Tuli tuo Logitech Harmony 650 ostettua (69€). Tunnin säätämisen jälkeen kaikki halutut toiminnot opetettu säätimelle. Kyllä on taas elämä helppoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uuden telkkarin ostoon vinkkejä...
Collapse
X
-
Meinaan, ainakin mitä kaverilla oon käyttänyt. Sama toisinpäin, sen omistaja pitää tosta mun 900:sta enemmän. Esimerkiksi fyysisten numeronäppäinten puute hankaloittaa päivittäistä käyttöä hieman. Ei se mikään kamala tai suoranaisesti huono tietenkään ole, huonompi vain omasta mielestä.
Comment
-
Lapsille on ollut helpompi opettaa ihan numeronäppäimiltä, mille kanavalle menevät... jopa 4v kanavasurffaa lastenkanavat kätevästi numeroiden kautta ;)
Comment
-
Lapsia ei pelota kokeilla. Alta 2vuotiaskin osasi jo käyttää Ipadia etsien siitä omat pelinsä ja videot. Riitti kun oppi että "home" näppäimestä pääsee aina alkuruutuun, ja jos tuli painettua väärää ikonia ja ei auennut tuttu ohjelma, painettiin home näppäintä ja taas uusi kokeilu. Toista se on 60vuotiaan "ensikertalaisella", kun ei uskalla ottaa koko laitetta käsiin jos se vaikka räjähtää.
Comment
-
Vieras
Samaa on täällä havaittu puhelimen kanssa. Lukituskoodin jos kertoisi niin tuskin kauaa menisi että osaisi näpytellä. Padeja ei ole vielä annettu käyttöön eikä hetkeen annetakkaan. Telkkarista vaihtuu kanavat sutjakasti numeronäppäimillä.
Harmony vaikuttais riittävältä minunkin käyttöön ja hinta on oikea. Saa olla melkoinen sauva että viitsii yli 100€ maksaa, menee ominaisuudet harakoille.
Comment
-
Toista se on 60vuotiaan "ensikertalaisella", kun ei uskalla ottaa koko laitetta käsiin jos se vaikka räjähtää.
Lapsien tabletin käyttöä on kuitenkin syytä valvoa tarkkaan. Oppivat nopeasti lataamaan netistä sopimatonta materiaalia (väkivaltaisia pelejä yms). Lisäksi ihan lapsillekin sopivien pelien aikana tulee usein mainoksia ei toivotuista peleistä, joissa päitä katkotaan tai tapahtuu muuta vastaavaa. Tästä pääsee onneksi helposti eroon, kun kytkee netin/wifin pois päältä tabletista tai kotireitittimestä.
Comment
-
Aihetta sivuten, tyhmääkin tyhmempi kysymys HDTV:stä (antenniverkko). Meidän rivitaloyhtiössä ollaan päivittämässä yhteisantennia HDTV-aikakaudelle. Eikös tämä tarkoita vain sitä, että saan HD-kanavia käyttööni jos mulla on siihen sopiva vastaanotin (DVB-T2) mutta jos ei ole, niin voin jatkaa vanhojen SD-kanavien katselua ihan vanhaan malliin?
Comment
-
Sanokaapas mikä on vikana meikäläisen tv-systeemissä.
Eli töllönä on parin vuoden ikäinen Panasonicin plasma (Full HD) ja digiboksina tai oikeastaan tallentimena on Sonyn digiboksi (ei ole HD saati Full HD). Systeemi on kytketty huoneiston antenniin seuraavasti: Antennipiuha tulee huoneiston seinään kytketystä antennirasiasta ja menee ensin digiboksille. Sieltä se on edelleen jatkettu TV:n antennipistokkeeseen. Digiboksista menee HDMi telkkarille, jota kautta kuva tulee, kun käytän digiboksin viritintä tai katselen kovalevylle tallennettuja ohjelmia tai DVD-mediaa digiboksilta.
Ongelmana on se, että TV-kanavat näkyvät oikein hyvin, kun pelkkä tv on päällä ja digiboksista on virrat sammutettu. Kun kytken digiboksiin virrat, niin hetken päästä putoaa YLE:n kanavaniput pois pelistä. Ne ei näy tv:stä tv:n viritintä käytettäessä eikä myöskään digiboksin virittimen kautta katsottaessa. Muut kanavat näkyvät kuitenkin oiken hyvin (Mtv, nelosen, Sub ja muut mitä näitä nyt on).
Mystistä tässä on se, että vaikutus on tosiaan vain Ylen kanavanipussa oleviin kanaviin, muut kanavat näkyvät oikein hyvin. Myöskään aikaisemman putkitöllön + saman digiboksin kanssa tätä ongelmaa ei ollut vaan .
Jotenkin tuntuu siltä, että antennisignaali heikkenee digiboksi päälle kytkettäessä. Auttaisikohan, jos hommaisin seinässä olevaan antennipistokkseen jonkun tv-signaalin jakajan/vahvistimen (=kaksi tv-antennipistoketta) ja tästä vetäisin omat antennit digiboksille ja tv:lle. Ajatuksenä tässä se, että tv:lle menvä antennisignaali ei tällöin kiertäisi digiboksin kautta, joka tuntuu olevan se häiriölähde.
Olisko kellään mitään muita ideoita, kuinka korjata ongelma?
Comment
-
Kiitos vastauksista. Täytyykin ihan ensiksi tutkia tuota Sonyn antennisignaalin jakoa sekä mahdollista jännitteensyöttöä.
Toista antennikaapelia on jo kokeiltu ja sillä ilmeni sama ongelma.
