haasteellinen nukuttaa sisällä ;) Päiväkodissa vähän ihmettelivät, kun jätkä ei nuku sisällä ollenkaan, mutta ulkona vetää hirsiä tuntikaupalla.

        Jos uudet haluaa niin Ebaystä kannattaa katsella. Hintaeroa kotimaan tarjontaan verrattuna saattaa tulla melkoisesti. Postikulut ovat monesti yllättävän edulliset.
        Viimeksi muokannut JM; 31.7.2011, 21:21.

        Comment


        • #5
          Kaikenlaisia ollaan kokeiltu (yhdistelmiä, matkarattaita sekä yhden että kaksosten) ja nyt on käytössä
          http://www.lauranlastentarvike.fi/Ak...viinpun-pinkki
          Tosin väri meillä jotain ihan muuta eli muokattiin omanlaiseksi. Näissä ainakin hinta/laatu kohillaan eikä ole mennyt "vempulaksi" käytössä, vaikka ei todellakaan ole kalliimmasta päästä ts. turha maksaa merkistä, se ei takaa toimivuutta vaikka uutena pakasta vedettynä pelaisikin kuin unelma. Helppo laittaa kasaan, kevyet ja todella tilavat.

          Comment


            #6
            Meillä on jotkut Emmaljungan hyökkäysvaunut, ovat jo jonkun vuoden ikäiset (ostettiin käytettyinä jotakuinkin uudenveroiset).

            Edit:Oheinen malli on hyvin samanlainen tai saattaa jopa olla täysin sama, kuin meidän vaunut:
            http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenv...ombi-1100.html

            Poika täyttää kohta 2v, samat vaunut on olleet syntymästä asti ja menevät varmasti siihen asti, kun vaunuille yleensäkään on vielä tarvetta eli kait johonkin 3v. kieppeille. Ostaisin siis yhdet kunnolliset, niin niillä pärjää pitkälle. Tosin, jos on tarkoitus matkustaa lapsen kanssa paljon esim. lentokoneella, niin silloin on kyllä edullista hankkia yhdet "ykkösvaunut" kotikäyttöön ja sen lisäksi matkarattaat, jotka taas kulkevat helposti reissauilla mukana.

            Seikkoja joihin kiinnittäisin huomiota vaunujen (siis sen ykköskulkineen, jos myös matkarattaat käytössä) valintaan:

            Pyörät, mahdollisimman isot fillarit on hyvät, jos tulee paljon kulkua hiekkateillä tai muuten epätasaisessa ympäristössä. Meillä sisäkumilliset ja niitä olen kahteen kertaan päässyt korjaamaan. Sen vuoksi olisin taipuvainen valitsemaan solukumilliset nyt, kun kumit tyhjettyä on aina tilanne välittömästi päällä (emäntä yksin liikkeellä lapsen kanssa tms). On myös hyvä jos renkaat ovat helposti irroitettavissa ilman työkaluja, jos esim. päädytään sisäkumirenkaisiin (niissä yleensä auton venttiilit) ja kun niihin pitää lisätä ilmaa, niin on kätevää, kun voi ottaa pelkät fillarit autoon, kun matka vie huoltamolle niitä täyttämään.

            Vaujen kokoontaitettavuus. Aika usein tulee tarvetta lykätä vaunut autoon ja tällöin on eduksi, kun vaunut menevät mahdollisimman pieneen tilaan ja ovat yksinkertaisesti kokoontaitettavissa. Jos ostotinateessa mahdollista, niin kannattaa kokeilla miten vaunut saa sovitettua auton kyytiin.

            Pehmustemateriaalien pestävyys. Vauvat sotkevat ihan loputtoman paljon. Vaunuihin tulee nopeasti puklua, ruoantähteitä, maitoa, sitä itseänsä ja kaikkea muuta siltä väliltä. On edullista, että materiaalit on hyvin pestävissä. Itse päräytän vaunut puhtaaksi aina silloin tällöin painepesurilla ulkosalla, mutta on hyvä jos materiaalit on irroitettavissa niin, että ne voi pestä kotona pesukoneella.

