Samaa vaivaa itelläkin. Kyllä sellainen 20cm varmaan ainakin syytä varata pituussuunnassa tilaa. Ite oon maalannu tallin lattiaan viivan niin että näkee missä takapuskurin pitää olla että vielä mahtuu tallinovet kiinni vaikka olis nostin yläasennossaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autonosturi
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja samza Näytä viestipitäs melkein tulla potkimaan tota Villen laitetta.. minkäs verran tuo on korkea matalimmillaan, eli lattialla ollessaan?
Korkeus muistaakseni noin 100mm. Noiden ylihän ei voi ajaa, käsineen siirto kohdalleen.
Comment
-
Sitä pulttia vaan on pinta-alaltaan jonkin verran vähemmän kun siinä ympärillä olevaa rautaa niin kyllähän siihen pulttiin kohdistuu kuitenkin kaikista suurin jännitys. Tai niin ainakin toivoisi.
Mun omalla motonetin norsulla on nostettu 4.2tdi + 8hp moottori-askikombinaatiota eikä vielä antautunut. Lisäksi jokusen kymmentä moottorin ja askin ym. laitteiden nostoa suoritettu vuosien varrella.
Comment
-
-
Saksinosturin metsästys jatkuu, tossa pari vaihtoehtoa
https://www.nettimarkkina.com/pinta-...-saksi/1585491
https://suomenkorjaamokoneet.com/tuo...osturi-3000kg/
Onkos tossa noi leveydet kuinka tarkkoja kun jälkimmäinen mainostaa 100mm leveempää?
Comment
-
Itse etsisin mallia missä sillat erilliset,niin pääsee vaikka vaihteistonosturilla väliin jos tarve, kulkeminen ja putsaus helpompaa yms.
Tosin erilliset yleensä sitten lattiaan pultattavia, vs nuo suht helposti liikuteltavia. Launch-merkillä ainakin näkynyt tuollainen myynnissä kun itsekin välillä tulee haaveiltua. Toistaiseksi ainakin puuttuu tila minne tuollaista sijoittaa.
Comment
-
Omassa siltanosturissa suurin leveys 1900mm ja kyllä se melkein sen saa olla jos touhuaa A8-kokoluokan ja/tai pakettiautojen kanssa. Muut vehkeet sopii kapeammillekin.
Comment
-
-
Nyt on toi Bilteman saksinosturi ollut n.1,5v käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut alkukankeuksien jälkeen. Jos nostettavassa kohteessa on iso paino-ero muihin nostettaviin esineisiin verrattuna (esim. mönkkäri/auto) niin voi joutua säätämään jostain venttiilin ruuvista ruuvimeisselin paksuuden verran suuntaan tai toiseen mutta muuten ihan ok.
Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2020, 21:34. Perustelu: Keskustelu vetari irroituksesta auto nosturilla siirretty.
Comment
-
Puolen vuoden kokemukset perusmallin 2-pilari Launchista. Toiminta täydellistä, mutta nostovarret ovat liian pitkiä. Lähestulkoon autoon kuin autoon ne on täysin sisällä ja joutuu sentilleen tuuppimaan auton kohdalleen. 1-sarjan bemaria ei pystynyt nostamaan, tai pystyi kun pisti takapään ihan ronskisti nostovarsien varren päälle eikä nostotallan. Mutta isommissakin autoissa sama ongelma, koska ne ovat leeveämpiä ja siten taas käpälät ajautuvat pidemmälle.
Monta kertaa pitänyt tempasta vähän etummaisten nostovarsien pituudesta pois, mutta ei oo kerennyt/jaksanut. Vaikuttaisi ihan simppeliltä, ulommasta putkesta 20cm pois ja samanverran sisäputkesta, sitten vaan hitsaa stopparit takaisin ettei sisäputki tule ulos, vaikkei se tarpeellista olekkaan. En oikein ymmärrä miksi Launchissa on niin pitkät nostovarret, nyt kun olen katsonut muiden nostimien spekkoja niin yleensä toinen pari on huomattavasti lyhyempi.
Comment
-
Mulla on taas päinvastainen ongelma omassa 2pilarissa, tarvis usein pidemmälle auton alle ettei tarvi helmasta nostaa. Joskin fysiikan rajat tulee varmaan vastaan koska tykkään että pilarit on kaukana jolloin mm. ovet saa kunnolla auki, silloin ne varret ei voi olla kovin pitkät.
