Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gunson Trackrite

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Gunson Trackrite

    Onks kellään kokemusta kyseisistä pyöränsuuntaus-laitteista, toimiiko vaiko onko pelkkää skeidaa?

    Eli nämä siis kyseessä - > http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/...&g2=c136c2&n=2 Löytyy sivun alalaidasta(pyöränkulmien testauslaite sekä camberin ja casterin mittauslaite).

    Jos noilla saa oikeesti pyöränkulmat kohilleen ni vois melkein harkita ostoa, ettei tarttis joka pallonivelen vaihdon vuoksi käydä säädättämässä kulmia liikkeissä. Mahdollisia säädön kohteita kun löytyy sekä itseltä että lähipiiristä melko monta...

  • #2
    www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=664&item=4034

    KaasutinExpertin sivuilta poimittua.

    ADDIBOX, lisätehoboxi bensaruiskuihin
    Asennus vaatii viiden johtimen juottamisen.Lisäteho 5 - 10 % 300.00 ? (380.00 ?)
    Ei ainakaan näin K-Jetillisen auton omistajana herätä luottamusta heidän tuotteisiinsa ja mainospuheisiinsa yleisestikään.

    Ja oma näkemykseni on, että tuo pyöränsuuntaus-laite ei voi toimia käytännössä. Ensinnäkin noissa mainoskuvissa se on levyn kulutuspinnassa kiinni. Sillä pinnallahan on aika vähän yhteyttä camberiin. -Pitäisi olla edes navan kohdilla kiinni, niin edes teoriassa voisi toimia.
    Mutta eiköhän tuon mittatarkkuus ole sitä luokkaa, että ei paljon tuloksissa ole eroa, mittaako mistä kohdin arvot.

    Kai se pitäisi vaan itse rakennella vähän fiksumpi versio tuollaisesta. Olisi kyllä kätevä, jos omassa tallissa saisi kulmia säädeltyä. Kun tuntuu, että jostain syystä harvalla korjaamollakaan niitä kohdilleen osaavat laittaa, vaikka kalliit mittarit heillä onkin. Omaan autooni säädin kulmat itse, kun niin paljon on ilmennyt pahojakin ongelmia korjaamoiden säätämissä autoissa.

    Comment


    • #3
      Tuo "yliajettava"levy taitaa olla vanha juttu ja ihan toimiva, joko samasta tai vastaavasta jossain lehdessä jokunen vuosi sitten oli joku pieni testi ja ihan hyväksi kehuivat.
      Tuosta Camber mittarista en kyllä ymmärrä audiq:n kommenttia etteikö voisi jarrulevyn pinnasta mitata, se on tietysti eri juttu että onko arvot oikeat jos ei ole painoa päällä... Camberin mittaaminen nyt ei kotikonsteinkaan kovin vaikeaa ole muutenkaan, vatuppassi ja mitta riittää sekä vähän laskutaitoa -tai löytyyhän tuohon laskemiseen helpotustakin...

      http://www.tunex.fi/puslat/camperlaskuri.htm

      Comment


      • #4
        Niin, jarrulevy ei kulu tasaisesti, joten sen antama arvo on ihan arpapeliä.
        Napa ei kulu ja sen takia mittavirhe on huomattavasti pienempi.

        Comment


          #5
          Jep, kyllähän tuo camber-mittari toimii ihan hyvin jos a) jarrulevy on suora ja navan otsapinnassa kiinni b) auto on suorassa c) jousituksessa on auton paino päällä

          Comment


          • #6
            Joo onhan se noin, ajattelin vaan itse ihan ideaalista = uutta levyä ja että meinasit että hommassa on jotain periaatteellisestikin enemmän pielessä...
            Tuota linkkini laskuria hyväksikäyttäen äkkiä katsottuna jos levy olis vaikka millin ohuempi ulkosyrjästään niin virhe olisi luokkaa 0,6 astetta - jollei minulle tullut sitten mittojen kanssa ajatusvirhettä...

            Comment


            • #7
              Henkilökohtaisesti luottasin kuitenkin enemmän kunnolliseen vatupassiin. Se pitäisi vaan "kalibroida", jos mitataan camber renkaasta tai vanteesta. Eli merkitä renkaaseen mittauskohta ja tarkistaa merkittyjen kohtien näyttämä molemmin päin, eli pyöräyttää rengasta 180 astetta ja tarkistaa, että näyttämä on sama.

              Itse olen mitannut jossain tapauksissa linjan renkaasta pyöräkaaren ennen ja jälkeen remontin. Tuollahan kulmat saa ainoastaan niihin säätöihin, joissa ne ovat olleet ennen remonttia.

              Yhden päällekkäisillä A-tukivarsin varustetun auton alatukivarren vaihdon ja uudelleen säädön jälkeen, kun ei merkit ensin osuneet, oli auraus edelleen kohdallaan, joten aika hyvin näyttäisi jossain remonteissa sellaisellakin yksinkertaisella tyylillä pääsevän kohtuulliseen lopputulokseen.

              Comment


              • #8
                Tuotas.. eikös tuolla ehdottamallasi tavalla tule kalibroitua vanteen suoruus ?... oikea tapa kalibroida vatupassi olisi pyöräyttää renkaan sijasta sitä itse vatupassia 180 astetta pituusakselinsa ympäri jolloin oikea pystysuora on "arvojen välissä".

                Comment


                • #9
                  No joo, totta. Mutta varmaan se pointti tuli kuitenkin selväksi. :)

                  Hyvä se on tosiaan se vatupassikin mainitsemallasi tavalla tarkistaa.

                  Comment


                    #10
                    Onko tuosta Gunsonin aurauksensäätötyökalusta G4008 kertynyt käyttökokemuksia? Onko esim. tullut säädettyä tuolla ja sen jälkeen käytettyä liikkeessä tarkistuksessa?
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X