Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Samoin minun bitdi sekoilee. Taikinoi vaihteita vakkari päällä samoin kuin Palehtin allu.
Ihme tunarointia. Muutenkin ollut tosi ruusuinen minun 4g taival.
Onkohan näissä tuoreemmissa sit erilainen 23X6 päivitys/softa kun laatikko muuttui kyllä herkemmin vaihtavaksi kuin ennen päivitystä (viime kesänä tehty) mutta ei se tuollainen arpalaatikko ole?
En ole itse huomannut minkäänlaista eroa päivityksen jälkeen mutta edellisen sivun videosta poiketen ajan lähes aina S- enkä D-asennossa. Eikä AdBluekaan ole kerennyt loppua niin ei vielä sen kulumisesta osaa sanoa.
Samoin minun bitdi sekoilee. Taikinoi vaihteita vakkari päällä samoin kuin Palehtin allu.
Ihme tunarointia. Muutenkin ollut tosi ruusuinen minun 4g taival.
Sen verran lainaan omaa kirjoitusta. Eilen ajelin sellaiset 350km työajoja, tämä vaihteiden arpominen vakkari päällä esiintyi kerran koko aikana.
Oma villi veikkaus, liittynee dpf:n polttoon tuo kierrosten humpaaminen ja vaihteiden pompottelu. Tämä arpominen loppui, kun pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin.
Erikoisinta on ilmenevyys vain vakkarilla ajossa. Jos vielä pistät tipiltä manuaalipuolen vakkariajossa, vaihteiden arvonta loppuu.
Samoin ajaminen liikenteen mukana ilman vakkaria, tätä ongelmaa ei esiinny.
Liityn kerhoon ..bitdi kävi A6 c7 kävi laakerin vaihdossa 3.3 samalla tuli laadun parannus päivitys..
vakkaripäällä arpoo pykäliä .. 107 menee vielä vitosella.. tänään haki kakkosta jo vakkari päällä ..
Tiistaina menee takas.. tai no taidan huomenna soittaa ja kysyä onko teillä ratkaisua tähän.. jos ei ole niin valitsen itse sijaisauton rivistä .. ihan hintalapun perusteella. Saa sitten rauhassa miettiä kannattaako päivittää jos ei osaa..
Ei merkkiliike sitä päivitysti ole koodannut ja on varmaan velvoitettuja sitä tarjoamaan. Toisaalta edustajana he on kasvot Audille.
Mulla on joitain kertoja korjailtu vikoja softapäivityksillä, mutta ei ne ole koskaan loppupelissä auttaneet. Esim savuttavat webastot ensin korjataan softapäivityksillä vaikka aika yleistä on se, että ne on vaan ihan tukossa lyhyiden käyttöaikojen takia.
Sen verran lainaan omaa kirjoitusta. Eilen ajelin sellaiset 350km työajoja, tämä vaihteiden arpominen vakkari päällä esiintyi kerran koko aikana.
Oma villi veikkaus, liittynee dpf:n polttoon tuo kierrosten humpaaminen ja vaihteiden pompottelu. Tämä arpominen loppui, kun pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin.
Erikoisinta on ilmenevyys vain vakkarilla ajossa. Jos vielä pistät tipiltä manuaalipuolen vakkariajossa, vaihteiden arvonta loppuu.
Samoin ajaminen liikenteen mukana ilman vakkaria, tätä ongelmaa ei esiinny.
Näin ajattelin itsekin että liittyisi generointiin. Mutta teki eilen kun ajoin himaan ja tänään taas .. välissä 130km ajoa.. niin ei kai ihan niin usein polttele.
Auto menee tiistaina marmorille ilmeisesti valohoitoon. Videon kävin tänään näyttämässä ettei pidä muo hulluna. Ikinä ei ollut kuulemma edes tekniikan puolella kuullut tällaisesta..
Mikä se oli se firma joka näihin tekee parhaat optimoinnit jossain päin Suomea? Jos sillä saisi kuntoon
Tutulta näyttää käytös.
