Kävin yhdellä korjaamolla tänään kun moottorin varoitusvalo syttyi eilen. Vikoina näkyivät 001602 ja 012599. Diagnoosi oli "Nokka-akselien välinen säätö ei ole siis toteutunut hetkellisesti. Nokka-akselien välisen säädön komponentit tulisi uusia -> sis. säädin, sähkösa, ketju, kiristin ja tiivisteet/pultit". Lisäksi "vika lienee alkava. Ajaminen ei suositeltavaaa sillä seurauksena mahdollinen moottorivaurio. Päätös ajamisesta asiakkaan omalla vastuulla.". Korjausarvio ~2700 euroa.
Konsultoin erästä toista paikkaa, joka kertoi kyseisten koodien viittavaan imupuolen häiriöihin, eikä mitään tekemistä jakopään kanssa. Googlattuani hetken tulin itsekin siihen tulokseen, että siihenhän tämä ennemmin näyttäisi viittaavan.
Mistä tiedän kuka on oikeassa, ja mitä jos olen maksanut erheellisestä vianmäärityksestä (~200 e)? Jos olen maksanut väärästä, niin mitä tekisitte? Jos diagnoosi on oikea, niin onko kyseinen hinta-arvio korjaukselle mielestänne kohtuullinen?
Konsultoin erästä toista paikkaa, joka kertoi kyseisten koodien viittavaan imupuolen häiriöihin, eikä mitään tekemistä jakopään kanssa. Googlattuani hetken tulin itsekin siihen tulokseen, että siihenhän tämä ennemmin näyttäisi viittaavan.
Mistä tiedän kuka on oikeassa, ja mitä jos olen maksanut erheellisestä vianmäärityksestä (~200 e)? Jos olen maksanut väärästä, niin mitä tekisitte? Jos diagnoosi on oikea, niin onko kyseinen hinta-arvio korjaukselle mielestänne kohtuullinen?
Comment