Alkais jotenkin kutitteleen takaraivossa puhelimen vaihto. Lähinnä S4 olis päällimmäisenä mielessä ja lähinnä kameran vuoksi. Onko käytännön kokemuksia hidastettujen videoiden kuvaamisesta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Android kapulat (ainakin Samsung)
Collapse
X
-
Annetaanpa vinkkiä, kun itse tappelin akun keston kanssa (jokunen päivitys takaperin alkoi akku kulumaan yön aikanakin 50-80%, jolloin puhelin siis vain makasi pöydällä näyttö pimeänä).
Itsellä helpotti kun googlen Mapsin asetuksista otti pois päältä sijainin ilmoittamisen sekä sijaintihistorian ja tämän jälkeen akun kulutus palautui siihen 3-5%/h jos ei käytä puhelinta. Eli löytyvät Maps->asetukset->sijainti asetukset ja sieltä pois päältä nuo pari.
BetterBatteryStats softalla seurailin että mikä pitää puhelin valveilla ja syyllisiksi osoittautui nuo googlen sijaintiasetukset. Ovat vissiin jotain uutta tekniikka ja toimivat vanhan kanssa päällekkäin. Näin ainakin ymmärsin kun lueskelin netistä.
Comment
-
Mikähän mahtaa nyt olla puhelimeen tullut. Eli puhelimena on SGS3 ja viime aikoina on alkanut tökkimään hyvin vahvasti. Vaikuttaa siltä, että prosessori kävisi koko aika jossain virransäästö tilassa. Esim. jos viruksentorjunta ohjelma tekee tarkistustaan niin kaikki muut toiminnot puhelimessa takkuavat ja pahasti, kun taas ennen taustalla pyörivää sovellusta ei edes huomannut.
Puhelin on alkanut myös kaatuilemaan, eli tänään kun pistin GPS:n ja dailyroads voyagerin päälle ja voyageristä kuvauksen päälle, niin GPS yhteys alkoi pätkimaan ja vähän ajan kuluttua aino mikä toimi oli näytössä näkyvä videokuva, mihkään napin painallukseen ei vastannut joten jouduin akun ottamaan pois. Akun irti käyttämisen jälkeen toimii hetken aikaa taas OK, mutta vähän ajan kuluttua ongelmat alkavat taas.
Jotain vinkkiä, että onko jokin hajoamassa vai mitähän ihmettä?
Comment
-
S3 Suoraan on tehoiltaan parempi ja käytössä nopeampi kun s2+ jos puhelimella paljon näpertää. Itselläni ollut nyt 2 android puhelinta Samsung galaxy s plus ja nykyinen s3 versio. Puhelimet saa pysymään nopeana kun ei turhaan mitään ylimääräsiä turhia ohjelmia asentele. Välillä hyvä nollata puhelimen keskusmuisti joka sulkee kaiken turhan taustalta huomaa eron heti.
Comment
-
Onko mitenkään mahdollista saada puhelimeen tallennettuja numeroita siirretyä Outlook-tilille. Fonectan kautta tulee tallennettua numeroita mutta ne menevät oletuksena puhelimen muistiin eikä niitä täten löydy koneella Outlookista. Lähinnä harmittaa kun puhelin hajoaa niin ei ole kaikki numerot tallessa koska osa jää puhelimeen.
Comment
-
Itse ainakin tallennan googlen tiliin. Näin ollen vaikka puhelin hajoaa tai joutuu syystä tai toisesta tekemään tehdasbootin niin numerot on tallessa. Ja menee itsellä siis suoraan googlen tiliin nuo numerot vaikka tallentaa Fonectan kautta. Kyseessä nimenomaan S3 Samppa.
Comment
-
SGS2 työkäytössä, niin tähän en omaa gmailia sotke. Muutenkin firman Outlook jossa on yhteystiedot (itse tallennetut) ja sähköposti. En päivällä rassaamalla löytänyt valikosta mitään mistä olis saanut valittua tallennuspaikan. Ja se alkuperäinen kysymys; saapiko niitä puhelimeen tallennettuja mitenkään siirrettyä outlookkiin
Comment
-
Uutta puhelinta ostamassa ja hyvin vahvasti näyttäs Samsung tulevan, mutta mikä malli?
Kriteereitä olis:
- Android
- Kohtuullinen kamera, nykyisessä Xcoverissa 5 megapixelin kamera ja siihen tyytyväinen ollut.
- Roiskeveden sekä pölynkestävä, etenkin metallinpöly myös iskujen kestosta paljon plussaa.
