Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Merkkikorjaamon edustaja vauhdissa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Merkkikorjaamon edustaja vauhdissa.

    Ei ole Veholla oikein opetettu miten lehdistölle kannattaisi puhua.
    Kun ei keksi miten kehua omaa tuotetta, haukutaan muut vailla mitään faktaa.
    http://yle.fi/uutiset/3-9552441

    Vai että kaadetaan öljyt sorakuoppaan ja tarvikeosat on käytännössä täyttä roskaa...

    #2
    Meille tuli uusi ammattikunta valeautokorjaajat. :)
    ”Mieluummin mennään oikealle lääkärille”

    Autoansa korjauttavaa kiinnostaa, onko takeita, että kalliimpi alkuperäisosa on parempi kuin halvempi varaosa.

    – Eihän sitä mikään takaakaan, mutta kaikkihan tiedämme, että jos mennään vaikka lääkäriin, niin mieluummin mennään oikealle lääkärille kuin valelääkärille, Tampereen Vehon huoltopäällikkö Tommi Haapanen sanoo.

    Comment


      #3
      Kiehtova ajankohta tälle artikkelille. Tämä hintaselvitys on TCT:n jo tammikuussa tekemä ja nyt vasta julkaistu kun hiljakkoin julkistettiin se poliisiraportti jossa löytyi pk-seudulta hirmu määrät just näitä "öljyt sorakuoppaan" tapauksia.

      Vaan itse asiaan, jos peruste merkkihuollon leimoille on oletettu parempi auton jälleenmyyntiarvo niin pitäisikö katsoa kokonaisuutta eikä pelkkää jälleenmyyntiarvoa? Voi olla että joku arvostaa merkkarin leimoja vaikka 1000 tai 2000 euron edestä jossain -09 vuoden A4:ssa mutta johan tuo hintaero on kärsitty moneen kertaan jos joka jarrupalan ja lasinpesunestetonkan on ostanut merkkarin paketeissa.

      Comment


      • #4
        Sikälikin hullu väite, kun jäteöljyt ainakin joku vuosi sitten haettiin ilmaiseksi, jos sitä oli 600 litraa tai enemmän. Melkoisen hyvin kierrätettävää tavaraa kummiskin.

        Tää tarvikeosajuttukin oli ihan mielenkiintoinen. http://yle.fi/uutiset/3-9552451

        Comment


          #5
          Sinänsä erikoista, että merkkiliikeiden hinnat vaihtelivat paikkakuntakohtaisesti? Osien hinnat lienevät kaikkialla samat (vai ovatko), mutta onko työveloitus sitten erilainen eri paikkakunnilla?

          Comment


            #6
            Oliko tuossa varaosa jutussa nyt jollekkin jotain uutta? Eikös tuo ole ollut perus homma iät ja ajat?

            Comment


            • #7
              Harrastajile kyllä, mutta merkkiliikkeen huoltoneuvojien palopuheiden kohteena olevalle keskiverto autoilijalle ei ehkä niinkään.

              Comment


              • #8
                Nuo molemaat yllä mainitut uutiset voi lukea sopivat lasit silmillä ja tulkita lopputuloksen mihin suuntaan tahansa. Huolloista todettiin, että perusasiat osataan todennäköisesti tehdä kaikkialla ihan hyvin, mutta monimutkaisemmissa asioissa merkkiliikkeellä on ehkä enemmän koulutusta ja paremmat laitteet. Ja vaikka huoltoohjeet/tarkistuslistat saa ostettua myös yksityisiin liikkeisiin, niin tuleeko esim. koritakuun mukaiset tarkastukset suoritettua ja kirjattua järjestelmään ylös nyrkkipajalla?

