Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Hyväksi havaitsin itsekin Ronin/Stefanin palvelun. Tuli viime viikon lauantaina suomeen Audi TT 1.8T Quattro 132kw, vm. -99. Autosta hieman lisää:
-1. omistaja (nainen)
-merkkihuollettu 10tkm välein (myös mittaristo vaihdettu vuonna 2004 -tyyppivika)
-Väriltään musta
-xenon
-aut. ilm
-mustat kokonahat
-Bose
-hälytin
-2x renkaat
Auton hinta/laatusuhde vaikuttaa tähän saakka hyvältä, katsotaan mitä tulli arpoo veroiksi, niin sen jälkeen nähdään oliko auto oikeasti edullinen.
Mites noi kilsat merkitään tuolla ruotsissa eli mitä toi mil. tarkoittaa??
Tämä nyt on oikeesti tosi tyhmä kysymys mutta mittareissa noissa on varmasti kilometrejä mutta
ne merkitään eritavalla esim noihin myynti-ilmoihin?
Tuosta oli joskus jossain puhetta mutta en muista enää.
Sitten mites toi kurssi noissa hinnoissa oikein menee?
Oli pari kivaa A6 1.8TQ Avanttia....Noita ei näy liikaa.
Viikonloppu meni ilman autokuumetta mutta taas se alkoi,hitto!
Varsinkin suurempien hintojen, esim. autojen kanssa, kannattaa katsoa todellinen vaihtokurssi, esim. Forex:n sivuilta, ja muistakaan katsoa oikeeseen suuntaan.
Tuskin kannattaa forexin mukaan katsoa, eiköhän autokaupat hoideta tilisiirrolla yleensä, jolloin pätee Tilivaluutan kurssit. Tai, jos haluaa hävitä monta sataa jo valuutanvaihdossa, niin sitten Forexin kautta autokaupoille.
Aika paljon kurssi vaihtelee, itse ostin auton ruotsista 13.10, ja silloin kurssi oli 9,26. Nyt tulisi auto yli 350? kalliimmaksi tax-free-hinnaltaan kuin tuolloin...
se on vähän miten sen laskee, foreksin kurssi on siitä kalleimmasta päästä, mutta siihen lisätä mitään pankista totuttuja 2,5% nostopalkkioihin + 5e palvelu maksu + sitä ja tätä. Saa olla aika iso nosto että ne kurssin kymmenykset on merkittävämmässä asemassa ku usean prosentin komissiot.
Ja kyllä on perskeleen paha maksaa ruotsissa jotain autoa jollain muulla kuin käteisellä, varsinkin jos yksityiseltä ostaa.
Itse maksoin nordean tililtä, ruotsin nordean tilille, siirto maksoi muistaakseni joku 6 euroa, mutta mitään prosentteja ei mene. 6e oli kokonaishinta tuolle siirrolle, ja kurssi oli reilusti parempi mitä Forexissa. Summissa kun puhutaan 10-15kiloeuron tax-free-hinnasta, niin kyllä siinä jo kurssin avulla säästää suuren rahamäärän.
Toki, aina ei ole mahdollisuutta siirtoon, sen ymmärrän.
Comment