Eikös tuo ulkokuori oo yhteinen noilla liittimillä L+R? Joten jos keskitappi saa kontaktin niin pitäis toimia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pienkoneiden korjaus- ym. vinkit
Collapse
X
-
Nyt on opittu sekin, että kantavat venttiilit nostavat puristuspainetta. Ainakin jos pienkoneliikkeestä saamiini neuvoihin on luottaminen. :)
Jos jollain on tuollaisen ajettavan leikkurin koneen purkuosia, niin kiinnostaisi se kaasuvivusto jousineen koneen kyljestä. Tässä kuvassa oikealla.
Comment
-
superior 2500 aggregaatti. Ei käynnisty talven jäljiltä, sain starttipilottia suihkimalla käymään juuri sen ajan mitä poltti tuota. Pikaisen tarkistuksen perusteella venttiilivälykset tuntuisi kireältä. ~Imu 0.05 ja ~pako 0.1. Mitähän nuo pitäisi olla jos tarkistaisi uudestaan, sen verran oli pieniä neniä välissä että epäilen tuloksia. Tuossa on pellistä prässätyt keinuvivut eli menisi viilahommiksi. Täytyy vielä tarkistaa kaasari ettei ole jotain jumissa, kun joten tuntuisi ettei saisi vain ainetta kun ei edes lupaa.
100h ajettu, ja kuulemma joka talvi lähtenyt heikosti käyntiin alkuun, siksi epäilen että jotain jumissa
ai niin, tuossa on systeemi ettei käynnisty jos öljyt vähissä. kokeilin että ohitin öljykellon ( piuha maihin ja pois) käynnistää, ei auttanut. Kokeilin myös ohittaa virtakytkimen
Tulpankärki välikin ok
Comment
-
Siinä on ilmeisesti aika helppo ottaa kaasuttimesta kohokammion kuppi irti? Ottaisin kupin irti ja putsaisin paikat, sekä tarkistaisin kohon säädön. Jos on bensat kaasuttimessa jäänyt seisomaan, niin voi hyvinkin olla neulaventtiili jumissa tai suutin moskassa. Nykybensa kun on aika huonoa säilymään ja tukkii muutenkin kaasuttimen haihtuessaan. Joistakin koneista, jossa melko samanlainen kaasutinrakenne, niin saa joka kevät puhdistaa kaasuttimen, vaikka olisi bensahana kiinni käytetty kaasutin niin tyhjäksi, että kone sammuu, ennen kausisäilöön laittoa.
Comment
-
benzin stabilizator=teollisuusbensiini,ehkäisee säilytyksen aikana hapen,ja pentsiiniletkuissa( vuotokohdissa,lue kaasutin)
aiheutuva keemiallisen reakziöynin.
minulle aivan sama,mitä muut kokeneet,mutta tätä ajokautta en aio enää pilata kaasarien putsaustalkoilla...tapilaattorit on ollut
koko talven,sekä 2T öliyy rossa seassa.Jaamaha tärähti tulille iliman mitään oikutteluja,tosin kondenssivesi oli teheny luprikantista kaffekermaa...
sano
Comment
-
Ostin tuollaiseen perus B&S ruohonleikkuriin uuden kaasarin kalvon. Kummin päin tiiviste / kalvo tulee laittaa, eli kumpi ala- ja kumpi yläpuolelle?
Comment
-
Viimeksi kun vaihdoin kalvon, niin järjestys oli pääteltävissä kalvon läppien vastinrei-istä. Kaasuttimessa taitaa olla se jousi ja ne vastinrei-ät, niin sillloin kalvo olisi kaasutinta vasten ja tiiviste tankkia vasten. Tuo vain muistikuva kuukauden takaa. Ja voithan tarkistaa vielä vanhojen tiivisteiden järjestyksen. Ylempänä ketjussa, vastaukseni nro 114, siellä linkin takana muutama kuvakin kalvon vaihdosta.
Siellä on pari sihtiä tankin sisällä, jotka tulee kaasuttimen mukana ylös, niin kannattaa ne puhaltaa samalla puhtaaksi. Joku puhallettava reikä menee sillä kumilutkulle, niin kannattaa vähän tunnustellen puhallella, ettei posahda se lutkukin.
Comment
-
Ok, kiitti. Toimii. Unohtui vain joku jousi tuolta kaasarin sisältä, mutta tuntuis pelittävän ilmankin. Samoin "jäi ylimääräiseksi" toinen jousi tuosta kaasuläpästä. Täytynee kummastella nuokin paikoilleen, kunhan keksii mihin ne kuuluvat...
Comment
-
Oliko se toinen tämä jousi?
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiKalvo alaspäin, tiiviste ylöspäin, just soittelin tuonne Siilinjärvelle, kaverilla siellä pienkonekorjaamo.Viimeksi muokannut audiq; 30.6.2012, 13:14.