                Toisessa jutussa tarvikeosista todettiin, että osa on mahdollisesti samoja osia samalta tehtaalta, kun taas osa osista on selkeästi ihan erilaisia. Merkkiosasta tietää, että se täyttä valmistajan vaatimukset ja tarvikeosa on sitten laadultaan joko parempi tai huonompi (tai vastaava). Sekään asia, että osat tulevat samalta tehtaalta ei vielä tarkoita, että osat ovat identtisiä. Esim. Nokian renkaiden tehtailla valmistetiin aikoinaan myös kilpailevan merkin renkaita. Kilpailevan merkin renkaat kuitenkin tehtiin eri henkilöstön toimesta ja siten ettei Nokian käyttämiä reseptejä luovutettu kilpailevian renkaiden valmistajalle. Eli käytännössä tehdas ja koneet olivat samoja, mutta kaikki muut asiat poikkesivatkin sitten toisistaan.

                Tukivarren osalta toimittajan yhteenveto:"Tämä voi siis hyvinkin olla Audin alkuperäinen tukivarsi" Vaikka VTT:n tutkimuksessa oli vain todettu, että hiotussa kohdassa olisi voinut olla Audin logo. Tällä siis voidana päätellä, että kyseisellä muotilla on voitu valmistaa osia myös Audille. Tarkoittaako sama muotti/tehdas myöskin sitä, että esim tukivarren metalliseos ja valmistusprosessi on ollut sama? Onko pallonivelen kuppi työstetty samaan toleranssiin kuin alkuperäisosa (tai vaikka tiukemalla toleranssilla)? Toimittajan kysymys voidaan esittää myös toiseen suuntaan:Olisiko hiottuun kohtaan voinut kuulua jonkun halvemman tarvikemerkin logo, joka oli hiottu pois laatuvaikutelman kohottamiseksi?

                En nyt mistään noista lähtisi vetämään johtopäätöstä, että merkkiliikkeen korkeammalla hinnalle ei olis muuta perustetta kuin marmori tiski ja ahneus. Myöskään tarvikeosia en lähtisi erityisesti suosimaan tai vältäämään tuon toisen uutisen perusteella. Etenkin kun vedetää maailma heti mustavalkoiseksi: merkkikorjaamo vs monimerkkikorjaamo ja geneerinen tarvike vs alkuperäisosa.

                Otetaan esimerkki, jossa ostetaan Motonetista jarrulevyt Audiin. Rekisterinumeron perusteella järjestelmä tarjoaa kolme eri levykokoa kahdelta eri valmistajalta. Asiakkaan pitää itse osata valita näistä sitten riittävän laadukas ja omaan autoon sopiva malli. Harrastaja tietysti käy mittaamassa levyn ja googlettaa nopeasti levyvalmistajat -> Sopiva levy löytyy kohtuulliseen hintaan ja foorumikeskustelujen perusteella kyseinen levy pitäisi riittävän olla laadukas. Jos taas asiakkaalla ei ole kiinnostusta harrastaa, niin merkkiliikke löytää rekisterinumeron perusteella suoraan valmistajan suositteleman varaosan juuri kyseiseen autoon. Toki tämä palvelu sitten maksaa hieman ylimääräistä.

                Jere taisi ottaa tuon jutun kommentit hieman hekilökohtaisesti, koska osassa jutun kohdista hieman loataan yksityisiä ja ketjukorjaamoita. itse en kuitenkaan laske J-T Carfixia perus monimerkkikorjaamoksi, vaan tiettyihin merkkeihin erikoistuneeksi korjaamoksi. Jere on kyllä osoittanut täällä foorumilla, että asiantutemusta löytyy Audeihin liittyen huomattavasti enemmän kuin monilta Audin merkkiliikkeen edustajilta, joiden kanssa olen joutunut asioimaan. Näin ollen uskaltaisin jättä autoni Jeren huoltoon mekein jopa paremmin kuin merkkiliikkeeseen. Vastaavasti sitten taas väitän, että keskiverto monimerkkikorjaamolla ei vaikkapa 4F akunvaihtoa osata tehdä siten että auto toimisi vielä ensi talvenakin kunnolla.

