Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mitä samantapaisuutta kaipaat?, ts mitä ominaisuutta haet?
Hyvä kysymys. Ihan varmaan tuohon pihaan nurmikolle ja hiekalle yleiseen ajeluun, huippunopeuksia en kaipaa, mutta etenemiskykyä olisi mukava olla hieman huonommassakin maastossa. Taitaa vaan nuo kaikki nelivedot olla arvokkaita?
Niin ja mielellään sähkökäyttöinen, polttikset ei ainakaan äkkiseltään iske.
Sitten lähtisin tarjoamaan fyysisesti hieman pienempää pirssiä.
Axial AX10:
(kuvassa AA-patteri mittasuhteena)
Tuosta autosta on muutama eri variaatio, peruskampe sama.
Hyvin yksinkertainen ja toimiva auto, saa möyrintähommiin pokaali-sijoille pienin muutoksin.
Tamiya CR01:
Vastaavan kokoinen, ei ihan niin kova menemään vakiona maastossa, ehkä realistisempi.
Hpi Wheelyking 4x4:
Wheelyking vakiona huonoin möyrinnässä, mutta sekalaiseen räppäilyyn kestävä ja hauska auto.
Em porukan nopein, menee vakionakin hytti komeasti pystyssä.
AX10 liikkuu 250-300eur, tarvii mallista riippuen vielä romua lisäksi 50-150e.
Tamiya samoissa maissa.
Wheelyking on halvin, varmaan jossai 200-250eur kaikkine tarvittavine romuineen.
Renkaita, koreja, iskareita whatewö saa suht halvalla pirssiin kuin pirssiin.
Toki ulkomailta kun sopivasti ostaa, voi säästää pitkän pennin.
Vain lennokkeja toistaiseksi (noin puolitoista vuotta). Tyyntyis tuo prkl tuuli, niin pääsisi testaamaan samanmoista DIY-Extraa kuin ketjun aloitusviestissä...
Laittakaas linkkiä mistä vois ostaa tuollaisen summit rc vehkeen tai vastaavan, ei ole tietoakaan rc vehkeistä mutta aina haaveillu että tuollaisen laitan ja nyt vois olla rc auton aika.. kts.
Wheelyking vakiona huonoin möyrinnässä, mutta sekalaiseen räppäilyyn kestävä ja hauska auto.
Em porukan nopein, menee vakionakin hytti komeasti pystyssä.
Onkohan nuo nyt kuitenkin sitten liian crawling painotteisia, eli tarkoitin huonommalla maastolla sitä, ettei heti ensimmäiseen juureen yms. pysähdy. Mihinkään kivikkoon ei siis tarvitse päästä, ainakaan aluksi..
LUJAA ei tarvitse kulkea mutta kahva edellä olisi mukava viedä :)
Tekeekö noilla sähköautoilla mitään?
Kauanko autossa kestää akut, hetken aikaa täydet tehot ja sitte lopahtaa, vai loppuuko ne kerrasta?
Eikö polttomoottori ole kannattavampi laitos?
LiPo-akuilla ajaa pitkään ja loppuu kerrasta.
Nykyinen akkutekniikka antaa parhaimmillaan ajoaikaa noin 30-40min.
(riippuen tietenkin LiPoista ja autosta/sähköistä)
Noin 90% LiPo-akkujen virranantokyvystä on käytettävissä koko ajoajan.
LiPot on myös huomattavasti kevyempiä kuin perinteiset Nikkeliakut.
NiMh ja NiCd -akut on jäänyt/jäämässä pikkuhiljaa pois kuvioista.
Kerro parhaat vaihtoehdot hintaluokkaa 300-500e max kaikkineen kilkkeineen, hyvistä sähkö/polttomoottori vehkeistä, itellä ei mitään hajua näistä. Monsteri pitäs olla, hobbylinnan valikoimasta vaikkapa..
Itse ajelen E-maxilla 4600mAh + 4200mAh akuilla yhteensä sellaisen 1h, yleensä lopetan ajelun jo ensimmäisten akkujen kohdalla. Ajoaikaa todellakin riittävästi, ainakin omiin tarpeisiini... Eipä tarvitse konetta 'lämmitellä', eikä seoksia ruuvailla, senkus alkaa täyttäpäätä ajelemaan. Kyllähän myös ne rc-polttikset kiinnostaa kovasti, ehkä sitten suoraan 95E käyttöinen bensa vekotin vetonarulla, saa jättää hehkut ja nitrot rauhaan.
Onko jollakin kokemuksia jenkkilän tilauksista? Tulliinhan tuo saattaa jäädä, sitten rapsahtaa päälle sellaset 23%, mutta hinta on silloinkin paljon halvempi kuin Suomessa.
Viimeksi muokannut raitiovaunu; 19.6.2009, 14:57.
Perustelu: Linkki korjattu
Tulliin jää aika luultavasti.
Englanti ei ole ollenkaan paha paikka tilata nyt, kun kurssi alhaalla.
