Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puolellatoista tonnilla Auto (siis: isolla aalla)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ehkä kone ja loota pelittää vielä hyvinkin 500-600tkm paikkeilla (sivuäänten säestämänä), mutta kori, alusta ja sisusta alkaa olemaan jo elähtänyt. Enkä oikein noin vanhaa suunnittelua omaavaa laitetta (C4 kai laitettu alulle jo pitkälti 80-luvun puolella) haluaisi, jos nyt ei oikein kiinnostavaa yksilöä satu eteen. Ja muutenkin pientä vaihtelua haluaisi näistä audeista.
    C5 a6 sattuisi tuohon hintaluokkaan, mutta ne ei sytytä pätkän vertaa. Ennemmin tuo pascatti, tai ovlov jos sattuu natsaamaan.

    Comment


    • #92
      Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
      --VW:n tekniikka on lähes audia ja kunhan tukivarret kunnossa niin ajettavuuskin lienee ok.
      Audin epäluotettava tekniikka ei ole mielestäni tavoiteltava asia käyttöautoon. Lisäksi huomioisin, että ainakin tuon ikäiset Golfit ovat hyvin ruosteherkkiä. Onko Passateissa parempi pintakäsittely?

      Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
      --Enkä oikein noin vanhaa suunnittelua omaavaa laitetta (C4 kai laitettu alulle jo pitkälti 80-luvun puolella) haluaisi, jos nyt ei oikein kiinnostavaa yksilöä satu eteen.
      Huomauttaisin, että C4 (kun puhutaan vitoskoneista manuaalilla) ei ole vielä kovin kauas tipahtanut alaspäin laadussa Audin laadukkaimmasta mallista . Sen jälkeen vasta tiputus on ollut vapaapudotukseen rinnastettavaa. :)
      Viimeksi muokannut audiq; 24.5.2014, 14:37.

      Comment


      • #93
        Kyllä noista C-nelosista reilusti askarteluapaskartelua löytää, vaikka löytäisikin hyvän viimeisen vuosimallin yksilön. Ja nytpä niitä ei tähän hätään edes löydy. Kyllä tuo 1.8t passatti huollettuna ja edes kohtuudella hoidettuna ajaa käyttöauton virkaa, liiat varusteet ne alkaa ensimmäisinä oireilla. Shitroeniin voisin jopa vaihtaa, jos saisin hieman pätäkkää kouraan vaihtokaupassa, klonkswagenin kauppa riippuu välirahasta.

        Comment


          #94
          Huvittuneena kyllä tulee typ44 kehuskelua seurattua, vuosituhannen alussa kyseinen malli oli audifinns sähköpostilistan ongelmallisin (ja haukutuin?) laite ja vihreä kulta legendaarista. Myös C4:sta on ihan omakohtaista kokemusta, että vaikka C5 tuntui aivan kauhealta paskeelta, niin kyllä sitä C4:stakin tuli rempattua aina vaihteiston vaihdosta perus ovien purkuun että sai lukot toimimaan.

          Autot on yksilöitä, sen epämaanantaikappaleen itse omistaminen ei tarkoita sitä, etteikö myynnissä olevan yksilöt voisi olla niitä rytöläjiä joista halutaan eroon.

          Joku paskattikin on kuitenkin aika helvetin paljon myydympi auto kuin aikanaan kalliimman segmentin audi sataset ja varmasti yleisempänä autona myös niitä kauhutarinoita on enemmän. Mutta on myös enemmän myynnissä, joten loistoyksilön poimiminen on helpompaa.

          Comment


          • #95
            Osta se passatti 2.8:na ja nelivetona, sekä mieluummin 99-00 eli sähkökaasulla. Oli aikoinaan mallisarjan tehokkain ja yleensä hyvillä varusteilla. Ei maksa paljon ja kestää kovempaakin käyttöä, lisäksi kori sinkitty. Kestää E85:lla ajoa, joten softalla saa vakioonkin hyvää alavääntöä esim. kärryn vetoon.

            Comment


            • #96
              Sehän se olisikin jo kelpuutettava audin korvike, mutta nyt ei olla "ostamassa" mitään vaan vaihtamassa. Ja tuo 1.8t vajaaveto nyt olisi tulossa vaihdossa, kun ei pärrä mene suoralla kaupalla.