                Itse siis lukeudun harrastajiin, jotka törsäävät niin paljon rahaa autotalliin ja työkaluihin, ettei ole mitään mahdollisuutta teettää töitä ketjukorjaamoilla merkkiliikkeestä puhumattkaan. Monia remontteja ennen tulee käytettyä aikaa edullisen ja laadukkaan osan selvittämiseen niin paljon, että töissä saan paljon parempaa verollista tuntipalkkaa kuin mitä noista tunneista jää verottomana käteen. No eihän tämä olisi harrastus ollenkaan, jos siinä jotain järkeä olisi.

                Comment


                • #9
                  Kyllä ainakin meillä (Vehossa) on kaikilla tuotteilla sama hinta pisteestä riippumatta. Lopullinen hinta on sitten myyjästä kiinni.

                  Ediittiä paljon.
                  Varaosista:
                  Oma kanta taas oe osaan verrattuna tarvikkeisiin on se että jotkut kulutus osat ostan tarvikkeena ja jotkut osat AC:stä. Esim pyyhkijänsulat haen aina marmorilta niin pienen hintaeron kun 15€ takia ja kesto on omasta mielestä parempi.

                  Korjaamopalveluista:
                  Minun on paha alkaa puolustelemaan Vehoa yksittäisenä henkilönä isossa konsernissa, mutta ainakin meidän "pisteessä" yritämme parhaamme että asiakkalle jää hyvä kokemus huollosta ja käynnistä (Vaikkakin olemme Hya piste lähinnä siis yrityksiä ja taksiautoilijoita asiakkaana).
                  Käytän itse mielelläni autoa ns. yksityisyrittäjien liikkeissä, koska asiakaspalvelu on henkilökohtaisempaa ja joustavampaa pienten korjauksien kannalta ja hinnoittelu on hyvä mielestäni. Itse valikoin liikkeet kyllä tarkkaan ennen kun vien autoani mihin vaan. Tällä hetkellä JTCarfix ja Tamcar ovat listallani hyvässä suosiossa jos jotain tulee.
                  Vastakohtaa en ala nyt tässä haukkumaan mutta erään "ketjun" huoltoon en kyllä vie autoani, huollan vaikka itse parkkipaikalla.
                  Viimeksi muokannut Hallikainen; 13.4.2017, 00:51.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                    Sinänsä erikoista, että merkkiliikeiden hinnat vaihtelivat paikkakuntakohtaisesti? Osien hinnat lienevät kaikkialla samat (vai ovatko), mutta onko työveloitus sitten erilainen eri paikkakunnilla?
                    Jokainen jälleenmyyjä hinnoittelee osat itse, VV-Auton hinta ei ole välttämättä sama kuin Laakkosella tai Pörhöllä. Jälleenmyyyjän eri toimipisteiden kesken hinnat lienee samat paikkakunnasta riippumatta.

                    Sitä en tiedä onko jotain ohjehinnastoa olemassa.

                    Comment


                      #11
                      Uusimmat laitteet, työkalut ja koulutuksen ymmärrän oikein hyvin jos on kyse uusista/uudehkoista autoista ja takuuhuolloista.

                      Vaan artikkelin esimerkkinä oli käytetty 8 vuotta vanhaa Audi A4:sta. Nouseeko tuon ikäisen auton arvo jos sitä huolletaan 2017 vuotisen täysin eri korimallin tekniikan ehdoilla suunnitellulla työkalulla?

                      Entä kuinka paljon vähemmän korjaamon tuntiveloitus voisi olla jos työ tehtäisiin asianmukaisessa ja tarkoitukseen sopivassa tilassa mutta ilman sitä 5000 metrin päähän näkyvää valomainospylvästä ja neljän hehtaarin kokoista 8m sisäkorkeudella varustettua lasi/graniitti aulaa. Osa näistä vaatimuksista tulee varmasti suoraan tehtaalta, imagon ja kokemuksen täytyy säilyä läpi koko omistusajan ja jos siitä jää ihmiselle parempi kokemus niin ei kai se ole kuin jokaisen oma asia miten paljon siitä jarrujen huollosta haluaa maksaa.

