Vanhemmissakin on kalvo, mutta itse en ainakaan ole koskaan joutunut sellaiseen kalvoa vaihtamaan. Vanhemmassa on seosruuvi, josta ensimmäisenä kannattaa hakea seos kohdilleen. Toki oireiden perusteella jotain muutakin ongelmaa koneissa on. Hyvin voi olla kalvovikakin, mutta lähtisin itse perushuollosta liikkeelle. Tarkistaa, että imusarja on kiinni sylinterin kyljessä, kaasutin kiinni imusarjassa ja O-rengas paikoilleen. Samoin ryyppyläpän ja yleisestikin kaasuvipujen/jousien puhtaus/toiminta.
Sytytyspuolelta puolan ilmaväli, puolan ja vauhtipyörän puhtaus ja uusi tulppa.
Jos on tosi vanhoja koneita, niin kärkien tarkistus. Kärjellisen tunnistaa siitä, että vauhtipyörän alle menee musta johto. Oireet sopisi kyllä kärjelliseen koneeseen, vaikka ne harvassa alkaa ollakin. Kärjellisessä se kampiakselille menevä tappi kannattaa voidella ja kääntää toistepäin.
Sytytyspuolelta puolan ilmaväli, puolan ja vauhtipyörän puhtaus ja uusi tulppa.
Jos on tosi vanhoja koneita, niin kärkien tarkistus. Kärjellisen tunnistaa siitä, että vauhtipyörän alle menee musta johto. Oireet sopisi kyllä kärjelliseen koneeseen, vaikka ne harvassa alkaa ollakin. Kärjellisessä se kampiakselille menevä tappi kannattaa voidella ja kääntää toistepäin.
Comment