Tämän voi lumettomana aikana lykätä ovesta piha-asfaltille ja suorittaa reippaan alustan pesun ilman tallin siivoustalkoita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autonosturi
Collapse
X
-
http://i1376.photobucket.com/albums/...psnnsic5dr.jpg
Kesällä tuli tehtyä lattiaremppaa isomman verstaan puolella ja sinne tuli tuollainen KM machinesin 3 tonnia nostava saksinostin. On ollut nyt muutaman kuukauden käytössä ja olen ollut tyytyväinen.
Myyjän mukaan tuossa on käytetty kriittisissä osissa laadukkaampia komponentteja ja laitetta tutkistellessä näin näytti olevan asianlaita. Pumppu ja nostimen sylinterien tiivisteet pitäis olla italialaista tekoa ja ainakin pumpussa näin lukee. Hydrauliyksikkö on kaukoidän tekoa, mutta osat vaikuttaisivat olevan hyvälaatuisia. Kävin tutustumassa eräällä autoverstaalla tuon 600 euroa kalliimpaan versioon, joka menee 120 mm tasoon lattiasta, eli ei vaadi välttämättä asennusmonttua. Kokemukset olivat sielläkin hyvät ja mm. maalipinta oli kestänyt kohtuullisen hyvin käyttöä, vaikka jotain alkydimaalia onkin.
Valitsin tuollaisen saksinosturin siksi että se ei vie lattiatilaa ollessaan ala-asennossa. Myöhemmin käytössä vasta ymmärsin että tuon laitteen milteipä hienoin ominaisuus on käyttö työpöytänä. On loistavaa laittaa vaikkapa ajettavaa ruohonleikkuria kun sen saa aina oikealle korkeudelle. Olen myös tehnyt hieman hitsaustöitä tuon nostimen päällä ja siinäkin on korkeudensäätö mainio ominaisuus, vähentää painavienkin kappaleiden kanssa työskentelyn rasittavuutta paljon kun ei tarvia lattianrajassa toimia.
Miinusta voisi antaa hieman maalipinnasta, kiinalaiset voisivat opetella käyttämään 2k-epoksimaaleja ja asennusohje voisi olla mukana jo laitteen esittelykuvissa myyjän nettisivuilla. Nyt kun valmistelin asennuspaikkaa etukäteen, piti käyttää hieman mielikuvitusta ja jättää vaihtoehtoisia putkenveto mahdollisuuksia, kun asennuskuva puuttui. Käytännössä putkien ja piuhojen asennus onnistui hyvin ja jätin asennusohjeesta poiketen nostolavojen keskikohdan avoimeksi, siten saa auton allekin maksimissaan 2 m asennustilaa.
Tuossa linkki myyjän sivulle, kuvasta poiketen oma nostin on sininen. Tuo paketti on suht painava, rautaa on miltei 800 kilon verran noissa nostimissa ja ohjauskaapissa.
http://korjaamokone.fi/tuotteet/saksinostin-cr-6105aViimeksi muokannut Hervast; 24.11.2015, 09:08.
Comment
-
Olisi saksinostimen osto ajankohtainen ja hakusessa olisi 180-190cm korkeuteen nostava saksinostin.
Onko porukalla käytössä mitä malleja ja miten on toiminut?
Onko kenelläkään ollut esimerkiksi Launch LX-632AF nostinta?
Launch saksinostin
Comment
-
Hämmästytti iseäkin kuinka pienessä välissä pystyy 1-pilari nostimen kääntämään. Oli sinisen auton alla ja siirtyi vihreän alle autoja siirtämättä :)
Pikkaisen huojuvainen tuo kyllä on verrattuna 2-tolppa mutta oppi jo luottamaan. Pönkään vaihteistonostimella jos alan jatkovarrella jotain vääntämään.
Lotus on matalin mitä minulla on ja keskivaimentimen kanssa saa varoa ettei ota kiinni nostimen poikkipalkkiin (10cm min).
Muuten kyllä ei ammattimaiseen tuhtaamiseen erittäin sopiva (pl hinta).
Comment
-
Tuossa Launchin esitteessa jäi hieman epäselväksi kohta "Technical cooperation Italy" eli ainakin minua kiinnostaisi mitä komponentteja tai tekniikkaa on makaronimaan insinöörit olleet tekemässä. Minulle nosturin myynyt kaveri näytti läjää fiksausnostureita joista oli sylinterin tiivisteet alkaneet tihiä ja ne oli pitänyt vaihtaa takuuseen. Ikävä homma molemmin puolin ja mielellään nosturi olis ainakin tuolta osin tehty laadukkaammilla osilla.
Hydraulikaaviosta pisti silmään hydrauliikan tasausventtiili. Tuossa omassa nosturissa on nostolavojen tasaus yksinkertaisin mahdollinen, eli toinen sylinteri saa käyttövoimansa toisen sylkyn männänvarrenpuolen öljystä.
Comment
-
Tuossa Launchin esitteessa jäi hieman epäselväksi kohta "Technical cooperation Italy" eli ainakin minua kiinnostaisi mitä komponentteja tai tekniikkaa on makaronimaan insinöörit olleet tekemässä.