                      Comment


                      • #12
                        Tuota aina ihmettelen että miten Keski-Euroopassa järjestäen merkkiliikkeet ja huollot ovat vaatimattomia rakennuksia ja yhtälailla niissä kauppa käy. Huijataanko tässäkin Suomalaista autoilijaa maksamalla 20% enemmän vaan siitä ilosta että kattaa lasipalatsin kulut. Ymmärrän toki sen että täällä kun kauppa käy huonosti niin pitää houkutella rakennuksilla eikä niinkään sisällöllä :D

                        Edit: Kroatialaisessa kauppakeskuksessa autoständin vieressä oli esillä huoltohinnasto lähes kaikkiin korjaustöihin audin yleisimpiin malleihin ja myös 10v vanhaan kalustoon, jotenkin näen ettei ole pelkoa että näin tehtäisiin Suomessa ihan hetkeen.
                        Viimeksi muokannut icemii; 13.4.2017, 07:59.

                        Comment


                          #13
                          En jaksa stressata moisia artikkeleita.

                          Mielestäni kuitenkin asiatonta lausua moisia kommentteja kuten " kaadetaan öljyt sorakuoppaan" ja " ethän itsekkään käy valelääkärillä" ja vielä merkkikorjaamon suusta.

                          Selkeä yhteys tällä on tuohon korjaamotarkastukseen ja siitä tehtyyn artikkeliin.
                          Linkistä tarkastuksesta hieman vähemmän raflaavalla tyylillä:
                          http://www.keskiuudenmaanymparistoke...7&sivu_id=1973
                          http://keskiuudenmaanymparistokeskus..._Autokorjaamot

                          Comment


                          • #14
                            Nyt saa taas hävetä omaa työpaikkaansa (Veho).. Ei noilla isoilla hefeillä kyllä ole ikinä ollut järki päässä lausuntoja ja päätöksiä tehdessään, se on jo todettu riittävän monta kertaa sinä aikana kun itse olen konsernissa ollut töissä. Ja sama paskaralli vaan jatkuu toimipisteen vaihduttua, lähtien työnjohtotasolta.

                            Mitä hinnoitteluihin sanoisin, niin onhan tuo kulujakauma aivan älytön merkkiliikkeillä, johtuen nimenomaan tehtaan ja maahantuonnin vaatimuksista. Meille perustettiin uusi huoltopiste Helkaman maahantuonnin kylkeen, ja rahainvestoinnit on ollut tähtitieteelliset jotta saadaan pitää kyltti katolla, ja tilat on _todella_ vaatimattomat, vaikka olevinaan ollaan PK-seudun lippulaivakorjaamo Skodalle konsernin sisällä. Taitaa toi mersutalo olla konsernin ainut aito "lasipalatsi". Tuntiveloitukset riippuu niin monesta eri muuttujasta (auton ikä, työn vaativuus jne) että vaikea kommentoida sitä pahemmin. Ja maksaa tämä asentajien kouluttaminenkin vaikuttavia summia vuodessa, koska taas tehtaan asettamilla vaatimuksilla mennään.

                            Tarvikeosathan on melko laadukkaita usein, mutta niissä on aivan liikaa laatuvaihteluita että itse suosisin niitä. Onhan noissa suodattimissakin joissain malleissa iso ero suodattimen rakenteessa (joskus muistan nähneeni kuvia jossa suodatin tukki öljykierron), jarru yms alustaosissa sopivuus on jotain sinnepäin isompien valmistustoleranssien myötä, kun taas näissä kalliimmissa orkkisosissa se sopivuus on just eikä melkein.

