Näköjään hybridi ja varsinkin tojota vetoaa vanhenpaan uuden ostajaan. Näin tankkiasemilla nähtynä. Hesari on täysin yllä mainitun kaltaisten hallussa ja kaikki muukin on siellä yleensä täyttä paskaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Dieselien kehitys ja myynti loppuu
Collapse
X
-
Ja jos Euro 5 puhutaan niin internetin mukaan Euro 5 on alkaen 2009 joten jos (myös internetin mukaan, trafi) Suomessa henkilöautojen keski-ikä on 12,0 vuotta, niin väkisinhän noi Euro 5:t nuorentaa autokantaa. Tietysti vähemmän kuin uuden osto mutta kun kiitos autoveron, se vaan aina ei ole vaihtoehto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viestiTuo kraaffi tarttis ehdottomasti saada per ajosuorite, ei kwh, meinaan kuka sitä on siitä henkilöautosta käyny jarruuttaa että on kaikki watit käytössä?
Comment
-
Suo siellä vetelä täällä. Dieseleistä luopuminen lisää CO2 päästöjä.
https://www.reuters.com/article/us-a...edName=topNews
Comment
-
-
Vieras
Toyotalla onkin hyvät edellytykset dieselien lopettamiseen. Hybridejä on iso kasa jo tarjolla ihan järkevämpään hintaan. Ja tuo 10% looettamisesta saadut rahat on hyvä investoida jatkoon.
Comment
-
Vieras
Käyttivät järkeä ehkä. Eivät lähteet eurooppalaisten hullutuksiin kun oma ja jenkkien markkinat veti hyvin. Ja ovat silti ykkösmerkki hybridien tuotannossa. Vaikka se Prius ei olekkaan mikään maailmaa pelastava tuote.
Comment
-
Vieras
No ei se nyt niin harhaanjohtava ole, jos Land Cruiser jää pois laskuista...Nekin on isolta osalta bemsakoneella, kun iso markkina on Lähi-itä ja USA.
Comment
-
Berner väittää ettei tänne tulossa diesel kieltoja.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...toihin/787188/
Comment
-
Kuka senkään tätin puheita enää uskoo. Ensi kuussa se saattaa olla jo ihan eri mieltä.
"?On huolestuttavaa, että tuontiautot ovat yleisesti ottaen suuripäästöisempiä kuin Suomessa ostetut uudet autot."
Tuosta samasta uutisesta. Ompas jännä homma että suomesta ostetaan uutena pienimoottorinen ja saksasta isomoottorinen, kun se pienimoottorinen tulee kalliimmaksi...
Comment
-
Aika vähän Suomessa olisi sellaisia alueita, missä dieselin käyttörajoituksia voisi harkita, Helsinki-Tampere-Turku ja näissäkin vain ihan ydinkeskustat.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/a...758#gs.8P8VrloTällainen uutinen oli pari päivää sitten, tiedä nyt sitten mihin tässä luottaa...
Comment
-
No ovat nyt heränneet siihen todellisuuteen että uusi mittaustapa nostaa Co2 päästöjä samoin kun suurempi bensamoottoristen osuus. Yrittävät saada nyt pestä dieselin mainetta.
Onko joku tutustunut saksan kaavailtuihin sinisiin tarroihin? Jos itse ymmärsin oikein niin pitäisi olla se uusin Euro6d auto että saisi oliko se tummansinisen tarran? Miten noiden Euro6 eri varianttien päästörajat nyt menevätkään? Ja koska niitä eri versioita on ollut pakko noudattaa?
Comment
-
Ruotsi seuraa, 2020 ei ole euro5 asiaa keskustaan. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/r...syvat/4CFD4mxH
Comment
-
Ja keskustelu on jo avattu myös Helsingissä; https://twitter.com/OsmoSoininvaara/...54112311791617.
Comment
-
Tuo dieselkielto Helsingissä voi olla hieman ongelmallisempi juttu, kun miettii, että kuinka sielä on satamat sijoiteltu. No on tuokin eräs tapa ampua itteään polveen.
Comment
-
Olen nyt toista kuukautta kysellyt vaihtotarjouksia ja tarjonnut vaihdossa dieseliä polttavaa Audia. Joku liike on reilusti suoraan ilmoittanut että "emme ole tällä hetkellä kiinnostuneita tarjoamastasi vaihtoautosta", mutta pääosa näyttää kiinnostuksen puutteensa tarjoamassaan vaihtohyvityksessä. Korostettakoon, ettei autossa mitään vikaa ole, se on säännöllisesti marmorilla huollettu ja keskimääräistä bisnesmallia paremmin varustettukin.
Pari myyjää on selkeästi keskusteluissa tuonut esiin että dieselit ovat nyt hieman arka paikka. pelkäävät että ihmisten ostointo lakkaa ja autot jäävät nurkkiin seisomaan. Ei siis tarvitse halventuneiden dieseleiden perään lähteä merta edemmäs kalaan, kohta niitä saa Suomestakin.
Comment
-
Ei tuo satamoiden sijoittelu ole ongelma, sehän vain kasvattaa tulleista saatavaa tuloa. Ei ne parit eurot niitä rekkoja vielä muualle aja, varsinkaan kun ei ole vaihtoehtoja.
Vanhojen dieseleiden vaihtohinnat on jo selkeästi pakkaselle ellei sitten samanlainen ole pihasta lähdössä. Voi olla myyntiä hidastavaa kun tietää kuinka suuri osa keskikokoa isommista autoista on suomessa dieseleitä.
Comment
Comment