Onko kokemusta sähköllä toimivista ilmankuivaajista, esim. nämä kondensoivat mallit jossa tiivistyneen veden voi johtaa joko viemäriin tai kuivaajan omaan säiliöön?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rakennuksen ilmankuivaajista
Collapse
X
-
Siirtymäajaksi kylpyhuoneen ylimääräisen kosteuden poistamiseen (20m2), tilan kuivattaminen käytön jälkeen puhtaasti lämmittämällä ja työntämällä ilma pihalle saa ajaa halkoa kattilahuoneeseen torvi tötteröllä.
Siirtymäajan jälkeen aparaatilla on käyttöä lankkuvaraston kosteudenhallinnassa.
Comment
-
Mainioita apparaatteja. Poistavat kosteutta tehokkaasti ja kaupan päälle lämmittävät yli 1:n hyötysuhteella (veden kondensoituminen on eksoterminen reaktio).
Itse ostin edelliseen väliaikaisasumukseen moisen, kun ulkona satoi ja piti pyykit kuivata sisällä. Suhteellinen kosteus sisällä liki 100 % ja vanha talo alkoi haista. Haju väheni merkittävästi ja kosteus lähti kertaheitolla. Ikkunatkin pysyivät kirkkaina.
Hankin K-raudasta vastaavan mestarin suosituksesta silloin tarjouksessa olleen Gree- merkkisen apparaatin. Maksoi karvan alle 200 e. Ottoteho lienee 400 W hujakoilla. Kondensoi jonkinasteisessa norniolosuhteessa 10 l / vrk. Mukavan hiljainen. Uskallan suositella moista.
5 l säiliötä saa tyhjentää melko usein kostealla ilmalla pyykkiä kuivatessa, mutten ole vielä viitsinyt tehdä letkupoistoa.
Uudessa talossa nyt on kodinhoitohuoneessa melko tyhjänpanttina, kun ilmanvaihto on melko tehokas ja ulkoa tulevan ilman absoluuttinen kosteus pieni. Säiliöön ei keräänny vettä juurikaan. Mutta pian tulee taas lämmin ja kostea syksy ja tuolloin taas on kummasti käyttöä.Viimeksi muokannut peiponen; 24.7.2011, 21:22.
Comment
-
Joo tohon tarpeeseen käy ihan nämä halvat "anttila" mallitkin. Kerää kosteutta aika hyvin, joten kiinteä poisto kannattaa valita kyseisessä tilassa. Niiden omat ilmankosteudenanturit näyttää vähän sinne sun tänne mutta eipä sillä tossa käytössä niin ongelmaa ole, kun ei tossa ole tarvetta kovin tarkkana ilmankosteuden olla.
Enemmän on kokemusta ammattilaitteista mutta aika ajoin noita tulee asiakkailla vastaan ja osa on jättänyt ne ylläpitämään esim. treenikämpän kosteuden laitteille sopivaksi. Näitä tapauksia olen muutaman kerran tiedonkeruu anturilla seurannut eli niitä halpoja kansanmalleja ja tosiaan hyvin toimii. Kestosta ei ole kokemuksia.
Comment
-
Hankin K-raudasta vastaavan mestarin suosituksesta silloin tarjouksessa olleen Gree- merkkisen apparaatin. Maksoi karvan alle 200 e. Ottoteho lienee 400 W hujakoilla. Kondensoi jonkinasteisessa norniolosuhteessa 10 l / vrk. Mukavan hiljainen. Uskallan suositella moista.Viimeksi muokannut peiponen; 24.7.2011, 21:22.
Comment
-
Jahas, tuli ajankohtaiseksi tällaisen laitteen hankinta. Kohde on omakotitalon kellarikerros joka on sateiden ja hellekelien jälkeen kostea. Talo on tehty 40-luvulla ja ilmanvaihto täysin puutteellinen, mutta sen korjaaminen ei ole nyt vaihtoehto. Kellarissa lämpötila 15-19 asteen hujakoilla.
Hintakatto voisi olla 200e tietämillä. Näitä malleja olen katsellut:
Cotech 10L 129e
Cotech 20L 199e
Biltema 139e
Kokemuksia? Tietämyksiä? Muita ehdotuksia? Vaatiiko iso kellaritila tehokkaan laitteen eli tuon 20 litran cotechin?Viimeksi muokannut peiponen; 1.8.2011, 14:40.
Comment
-
Itse ostin talon rakennusvaiheessa (4 vuotta sitten) K-raudasta Gree merkkisiä vehkeitä jotka menestyivät jossakin testissä hyvin. Ovat menestystä jatkaneet varaston ja autotallin kuivaajina edelleen. Huomioitava seikka hankinnassa ilmankiertotehon lisäksi on mahdollinen viemäriletkuliitäntä, ettei tarvitse jatkuvasti olla kuppia kumoamassa.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=84304&
Gree CF0.8M on ainakin hiton hyvä laite. Erittäin tyytyväinen olen ollut hankintaan. Koneessa myös mahdollisuus poistoletkun asentamiseen. Kellarissa vain pitäisi olla viemäri, tai asentaa laite niin, että vesi pääsee valumaan letkua pitkin omalla painollaan pois, koska mitään tyhjennyspumppua ei laitteessa ole. Ja tuskin on monessa muussakaan kuivaimessa.
Comment
-
Paikalliselta Ohlsonilta oli kuivaimet tilapäisesti loppu, joten hain Biltemasta tuon 84083 tuotenumerolla olevan. Bilteman tuotteessa ei letkulähtöä ole, joskin on helposti väsättävissä porakoneella ja tykötarpeilla säiliön kylkeen.
Hyvin pelaa, 12h yön yli ajolla kerää säiliön täyteen eli 2 litraa vettä. Kahden päivän käytöllä jo kadotti kosteuden hajun ja yhdestä huoneesta kuivasi lattiassa olleen kosteuden kokonaan pois. Jatketaan testailuja...
Comment
-
Täällä myös vastaavasta keskusteltu: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84304
Vähän myöhässä ostoksen kannalta...
Comment
-
Onkohan kellään kokemusta tullaisen kuivaimen käytöstä auton sisätilojen kosteuden poistossa?
Ihmetyksen aiheena siis se, saako kosteudenpoistajalla "imettyä" kosteuden lämpimässä kuivassa tallissa (autossa ovet ja ikkuna kiinni :) )auton verhoilusta tms. minne sitä helposti kerääntyy kun kuljetaan kosteilla kengillä sisään autoon näin syyskeleillä.
Comment
-
Höyryimurilla kun olen pessyt verhoiluja, niin olen sen jälkeen laittanut kuivaimen autoon pöhisemään yöksi. Seuraavana päivänä on ollut verhoilut täysin kuivia. Jonkin verran tuntuu hajuja myös poistavan kuivain. Siis samalla tavalla kuin pyykkiä kuivatessa kuivaimella, että voivat olla vaikka komerossa kuivumassa, mutta pyykkeihin jää silti sellainen kuiva ja raikas tuoksu.
Comment
Comment