              Comment


              • #97
                Tarttis siskolle katsoa auto. Max budjetti 3000€ asuu irlannissa joten koeajo ei mun osalta ole mahdollista. Ensiksi katselin polo/golf osastoa mutta ei tahdo oikein ilmastoitua mallia olla liikkeessä myynnissä joka siis ainoa vaihtoehto olettaen että olisi hieman luotettavia takuineen. citikoista en välitä kun kaverillä täällä koto suomessa on sellainen joka aina hajalla. milloin laakeri, milloin syyläri vuotaa jne. miltä kuulostaa tälläinen? http://www.ignitionautos.ie/viewanad..._id=1038370&r=

                tai

                http://www.mcglynncars.ie/viewanad.php?ad_id=1056669&r=

                Tarkoituksena mahdollisimman uusi, ilmastoitu, eikä tarvitsisi joka viikko olla korjaamolla. corollaakaan ei oikein ilmastoituna ollut.
                Viimeksi muokannut jukkuk; 27.5.2014, 07:45.

                Comment


                • #98
                  Paskatti-kauppa taitaa lopullisesti jäädä kiinni välirahan suuruudesta.

                  No pyörästä pitäis päästä eroon ja saada tilavampi ja parempi-kyytinen farkku alle, joten huomenna olisin lähdössä vaihtamaan pyörän tuohon -05 Shitroeniin. Lueskelin tuosta 2.2hdi koneesta ja AL4-tomaatista juttuja Citroën-foorumilta ja kaitpa tuohon uskaltaa sortua. Auto tosin on seisonut käyttämättä vähän aikaa ja nyt herjaa "antipollution faultia", tuosta löytyy paljon kokemuksia sitruunafoorumilta. Laatikko pelaa kuulemma oikein ja alustaan on vaihdettu puslia ym. Ainoa huono puoli on sekarengastus ja siis huonot renkaat (kesä- ja talvirenkaat aluilla mukaan), lisäksi käytön jälkiä löytyy ja takaluukun kahvan seudulta kuprua (ja sisusta on aivan karmea vaikka siisti ja kunnossa onkin).

                  Kertokaapas nyt kauhutarinoita rapeista ranskalaisista niin että tulen tästä vielä järkiini? :)

                  E.Vähän jäitä hattuun vielä :) Yhtä toista bemaria vielä kyselin ja voisi siitäkin syntyä kaupat, enpä taidakaan heti huomenna lähteä sitruunaa noutamaan.
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 27.5.2014, 19:03.

                  Comment


                  • #99
                    No itsellä oli ekat 60tkm ajossa c4 ja sekä maalipinta, että sisusta oli kuluneempi tämän ajon(n.2v) jälkeen, kuin tuo toinen c4, joka taloudesta löytyy n.250tkm ajettuna ja ikääkin taitaa olla jo yli 20v nyt.

                    Comment


                    • Rahamiehet ajavat tuollaisilla kotteroilla, joihin laitetaan tonneja kiinni ja loppulaulun soidessa ei saa kuin korkeintaan lämpöisen kädenpuristuksen romu-ukolta. Onhan se tietysti hyvä, että ei ylpisty liikaa ja saa melko huomaamattomasti liikkua, kun ei ole liian pröystäilevä kulkuneuvo, vaikka kalliiksi tulisikin. :)

                      Comment


                        Sitä kutsutaan harrastamiseksi.

                        Comment


                          Itse ajelin enne Audi-kautta ranskalaisilla. Se oli keskimäärin edullisempaa ja vähävikaisempaa aikaa. Pahinta oli jatkuva stereotyyppisen paskanjauhannan kuuntelu.

                          Comment


                          • No allroad ei ehkä ole se vähävikaisin malli Audinkaan mallistossa. Kai se noissa ranskalaisissa on vähän tuurinpeliä, kokoonpanon laatu. Riippuu siitä montako pulloa sitä punaviiniä menikään lounastauolla ;)

                            Passatteja on kyllä valtavasti tarjolla, yhtänä iltana tässä tutkailin nettiautoa ihan piruuttani ja sieltä näyttäis löytyvät ihan ykköstonnilla sopivia ehdokkaita muutaman tonnin käyttöautoksi. Ja ykkössatasilla myös varaosa-autoja.

                            Comment


                              Allroad on perheen seitsemäs Audi. Siihen suhtaudun erittäin kärsivällisesti. Muut ovat olleet leasing-autoja ja odotuksiin nähden suurempia harmeja.

