Vaan pitääpä olla todella hyvin huollettuja konttoreilla. Itsellä tarve nostella sprinterin/transitin kokoisia autoja, omapainoltaan 3500kg luokkaa. Eikä tuommoista muutenkaan nosta 2 pilari nostimella kun ei voi helmasta nostaa eikä runkopalkkeihin yletä käpälät
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autonosturi
Collapse
X
-
Meillä työpaikan hallissa on 5000kg 2-pilarinosturi, jolla on nosteltu jenkki maastureita yms. 3000-4000kg painavia autoja ja hyvin on teleskooppi käpälät yltäny runkopalkin alle.. taitaa olla aikalailla tollanen millä keltasta Sprinteriä nostetaan. Hinnasta ei oikeastaan mitään käsitystä, mutta veikkaisin aika pirun kalliiksi. Mutta ilo sillä on omaa autoa laitella :)
Comment
-
Patakoski
Millanen käännön lukitus noille varsille tuossa Launch:n nostimissa on?
Tuossa Työkaluässän nostimessa varren kääntölukituksen tappi ja hammastus vaikuttaa jotenkin heppoiselta. Eli hammastukset ovat pienet ja eivät istu kunnolla toisiinsa ja voi ajanmyötä kulua (toki sopivuus sädettävissä)...
Kuva lukituksesta
Kuva nostovarret
Comment
-
Ne vaikuttaisi aika paljon paremmilta kuin noissa kuvissa olevat. Hampaat on järeämmät ja mielestäni niissä on paljon enemmän kosketuspintaa. Lukitus on myös eri paikassa, nostovarren "sisällä". Myös itse tappi joka siirtää hampaita on paljon paksumpi. Voisin joskus ottaa kuvia kunhan muistan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiItse pähkäilen tämän kanssa:
http://www.elekma.com/index.php?main...oducts_id=1047
Mahtaisiko olla asiallinen ? Tallin korkeus rajoittaa suuremmat härvelit mutta auton saaminen "riittävän" korkealle tasaisesti kiinnostaa kyllä.
Comment
-
3,5 tonnin 2-pilari Launch tilattu, tarjoushinnalla 2390 euroa. Lasti saapuu Suomeen kahden viikon kuluttua. Liityn siis Launch-jengiin, Launchin käyttäjien suositusten kannustamana. MJK-motorsportista otan omani.
Comment
-
Mikse:
Joo olet oikeassa tuon korkeuden kanssa. Mittailin omia autoja ja tiukkaa tekee mutta näyttäisi paloja saavan väliin.
Omalla kohdalla vaan tuon hinta tuli esteeksi eli 2990 e alv 0%.
Edit: Kuulema on tulossa uusi matalanosturi myyntiin lähiaikoina, lähelle perus 2-pilarisen hintaa eli odotellaan sitä.Viimeksi muokannut vayne; 6.5.2010, 15:28.
Comment
-
Patakoski
Olen nyt tässä surffaillut noita eri nosturisivuja (Meganex, Tongda, Launch) ja kyllä noista tuo Launch vaikuttaa järeimmältä peliltä. Tuolta nettivaraosan puolelta löytyi tuon Launch nostimen lukituksestakin kuvat ja siinä ne lukituksen hammastukset näyttää olevan ruuviliitoksin kiinni ja vaihdettavissa.
Comment
-
Patakoski
Eli olen kallistumassa jompaan kumpaan Launch:n malleista, TLT232SBA tai TLT235SBA. Onko huomioitava jotain muuta, jos nostotehossa ja läpiajoleveydessä ei suuria eroja ole?
Toisessa on epäsymmetriset nostovarret (TLT232SBA) ja toisessa symmetriset nostovarret (TLT235SBA). Epäsymmetrisessä nostimessa hyvänä puolena se, että etuovet pääsevät aukeamaan paremmin, mutta onko muuta?
