No joku -91-92 mallin bensa 626 mazda, hyvä yksilö. Eipä muuta tuu mieleen
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Puolellatoista tonnilla Auto (siis: isolla aalla)?
Collapse
X
-
Osta Jetta.
<-
Hintaa tosin 1650? ja se on melko tiukka. Kulutusosia vaihdettu jos jonkinlaista. Kerron sitte kaikki jos kiinnostusta ilmenee. Itsellä tälläkin hetkellä käyttöautona ja tulee olemaan jos en sitä saa kaupaksi lähiaikoina. Muuten en myisikään mutta kiinnostaa eräs toinen kippo eikä viittis enää neljättä autoa itelle... ;)
Linkki nettiautoon. Jos on sopimatonta mainostusta, niin täytyy pistää sitten tuonne myyntiosastolle...
Comment
-
ladamaster
Tuohon hintaan saa noin vm. 2000 Lada Samaraa ja 110:iä
Jos on tarkoitus kulkea paikasta toiseen eikä aikaa ole remontteihin ja kuluvien osien vaihtoon.
Kilometrejä on tuolloin oheisissa vehkeissä 50-100 tkm.
+ Pieni polttoaineen kulutus; maanteillä rauhallisella ajolla kulutus alkaa vitosella
+ Halvat vakuutukset
+ tuonikäisenä ei ole ruosteessa
+ osat ovat todella edullisia
+ yllättävän hyvät ja vakaat ajo-ominaisuudet
- Lada
- vähän nitisee ja natisee Autoihin verrattuna
- 110:ssä liikaa rikkoutuvia sähköosia; keskuslukitus, sähköikkunat, lämmityshärveli
Comment
-
gatorade
Minulla olisi vm-90 audi 80 2.0 ruiskukoneella, ajettu 343 tkm juuri leimattu. Voisin luopua 1500 eurosta mutta en nyt kun tarvitaan kahta autoa. On ollut luotettava ja tosi pienellä remontilla pärjännyt. Vinkiksi vain työkaverille että ei kasikymppi ole huono vaihtoehto mielestäni, ja siinähän on sinkkikori.
Comment
-
-
MMM
mazda 626 92 mallista eteenpäin.
Ihan auton näköinen,tilava,luotettava,vähäkulutuksinen(1.8i) ja ok ajettava.
Taitaa saada jo alle 2000 euron.
Comment
-
Vieras
Eikös Audi kirjoiteta isolla A:lla ;). 80 tai 90 voisi olla oma valintani (ja olikin, tosin oli kyllä tarkoitus ostaa noin 4000eur peli, mutta mikäs siinä kun halvalla sai). Maksoin profiilin kulkupelistä pienen tinkimisen jälkeen juuri tuon 1500e (yksityiseltä toki). Kilometrejä reilusti, mutta ikäänsä nähden mielestäni todella hyvässä kunnossa silti - massattu on säännöllisesti sekä kiveniskemien ja pikkunaarmujen takia ylimaalattu viisi vuotta sitten. Lisävarusteitakin löytyi, esim. kattoluukku, sähkölasit, ajotietska. Kyllähän sitä on tullut huollettua jonkun verran, mutta jos ikää on 17v niin on se aika selvä että kulutusosaa saa vaihtaa. Tietenkin joku riisikuppi voisi olla halvempi pitää niin vakuutusten, huoltojen kuin polttoaineenkin suhteen, mutta kyllä siinä jotain menettääkin :)
Comment
-
Aha, olisit heti korostanut että ei työkalut pysy kädessä... Carina ja 626 on ns. tarkan miehen "järki-valinta", niitä ei tartte korjata, ajetaan vaan - ne saa katsastuksestakin yleensä erittäin helposti läpi. Konttoreilla on jotkin salaiset läpipäästökriteerit japsiautoille - ei ne voi olla teknisesti paremipa - Audi nimittäin pomppaa välittömästi jos tulee sinistä savua pakoputkesta. :D
Comment
-
Tohon Ramin listaan voi lisätä vielä Nissanit.
Meillä oli tuossa vielä toista vuotta sitten kakkosautona Bluebird. Vaimo halusi sen mennä katsastamaan ja ajattelin että siitä vaan, niin näkee työnnetäänkö romikselle vai mitä.
Tuulilasi halki (käytännössä pinemmällä kuskillä näkökentässä) ja muutenkin sellainen, että aurinkoa vasten oli parempi ajaa pää ikkunasta ulkona. Pohjassa oli reikä ja sinistä savua tuli niin, että nolotti.
Leima tuli kuitenkin, oli inssi sanonut että tuulilasin vaihtoa vois alkaa harkitsemaan...
Comment
-
Henkilölle jolla ei työkalut pysy käsissä on aika huono suositella mitään 1,5ke vekotinta. Remppaa niissä on takuuvarmasti tarjolla enempi tai vähempi ja todennäköisesti pellinliimaustakin vuosittain. Kalliiksi tulee, jos kaiken teettää korjaamolla. Järjen kanssa ajateltuna nuo ladamasterin vaihtoehdot tuntuisivat kokonaistaloudellisesti järkevimmiltä.