Modelsport on ollu suosittu. Tavara tulee nopeasti.
Jumbbane: Savat on perusvahvoja autoja. Kestää kuulemma aika hyvin. Ei ole omakohtaista kokemusta noista. Tuppaa näissä kaikissa autoissa joku paikka olemaan se heikko. Yleensä siirtyy vaan jonnekin muualle se poksahtava paikka, kun sen "heikoimman" kohdan vahvistaa. Melkein helpoin, kun ostaa kaks autoa kerralla, niin toisen voi heittää varaosiks.
Pitikö teidän tämmöinenkin threadi laittaa, heti piti alkaa kattoo autoa. Varmaankin olisi tommonen aika lähellä mun autoa jos sellaisen nyt ostaisin.
Poika tykkää noista radio-ohjettavista aika paljon ja tähän asti iskä on joutunut vaan katselemaan vierestä. Tossa olis semmoinen tehon alennus nappulakin että vois poika treenata ensin vähän pienemmillä tehoilla.
Mut ei kyllä nyt just pysty ostaa mutta onko kellään kokemuksia kyseisestä pelistä?
Täältä löytyy lentävää romua myös. Align t-rex 450 pätevällä setupilla ja 3s akuilla. Poistuu tarpeeksi lujaa taivaalle toistaiseksi. Radioina on Spektrumin dx6i ja laturina Hyperion eos 0403. Nupissa hitec hs56hb, perällä gaui gu210 ja align ds420. Stock esc ja motti.
Ennemmin oli eskyn romuja mm. hbk2 ja honeybee. Suosittelen jättämään väliin suosiolla. Sekä vielä Quick Japan EP10 joka kyllä kulkee jos setup on sopiva.
Vanha kuva, päivitetty tuosta hiilariputki,aluperä, alumiiniset runkopalat sekä alumiiniset laakeripukit, alumiiniset perätönärien palikat ja peräservo. Lisäksi löytyy sisäpörräykseen tietty Eflite blade mcx joka on varmaankin ainut oikeasti toimiva micro-coaxiaali. Painaa lentokuntoisena hurjat 28g :)
Jos herää kiinnostusta kopteriharrastusta kohtaan niin suosittelen lämpimästi: www.kopterit.net
Kiinnostusta olisi kyllä, mutta tuo saamarin lentokonekin pitäisi saada pysymään ilmassa. Eilen katkesi siivet ja sitten moottori irtosi pukistaan seuraavalla lennolla. Mitähän seuraavaksi hajoaa...?
Onko jollakin kokemuksia jenkkilän tilauksista? Tulliinhan tuo saattaa jäädä, sitten rapsahtaa päälle sellaset 23%, mutta hinta on silloinkin paljon halvempi kuin Suomessa.
Muista sitten, että katsot etukäteen sopivan taajuuksiset kiteet.
Osa jenkki taajuuksista on kiellettyjä suomessa ja eivät anna tullista ulos.
Tosin en tiedä riitääkö jos vaan jättää kiteet tullin tädille tuhottavaksi..
Styroksille kylläkin kannattaa käyttää polyuretaaniliimaa vaikka Cascoa, koska epoksi on vaan helvetin raskasta. Muita vaihtoehtoja ovat tietysti UHU-POR, Beli-Zell ja styroksipikaliima.
Itsellä lähinnä lennokkeja parimetrisestä bensaextrasta -> 130 gramman depronsisäkoneisiin :)
Nyt on sitten Jesin opastuksella tilattu Summit. Ensin piti ostaa Stampede, sitten E-Maxx ja lopulta päädyin kuitenkin Summittiin, hieman nälkä kasvoi syödessä. Tilauspaikkana Tower Hobbies, josta sai -125usd alennuksen. Akut ja laturit lähti tilaukseen Hobby Kingistä
Nyt sitten odotellaan että päästään testailemaan :)
Mulla on Kyosho Superten n. 3.5hp RX kisakoneella (40 000rpm) ja kaksivaihteisella askilla. Mottiin on vielä vaihettu iso Mugen putsari ja joku viriputki.
Keskitasauspyörästö on sökönä, kokeilin viime kesänä ajella kaksivetosena. Käyttökelvoton.
Myöskään kaasuvivustoa ei _voi_ säätää niin, että luisti aukee täysin, koska silloin auto on nelikkonakin _mahdoton_ hallita.
Mieli tekis jotakin "vähän" säyseempää crossaria piharevittelyihin. Millanen kannattas siis hankkia. Kriteerinä ohkanen lompsa ja polttomoottori. Sais kestää pikku kaadot mielellään murenematta.
Superkyöstihän on mainio kalu siinä mielessä, että tiuntuu kestävän tajuttomia tällejä. Radalle lähteminen tuntuu vaan aina olevan vaikeeta, joten tuolla on kyösti pölyyntynyt tallissa kohta kolme vuotta oottelemassa uutta keskitasauspyörästöä.
Comment