Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Audin speedlinet sai uutta ilmettä, (siirtäkää johkin jos on väärä osasto)
Hommana oli kovin työläs, mutta lopputulos kyllä palkitsi tässäkin, Työkaluja hommaan ja aineita ei kiiloitukseen paljoa tarvinnut, näin siis itse tämän työn tein, varmaan löytyy parempiakin tapoja:
Ensin hionta 50:sellä paperilla viimeiseen pohjamaalikerrokseen asti, näissä vanteissa oli kolme kerrosta maalia ja se viimeinen tykkäsi olla kovin tiukassa joka lähti helpoiten tuolla "calstrip" maalinpoisto aineella ja teräsharjalla, tämän jälkeen pintojen hionta alottaen 120, 180, 240, 400 jne. 1500 paperiin asti, tämän jälkeen vaan vimmattua vingutusta erilaisilla huopalaikoilla hiomatahnan kera, joista tuo autosolin tuote osottautui glymia paremmaksi.
Näin siis lyhyesti, mutta työtunteja meni varmasti lähemmäs 50,
mutta onpahan nytte siistit vanteet kesäksi :)
Varsin tylsännäköisistä vanteista saa yllättävän mukavasti uusia muotoja esiin kiillottamalla.
BTDT: on muuten tautisen tiukassa monen Audi-merkkisen aluvanteen pohjamaalikerros!
Noita työtunteja saa lisää kivasti, kun laikka lipeää loppuvaiheessa vähän sivuun :)
Joo tuo tuli huomattua jo ekan vanteen kohdalla kun koneen kara töksähti vähä pintaan :D
Tuon seurauksena reilu kieppi jeesusteippiä porakoneen karan ympärille niin sai taas huoletta ajella menemään vaiks vähä töksähteli matkalla.
kiitti linkistä. Rohkaisit mua taas tekemää ton kiillotusprojektin. Tein sen joskus edellisee ooppeliin mut ilman suojausta pari päivää niin oli kiilto totaalisen poissa. Tuo C5 vaikuttaa pätevältä aineelta. Välineinä mulla siis nitromors,papereita 320-1500 ja autosolia:) saa nähdä mitä tulee.
Olikos noi speedlinet ne aika kevyet orkkisvanteiksi?
Ei ne muistaakseni niin kovin kevyet ole, taottu 16" A8 Winterfelge painaa 7 kg ja on tarkoitettu raskaammalle ajokille kuin Speedline.
Normi autovahaa olen käyttänyt, kiillotettua pintaa on helppo vahailla ja kun ei unohda noita pyöreitä reikiä, niin jarrupölykään ei ole ongelma.
Alku kesästä anoppi sanoi, että täällä Puumalan kesäasunnolla olevan lautataapelin iänikuisille laudoille voisi keksiä jotain käyttöä. Viime kesänä taasen oli puhe, että joku grillaus/ oleskelupaikka tuossa rannassa olisi kiva.
No 1+1=noin 3 eli tässä muutaman viikon aikana olen askarrellut kuvan esittämän rakennelman. Ihan 100% tyytyväinen en kätteni tuotokseen ole mutta ainakin tuon 6 kiloisen koiran tuo kantaa ongelmitta.
Kuvakin otin tarkoituksella kesken eräisestä työstä jotta arvostelijoille voi sanoa "ei se ole valmis vielä".
Kesän paskarteluprojekti on edennyt varsin mukavasti.
Puuinfo.fi:n TSI-ohjeiden mukaisesti rakennettu Vaja Kymppi (http://www.puuinfo.fi/tee-se-itse/ohjeet/vaja) on ollut viimeisen viikon verran työn alla. Pohjatöihin sai uhrattua nuppikuormallisen sepeliä, 49x49 betonilaattoja, pilariharkkoja sekä valmisbetonia. Eilen ja tänään nousi runko pystyyn kattotuoleineen, huomenna jatkuu katon laudoituksen parissa ja saan toivottavasti nakuteltua myös huopakatteen päälle.
Seuraavan viikon aikana olisi tarkoitus nakertaa ulkoverhous paikoilleen ja käydä hommaamasta jostain lähistöltä ovi sekä 60x60 kokoinen ikkuna.
Virheenkin löysin noista puuinfon piirrustuksista. 1900mm korkeaan aukkoon tuskin saa mahdutettua M9x21 kokoista ovea. Muuten nuo ohjeet ovat kyllä sellaiset, että tälläinen insinöörinplanttukin saa aikaiseksi ihan itse.
Alkoi ärsyttää, kun tigin letkut oli aina ihan savessa ja pölyssä betonilattialla. Lisäksi mulla ei ollut semmoista sopivaa askartelupöytää. Tein sitten tommosen jämäputkista ja terassiprojektista ylijääneistä laudanpätkistä. Nyt kärsii heilutella vaikka moskaa pöydällä. Toiseen reunaan laitan vielä pyörät niin, että tuota pystyy vetämään, kun nostaa toisesta päästä ilmaan. Kaasupullole taidan tehdä myös telineen. Toisaalta painoa alkaa pullon kanssa olla suht reippaasti.
Vanha Ikea-laatuinen sohvapöytä ei kestänyt vasaraniskua, joten ajattelin, että seuraava versio voisi olla hieman kestävämmästä materiaalista valmistettu. Väliaikaisasunnolta löytyi muutama kuormalava, ja niistä tuli väsäiltyä tuollainen sohvapöytä:
Kaveriksi sohvapöytä sai tuollaisen Raket-moottorisahalaatikon, joka toimittaa tällä hetkellä TV-tason virkaa.
Laminaatille/parketille suosittelisin itse huopatassuja pyörien sijaan. Pysyy paremmin paikoillaan, ei naarmuta ja liukuu kuitenkin todella kevyesti siivousta ajatellen.
Riittävän monta kertaa kun siivotessa vetämällä siirtelee niitä naulaselkäisiä niin kuluu siitä naulan kannan kohdalla tassu puhki ja sitten se naula raapii lattiaa. Vuokrakämppä, kaikki paskaks mikä ei oo omaa :)
Anyway, suosittelen niitä liimattavia. Voi joskus joutua jonkun vaihtamaan jos irtoaa mutta ei tarvi lattioita pelätä. Tai sitten muistaa aina nostaa sitä sohvaa eikä raahaa perässään.
Pyöriin kertyy ajan mittaan karvoja esim. sukista. Pyörien kitka lisääntyy ja pyörä alkaa hangata lattiaa. Edellisessä kämpässä työpöydän edestä parketti kului tosi huonoksi lähes huomaamatta.
Tietty, jos löytyy kumipäällysteinen ja/tai lukittava pyörä, niin parempi.
Viikonloppuna tuli kaverin kanssa askarreltua tonne audin konttiin uusi subbarikotelo. Tuolla on muutamat räpsyt. Eli lasikuidusta tehtiin tuo itse kotelo ja tiheästä mdf-levystä puuosat. Vahvistimen olin piilottanut aiemmin tuonne luukun taakse.
Comment