                              Comment


                              • No nyt vaihtui mopedi bemariin, 99vm. e39 530d touring. 250heppaa ja automaatti, m-sportin varusteet sun muut, on leppoinen ajettava tuon kasikympin jälkeen. Onhan tuossa reippaasti kilometrejä mittarissa, mutta kalliita osia vaihdettu reilusti ja huollettu muutenkin. Pahin miinus on ruoste; etuovien saumat, konepelti ja takaluukun saumat puskee pahasti rupea. Ei oikein vakuuta bemarin "sinkkikori". No onpahan näpräämistä.

                                Comment


                                • Sen verran pitää kommentoida että Citroën C5 2.2 HDi koneen yhteydessä oleva automaatti ei ole AL4 vaan ZF 4HP20. Kyllä tuo C5 on omalla listalla ihan kärkipäässä jos haetaan edullista isohkoa henkilöautoa.

                                  Comment


                                  • Kävin katsomassa Opel Comboa. Hohhoh! En odottanut paljoa, mutta liikaa kuitenkin, kun oli katostakin mätä.
                                    Tonnilla saa hyväkuntoisen Audin, mutta tonnin Opel oli lähinnä romutustodistusta vaille valmis. Ei ihan ymmärrä hinnoitteluperusteita.

                                    Comment


                                    • Mä voisin päittäin vaihtaa tuon C4sen Nissan Maximaan 99-02vm alle 220tkm ajettuun. :)

                                      Comment


                                      • 2000 on ilmeisesti esitelty Golf, monesko jo onkaan. Mikäs noissa koneissa on vaihtoväli? Eli onko konevaihtoehdoissa sellaista versiota, jota ei tarvitse 100tkm välein uusia?

                                        1,9 diesel olisi ilmeisesti kohtuullisen kestävä. Voiko tuollaisen farmarin katsastaa pakettiautoksi ja tekeekö se edelleen pidosta edullisempaa? Takapenkkejä kun ei tarvitsisi muutenkaan.

                                        Comment


                                        • Uutta mallia Golfista ei ole esitelty vuonna 2000.
                                          Kysymystä koneen vaihtovälistä en ymmärtänyt, voisi ehkä tarkentaa kysymystä?

                                          Comment


                                          • Vuoden 2000 golffi on IV koppaa, ja eiköhän tuon pakuksi saa. Nettiautossa on ainakin kolmoskoppasia pakuja tullut vastaan. Varmaan jakohihnan vaihdosta kysymys? Uskoakseni suomessa kaikissa on max. 90tkm vaihtoväli.

                                            Comment


                                            • Tarkoitin sitä, että kun tuo 1,4 ainakin taitaa olla ongelmamoottoreita, jotka kestävät hyvällä tuurilla sen 100tkm. 1,6:sta on jonkin verran tarjolla ja se on itselleni kysymysmerkki, että mikä se on moottoreitaan. 1,8 oli edellisessä kopassa ilmeisesti ihan kelpo moottori, mutta onko samaa konetta käytetty vielä tässä uudemmassa kopassa?

                                              1997 oli esitelty IV Golf. Nettiauton lista sai hämilleen, kun siellä oli vanhempaakin koppaa seassa, vaikka oli rajaavinaan ikää.

                                              Moottoriasiaan vielä sen verran, että kun on tottunut huolettomaan vitoskoneeseen, niin nuo uudemmat koneet tuntuvat pitkälti epäkelvoilta, kun on kaikenlaista tyyppivikaa ja tolkutonta öljynkulutusta niissä. Siksi pitäisi löytää luja konemalli, jotta ei tule kestävyydessä liian isoa askelta huonompaan suuntaan. Vaikka ei ole dieseliä koskaan ollut, niin tuosta syystä voisi jopa harkita pakettiautona 1,9 dieseliä, kun se taitaa olla ihan kelpo kone nykymittapuulla mitattuna.

                                              http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6802028 Tuota tarkoitin Nettiauton hämmentävillä vuosimalleilla ja koreilla. 1997 on tullut uusi korimalli, mutta liikkeen mukaan tuo on -00 ja valmistenumeron mukaan -99? Ei taida olla ihan selvä juttu vielä tuo mallisarjan vaihtumisajankohta.
                                              Viimeksi muokannut audiq; 31.10.2014, 22:38. Perustelu: Lisätty linkki

                                              Comment


                                              • Kai tuo 1.4:n kestäyvyyskuvitelma on hieman liioiteltua kuitenkin :)
                                                Ei sillä, itse en voisi kuvitella ostavani tuon kokoisella koneella olevaa autoa ja toivon etten joudu sitä päivää kokemaan.

