Itse pitäisin tuota huonona ideana, koska silloinhan kameraan pitää koskea, kun suljin on auki.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Valokuvaus topic
Collapse
X
-
Joo kakella tai jos kamerasta löytyy viivästetty laukaisin niin sillä. Meinasin vaan että pitkallä suljin ajalle voi tarttua yhteen kuvaan enemmän niitä tähden lentoja, esim. kun olen ukkosella koittanut saada salamaa ikuistettua niin se ei onnistu jos meinaa ottaa kuvan kun välähtää. Pitkä suljin aika vaan ja sitten toivoo että silloin välähtää kun suljin on vielä auki. :)
Vähän niinkuin näin:
Let there be light by s.autio, on Flickr
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promoMä yritin kuvata niitä tähdenlentoja, en tähtiä. Satasen isolla ei välttämättä kerkeä tarttua kennolle mitään.
Salamoiden kuvaaminenkaan ei aina tarvi pitkää valotusaikaa, jos sopivasti osuu. Joskus sekunti riittää. :)
17mm, 1s, f10, ISO100
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja RazurMiten tai millä ohjelmalla Lupe käsittelet noita kuvia? Ei tuollaisia värejä taida tulla ilman jälkikäsittelyä? Tai sitten en vaan osaa :)
Comment
-
-
-
Comment
-
Siispä aloitellaan, kolmekymmentä vuotta sitten tuli tosiaan ihan vuosia harrastettua , kehityksineen ja kaikkineen. Idea ei varmaan ole muuttunut, mutta nuo vermeet.
Vieläkin löytyy kaapista pari senajan kunnon järkkäriä;).
Ja tosiaan ei tuo pahanhintainen ollut, vaikka aina köyhää kirpaiseekin se rahanmeno;).
Comment
-
Hienosti pääset alkuun Kari tolla setillä ja jos filmi vehkeillä räpsinyt aiemmin niin samaa hommaahan tämä on. Pimiö on vaan muuttunut tietokoneeksi. :)
Comment
-
Samaa mieltä olen minäkin muiden kanssa, kustannustehokas järkkäri kaikin puolin. Itse olen Canonin 1000Dllä noita kuvia ottanut ja toimiva kampe on ollut. Tuo on 1100D taitaa olla vaan evoluutioversio. Ja jos kerta löytyy komerosta runkoja, kato ovatko Canonin, saattaavat putketkin vielä käyvä uuteenkin ;)
Comment
-
-
Oltiin emännän kanssa autoreissulla Norjassa ja tuli napattua puhelimella panoraama kuva ihan vaan ikuistaakseni maisemaa, mutta siitähän tuli varsin hyvä kun kotona näitä kuvia selailin :)
Samsung galaxy s3
http://s983.photobucket.com/user/Smo...85109.jpg.html
Comment
-
Ei paha ei, maisema ainakin on kohdallaan.
Edittiä tähan ja lainaus "Ja jos kerta löytyy komerosta runkoja, kato ovatko Canonin, saattaavat putketkin vielä käyvä uuteenkin ;) "
Löytyihän sieltä komeron sopukoista, kun vaimoa oikein "vaatimalla" pyysin etsimään semmonen moottoriperä canon T50 malli ja objektiivit.
Aivan erilainen kiinnitystapa, mutta pääasia, että into heräs;)).
Oli tuolla isoa Sunpakin 2000DZ salamaa ynnä muuta sälää. Salama näyttäis pinneiltään käyvän, mutta taitaa tuo oma sisäänrakennettu olla tehokkaampi, toki tuossa olis kaikenlaista säädintä ja ainakin tuo kulmankallistus;).
No historia on historiaa ja aikansa niilläkin on ollut, koitetaan nyt näillä uusiks aloitella;).Viimeksi muokannut kapaz; 20.9.2013, 17:49.
Comment
-
Noihinhan on saatavilla tietty niinsanottja konverttereitakin, mutta taitaa halvemmaksi tulla ostella uusia putkia jos tarve tuloo. Noilla mainitsemillasikin pärjää pitkälle ;)
Ja mitä salamaan tulee, ei se jättimäinen teho vaan ennemminkin se suunnattavuus. Jostain luin, että jos on jotain hampaankolossa muotokuvan kohdetta vastaan, nii kannattaa käyttää kameran omaa salamaa sen valon kovuuden vuoksi, saa kaikki näyttämään kaamealta ;)
Mutta pääasia että innostusta riittää!
Comment
Comment