Jos päädyn antennikaapelin haaroittimeen seinäpistokkeessa, niin osaako joku suositella jotain laadukasta haaroitinta?
Näyttäisi noiden hinnat olevan alkaen 15€, kovin paljoa tuosta ei viitsisi maksaa, kun Sony on jo joka tapauksessa käyttöikänsä loppupuolella ja jossain vaiheessa korvaan sen kuitenkin Full HD laitteella.
Comment
-
-
Ahaa, noita löytyy siis ihan tuollaisia haaroittimia ilman vahvistimia.
Itse olin ajatellut jotain tällaista:
http://www.clasohlson.com/fi/Antenni...-2-tie/38-2229
Tuo perushaaroitin kyllä niin halpa, että sitä voisi kokeilla ihan testimielessä.
Comment
-
Sony:lta on tullut myyntiin uudet Android 4K TV:t. Vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta.
http://www.sony.fi/electronics/telev...3-STEPUP-4SPAN
Comment
-
Olis edullisesti 55" telkkaria verkkokaupassa. Mutta kärsiikö kuvanlaatu jo pahasti, kun alkaa kokoa olla jo? Tuossa linkki: http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...ct-description
En ole itse mikään hifistelijä joten ei sen kuvan ihan priima tarvikkaan olla. Katselu etäisyys on n. 3-3,2m. Sama tv expertillä 999e. Mitä porukka mieltä?
Comment
-
Onko muillakin laitevalmistajilla samanlainen käytäntö kuin Samsungilla, että TV:n nettiyhteys toimiakseen tarvitsee toimivan yhteyden valmistajan palvelimelle? Hiljattain meni viikko, ettei Smart TV toiminut, koska Samsungin palvelimella oli jotain ongelmia. Kun asiaan hieman internetissä pengoin, tämä ei ollut ensimmäinen kerta (ensimmäinen toki minulle) kun näin kävi. Minusta on aika hanurista, että kun maksan esim. HBO:lle, niin en voikaan sitä televisiosta katsella koska Korea. Toimiiko esim. Sonyntai Philipsin verkkoyhteydet, vaikka niiden pääkonttorit olisi palaneet maantasalle?
Comment
-
Jälleen peruskysymystä HDTV:stä (antenniverkossa). Ymmärtääkseni peruskanavista HD:nä tarjotaan YLE1, YLE2 ja MTV3. YLEn kanavat tulevat Digitan mastosta ja Maikkari DNAn. Eikös Maikkari kuulu vielä sarjaan ilmaiskanavat, mutta olen antanut itseni ymmärtää että se vaatii DNA:n korin linkitettynä Conax-korttimoduuliin. Tällöin joutuu hankkimaan DNAn TV-kortin hintaan 3.90€. Eli se siitä ilmaisuudesta.
En kärsi henk koht konkurssia 3.90€ kuukausimaksusta (etenkin kun sen suhteuttaa pakolliseen yleisradiomaksuun, o.s. tv-lupa) mutta periaatteessa ärsyttää kun ilmaiskanava ei todellisuudessa olekaan ilmainen.
Entä jos haluan ilmaiskanavien lisäksi maksukanavia? Jos mulla on MTV3-HD DNAn kautta, olenko pakotettu ottamaan myös maksukanavat DNA:ta? Maksukanavat vaativat oman Conax-kortin vai toimiiko yksi ja sama kortti- ja korttipaikka yhtä aikaa?
http://www.hdtvopas.fi/ on olevinaan teräväpiirron alkeet nuijille mutta en ole siitä saanut vastauksia. Tai sitten olen se tosinuija....
Comment
-
Täysin ilmaisia HD-kanavia on tällä hetkellä:
Digitan verkossa (UHF-antennilla): YLE1, YLE1, YLE FEM, HD LIFE ja Estradi HD.
DNA:n verkossa (VHF-antennilla): YLE1, YLE2, YLE FEM, YLE Teema
DNA:n verkossa näet maksukortilla (kortissa kuukausimaksu) ilman kanavatilauksia lisäksi MTV3 HD:n. Pelkällä kortilla näkyy myös vaihtuva "kuukauden kanava" ja joitain urheiluotteluita.
Jos haluat DNA:lta maksukanavia, niin tilaat niitä vain siihen kortille lisää.
DNA:n sivut ovat edelleen yhdet surkeimmat, mitä maasta löytyy. Helvetin sekavat ja niistä ei löydä mitään. Joten en ihmettele yhtään, että tietoa ei tunnu löytyvän. MTV puolestaan ei itse omilla sivuillaa tykkää kertoa antenniHD:sta juuri mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viestiTuli tehtyä varsinainen heräteostos Gigantissa kun tein kaupat Sony KDL55955BBAE televisiosta ns. kylmiltään ilman ennakkoselvityksiä hintaan 1.099 € http://www.gigantti.fi/product/tv-ja...kdl-55w955bbae.
.
Comment
-
4k UHD-TV:tä alkaa saada jo ihan siedettävään hintaan, mutta... Jostain luin että tuleva 4k-standardi on vielä auki ja kaikki laitteet ei toimi jatkossa täydellä tarkkuudella. Toisaalta jotkut sanoo ettei alle tietyn ruutukoon siitä ole mitään hyötyä. Pikkasen kyllä himottais, kun jotkut mainostaa myös alemman tarkkuuden materiaalin tarkentuvan jonkin verran... höpöhöpöä?
Ehkä parempi panostaa vaan ruutukokoon ja riittäviin liitäntöihin perus-fullHD:ssä budjetin rajoissa.
Comment
Comment