                                                Joka tapauksessa, taloudessa on ollut 1.6 kone tuolta aikaikaudelta 300tkm ajettuna, ei siinä mitään vikaa ollut.
                                                Nyt on myöskin vanhempi 1.8 kone lähes 400tkm ajettuna. Vähän se kylmänä korahtelee yläkerrasta mutta 80-luvun jälkeen on tullut kaiken näköistä uutta tekniikkaa kännyköitä myöden.

                                                IV Golf tosiaan esilteltiin -97 mutta variant kaksi vuotta myöhemmin.
                                                Siksi myyntipalstoilla vilisee mk3 koppaa pitkälle 90-luvun loppuun farkkuna, koska sitä myytiin niin kauan kunnes mk4 tuli myyntiin.
                                                Linkittämäsi auto täytyy olla vuosimallia -99 mutta rekisteröity -00.

                                                Jos minulta kysyttäisiin minkä 90-luvun lopun vag:n ostaisin, niin olisi se juurikin 1.9TDI mutta kone olisi silloin pitkittäin.
                                                Sitten joku varmaan ihmettelee miksi taloudessa -98 bensakone, se johtuu täysin tyttären vuotuisesta ajomäärästä ja kertamatkan pituudesta :)
                                                Viimeksi muokannut A6tonen; 31.10.2014, 22:49.

                                                Comment


                                                • Juu, harva kai sillä 1,4:lla on 100tkm päässyt. :)

                                                  Kiitos selvennyksistä. Ilmankos on tuntunut sekavalta, kun eri koreja on tehty samaan aikaan. IV koppa tuntuu olevan vähemmän ruosteelle herkkä kuin vanhempi malli, niin siitä syystä noita uudempia olen katsellut.

                                                  Comment


                                                  • Voiko tuollaisen farmarin katsastaa pakettiautoksi ja tekeekö se edelleen pidosta edullisempaa? Takapenkkejä kun ei tarvitsisi muutenkaan.
                                                    Farkun voi muuttaa, samanikäisissä passateissa on vuotuinen käyttövoimavero noin 600-650e (menee kokonaismassan mukaan siis) ja pakuna 300e. Aika roimasti on tuota veronkiertomenetelmää yritetty tilkkiä viimevuosina.

                                                    Comment


                                                      Jotain pientä eroa voi olla myös vakuutuksen hinnassa pakettiautottamisen jälkeen.
                                                      Caddyssä se hieman nousi.

                                                      Comment


                                                      • Audi A4 1.9TDIq Avant käyttövoimavero oli karvan vajaa 555€/vuosi kun äskettäin sen maksoin, siihen vielä ajoneuvovero päälle tottakai. Tuosta autosta maksoin noin 2000€ kun ostin pikkuvikaisena ja 440tkm mittarissa. Vikoja mm. rikkinäiset abs-anturit takana ja syöttöpumppu vuoti kuin seula polttoaineet pitkin pihoja, mutta nämä olivat varsin edullisia korjata. ABS-anturi oli luokkaa 25€/kpl ja syöttöpumpun tiivistesarja maksoi 17€, lisäksi vaihdoin jarrulevyt ja palat joka nurkkaan kun vanhat vähän täristi. Muuten onkin sitten vain tankattu ja ajettu lisää kilometrejä mittariin.

                                                        Comment


                                                        • Aika hassu. Kolmatta kertaa olen tosissani ostamassa Volkkaria ja taas ilmestyi eteen mielenkiintoinen rinkelikeula. www.nettiauto.com/audi/a6/6821166
                                                          Tuo haettiin pihaan äsken ja Volkkari jäi tälläkin kertaa ostamatta. :)

                                                          Jos jollain on hyviä ja edullisia nastarenkaita kyseiseen autoon, niin saa tarjota!

                                                          Kiitos osallistuneille!

                                                          Comment


                                                            Aika hyvään hintaan sait! Ja vaikuttais ihan ok varusteillakin olevan :). Paremmat penkitkin kun omassa ;(.

                                                            Comment


                                                            • Audi tuntui tosi hyvältä ja vaikka sen melko tarkkaan syynäsin läpi, niin ei mitään isompaa vikaa löytynyt. Minusta tuo oli pyynniltään jo oudonkin edullinen ja sen takia oli myös positiivinen yllätys huomata, että sehän vaikuttaa ihan toimivalta kamppeelta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X