            Vauvaikäiselle helposti irroitettava koppa on ehdoton. Jos esim. asuu kerrostalossa, kuten me, vaunut on yleensä pyöräkellarissa ja vain koppa otetaan lapsen kanssa mukaan, kun lähdetään/palataan reissusta ja vaunujen "runko" vain jää kellariin.

            Kun lapsi on taaperoikäinen, niin silloin on eduksi kun vaunujen istuinosa on hyvin säädettävissä ja lapsen voi laittaa istumaan selkä menosuuntaan sekä tuulenhalkaisija kohti uusia seikkailuja. Tämä siksi, kun lapsi on pieni, hän tykkää katsella tuttuja isän/äidin kasvoja, kun ollaan vaunuretkellä.Myöhemmin vaan alkaa samat naamat kyllästyttää ja lapsesta on kiva nähdä mihin mennään. On myös tosi hyvä, jos vaunujen säädettävyys on sellainen lapsen saa mukavasti vaaka-asentoon päiväunien ajaksi ja reissussa ollessa vaunuja voi käyttää lapsen varavuoteena.

            Sadesuoja olisi myös hyvä olla olemassa ja tietysti sellainen, että sen saa nopeasti paikoilleen/pois paikoiltaan. Olisi hyvä jos vaunuissa on oma tasku sadesuojalle, jotta se kulkee aina mukana.

            Vaunujen "tavaratila" (yleensä joku kori vaunun alustassa) olisi hyvä olla mahdollisimman kookas. Lapsen kanssa tulee paljon tarvetta käydä kaupassa ja on kiva, jos ostokset saa pakattua vaunuihin, kun köpöttelee kaupasta kotiin.

            Vaunujen työntökahvan korkeussäätö. On tärkeää, että tuossa hantaakissa riittävän suuri korkeussäätö eri pituisille ihmisille. Vaunuja on varsin epämukava lykkiä, jos työntökahva on väärällä korkeudella.

            Varaosien saatavuus. Jos vaunuista jotain hajoaa, on kiva jos siihen saa varaosia. TI-miehenkin vapaa-aikakin vähenee radikaalisti lapsen myötä.
            Viimeksi muokannut Ilkka L; 1.8.2011, 11:39.

            Comment


              #7
              Meillä myös tuollaiset Emmaljungan Edget taisi olla Duo Combi tjsp. Maksoivat kohtuullisen paljon, mutta ovat palvelleet erittäin hyvin nyt kahden lapsen kanssa. Meillä ei ollut kuin kova koppa vaihtoehtonakaan, ja meille ainakin ollut hyvä vaihtoehto kun pituutta on tullut kohtuullisen nopeaan tahtiin pojille ja pehmeä koppa olisi ollut kyllä nopeasti pieni niin sivu- kuin pituussuunnassakin.

              Tuossa kopassa ainakin tarkenee todella hyvin, varsinkin jos heittää lampaantaljan pohjalle. Vastaavasti kesällä viileämpi kun aukaisee pohjan ilma-aukot.

              Renkaat ottaisin kyllä jotkin muut kuin ilmakumirenkaat jos nyt valitsisin, vaikkei rengasrikkoja ole sattunutkaan. Silti pikkuhiljaa tahtovat jostain vuotaa ilmat vähiin.

              Nykyään "kalustona" Gracon matkarattaat, jotkin tuplarattaat ja nuo Emmaljungat, ja kaikki ovat lähestulkoon jatkuvasti käytössä. Ei meillä ainakaan yksi toimisi parhaalla mahdollisella tavalla joka paikassa ja jokaisessa tarpeessa.

              Comment


                #8
                Tässä on tullutkin aika perusteellisia kommentteja ja kiitokset niistä.

                Vielä haluaisin kuulla kommentteja noista renkaista. Suuresti ihmettelen miten nuo ilmakumirekaat ovat noin herkkiä puhkeamaan?? Onko se ulkokumi todella niin haperoa vai miksi ne puhkeaa niinkin herkästi? Vain työtävätkö kaikki rattaitaan lasisirujen päältä.

