Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ite käytän lightroomia ja se on paras RAW muokkaus ja kuvienhallinta softa mitä oon käyttäny.
Tosin ennenkuin opin käyttämään softaa luin Pekka Potkan kirjoittaman kirjan Lightroom valokuvaajille joka selvensi tosi paljon softan ominaisuuksia (ei ole mainos eli en tunne koko ihmistä)
En myöskään ota enää missään muussa muodossa kuvia kuin RAWina, koska siitä muodosta on helpoin lähteä "kehittämään" kuvia eri tarpeisiin.
RAWien käsittelyn löytyy myös ilmainen ohjelma Rawtherapee. Löytyy osoitteesta www.rawtherapee.com
Eipäs suostunut jostain syystä toimimaan tuo ohjelma. Kiitos kuitenkin vinkistä.
Kokeilin säädellä valkotasapainon mallikuvan perusteella ja minusta se onnistui aika hyvin. Sitten sain vielä hienosäätöohjeet yleiseen muokkailuun, niin alkaa jo jotenkin homma sujumaan.
Tarkennus vaan tökkii noiden kissien kanssa. Pitäisi aktiivisemmin vaihtaa tarkennuspistettä, eikä vaan käännellä kameraa.
USAssa asuvan kaverin kotisivut http://gallery.mac.com/rpaavola#gallery
Näyttäviä kuvia hän ottaa autoista kuin maisemista ym., ja välineetki oli sen mukaset.
Tulossa varmaankin nyt kesällä Suomeen, pitää laittaa Audi viimesen päälle kuntoon niin saa ottaa kuvia.
On kyllä. En oikein osaa sanoa, että onko tuo ikkunassa oleva veijari hyvä vai huono asia, olisi ehkä tunnelmaltaan vielä synkempi/"parempi" jos sitä ei olisi. Jotenkin se rikkoo sen "kummitustalomaisuuden".
Vähän ACS09 satoa. Aika hankalaa tuo kuvaaminen vaan on nykyisellä kalustolla, kun valoa ei vaan oo tarpeeksi ja ISO500 kohisee niin p*rkeleesti. Neat imagella oon korjaillun huonoa jälkeä, mutta se taas tuppaa muuten pilaamaan kuvat. Esim nätisti blurraantuvat taustat menee kyllä aika käteen neat imagen kanssa. No parempi silti sekin kun ei mitään. Kyllä se D300 rungon osto on seuraava päivitys ennen yhtäkään linssiä. Muuten oon kyllä hyvinkin tyytyväinen sigman 18-50mm 2.8 optiikkaan, eikä D200 runkokaan huono ole jos olis vähänkin enemmän valoa. Varsinkin europuolella näyttelykohteiden valaisu oli itkettävän ja naurettavan rajamaila.
Upeita kuvia täällä!
Itsekkin olen pikkuhiljaa opettelemassa kuvauksen saloja ja ehkä ne joskus vielä oppii edes välttävästi. Tässä pari kuvaa omasta exästä ja kaverin nykyisestä. Kamerana Canonin 450D.
Perhanan jalbum, kun tekee rakeisia kuvia... sorry.
Upeita kuvia täällä!
Itsekkin olen pikkuhiljaa opettelemassa kuvauksen saloja ja ehkä ne joskus vielä oppii edes välttävästi. Tässä pari kuvaa omasta exästä ja kaverin nykyisestä. Kamerana Canonin 450D.
Perhanan jalbum, kun tekee rakeisia kuvia... sorry.
Hyvältähän nuo näyttää. Etenkin tykkäsin noista Z:sta olevista kuvista 6 ja 7
OT: Itse pidän Tampereella noita rantatien hylättyjen teollisuusrakennuksien pihoja/ympäristöä hyvänä fotopaikkana! Vanha tikkutehdas (tosin taitaa olla lukittu portti edessä), ja ylempänä junaradan varressa yksi tuhoutunut/spreijattu tiilirakennus. Myös alempana kadun varressa hyvää maisemaa. Pitäisi käydä taas kuvaamassa joku kerta. Niin, ja yksi entisen moottoripyöräjengin kerhomaja ramppeineen. Sisällä mm. öljymonttu. Tiedä sitten koska nuo puretaan, mutta mielessä joskus kävi että siitähän hyvän autonlaittopaikan ois saanut vuokrattua :D
Japella on kyllä aina hienoja kuvia! Tuus nyt ottaan meikäläisenkin pirssistä niitä hyvälaatusia kuvia ;)
Comment