Oon itse lähetellyt aika paljon videoita marmorille (ovat niitä pyytäneet) ja ovat ne forwardoineet maahantuojan (?) suuntaan.
Oma auto toimii normaalisti aina kylmänä. Tänään kotiinpäin ajellessa seurailin jäähd. nesteen lämpötilaa ja auto sekosi noin 82°C lämmössä.
Sekoamisen jälkeen autoni käyttää pienempiä vaihteita myös ilman vakkaria ja vaihtaa tosi herkästi pienempää nopeutta nostaessa ja aina myös ylämäessä lyö pienempää silmään. Vakkarin kanssa sekoilu ja huudatus on silti aivan eri luokkaa. Kylmänä-semilämpöisenä auto tuntuisi toimivan täysin ok kaikissa tilanteissa. Mutta sekoamisen jälkeen käytös on aina erilaista käytti vakkaria tai ei.
Harmittaa ajella tuolla vehkeellä tällä hetkellä.
Nyt soittivat marmorilta ja uusi ohjelma olisi tarjolla.
Auto menee sinne tiistaina päivitykseen ja katsotaan sitten päivän päätteeksi autoa noutaessa miten se käyttäytyy. Sanoivat että auto koeajetaan huolellisesti päivityksen jälkeen.
Raportoin ti iltana, tai keskiviikkona miten kävi!
Vaikka useimmille on selvää, niin oikeastihan mekaanikot tai huoltoneuvojat tai päälliköt ei mahda näillekään vioille mitään. He tekevät kuten tehdas ohjeistaa ja jos softassa on bugi, niin sille eivät voi mitään muuta kuin infota tehdasta ja odotella korjausta.
Kun siis lähestytään kolmatta kertaa saman vian takia tiskiä, niin asiallinen käytös on kuitenkin paikallaan vaikka vituttaakin.
Juu, ei tää oo Pörhön tai K-caaran vika.
Tehdas siellä taustalla on mokaillut jotain.
Korjaavatkin vian, kun näitä ongelmatapauksia ilmenee lisää.
Useasti metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.
Vaikka useimmille on selvää, niin oikeastihan mekaanikot tai huoltoneuvojat tai päälliköt ei mahda näillekään vioille mitään. He tekevät kuten tehdas ohjeistaa ja jos softassa on bugi, niin sille eivät voi mitään muuta kuin infota tehdasta ja odotella korjausta.
Kun siis lähestytään kolmatta kertaa saman vian takia tiskiä, niin asiallinen käytös on kuitenkin paikallaan vaikka vituttaakin.
Niin.. näin se menee.. yleensä .. paitsi silloin kun osuu omalle kohdalle.
Jos tässä olisi vastaanotto ollut
"ahaa tutkitaan, ja katsotaan "
niin voisi olla ollut oma asennekin erillainen. Nyt kun se oli " ei ole mahdollista, ollaan tehty näitä vaikka kuinka siellä on vaan joku rikki"
Ja ainakaan meillä tiskillä ei ihmiset ymmärrä että en minä ole siirtänyt stigan tuotantoa Kiinaan , enkä minä voi sille mitään että ne on skeidaa. Kyllä minä oon siinä tiskillä kasvot olemassa olevalle brändille. Ja kuuntelen niiden pahan olon.
Nyt soittivat marmorilta ja uusi ohjelma olisi tarjolla.
Auto menee sinne tiistaina päivitykseen ja katsotaan sitten päivän päätteeksi autoa noutaessa miten se käyttäytyy. Sanoivat että auto koeajetaan huolellisesti päivityksen jälkeen.
Raportoin ti iltana, tai keskiviikkona miten kävi!
Lähtökohtaisesti stadissa ei kyseisestä päivityksestä tiedetty mitään.. ja vielä tänä aamuna oli kyllä sitä mieltä että auto on rikki. Eikä Sofiassa ole vikaa..
Lähtökohtaisesti kuulemma tutkii autoa veloituksetta ??
Edit:
Kunnes sitten löytyikin päivitys.. ainakin kotimatkan 40km toimi.. aika näyttää
Noniin, auto oli eilen päivituksessa.