Asiasta seuraavaan, kun ostin toisen tallin niin sinne taidan laittaa jonkun pienen nostimen kuten Bilteman puoleen metriin nostavan. Mutta jostain syystä se siirrettävä 1-pilari vois olla kätevä, vai onko? Kellään?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viestiPuolen vuoden kokemukset perusmallin 2-pilari Launchista. Toiminta täydellistä, mutta nostovarret ovat liian pitkiä. Lähestulkoon autoon kuin autoon ne on täysin sisällä ja joutuu sentilleen tuuppimaan auton kohdalleen. 1-sarjan bemaria ei pystynyt nostamaan, tai pystyi kun pisti takapään ihan ronskisti nostovarsien varren päälle eikä nostotallan. Mutta isommissakin autoissa sama ongelma, koska ne ovat leeveämpiä ja siten taas käpälät ajautuvat pidemmälle.
Monta kertaa pitänyt tempasta vähän etummaisten nostovarsien pituudesta pois, mutta ei oo kerennyt/jaksanut. Vaikuttaisi ihan simppeliltä, ulommasta putkesta 20cm pois ja samanverran sisäputkesta, sitten vaan hitsaa stopparit takaisin ettei sisäputki tule ulos, vaikkei se tarpeellista olekkaan. En oikein ymmärrä miksi Launchissa on niin pitkät nostovarret, nyt kun olen katsonut muiden nostimien spekkoja niin yleensä toinen pari on huomattavasti lyhyempi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiMulla on taas päinvastainen ongelma omassa 2pilarissa, tarvis usein pidemmälle auton alle ettei tarvi helmasta nostaa. Joskin fysiikan rajat tulee varmaan vastaan koska tykkään että pilarit on kaukana jolloin mm. ovet saa kunnolla auki, silloin ne varret ei voi olla kovin pitkät.
Asiasta seuraavaan, kun ostin toisen tallin niin sinne taidan laittaa jonkun pienen nostimen kuten Bilteman puoleen metriin nostavan. Mutta jostain syystä se siirrettävä 1-pilari vois olla kätevä, vai onko? Kellään?
Eka mietin kakspilaria, mutta kun ei ole oma halli, niin tuo yksipilari on kätevä siirtää aina seinän viereen pois tieltä kun sitä ei käytä.
Pikkusen joutuu mallailemaan auton painopisteen kanssa, ettei tule kiikkerä kun nostaa esim 2m korkeuteen. Mutta kun parit nostot tehny niin ei ole vaivannut enää. Nopea nosto ja siirtyy niin ku pumppukärry paikasta toiseen.
Ainakin omaan käyttöön ollu kyl just passeli.
Comment
-
Perusmallin nosturissa ei tosiaan tarvitsisi muokata kuin vaijerien suojaränniä lattialla, mutta ne tasausvaijerit on tehty tietyn mittaiseksi eikä kiristysvara riitä jos tolpat ovat tuntuvasti eri etäisyydellä toisistaan kuin on suunniteltu. Toki kaikki on muokattavissa, mutta en kyllä käyttäisi nosturia jossa on omin käsin lyhennetyt vaijerit joiden krymppihelat on lankomiehen putkipihdeillä itse puristettu.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mba1971 Näytä viestiPystyykö joku vastata, onko Nussbaum 2-pilari autonostimet valmistettu saksassa vai kiinassa?
Comment
-
Mulla on rakennuspiirrustusten mukaan betoni 12cm ja kuulemma tuplaraudoituksella mitä sitten tarkoittaakaan oikeasti. Kun tehtiin 11cm reikiä kierretankojen liimausta varten, meni se läpi parissa kohtaa. Jos pelottaa niin tuommoinen teräslevy alle on hyvä, mutta kyllä se minulla on tukavasti pystyssä vieläkin, 3t 2-pilari. Asennuksesta tännekin kirjoittelin joskus.
Comment
-
Nimimerkki: Pitääkö olla huolissaan - kyselee.
Tilanne on seuraava. 2-pilarinostin on propattuna lattiaan isolla lapulla kuvan 1 mukaisesti. Lattiassa on kuitenkin halkeama mikä kulkee noiden kolmen keskimmäisen propun ympäri. Jos nuo liitteenä olevat gif-animaatiot toimii, niin niistä näkyy kuinka tuo paksu lappu taipuu keskeltä kun autoa nostaa. Samalla halkeama aukeaa hieman ja keskimmäiset proput nousee ylöspäin saman verran. Vaikuttaisi siltä että tuo isompi lappu on enää nurkista kunnolla kiinni...
On tuossa kuitenkin Q5 roikkunut yön yli eikä ole alas tullut ja noin vuoden verran oon tuota nostinta käytellyt. Mitä tuolle pitäisi tehdä?
Tuossa nuo giffit lisättynä jollekin random sivustolle:
https://gfycat.com/zanyverifiablebarnswallow
https://gfycat.com/nextcourageousbanteng
Comment
Comment