Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä putkenkauluksentekokone (sikkikone)?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Itsellä on tuo Toraforssin kone. Olen sikannut sillä 2" ja 2.5" rosteriputkia, sekä alumiinisia.

Minun piti sorvata pienempi rulla mikä menee 2" putken sisään, koska vakiorullat eivät mahdu.

Rosterissa taisi olla 1.6 mm seinämä. Tuota kone ei kestänyt, vaan napsahti halki. Leikkasin haljenneet kohdat auki, ja hitsasin umpeen sekä laitoin päälle isot lattaraudat vahvikkeeksi. Sehän napsahti tietty halki vahvistuksen vierestä. Sen jälkeen laitoin vielä järeämmät latat koko paketin ympärille, niin on kestänyt.

Tuo valurauta näyttää olevan aika haurasta.

Comment

Mulla ei ole toraforssi hajonnut, mutta alempi akseli oli valmiiksi kiero, joten aika vaikea on siistiä jälkeä saada aikaan. Ajaa kyllä asiansa, mutta sikeistä tulee vähän rumia ja vaikea tehdä. Aiemmin kommentoin ettei vaikuttaisi, mutta kyllä se vaan vaikuttaa ja paljon.

Ei voi suositella.

Comment

Rosterissa taisi olla 1.6 mm seinämä. Tuota kone ei kestänyt, vaan napsahti halki. Leikkasin haljenneet kohdat auki, ja hitsasin umpeen sekä laitoin päälle isot lattaraudat vahvikkeeksi. Sehän napsahti tietty halki vahvistuksen vierestä. Sen jälkeen laitoin vielä järeämmät latat koko paketin ympärille, niin on kestänyt.
        Mikko selkeesti ahnehtinu ;) Hiljaa se hyvä tulee, pikku hiljaa kiristellä niitä rissoja eikä millitolkulla syvempiä uria :D

Comment

Ei oo vielä hajonnu kone 2mm rosterillakaan, tosin hiki tulee työskennellessä kyllä. :D

Comment

Olen varautunut siihen, että rungon massa tulee about tuplaantumaan ennen kuin se kestää. Kiinalaisten koneiden kanssa jo tottunut siihen että laitteen massasta on puolet valurautaa, 40% pakkelia ja loput työstöroskia :)

Halkeamat yms. on kuitenkin nopeampi korjata kuin kokonaan laitteen rakentaminen. Varsinkin kun ei mulla ole sopivia rattaita/akseleita valmiina.

Tietty vähän hankala jos rulla ei mahdu putken sisään...

Comment

Olisko se viisaampi ostaa tuollainen missä on kamat pultattu tuollaiseen teräslevyyn? Sitä on helpompi vahvistaa ja työsyvyyskin lienee isompi, jos sille nyt koskaan tarvetta ilmenee.

Comment

thuppu tekee pari konetta myyntiin saakka?

Comment

Ei oo sopivia rattaita enempää. Toinen ongelma on se et mulla ei oo sorvia käytössä. Nuokin rullat tein pyöreistä levynpaloita ja nauhakoneella pyöristelin särmät. :D

Comment

Working...
                  X