                Mitä olen ilmakennorenkaista lukenut niin toisilla rulla, toisilla ei, toisten mielestä ovat kovat, toisten mielestä ei, lumella luistelee toisilla ei...jne. Lähinnä mietityttää kun monet valitelleet, että renkaisiin tarttuu kiviä, jotka uppoavat renkaaseen joka alkaa rahisemaan ajan mittaan tai jopa repineet renkaan pinnan rikki.. Kuten alussa sanoin meillä ei paljoa asfaltilla työnnellä vaan hiekkateitä eikä talvellakaan on ensimmäisenä, eikä toisena jonossa odottamassa aura-autoa niin ovatko nämä tuo nyt sellaisia asioita, jotka kannattaa Todella ottaa huomioon rengasvalintaa tehdessä?

                edit: Ja vielä mitä tuohon hintapolitiikkaan tulee niin kun ei mitään muutakaan tule suomesta ostettua jos vain suinkin mahdollista niin ei rattaitaan täältä osteta. Hallitus kuitenkin haluaa ne mieleiset vaunut niin käytettynä ei tahdo sellaisia löytyä.
                http://www.babyonlineshop.de/ Tuolta on tarkoitus säästää muutama satanen.
                Viimeksi muokannut Mikse; 1.8.2011, 13:41. Perustelu: Lisäys

                Comment


                  #9
                  Meillä on ollut Emmaljungan rattaat ilmakumirenkailla kaden ipanan käytössä ja ikää rattailla on nyt jo kuutisen vuotta. Kertaakaan ei ole rengas puhjennut ja vain kerran on tarvinnut ilmaakaan lisätä. Itse suosittelen varauksetta ilmakumirenkaita.

                  Comment


                    #10
                    Kolme tulokasta mennyt Emman ilmakumisilla yhdistelmillä, ensimmäiset meni tuplarattailla ja viimeiselle hankittiin yhdelle tarkoitettu malli käytettynä. Muistaakseni ei ole yhdestäkään mennyt kumit puhki ja tosiaan vaihtelevassa maastossa helppo työennellä noita.

                    Moni haluaa ne hienot uudet vaunut mutta meille kolmannen kohdalla perus käytetty mallikin kelpasi, kun ymmärsi kokemuksen jälkeen, että ajaa ihan saman asian jopa ja murto-osalla hinnasta :) Nuokin käytetyt Emmat hankittiin sellaiselta, jonka piti saada uuden karheat tilalle. Vaunut oli täysin virheettämät mutta vanhaa mallia :)

                    Comment


                    • #11
                      Me ostettiin emmaljungan edget classicin rungolla. Nämä tuli englannista ebay kautta ja olivat uudet 2011 mallia. Hintaa tuli rahteineen 660e joten noin alvin verran säästää kun sieltä ostaa.. Näissä on ilmakumipyörät, kovakoppa +ratas ja ilman heittoaisaa..

                      Katseltiin käytettyjä vastaavia joka paikasta ja n.2v vanhoista saisi järestään 600e maksaa, joten sijotuksena nämä ei huonot ole, siis emmajungat pitää hintansa erittäin hyvin..

                      Comment


                        #12
                        Meille päätyi hyvin käytetyt Emmaljungan Edge Sport yhdistelmät... En edes tiedä miltä vuodelta nuo ovat, mutta myytiin meille 16e hintaan viallisina kun vaijerikäyttöinen lukkojarru ei toiminut. (korjasin tuon 16e Dura-Ace jarruvaijerisarjalla :D).

                        Lisäksi on erinäköinen kasa Gracon rattaita ja sateenvarjorattaita. Ilmatäytteiset renkaat noissa Emmaljungissa ovat todellakin tietä nähneet, halkeilleet pinnasta jne, mutta eivät vuoda tolkuttomasti ja rullaavat kuin unelmat kelissä kuin kelissä.

                        Jos nyt lähtisin valitsemaan rattaita/vaunuja, niin ensimmäinen kriteeri olisi kunnon kuviolla olevat mahdollisiman isot renkaat. Pienten helposti kuljetettavien rattaiden miniatyyrirenkaat ovat toimivat asfaltilla, kunhan pinnassa ei ole 5cm hiekotussepeliä. Ilmatäytteisiä emme mekään ole puhki saaneet ei lasista, ei hiekasta, ei mistään. Nuo ns "kennorenkaat" mitä gracoissamme ym härpäkkeissä on, keräävät ajan mittaan itsensä täyteen kiviä ja ovat hieman jänniä viedä esim ostoskeskuksessa, kun eivät välttämättä pilkistävien kivien takia käännäkkään renkaitaan käännöksessä jne.