- Pelejä en pelaa yhtään mutta nettiä käytän melko paljon, 3G yhteys riittää siihen tarkoitukseen.
S4 active, S4 mini ja Xcover 2 päällimmäisenä mielessä (tuossa järjestyksessä) mutta LG ja Sony olis myös varteenotettavia puhelimia!
Nykyiseen Xcoverin takkuileminen alkaa käymään hermojen päälle, kaikki turhat ohjelmat on sammutettu ja muistia on koitettu pitää mahdollisimman tyhjänä ja silti puhelin huomauttelee täydestä muistista?
Comment
-
Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden cat b15.
Kestävyys oli mulla pääkriteeri, eipä tuo ole muiltakaan osin pettymystä tuottanut. Tosin käyttö on lähinnä nettiä ja soittamista, kamera ei liene aivan sampan tasoinen mutta satunnaiseen räpsintään kai riittää.
Ruotsinpuolelta kun tilasin niin ei ollut kovin kalliskaan.
Suosittelen jos tarvii oikeasti lujaa puhelinta.
Comment
-
Jaa, mulla on laturi sitä varten että voi laittaa roikan kiinni jos akku näyttää tyhjältä :)
Kaikki yli 24h akunkestossa on täysin turhaa, ainakin jos se on otettu suorituskyvyn kustannuksella. 3310 sitten erikseen jos pitää kaksi viikkoa päästä yhdellä akullisella.
Comment
-
Unohtunut tuo catin puhelin kokonaan kun noita samsungeja selaillut. Naapurimaasta näyttäs saavan samaan hintaan kuin ebaysta toimituskulujen kanssa, mutta eipä tuossa väliä ole kummasta tilaa kun ei eroa juurikaan ole. Oma puhelimen käyttö rajottuu netin selaamiseen, whatsapin käyttöön ja puheluihin joten tuolla suorituskyvyllä ei niin suurta merkitystä, vai mitä tämä foorumin lukeminen rasittaa :D ? Xcoverista kolmesti näytönlasi hajonnut ja puhelin sammuu aina kun pitäisi jollekkin soittaa joten olisko se tuo Cat parempi omaan tarkotukseen kuin S4 active, iskunkestoa ja pölysuojaa todellakin tarvii!
Comment
-
S4 active ostettu, en kadu, akkukin kestää.
En allekirjoita akkukestoa. Tietenkin jos sitä puhelinta ei käytä, eikä hiplaa, niin sitten kestää.
Kyllä mulla kävi yhtenä päivänä tuon kanssa niinkin, että akku loppui kesken päivän.
Muttajuu, nämä akkujutut on täysin säädöistä, käytettävissä olevasta verkosta ja käytöstä kiinni.
Puhelimessa minua ei vakuuttanut sen mekaaninen rakenne, vaikka onkin IP100, niin natina ja muovisuus ei mene sen kanssa oikein yksiin.
Minun mielestäni noissa Sampoissa ei kohtaa hinta/laaduntuntu.
iPhoneissa kohtaa, koska ne ovat järkevässä käytössä parin vuoden ikäisinä täysin uudenveroisia ja käytettynä jonkun arvoisia. Nokioissa hinta/laatu on mielestäni paras, mutta se johtuu pääasiassa siitä, että ne ovat niin halpoja ja kuitenkin kohtuullisen hyviä. W8 noissa on suurin miinus.
Muuten oli kyllä ihan mukava tuttavuus tuo Androidi, yksi kätevimmistä ominaisuuksista oli ICE numeroiden asettelu hätäpuheluihin. Eli sai kolme (tai jotain) numeroa aseteltua niin, että niihin pystyy soittamaan avaamatta puhelinta. Kätevyys maksimus, kun puhelin on työpaikan asetusten vuoksi aina kuitenkin lukossa.
Comment
-
Minun mielestäni noissa Sampoissa ei kohtaa hinta/laaduntuntu.
iPhoneissa kohtaa
Comment
-
No toihan tuli esim. Sonera tukkuun tilattavaksi eilen eikä sitä viime kuussa saanut vielä mistään muualtakaan. Oon koko syksyn pohtinut S4 ostoa mutta jäin sitten kuitenkin venaamaan tuota yrmäkkäämpää.
Yksi erittäin kohtuuhintainen käytetty S4 olisi ollut forumillakin myynnissä mutta paskanmarjat mulle taas mitään rahaa jäänyt tilistä niin paljon yli. Onnesta saa maksaa kytkyosarilla ilman kuluja.
Comment
Comment