Kotimatkalla (Hyvinkää - Klaukkala) ajelin alkumatkan vanhaa kolmostietä ja auto käytti kutosta 90 km/h nopeudessa. Normaali/oikea vaihde tuohon nopeuteen on 7.
Motarilla 110 km/h nopeus meni seiskalla ja nostelin siinä sitten nopeutta 140 km/h (suljetulla alueella tietenkin) asti ja seiskalla huusi. Kunnes auto vaihtoi kasin silmään ja sen jälkeen mentiin myös 90 km/h nopeutta seiskalla. Eli käytös muuttui normaaliksi.
Tänään lounasreissulla auto toimi koko matkan taas huudattamalla konetta 90 km/h nopeudessa kutosella. Sillä ei ollut vaikutusta oliko vakkari päällä vai ei.
Vaihteiden vaihtosekoilu on nyt onneksi poissa, mutta muuten tuo huudattava käytös kummastuttaa.
Soittelin marmorille, mutta meni vastaajaan. Eiköhän ne sieltä soittele taas takaisin.
Huomenna käyn Lohjalla, niin siinä on kaksi kylmäkäynnistystä ja hyvä matka seurailla auton käytöstä. Ja saapahan taas kuvailtua videoita maahantuojan teknisille henkilöille.
Ekan päivituksen jälkeen toimi tosiaan kylmänä ok ja sit noin 82°C lämpötilassa alkoi sekoilemaan. Nyt on käytös pienen otannan perusteella päinvastainen.
Saakeli kun pitikin eksyä sinne tiskille ohjelmoimaan se avain.
Harmittaa. Usko ehkäpä hieman koetuksella audin koodaajiin.
Noissa päästökampanja-jutuissa on sellainen pointti, minun ymmärryksen mukaan. Ne on otettava, jos mielii saavansa auton määräaikaiskatsastuksesta lävitse.
Käyn myös ajattamassa uuden "softan" sisään. Sen jälkeen ajelenkin muualle paremman softan perässä.
No todellakin hukkaa ja kaikki muutkin käytöstavat hukkuu.
Olen omastani nollannut öljynvaihdon yhteydessä opitut arvot (adaptaatiot) ja tämä päästösekoilun jälkeinen käytös (kaksi eri käytösmallia tähän mennessä) on kyllä jotain ihan muuta kuin sitä että se oppisi uudelleen tavoille.
Tuollaista on se käytös tosiaan nyt. Videot meni myös marmorille.
Ja sekin tuli nyt eteen, ettei VCDS:llä pääse engineen käsiksi "täysimääräisesti". Vielä maanantaina pääsi. Päivitin VDCS:n, eikä auttanut. Laitoin herjat ja login Ross-Techille. Että kyllä ne nyt selvästikin siellä marmorilla on jotain tehnyt!
Itelle tullut vähän kilsoja , mutta tällä otanalla toimii.. paitsi että vakkari päällä tuntuu kuin adaptiivinen laittaisi vastaan vaikka ketään ei oo missään.. muuten vaihtaminen ja vaihteet ollut ok
Viimeksi muokannut Killeri; 19.3.2020, 09:07.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu
Tein reklamaation Audille autoni käytöksestä päivitysten jälkeen.
Ohessa vastaus. Poistin vastauksesta autoni tiedot ja käsittelijän nimen, muuten se on koskematon.
Aikamoista. Premiumia jopa!
Vwrassaajan auto käyttäytyy yksityisviesteissä saadun tiedon mukaan identtisesti kuin omani.
Onneksi suositus on olla liikkumatta ja lämmintä ja motskari, niin ei tarvitse tuolla autolla nyt ajella. Ajamisesta on nimittäin pois se ajamisen ilo (oho, väärä merkki) ja jäljelle on jäänyt kyttääminen että miten tämä nyt tällä kertaa sekoilee...
Kenelläkään tietoa koskeeko nämä ongelmat vain Biturboja vai onko ongelmia havaittu myös 3.0TDI A8.ssa? Kone tietysti eri, mutta ilmeisesti sama laatikko kuitenkin kyseessä(?)
Comment