                        Comment


                          #13
                          Meillä puhkesi emmasta muutama kumi, en nähnyt ongelmaksi.
                          Kantokopaksi pehmyt malli, helpottaa autonpakkausta ainakin.
                          Isoilla renkailla parjää aina paremmin, kun poistuu tasaiselta lattialta.
                          Aisa, josta vankkureita työnnetään, kannattaa tsekata, että säädöt passaa työntäjien vartalon rakenteeseen hyvin.
                          Matkarataat saatiin, mutta niitä ei tarvitse missään.
                          Etu ja taka-akselin tarvitsee olla saman levyiset.

                          Comment


                            #14
                            Vielä haluaisin kuulla kommentteja noista renkaista. Suuresti ihmettelen miten nuo ilmakumirekaat ovat noin herkkiä puhkeamaan?? Onko se ulkokumi todella niin haperoa vai miksi ne puhkeaa niinkin herkästi? Vain työtävätkö kaikki rattaitaan lasisirujen päältä.
                            No joo. Enpä tiedä onko meillä käynyt vain huono tuuri vai mikä on renkaita rikkonut. Sikäli erikoista, että molemmilla kerroilla on rengas mennyt samasta kulmasta.

                            Nuo siis ovat sisäkumilliset renkaat ja se sisäkumi oli tosiaan tyhjentynyt eikä ilma enää sisällä pysynyt. Ulkokumi näyttää ihan hyväkuntoiselta ja en ole siinä mitään vauriota havainnut. On tietty mahdollista, että tuossa vaurioyksilössä on vanteen sisäpinnassa joku rokama tms., joka rikkoo sisäkumin tai ehkä vaan joku karhea hiekanmurunen jäänyt sisä- ja ulkokumin väliin, venttili hajonnut tai sisäkumin asennusvika, mutta sitä ei myönnetä :)

                            Niin tai näin, ei tuo sisäkumin vaihto mikään iso juttu ole. Renkaan ulkokumi koko lailla helppo kammeta pois paikoiltaan. Eikä uudet sisäkumitkaan kovin kalliita (lLastentarvikkeessa 14€/2kpl) ole, jos ei vanhoja jaksa/ehdi paikkaamaan.

                            Ei tuo kumin puhkeaminen nyt niin kovin iso juttu ole, kun nyt tietää miten sen kanssa toimitaan. Mutta silloin ekalla kerralla oli pientä kriisin poikasta, kun emäntä soitteli kesken päivää töihin, ettei pääse kauppaan hakemaan lapselle ruokaa, kun vaunuista kumi tyhjänä.

                            Comment


                              #15
                              Mä en oikein keksi mitään hyvää syytä,miks ne pitäisi olla ilmakumit. Nekin ovat verrattaen kovat eivätkä juuri jousta. Jos joustavat, ilmaa on sen verran vähän etteivät enää rullaa. Kovila renkailla ei paljon tartte murehtia. Rullaavat hyvin. Loskassa ei mikään rullaa. Lumella ei merkittävää eroa. Näin siis omasta mielestä.

                              Comment


                                #16
                                Käytiin kivijalassa kopeloimassa noita renkaita ja kyseltiin myyjältä. Suurin kritiikki mitä asiakkailta oli tullut ilmakennorenkaista on se, että mm. sepeli ym. pienet kivet uppoutuvat renkaan pintaan, joka pitkässä juoksussa aiheuttaa renkaan pinnan rikkoutumisen tai muuten vaan ropinaa/rahinaa ja vähän väliä saa olla irrottamassa kiviä renkaista.

                                Ilmakennorenkaissakin oli ainakin kolmea erikovuista ja tuntuista rengas eli varmasti myös valmistajalla on merkitystä asiaan.

                                Nyt on rattaat tilattu. Hartan topline X tuli emännän mielivärillä ;D ja renkaissa päädyttiin ilmakumirenkaisiin. Hintaa muutamine lisävarusteineen jäi n. 200€ halvemmaksi suomihintaan nähden.

                                Comment

                                Working...
                                X