                            Osaaminen on se mistä meillä maksetaan pääosin. Taino, tämä ei välttämättä päde kaikkiin toimipisteisiin, mutta meillä on ollut sama asentajaporukka vuosikausia ja erikoisosaamista löytyy laajalti kaikista VAG-peleistä ja myös baijerilaisista. Väittäisin, että löytyy Suomenmaan parhaimpia sähkäreitä täältä. Osa asentajista kun on ollut jo silloin firmassa kun oli vielä Audi-, VW- ja BMW-edustus. Monesti myös joudutaan korjaamaan niin konsernin muiden toimipisteiden tekemiä sössimisiä kuin riippumattomienkin korjaamoiden. Tuntuu se ammattiylpeys omaan työnjälkeen olevan vähän katoava luonnonvara.

                            Comment


                              #15
                              Kun itse ehdin sen reilu 10v nähdä merkkikorjamon toimintaa, niin puhe siitä että on parhaat miehet, parhaat koulutukset ja paras osaaminen, ei ainakaan omalla kohdalla ole pitänyt täysin paikkaansa.
                              Kun talossa on 20+ mekaanikkoa, niin alle puolet niistä on oikeasti priimaa. Siellä on niitä helvetin kovia tekijöitä jotka tekee asiat oikein "aina", mutta enemmän on " oon vaan duunissa" porukkaa joilta jää se viimeinen silaus tekemättä, joka merkkikorjaamolla pitäisi aina olla tehtynä.

                              Mitä tulee varaosiin, niin niitäkin nähneenä voin sanoa, että orkkisosia ei juurikaan virheitä ollut.
                              Tarvikeosissa kun käyttää niitä, yleensä kalleimpia merkkejä, niin aika vähässä on virheet. Niin vähässä että en näe järkeä maksattaa asiakkaalla orkkisosaa.

                              Tehtaat vaatii tolkuttomia asioita jotta kyltit saa pitää katolla. Se onkin varmasti suurin hinnan nostaja.
                              Vähän vähemmällä voisi hintaa pitää alhaalla ja asiakkaitakin riittäisi.
                              Toki parempi meille pienille, niin meilläkin riittää tekemistä :)

                              Comment


                              • #16
                                Ihan oikeassa olet pulla. Meille jäi vanhasta toimipisteestä ne oikeat "tekijät" jäljelle, eli 7 mekatsua. Eri meininki oli kyllä ennen kun asentajia oli se 14. Toisen korjaamoketjun, jonka nimi jääköön nyt mainitsematta, jäljiltä tulee tosi paljon just tolla "oon vaan duunissa"-asenteella korjattuja ja huollettuja autoja, mikä on aina ihmetyttänyt. Just tän seikan takia on ihan anaalista, että maahantuoja antaa ennakkovarotuksen aina tulevasta auditoinnista ja testiautoista. Karsiutuis aika monelta liikkeeltä lätkät katolta jos oikeasti otettaisiin se työn laatu ja jälki tarkkailuun.

                                Toikin on todella osakohtaista oman kokemuksen mukaan missä on sitä laatuvaihtelua paljon.

                                Joskus miettinyt, että millasille tienesteille sitä voisi päästä jossain pienemmässä puljussa, koska ei tää merkkiliikkeen/ison konsernin meininki ole kyllä mun mieleen tietyiltä osin. Kohta itsekin sen 10v katsonut tätä touhua.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä tuo että tehtaat vaativat asioita jotta saadaan pitää merkki katolla. Investoimme alkuvuodesta myymälän viihtyvyyteen ja helppoisuuteen, maksoi vaan vaatimattomat 15k. Tämä oli tehtaan vaatimus.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nuo tehtaan auditoinnitkaan eivät ilmaisia ole, ja ainakin VV-Autolla tuo uusin auditoija oli kyllä pilkun viilaaja viime syksynä. Merkkiliikkeillä muutenkin eri standardit kuin tavan pajalla, juuri siksi, että saavat pitää mainokset katolla.