Comment
-
Comment
-
-
No niin, sitten olis vuorossa Stihlin ruohotrimmeri FS 45 C. Tuli tuomio, että on leikannut. Laite tosin rupesi toimimaan kun, ilmeisesti joku roska kaasarissa irtosi, bensaa rupesi näkymään primerin "kuvussa". Ainoa mihin kiinnitin huomiota oli, että osakaasulla käy hieman täristen.
Oire siis alkujaan oli, että kone oli voimaton. Tuolloin bensan pinta ei em. kuvussa noussut kuin juuri ja juuri näkyville (normaalisti täynnä bensaa). On siis saattanut käydä laihoilla?
Avasin moottorin ja sylinteri on selvästi kiillottunut ja kuulemma tarkoittaa sitä, että pinnoite on kulut ja sylinteri pitää vaihtaa. Kaipa se sitten on näin?
Yritin netistä etsiä osia, mutta en löytänyt a) yhtään suomalaista b) muuten luotettavan tuntuista nettikauppaa, josta em. osaa (sylinteri + mäntä setti) saisi. Osaisko joku asiassa jeesata?
Comment
-
Uusi on jo hankittu, mutta jotenkin ei oikein tekis mieli antaa periks. Jos sais järkihintaan tuon sylinteri mäntä setin, niin sais vielä hyvän pelin. Satasta pyysi tuosta setistä, ja jos jostain löytyis vaikka tarvike setti halvemmalla, niin vois ihan piruuttaan vielä kasata. Toisekseen, vähän jäi kaivelemaan tuo diagnoosi...
Comment
-
Jos se tuntuu nyt käyvän kunnolla, niin tekisin perushuollon ja laulattaisin loppuun sijoittamatta isompia. Jos siellä on nyt sylinteri ja mäntä vaihtolistalla jonkun mielestä ja nykyiset laulattaa loppuun, niin sama remontti siinä on silloinkin vain edessä. En näe tarpeelliseksi remontoida toimivaa konetta, kun aikansa on niillä uusillakin romuilla.
Comment
-
Joo, jotakin osia pitää nyt ostaa, kun ei ollut noin pientä männänrengaspuristinta ja totta kai katkoin renkaat. Nyt sitten pitäis hankkia vielä pienet rengaspihditkin. Tää ei nyt mennyt ihan kuin elokuvissa. Täytyy jättää se tuohon tallin lattialle, eikä korjata pois ennankuin on kasassa, niin tulee joskus tehtyäkin...
Koko jutusta jäi kivestämään tuo diagnoosi, joka oli tehty joko tulpan reijästä vilkaisemalla, tai sitten vaan käyttämällä joku tukos kaasarissa.
Comment
-
Saattaa hämätä ns. kiinnileikkautuminen koska sylinterissä nicasil pinnoite
joka on kiiltävä. Jos on kiinnileikannut niin sylinterissä on naarmuja ja männässä. Asia selviää varmuudella kun ottaa pakoputken pois.
Alkuperäis ja tarvike osia löytyy melkein kaikkiin merkkeihin
pohjois-savon pienkonehuollosta josta audiclubin jätkät saa -15%
kysyy minua puhelimeen.
044-3311712
Comment
-
Syksyn viimeisiä vinkkejä kaivattais ruoholeikkurien suhteen. Mökillä on kolme vanhaa B&S 3,5hp moottorilla olevaa leikkuria. Kaikissa sama ongelma et ei meinaa saada millään käyntiin. Ja kun käynnistyy niin käy usein tosi raskaasti eikä jaksa nostaa kierroksia, samalla puskee mustaa pakarista. Usein vaan hörähtelee kun nyppii narusta mut ei jaksa käynnistyä ollenkaan. Mutta jos saa käyntiin ja on alkanu käydä normaalisti niin kaikissa on hyvin voimaa ja jaksaa leikata pidempääkin ruohoa.
Comment
-
Onko kaasuttimet kumilutkuttimella vai ilman? Juuri hain itse kolme kalvosarjaa, 7,95kpl. Yksi mustaa puskenut ja myöhemmin ajossa hyytynyt jo elpyi. Tulppa oli pimentynyt rikkaan seoksen takia myös. Kyseisessä leikkurissa polttoaineen määrä tankissa vaikutti käyntiin. Tyhjemmällä tankilla kävi paremmin. Toisessa kalvoviallisessa sitten taas ei vaikuta.
Kalvovika on normaali käyntihäiriöiden aiheuttaja kumilutkutin-leikkureissa.
Comment
-
Joo primer pumppua tarkoitetaan. On vanhemissakin kalvo. Kannattaa ottaa vanha malliksi, kun vanhempia kalvoja on kahta erillaista. Primer pumpullisiin on vain yhtä mallia.
Hivenen hankalempi vaihtaa tuo vanhempi kuin tuoreemman kalvo irtojousesta ja ryyppläpän tangosta johtuen. Eli se pieni kansi pois kaasarin kyljestä, että tanko lähtee pois.
Comment
Comment