Comment
-
Jos ei työkalu pysy kädessä niin ei sillon kannata hommata sellasta missä joka katsastuksella pitää koria hitsata.
Eli golffi tai 80
Niissä kestää kori ainakin. Ja tekniikka asiat voi korjauttaa korjaamolla.
En sen kummempi asiantuntija ole, mutta ite en ole paljon jaksanut korjailla ja japseja on ennen ollut ja usein piti korjata koria tai pyöräntuentaa ennen leimaa. Audissa on ollu halvempaa leimaamista.
Comment
-
Mulla saattaa lähiaikoina olla samanlainen tilanne edessä, kun tuon dieselin ajot jäävät sen verran vähiin että sen tilalle kakkosautoksi sopis paremmin esim. just n.1500? bensakulkine. Se on kyllä aivan tosi että tuohon hintaan mahtuu varsin monenlaista kulkinetta. Nyt ruotsalaisiin turbokiukaisiin hurahtaneena kiinnostais esim. aito 80-luvun turposaappi, jollaisen saa korollan hinnalla ;)
Jos ei halua japsirimpulaa niin 1500?:lla saanee ihan "hyviä" yksilöitä vaikkapa just 80-luvun saabeista, volvoista ja mersuista. Joku 700-sarjalainen volvotin tai ysisatanen/tonninen saba esimerkiksi. Entäpä 190 mersu? Toki ns. umpikeulapassatti ja kakkoskoppanen jetta/golf on hyvä vaihtoehto tuohon hintaan. Miksei ne japsitkin; tekniikan puolestahan ne kestää jne. mutta korit ruostuu ja ajettavuus on kauhea nuihin aiemmin luetelluihin verrattuna. Kaupungissahan jollain sunnyllä kyllä pyörittelee mutta pidemmälle matkalle ottaisin ennemmin ison auton, olkoonkin sitten vanhempi.
Comment
-
Kaverilla on Mazda 626 vm92´ (pyöreämpi korinen) muuten ihan OK-peli, mutta takapään jarrut jumittaa tosi herkästi (yksilövika?) laitettu 2 kertaa reilun vuoden sisällä.
Ei ole pahemmin ruosteessa ja yllättävän hyvä ajaa, muuten ollut tosi luotettava peli.
Myös Carina II on hyvä auto, naapurilla on ollut muutaman vuoden ja aina ekalla läpi.
Muuta ei ole pitänyt tehdä kuin pakkeloida ja maalailla lokarin kaaria, ne pellit...
Sellaisen kun löytää vähän ajetun ja hyvä peltisen niin siinä autoa pitkäksi aikaa.
Myös Golffi OK! Itselläni oli enne Audia Golf MK2 1.3 kaasari, muuten hyvä auto, mutta se Pierburg...
kaasarin ja varsinkin automaattiryypyn kanssa oli ongelmia, eli ruisku-Golffi pitäisi olla.
Comment
-
-
ladamaster
Lisää disinformaatiota Autokeskusteluun. Miksi hankkia triljoona kilometriä ajettu ns. Auto kun 1000 jeurolla lähtee sisäänajettu kulkuväline.
Tässä hintaluokassa ainoa järkevä vaihtoehto on esim. tämä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=12767
Huollettavien osien hintaa autossa noin 100 euroa; iskarit ja niveliä.
ps. noissa vehkeissä on Bosch nelipisteruisku mm.
Comment
-
Jos uudempaa kulkinetta haluaa alle, niin miten olis ettei osta autoa ollenkaan vaan ajelee taksilla? Yks kaveri taannoin laski, ettei kannata ostaa. Vaikka kaikki kauppareissutkin kävisi mittarilla, niin halvemmaksi tuli. Tuolla alussa kyllä mainittiin työmatkat, joten tuo riippunee aika paljon siitä missä pitäisi liikkua ja kuinka usein.
Comment
-
Itsekin voin suositella 80:stä. Ostin moisen syksyllä, olikohan 1600? hintaan, jotain vähän reilut 300tkm ajettuna. Sytkäboksin jouduin laittamaan mutta muuten on mennyt ongelmitta ja mun mielestä tuollainen on hinta huomioiden kerrassaan ylivertainen ajettava. Ajelee matkaa ihan mukavasti ja kaupungissakin siedettävä, joskin hidas (mutta niinhän autot aina on). Toki aika traktori mihin tahansa uuteen verrattuna, mutta toisaalta tukeva ja jämäkkä, kun vanhat japonialaiset on sellaisia ihme lullia.
Mulla oli kriteetinä ohjaustehostin ja keskuslukitus, jotka tuohon hintaan jo löytyy. Erityisesti ohjaustehostin kannattaa valita, se tehostamaton on pirun hidas.