Comment
-
Juu kiinalaisten tekemiltä nuo kaikki näyttää, lähinnä variaatioita samoista piirustuksista. Noissahan pätee se sama periaate kuin missä tahansa kiina-import tavarassa, siellä tekevät nuo tuotteet tasan niin hyvistä osista kuin mistä suomalainen maahantuoja raaskii tai älyää maksaa. Huonot komponentit tietysti kostautuvat maahantuojille reklamaatioina jos nosturi ei kestä takuuajan loppuun.
Kannattaa kysyä myyjältä että onko noita nostureita myyty jonnekin lähelle missä niitä voi käydä itse katsomassa ja kyselemässä käyttäjien mielipiteitä. Oman nosturin matala eli lattiatasoon asennettava malli oli jokapäiväisessä käytössä kohtuumatkan päässä ja siellä käydessä sai hyvän käsityksen valmistajan laadusta.
Comment
-
Herätelläänpä tätä kun ostos lähenee ja kävin tänään tinkailee IKH:lla, harmillisesti sieltä loppunut sen kiinnostavimman saanti. Onko kenelläkään kokemuksia, jos vertailussa nämä kaks lattiavapaata 2-pilarinosturia (ei vertailla hintaa vaan teknisiä ominaisuuksia/laatua):
http://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt240sca
http://www.ikh.fi/Muut_nostimet_vaaa...V_M1885MM_400V
Lattiavapaa lähes pakollinen sillä haluan että vesi valuu kaivoon esteettä.
Comment
-
-
Vaikea noihin 2-tolppanostureihin on keksiä sellaista lisäarvoa, joka oikeuttaisi yli 2000 euron hintapyynteihin. Tuo saksan nosturi vaikuttaa todella asialliselta hintaansa nähden. Meneeköhän tuossa tuo ketju tolpalta toiselle ja tasaus olis hoidettu sitäkautta ?
Nuo IKH:n lähtöhinnat on nykyisin jotain aivan posketonta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiTuo näyttää ihan samalta kuin Launch. On kyllä halpa rahti!
Comment
-
Itellä ollut puoli vuotta käytössä Vannetukun matalanostin:
http://www.vannetukku.fi/siirrettava...0-p-23041.html
Meillä rajoitti tallin korkeus ja monikäyttö (talvella työkonevarastointi eli nostin pois tallista tieltä kovimmilla pakkasilla) nostimen ostamista. Ensin ajatuksena oli ostaa ylitse ajettava malli, mutta autojen mataluus poisti tämän vaihtoehdon hyvin nopeasti.. Vaikka tuo nostokorkeus on vain 50cm, nostaa se silti yllättävän ylös.
Tämä on nyt toiminut hyvin siinä käytössä mihin se hankittiin. Puolessa vuodessa 2x jarruremontti, 3x alustasarjan laitto, putkiston laitto, 4x puskureiden irrotus ja asennus sekä tietty ainakin tusinan verran renkaanvaihtoja. Voin suositella jos tämän tyyppinen nostin hakusessa. Edit: Ja tietty laiska mies rullailee konttorituolilla auton kyljet läpi vahan kanssa, kun auto sopivalla korkeudella.
Meillä vaan jouduttiin tekemään "lisärampit" päihin koska veljen autossa on pohja tuuman irti maasta.
Muutamia huomioita..
+ Helppo ottaa käyttöön
+ Tukevan oloinen ja jämäkkä, toisin kuin kuvat antaa ymmärtää
+ Edullinen
+ Ei tarvitse kiinnittää
+ Automaattilukko
+ Tuntuu paljon turvallisemmalta kuin tunkki/pukkiviritykset
- Ajorampit toimii nostoalustana, eli helmoja ei tällä hitsailla
- Matalanostin nimensä mukaisesti.
- Melko vaikea siirrettävä, mut avantin trukkipiikeillä saan itse liikuteltua vaivattomasti.Viimeksi muokannut Volver; 17.1.2016, 21:49.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiMitä käytännössä huolto kummassakin tarkoittaa? Kierretankojen rasvassa pitäminen ja hydraulisessa joskus nesteiden vaihto?
Tuo IKH:n näyttää olevan Apac merkkinen, joka lienee italialainen yritys, jos se nyt yhtään kiinalaista laadukkampi on :)
Comment
-
Hydraulisessa ei ole käytännössä kuluvia osia mutta vaatii mekaanisen turvalukituksen, ruuvi pysyy siinä asennossa mihin sen jättää.
Mulla oli käytetty Stenhoj ruuvi ja nyt toinen lattiavapaa Launch menossa. Lattiavapaata suosittelen jos korkeus ja lattian tukevuus riittää, 5 cm laattaan en pulttaisi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gecko Näytä viestiItsellä MS-tuonnilta ostettu lattiavapaa 2-pilarinostin ollut käytössä syksystä lähtien. Ei tuosta nyt vielä mitään pahaa sanottavaa ole ollut.
Teen päätökseni ja tilauksen jostain paikasta ja nosturista 2vk sisällä.
Comment
Comment