                                    Mitä jonkun mainitsemiin lasipalatseihin tulee, tulevat päätökset suoraan tehtaalta millainen rakennuksen tulee olla, näin ainakin VV-Autolla. Jos et rakenna tehtaan ohjeiden mukaista rakennusta niin voi olla, ettei merkin mainoksia jatkossa ole ko. rakennuksen katolla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kun minä olen sen yhden pakollisen kerran käynyt marmorilla, niin ei tullut kovin rautaisen ammattilaisen kuvaa ainakaan minun autoa huoltaneesta kaverista. Vaihdelaatikko piti ohjelmoida uudestaan, niin se etsi A8:sta akkua konehuoneesta, muoveja irroittaen. Minun piti kertoa missä akku sijaitsee! Sitten avasi kuskin oven nosturin pilaria vasten, ja kun meni auton istumaan, oveen hankautui naarmuja. Ne lähti kyllä myllyttämällä pois, mutta ihan pikkuisen kun käyttäisi järkeä, ei tarvis tehdä turhaa työtä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kun Audi Center Vantaa rakennettiin piti Keskon toimari huolen että tehdään halvimman mukaan :)

                                        Kun Espoon VW Centteri tehtiin laitettiin pari ylimääräistä huoltopaikkaa riviin. Tuotto odotukset korkealla. Tuotto laski kun vierekkäisten autojen ovia ei voinut aukaista samaan aikaan.
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 13.4.2017, 15:44. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Espoon Audicentteri saa pisteet minulta. Viihtyisä toimipaikka, riittävästi parkkitilaa ja mikä tärkeintä niin henkilökunta on erittäin ystävällistä. Aina tervehditään, kun tullaan taloon ja esim. viimeksi, kun "huollatin" (uusi virta-avain + koodaus) autoa, niin homman jälkeen minulta kysyttiin sainko hyvää palvelua? Jälkikäteen tuli vielä SMS-kysely palvelun laadusta. Ihan selkeästi siis satsaavat asiakastyytyväisyyteen. Eikä palvelussa ollut moittimista. Sama juttu tänään, kun hain sieltä yhden pikkuosan. Jäi erittäin positiivinen asiakaskokemus mieleen.

                                          Negatiivisiakin kokemuksia Audin merkkihuollosta on reilun 10v takaa Pitäjänmäen Stockalta. Autosta hajosi mystisesti kytkin sen ollessa siellä lohkolämppärin asennuksessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017...05519_uu.shtml

                                            Malttaavatkohan merkkiliikkeet jättää hyödyntämättä erinomaisen sauman pelottelukampanjalle ? Nythän joku DIY asentaja voi jättää tarjousmarkettiöljyn hankkimatta siinä pelossa että kannussa onkin halpaa mineraalilitkua.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tämänkö takia Motonetista on hävinnyt kaikki Valvolinen öljyt..?

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuskin on kytköksissä tähän keissiin, kun väärennetty öljy on tainnut olla mobilin 5w50 peak life.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ja tapahtunut 2015.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Älkää vaan hetkeäkään kuvitelko, että tämä lehdissä taas oleva öljynväärennösjuttu olisi jotenkin ainutlaatuinen tapaus. Takaan, että täällä myydään edelleenkin väärennettyjä öljyjä mutta myyjät eivät vain ole vielä jääneet kiinni. Tuossakin tapauksessa vain Mobil on havainnut homman ja nostanut jutun. Joissain artikkeleissa muuten kerrotaan, että näitä feikkiöljyjä olisivat käyttäneet myös Audi ja Skoda -huollot. Ei ehkä pelkkä halpahallien probleema.

