Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

omakotitalon seinä- ja kattotikkaat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• omakotitalon seinä- ja kattotikkaat

Viime talvi teki tepposet talon kattotikkaille ja pääsivät lumimassojen voimasta hieman rikkoontumaan ja irtoamaan kiinnityksestään. Samalla hajosi seinätikkaatkin vähäsen.
    Kuullut että osto ja asennus kannattaa ottaa samaan syssyyn, eikä firmoista ole mitään kokemusta, niin kysytäänpä täältä osaisiko joku lahden seudulta jotain hyvää tekijää mainostaa. Täällä varmaan jotkut taloa sen verran rakennellut tai ainakin noita tikkaita/katon turvavarusteita uusinut, että jotain tipsiä osaa heittää.

Itselläni kävi kaksi kertaa samalla tavalla, tikkaat oli katolle lappeen puolelta. Päätin että kolmatta kertaa en tikkaita lappeelle ja seinään kiinnittele ja otin yhteyttä Orimaan (toimii myös Lahdessa). Sieltä tuli mies ja päädyttiin asentamaan tikkaat talon päätyyn ja kattosilta piipulle saakka. Oriman asennusporukka hoiti homman alusta loppuun saakka. Maksoi ehkä enemmän kuin mitä itse tehden Rautian tarvikkeilla, mutta onpa olleet hintansa arvoiset.

Comment

Minulle kävi ihan samalla tavalla toissatalvena ja ostin silloin Joensuun kourutuotteelta (www.kattovaruste.fi) uudet tikkaat tarvikkeineen ja asensin itse. Edulliset hinnat, toimiva palvelu ja nopea toimitus, joten jos itse pystyy asentamaan ja saa kaverin avuksi, voin kyllä suositella.

Tikkaat ovat tosiaan edelleen lappeen puolella, joten runsaslumisina talvina täytyy muistaa käydä lapioimassa tikkaat esiin, jotta lumet eivät tuo niitä alas. Nyt lapetikkaat ovat tiukasti kiinni, mutta lumella on niin paljon voimaa, ettei riskejä kannata ottaa. Tikkaiden siirto päätyyn olisi ollut hiukan hankalaa, kun toisessa päädyssä on terassi ja toisessa kuisti.

Comment

Toi päätyyn asentaminen olisi tosiaan hyvä siltä kantilta, ettei lumet pääsisi tekemään tuhoja. Toisessa päädyssä kuitenkin on ikkuna tiellä ja toisessa antenni. Antennin siirto nyt ei mahdoton homma olisi, mutta pistetään harkintaan.

Kantapään kautta taas opitaan. Jos tikkaat lappeelle tulee, niin tosiaan ei kummonen homma ole niitä lapioida puhtaaksi lumesta. Tän kun olis hokannu viime talvena...

Tuo orima tulikin googlettaessa vastaan. Viitsitkö Janne K. yhtään pistää hintaluokkaa mitä maksoit? Tuhannesta eurosta jotkut puhuneet että voisi maksaa (touhutonnikäsite on levinnyt jo muuallekin ;), mutta mukavahan se olis vähemmälläkin päästä.

Comment

Nuo Oriman tuotteet oli ainakin tuossa about 15 vuotta sitten varmaan laadukkaimmasta (ja hinnakkaimmasta) päästä, mitä Suomessa oli tarjolla. Isäukko noita reilu 10 vuotta edusteli, ja ei muistaakseni kertaakaan tarvinnu takuuseen mitään vaihdella. Nykytilannetta en tiedä.

Ite jos tekisin, niin ilman muuta tikkaat päätyyn ja siitä harjan viertä piipulle, mut eihän se tietysti joka paikassa käy. En nyt muista, että kelpaisko tuo järjestely mahdollisesti 2-kerroksisen talon palotikkaiksi samalla kertaa.

Comment

Tuossa päädyssä, jossa toi antenni on tiellä, on juurikin toisen kerroksen palotikkaat (kyseessä rintamamiestalo), jotka samalla sopivasti päivittyisi. Siinä on kyllä kaksi ikkunaa ja tikkaat menisi pikkusen niiden yli, mutta se ei ainakaan minua haittaisi. Miten sitten pykälien tms. laita..?

Comment

No niin, orimaan päädyin ja tikkaat tulee suunnilleen samalle paikalle, missä vanhatkin oli. Helpoin ja halvin ratkaisu, joten saa kelvata. Pääseepähän eroon samalla turhan isoksi kasvaneesta tuijasta, mikä on just tikkaiden tiellä ;)
              Tekijä on yksi oriman Lahden seudun jälleenmyyjä ja hintakin oli positiivisesti ihan kohtalainen, ~650e kaikkineen, joten sillä mennään. Asennus kylläkin syksymmällä, mutta pitää palailla asiaan sitten kun kamat on paikoillaan...

Comment

meille maksoi kattotikkaat + rännit ja syöksytorvet taloon ja autotallin toiselle puolelle asennettuna tasan tonnin. tämä siis lempäälän alueella.

Comment

Ränniä tuntuu saavankin kohtuu edukkaasti, mutta jos on itse suunnitellut talonsa ja siinä sattuu olemaan pelkässä talossa 13 lapetta katossa, syöksyjä tulee aika monta. Lisäksi huoltotasoa harjalle melkein 7m jne., niin 2100€ maksoi... Kunhan nyt tulisivat edes tekemään homman loppuun...! S*%#ana.

Comment

Working...
                  X