HDR jakaa aika hyvin mielipiteitä. Itse en 90% tapauksista tykkää, koska värimaailmasta tulee hyvin keinotekoinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Valokuvaus topic
Collapse
X
-
Comment
-
Teron kuva toimii kivasti, tosin nykyään tuohonkaan ei välttämättä sensoreiden huikean dynamiikan takia useasta kuvasta koostettuja HDR-kuvia tarvita.
Tässä joutessani aloitin oman blogin, jossa jaan ajatuksiani, kalustoarvosteluja ja tietysti myös kuvia. Linkki: JAJ Photography blog
Comment
-
"Kalustorunkkaustahan" se on kaikki taiten tehty valokuvaus. Harvemmin hyvä kuva onnistuu ottamalla kamera paketista standardiasetuksilla, ilman kohteen valaisuuden kanssa kikkailua ja täysin ilman jälkikäsittelyä. Noista kaikkia on muuten tehty aina ihan filmirulla-ajoista lähtien.
Aika kauniita HDR-kuvia on kyllä tullut nähtyä täälläkin. Riippuu ihan miten sitä käyttää. Joissain lasimaalauskuvissa sietää jopa venyttää sitä värimaailmaa reilusti, eikä kuvasta tule mitenkään luonnoton. Päinvastoin.
Comment
-
Mitä mieltä jengi on vinjetoinnista eli nurkkien tummentamisesta kuvan tehostamiseksi? Itse tulin kokeilleeksi sitä nyt vasta, kun eräässä galleriassa se suorastaan häiritsi kun oli niin överiksi heitetty.
Piti tietty "virittää" vanha kuva kesäkikottimesta kokeeksi:
Ei se nyt omaan silmään ainakaan pilalle mennyt.
Comment
-
-
Tätä topikkia olisi kiva seurata, mutta voisitteko ystävällisesti ladata sen ison kuvan jollekin toiselle palvelimelle ja täältä (thumbnail-)linkki sinne.
On niin saakelin rasittava selata topikkia, kun isoja kuvia latautuu koko ajan.
Ennen, kun ei ollut HDR:ää, leikittiin pimiössä.
Comment
-
Comment
-
Samilla on kyllä hienoja kuvia jälleen kerran.
Tässä ois taas yks rigshot-kokeilu, kun sai hiukan tukevamman varren hankittua sekä kaukolaukaisimen :) Vähän pitäis viellä saada vartta tukevoitettua jotenkin, mutta kyllä tuolla jo nyt jotain saa aikaseks.
Kamera: Canon EOS 60D Pvm: 02.11.2011 16:20:53 ISO: 100 Valotus: 3.2 Aukko: f/20.0 Polttoväli: 15mm Salama: Ei sekä ND4 suodin linssin nokilla.
Comment
-
Kiitos, kiitos.
Hyvin olet saanut vauhdin hurmaa tohon rigi kuvaan, näyttäs ihan että ajettais ainakin kahtasataa. :)
Comment
-
Kiitoksia. Joskus näköjään sitä itsekkin onnistuu :)
Eihän tuossa muuta pelättävää ole, kuin että keppi notkahtaa sen verran että kamera ottaa osumaa maahan. Tarpeeksi hyvin kun kiinnittelee, niin ei se siitä pääse tippumaan.
Ja tosiaan tausta/olosuhteet ei ollu parhaasta päästä, kunhan kokeilin kalustoa, ja kyllähän se näyttäis pelaavan.
Comment
-
-
aki@jossain.com ja se paattikuva oli überhieno, olikohan se Oulusta jos en väärin muista.
En äkkiä löytäny...
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=134
Kappas, tuoltahan tuo on torinrannasta. :) Hieno on!
Comment
-
Akille laitoin postia, isommassa koossa tosin paljastuu aika paljon virheitä mitä tossa kuvassa on.
Haluaisin palata tohon hetkeen ehkä eniten näistä mun ottamista kuvista kun tuli tehtyä kuvan otto hetkellä vähän rookie mokia. Eikä mulla muuten ole kun toi yksi ruutu tolta paikalta.
Comment
Comment