                                                    Netistä löytyy näistä hommista lukemattomia caseja. Näitä täällä myytyjä väärennöksiä ei välttämättä ole tehty Virossa. Ei siitä ole kauan kuin Venäjällä jäi haaviin operaatio, jossa tehtiin monen merkkistä öljyä ja on varsin luultavaa, että nämä nyt ja reilu vuosi sitten uutisoidut öljyt ovat siitä pajasta peräisin. Samoin netistä löytyy videoita, jossa tehdään ratsioita öljynväärennös"tehtaisiin", joissa pullotetaan useampaa merkkiä. Tehdas lainausmerkeissä siksi, että kyseessä näyttää yleensä olevan joku autotalli tms. vaja, jossa pumpataan jotain halpisöljyä tynnyreistä merkkiöljypurnukoihin, jotka sitten pakataan ihan aidon näköisiin kartonkeihin.

                                                    Ps. olen minäkin vähän mietiskellyt, että mihin ne Valvolinet katosi, kun vaihdoin useammassa autossa niihin viime vuonna...

                                                    Ps2. ostin muuten eilen Mätänetistä pullon VAG ohjaustehostinnestettä (#59-0053). Ihmettelin, kun pakkaus oli niin paska, että jokainen hyllyssä oleva pullo oli liimautunut naapureihinsa eli ne takapuolella olevat ohjetarrat olivat pettäneet ja liimautuneet seuraavaan pulloon. Mietin, että voiko olla orkkismömmön pakkaukset näin kehnolaatuisia? No, ostin silti.
                                                    Viimeksi muokannut ToniH; 20.4.2017, 17:05.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ei todellakaan ole ainut tapaus, eikä koske vain Mobilia. Tuollakin on kärähdetty:
                                                      http://www.automotorblog.com/watch-c...sia-87039.html

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Prkl...just ajattelin et siirryn Liqui Molyyn mutta tossa sun artikkelissa niitäkin on pakattu ryssien toimesta. No, ehkä pitää vaan jatkossa panostaa mahdollisimman laadukkaisiin myyjiin eli "buy the seller" niinkuin sanotaan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko joku törmännyt artikkeliin jossa mainittaisiin että väärennettyä öljyä olisi tuotu Venäjältä länsimaihin? Kuinka syvälle tässä kannattaa foliohattu vetää?

                                                          edit: kai ne on voitu salakuljettaa Viroon Venäjltä. Mutta onneksi Teboil on suomalainen öljyfirma... eikun...
                                                          Viimeksi muokannut andre_; 21.4.2017, 00:16.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Väärentäminen kannattaa aina kun tuotteen brandi - lue tavaramerkin arvo - on sen verran iso prosentti tuotteen hintaa että väärentäjälle jää katetta.

                                                            Ei siis ole väliä väärentääkö täyssynteettistä öljyä, valion voita vaiko tupakkaa. Italian mafia on ruvennut myymään varastettua juustoa koska heillä on valmis organisaatio. Ei siihen sen kummempaa tarvita.

                                                            Kyse on loppupelissä ihmisten moraalista, käsi ylös jolla ei ole piraattikopioita tietokoneellaan tai laittomasti kopioituja mp3.sia ja elokuvia... ja sitten ihmetellään kun kauppias kuset... eikun tekee tietämättään tiliä väärennetyllä öljyllä.

                                                            Hyviä keinoja vastustaa väärennöksiä on juurikin yleinen tietoisuus asiasta ja valistuneet kuluttajat. Jos myyjällä on epäilys että asiakkaat nostaa metelin niin hyllyyn ei herkästi ilmaannu takapihalla teetettyjä öljyjä myyntiin. Jos sen sijaan hommasta selviää sakoilla joita ei tarvi maksaa niin aivan varmasti se kauppias toteaa että kauppahan tässä kannattaa ja ostaa seuraavankin erän "halvalla"

                                                            -> minun henk. koht. mielipiteeni on että väärennettyjä öljyjä myyneet kaupat pitää julkistaa ja sitten vaan kuluttajien ostoskäyttäytymisellä kauppiaille tarpeeksi negaa niskaan niin tietävät mitä jatkossa tekevät. Muuten tämä on meillä kohta maan tapa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X