Eihän se säätö itsestään muutukaan, mutta jos on ollut huonoissa säädöissä jo alunperin ja aavistus likaa suuttimissa, niin vetää laihalle. Ja on tuolla tavalla soutavia koneita tullut vastaan, jotka on pienkoneliikkeestä käytettynä äskeittäin ostettu, eli huollossa säätäneet poskelleen käynnin.
Jos sinulla on kaasutin irti, niin helppohan se olisi nyt sitten samalla putsata ja tarkistaa kohon säätö. Sitten puhtaalla kaasuttimella kokeilla se seosruuvin säätö. En muista perussäätöä tuollaisen kaasuttimen seosruuville, mutta perinteisessä Briggs & Stratton koneessa, jossa on tankki kaasuttimen alapuolella, niin 1 1/2 kierrosta auki on perussäätö. Siitä sitten hienosäätö aavistus suuntaan tai toiseen. Mutta tosiaan tuon kaasuttimen perussäätöön en osaa vinkkejä antaa. Laskemalla kierrokset nyt, niin vain näkisi, että onko säätö ollut rikkaalle vai laihalle perussäädöstä.
Jos sinulla on kaasutin irti, niin helppohan se olisi nyt sitten samalla putsata ja tarkistaa kohon säätö. Sitten puhtaalla kaasuttimella kokeilla se seosruuvin säätö. En muista perussäätöä tuollaisen kaasuttimen seosruuville, mutta perinteisessä Briggs & Stratton koneessa, jossa on tankki kaasuttimen alapuolella, niin 1 1/2 kierrosta auki on perussäätö. Siitä sitten hienosäätö aavistus suuntaan tai toiseen. Mutta tosiaan tuon kaasuttimen perussäätöön en osaa vinkkejä antaa. Laskemalla kierrokset nyt, niin vain näkisi, että onko säätö ollut rikkaalle vai laihalle perussäädöstä.
Comment