Comment
-
Sori, en ole huomannut vastata. Vika on ollut hitsausjigissä. Nostokelkkaan oli hitsattu nostovarret kiinnittävä laippa selvästi vinoon - sama vika molemmista kelkoissa. Uudet kelkat tulivat parissa viikossa ja vaihtotyön hyvitti maahantuoja - heidän tuotteella tietysti.
Aavistuksen on oma nostimeni tarkka ettei lastaa autoa turhan eteen. Tällöin tahtoo alas laskiessa alkaa resonoimaan ja vaappumaan. Mutta ei ole ongelma, kun osaa jättää auton "taakse". Samalla saa kuskin oven paremmin auki.
Jarnolle sanoisin, että kysy mitä maahantuojalla on ja valitse malli niistä. Kaikkea ei suinkaan ole heti saatavilla. Vapaalattiamallia suosittelen vaikka ei korkeudesta mahtuisi. On helposti madallettavissa rälläkällä ja neljällä asiallisella vaijerilukolla.
Comment
-
Patakoski
No niin, nyt on tallissa Launch TLT232SBA epäsymmetrisillä nostovarsilla ja ensinostot suoritettu. Ensikokemukset positiiviset.
Nyt on taas projektia mukavampi jatkaa eteenpäin kun ei tarvitse makoilla tallin lattialla selällään :D
Comment
-
Tehdään lattiaan kolo ja ropataan kiila-ankkureilla nosturi lattiaan. En näkisi siinä mitään erikoisempaa rakettitiedettä tai luvanvaraisuutta.
Comment
-
-
Jos olisi ajankohtaista nosturin hankinta, kävisin tämän pois:
http://www.nettikone.com/steinweg/steinhoin/1029046 eli jos ilmoitus häviää niin käytetty 2500kg stenhoj 1050€
Ei tonnilla saa helposti parempaa rahan vastinetta, pohjanmaalaiset hoi!Viimeksi muokannut Joker; 3.2.2012, 19:56.
Comment
-
Mitään mistä tiedän näistä, mutta bongasin espoon uuden bilteman eteisestä moisen;
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...nostin-158402/
Comment
-
Tilattiin tuommoinen Ceegos l-2140, lattiavapaa malli siis.
Jää nähtäväksi millainen verme, laittelen kokemuksia/kuvia kunhan tulee ja saadaan asennettua.
http://www.nettikone.com/ceegos/l-2040/702816
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMitään mistä tiedän näistä, mutta bongasin espoon uuden bilteman eteisestä moisen;
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...nostin-158402/
Comment
-
itellä on Launch joka näytää pahasti samalta vehkeeltä tuon Bilteman nosturin kanssa. Nostovarret, lukituksen suojat, pilarit, pilarihatut ym. on aivan identtisen näköisiä... osoittautunut kahden vuoden aikana erittäin hyväksi laitteeksi.
Comment
-
http://www.nettikone.com/muu-merkki/...s=km-machine:6
Tuommoinen nosturi oli maalarilla ja hioskelin mersua sen päällä. Nosturi oli asennettu ylimääräisen metallilevyn päälle ja tukivarsien rullille oli hitsattu levyyn sivujohteet. Ihan luotettavalta se nosturi vaikutti ja helpotti tuntuvasti korihommien tekoa kun auton sai aina sopivalle korkeudelle.
Miinusta siitä että nosturi vaati erillisten "ajoramppien" eli lankunpätkien käyttöä jotta auton sai ajettua nosturin päälle. Toki keula on normaalia matalampi, mutta uskoisin että tuo on ongelma muillekin autoille.
Comment
-
nosturista
http://www.zia.ms.it/imprese/grazia/solsam18.html
No mulla on tuollainen vähän samantapainen kikkare.. kyllä tuon alle vielä uskaltaa mennä. Mutta on tuo metrin nostokorkeus kyllä pikkaisen liian vähän. Saa siinä tehtyä mutta 20cm lisää olisi kyllä tarpeen. Nyt kun menee jakkaran kanssa alle niin saa kokoajan varoa päätä.
Comment
Comment