Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Android auto, google maps ja nopeusnäyttö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Android auto, google maps ja nopeusnäyttö

Kun täällä on tekniikasta perillä olevia jäseniä pilvin pimein niin kysytäämpä: mulla työmatkakehonliikutusvälineessä erittäin hyvä sisäänrakennettu navi MUTTA suostuu vain näyttämään mittarinopeuden, ei GPS:n mukaista todellista nopeutta (mittarivirhe n 5,5 km/h)
    No ajattlein että android autolla ja google mapsillahan tuo hoituu- en kylä saa puhelimesta tai auton näytöltä asetuksia sellaiseen muotoon että nopeus näkyisi. KVG paljasti hyvinkin riitaisat ja asiaattomat keskustelut aiheesta: joillain näkyy aina, joillain silloin tällöin, joillain ei näy. Syiksi on mainittu asetukset (joita minä en ainakaan ole löytänyt) tai geoblokkaus (mihin perustuu että joillain alueilla ei saisi näkyä GPS nopeus?) Wazea olen nyt käyttänyt- mutten oikein pidä sen kartoista tai ajo-opastuksesta
    Onko jäsenillä jotain hyvää vinkkiä asetusten, ohjelmistojen tms osalta jolla saisi tarkan nopeustiedon "kätevästi" käyttöön AA maailmassa?

Itsellä AA:n kanssa käytössä Amigo. Kun se on koko ruudun tilassa niin se näyttää gps-nopeuden. Jos taas ruudulla on jokin toinen sovellus lisänä, esim. Spotify niin silloin nopeus ei näy.
    Viimeksi muokannut TeroPee; 8.8.2024, 19:44.

Comment

TomTom Go kertoo nopeuden. On vain maksullinen 20e/v.
      Ja on AA yhteensopiva.

Comment

Android autoon en ole saanut nopeus näyttöä näkymään, sitten jos pelkällä kännykän ruudulta navigoi niin näyttää ajo nopeuden jos on kirjoittanut jonkun osoitteen mihin menee. Android auto ei tätä näytä, vois kai sitä laittaa kännykästä sitten vaan jonkun gps-nopeus sovelluksen taustalle rullaamaan niin näkyisi nopeus sieltä. Tämä siis Google maps.

Comment

Kiitoksia näistä, Amigo meni jo testiin. Tänään tulee AAwireless dongle- katsotaan jos saisin tuon toimimaan langattomana. Eilen ykköstiellä vaihtelin auton oman navin, Wazen ja Amigon välillä. Oli tie suljettuna"Lohjalla" ja ohje ajaa tien 110 kautta. Ajoin sitten 110-VT25, jälkikäteen arvioituna turhaan koska onnettomuus/tien sulku oli Lohjan liittymän jälkeen. Koska kaikessa pitää nähdä jotain positiivista niin koska harjoittelin navin käyttöä ajelin oikeata kaistaa raskaan liikenteen tahdissa ja tuo kiertotie on 50 ja 60 rajoitusta- pääsin plugarilla 61,7 km (52 minuuttia) töissä ladatulla 7,8 kwh:lla. Koko työmatka meni ensimmäistä kertaa alle 1l/100km kulutuksella. Tuo GPS-nopeuden puute minua vaan ihmetyttää- saan digimittaristoon ja keskinäyttöön yhteensä kolmeen kohtaan mittarinopeuden numeronäyttönä plus sitten "perinteisen" nopeusmittarin- mutten GPS nopeutta. Ja luultavasti koska kulkinetta on saanut kahdella eri kokoisella rengastuksella (205/60-16 ja 235/45-18) on noilla pikkurenkailla mittarivirhe turhan iso (5,5-6 kmh) No, first world problems- turha vaan ottaa sakkoja kun ei välttämättä muista eri ajoneuvojensa/rengasyhdistelmien mittarivirheitä

Comment

Working...
          X