Täällä kehuttiin 626 Mazdaa, pakko vähän kommentoida. Perheessä on monen muun kulkuvälineen lisäksi -91 626 joka on todella siisti ja hyvin hoidettu yksilö. Siitä huolimatta tuota kurnutinta on saanut korjailla enemmän kuin kahta vanhinta typ44 Audia joilla ajetaan enemmän. Mazdan markkinointi on tainnut purra hyvin, käsitys on usein toisenlainen kuin tilanne käytännössä. Kun katsoo huoltohistoriaa on vaihdettu useamman kerran kaikkea ylimääräistä kuten syylaria, bensatankkia, iskareita, ym. puhumattakaan pakoputkistosta jossa on luultavasti jo neljäs vuosikerta menossa. Tälläkin hetkellä on taas alkanut joku välikappale tuhista. Pakoputkiston uusiminen on jatkuvaa hommaa jo ensimmäisistä käyttövuosista lähtien kuten raskanpullissa ja italialaisissa, tarvikeputket eivät kestä. Molemmissa -80 luvun Audeissa on vielä koko putkisto alkuperäinen vaikka ikää on jo yli 20 vuotta, Eberspächerin leimat ovat vuodelta -85 ja -86. Mazdaan jouduin juuri vaihtamaan koko laturin kun Mitsun valmistamaan ei voi käytännössä vaihtaa juuri mitään osia. Keskuslukitusta ei saa toimimaan luotettavasti ja lukot aukeavat vaikka pojan fillarinavaimella. Autoa ei voi jättää Helsingissä edes kioskilla käynnin ajaksi ilman rattilukkoa.
Yleisesti ottaen mitä enemmän sähkövimpaimia sitä epäluotettavampi käytetty auto on, tosin tuo näyttää pätevän myös uusiin autoihin.
Yleisesti ottaen mitä enemmän sähkövimpaimia sitä epäluotettavampi käytetty auto on, tosin tuo näyttää pätevän myös uusiin autoihin.
Comment