Enemmän iloisia yllätyksiä on Audi tarjonnut. Mm ainoa pikkuvika, tihkupyyhkimen satunnainen toimimattomus korjautui itsestään, käytön puutetta varmaan. Kun vaihdoin ihan puhtaan näköisen ilmanputsatin uuteen niin tuli varmaan 15hv lisää. Pari pikkulapsen kynnen kokoista ruosteläikkää tuli talven pk-seudun suolaliemiuitoissa, mikä on mun mielestä tosi vähän. Edelliseen, Accordiin tuli varmaan puoli neliötä ruostetta talven aikana. Ihan toivotonta oli se.
Mulla on vähän sellainen kanta, että tekniikan vikoja korjaa tai korjauttaa, koska osat eivät paljoa maksa, muta pahalle ruostumiselle ei mitään mahda. Ne lahot ruostuu 24h/vrk ja hitsarin saa vain 8 tunniksi/vrk.
Pelonsekaisin tuntein ajelin sen konttorille, katsastusmies tuima ilme kasvoillaan aikansa mittaili, ravisteli ja paukutteli ja lopuksi totesi, ettei hänen ammattitaitonsa riitä löytämään tästä mitään huomautettavaa. Pidin sen ammattitaitoon liittyvät piikittelyt omana tietonani ja kaasuttelin pois.. Hyvä auto sikälikin kun levisi vasta katsastuksen jälkeen. Nyt pakoputkessa reikä ja taitaa takarenkaan laakeri vaatia vaihtoa. No kulutustavaraahan ne. Öljyäkin menee 0,3L/1000km, eihän halvalla nyt ihan priimaa voi saada...
Comment
-
Mitenkään ladaa väheksymättä, tuttavapiirissä on pari noita tämän vuosituhannen ladoja ja kovin kalliiksi ovat tulleet, kun varsinkin sähköpuoli on täysin rikki koko ajan. Ihan käsittämättömiä ongelmia. Toki tunnetusti hyvän yksilön ostaminen varmasti kannattaa, mutta tuntuupa niitä maanantaikappaleita tulevan. Okei, kahden auton otannalla on aivan turha kyllä vetää johtopäätöksiä. Toimivassa yksilössä varmasti autoa saa rahalle eniten tonnilla.
Comment
-
ladamaster
Vielä vähän kommenttia: Ajelin vuoden verran 110:llä ennen Audin hankintaa. Sähköpuoli on 110:ssä heikohko juttu; mutta niin sama on asia on hyvin useassa nyky Autossa.
A6:ssa on ollut myös koko ajan sähkövikaa, ja jos ne korjaisi korjaamolla eikä itse, niin jeuroja palaisi.
- Toisen takaoven sähkölukko rikki
- Airbag valo palaa, kun joku istuu takapenkillä tai on kylmää
- Lämmittimen puhallin alkoi vinkumaan; sai purkaa kojelautaa voitelun takia
- Hehkun valo alkanut vilkkunut ajaessa; sammuu kun painaa jarrua senverran, että jarruvalo vilkahtaa.
Nämä olivat vasta sähköviat; kohtaa hajoaa nokka-akselit ja sitten menee ruiskutuspumppu. Niiden korjausten hinnalla saisi monta käytettyä vähän ajettua ladaa. [; )
Ei valitella, mutta vaimo ei enää suostu ajamaan kulkuvälineillä [ ;))))))
Lukekaapa uudesta TM:stä Volvon kestotesti; sekin oli korjaamolla koko ajan [; )
ps: ostakaa mitä ostatte, onpahan teitä nyt "informoitu"...
ja niin: Lada Kerhon kautta saa 110 malliin ajotietokonetta hintaan 40-50 ?; sillä saa kaikki moottorin vikakoodit luettua ja kuitattua pois vilkuttelemasta.
Comment
-
Se vain, ettei moni meistä huolis sen enempää 110 ladaa kuin samaraakaan omakseen. Mutta juuri tuosta johtuenhan niiden hinnat on käytettynä pohjalukemissa ja ladamiehet saa rahoilleen varmasti paljon vastinetta.
Kai se on sitten jotain epävarmuutta tms. ujoutta mutta rehellisesti sanottuna semmosen vanhan nappisilmäladan voisin ehkä omistaa "vitsinä", mutta joku samara tai 110 niin mulla ei olis pokkaa ajella sillä. Myönnän lapsellisuuteni. Mutta ne vanhat ladat on kieltämättä tärkeä osa sekä Suomalaisen yksityisautoilun historiaa että kansanperinnettä sirppineen ja vasaroineen, ja siksi omalla tavallaan kiehtovia.
Jos heitetään tähän ruosteen, varaosahintojen ym. soppaan vielä sekaan kolariturvallisuus, niin veikkaan että iso, vaikkakin hieman vanhempi auto, pesee uudemmat pikkuautot kevyesti. Joku vanha tiiliskivivolvo, lötköaudi tms. tonnikeiju voittaa jo pelkällä painollaan uudemmat korollat ja karinat törmäystilanteessa.
Comment
Comment