Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG päästöhuijaus dieseleissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Samoin minun bitdi sekoilee. Taikinoi vaihteita vakkari päällä samoin kuin Palehtin allu.
    Ihme tunarointia. Muutenkin ollut tosi ruusuinen minun 4g taival.

    Comment


      Onkohan näissä tuoreemmissa sit erilainen 23X6 päivitys/softa kun laatikko muuttui kyllä herkemmin vaihtavaksi kuin ennen päivitystä (viime kesänä tehty) mutta ei se tuollainen arpalaatikko ole?

      Comment


        En ole itse huomannut minkäänlaista eroa päivityksen jälkeen mutta edellisen sivun videosta poiketen ajan lähes aina S- enkä D-asennossa. Eikä AdBluekaan ole kerennyt loppua niin ei vielä sen kulumisesta osaa sanoa.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Pönni Näytä viesti
          Samoin minun bitdi sekoilee. Taikinoi vaihteita vakkari päällä samoin kuin Palehtin allu.
          Ihme tunarointia. Muutenkin ollut tosi ruusuinen minun 4g taival.
          Sen verran lainaan omaa kirjoitusta. Eilen ajelin sellaiset 350km työajoja, tämä vaihteiden arpominen vakkari päällä esiintyi kerran koko aikana.
          Oma villi veikkaus, liittynee dpf:n polttoon tuo kierrosten humpaaminen ja vaihteiden pompottelu. Tämä arpominen loppui, kun pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin.

          Erikoisinta on ilmenevyys vain vakkarilla ajossa. Jos vielä pistät tipiltä manuaalipuolen vakkariajossa, vaihteiden arvonta loppuu.
          Samoin ajaminen liikenteen mukana ilman vakkaria, tätä ongelmaa ei esiinny.

          Comment


          • Liityn kerhoon ..bitdi kävi A6 c7 kävi laakerin vaihdossa 3.3 samalla tuli laadun parannus päivitys..
            vakkaripäällä arpoo pykäliä .. 107 menee vielä vitosella.. tänään haki kakkosta jo vakkari päällä ..

            Tiistaina menee takas.. tai no taidan huomenna soittaa ja kysyä onko teillä ratkaisua tähän.. jos ei ole niin valitsen itse sijaisauton rivistä .. ihan hintalapun perusteella. Saa sitten rauhassa miettiä kannattaako päivittää jos ei osaa..

            Comment


              Ei merkkiliike sitä päivitysti ole koodannut ja on varmaan velvoitettuja sitä tarjoamaan. Toisaalta edustajana he on kasvot Audille.
              Mulla on joitain kertoja korjailtu vikoja softapäivityksillä, mutta ei ne ole koskaan loppupelissä auttaneet. Esim savuttavat webastot ensin korjataan softapäivityksillä vaikka aika yleistä on se, että ne on vaan ihan tukossa lyhyiden käyttöaikojen takia.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Pönni Näytä viesti

                Sen verran lainaan omaa kirjoitusta. Eilen ajelin sellaiset 350km työajoja, tämä vaihteiden arpominen vakkari päällä esiintyi kerran koko aikana.
                Oma villi veikkaus, liittynee dpf:n polttoon tuo kierrosten humpaaminen ja vaihteiden pompottelu. Tämä arpominen loppui, kun pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin.

                Erikoisinta on ilmenevyys vain vakkarilla ajossa. Jos vielä pistät tipiltä manuaalipuolen vakkariajossa, vaihteiden arvonta loppuu.
                Samoin ajaminen liikenteen mukana ilman vakkaria, tätä ongelmaa ei esiinny.
                Näin ajattelin itsekin että liittyisi generointiin. Mutta teki eilen kun ajoin himaan ja tänään taas .. välissä 130km ajoa.. niin ei kai ihan niin usein polttele.

                Auto menee tiistaina marmorille ilmeisesti valohoitoon. Videon kävin tänään näyttämässä ettei pidä muo hulluna. Ikinä ei ollut kuulemma edes tekniikan puolella kuullut tällaisesta..

                Mikä se oli se firma joka näihin tekee parhaat optimoinnit jossain päin Suomea? Jos sillä saisi kuntoon

                Näyttää tolta ajossa https://youtu.be/6_Wt1j8Vx4s

                Comment


                • Tutulta näyttää käytös.
                  Oon itse lähetellyt aika paljon videoita marmorille (ovat niitä pyytäneet) ja ovat ne forwardoineet maahantuojan (?) suuntaan.
                  Oma auto toimii normaalisti aina kylmänä. Tänään kotiinpäin ajellessa seurailin jäähd. nesteen lämpötilaa ja auto sekosi noin 82°C lämmössä.
                  Sekoamisen jälkeen autoni käyttää pienempiä vaihteita myös ilman vakkaria ja vaihtaa tosi herkästi pienempää nopeutta nostaessa ja aina myös ylämäessä lyö pienempää silmään. Vakkarin kanssa sekoilu ja huudatus on silti aivan eri luokkaa. Kylmänä-semilämpöisenä auto tuntuisi toimivan täysin ok kaikissa tilanteissa. Mutta sekoamisen jälkeen käytös on aina erilaista käytti vakkaria tai ei.
                  Harmittaa ajella tuolla vehkeellä tällä hetkellä.

                  Comment


                  • Pitää varmaan vaihdella REK numerot .. kun jotenkin jäi fiilis että mulla on ainoa auto jossa ongelmia..

                    Saisi lyödä rekkarit tiskiin marmorilla
                    Että samat autot, sama päivitys , samat ongelmat

                    Ja kyllä täysin persiistä ajaa..

                    Pitänee selvittää jälkimarkkinointi päällikkö ja lähestyä häntä..
                    Viimeksi muokannut okkim; 19.3.2020, 10:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                    • Nyt soittivat marmorilta ja uusi ohjelma olisi tarjolla.
                      Auto menee sinne tiistaina päivitykseen ja katsotaan sitten päivän päätteeksi autoa noutaessa miten se käyttäytyy. Sanoivat että auto koeajetaan huolellisesti päivityksen jälkeen.
                      Raportoin ti iltana, tai keskiviikkona miten kävi!

                      Comment


                        Mikäs on moottorikoodi Vwrassaajalla ja Palehtilla on?
                        Oman bitdi moottorikoodi on CGQB.

                        Comment


                        • CGQB on kans mun autoni.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Pönni Näytä viesti
                            Mikäs on moottorikoodi Vwrassaajalla ja Palehtilla on?
                            Oman bitdi moottorikoodi on CGQB.
                            Ei mitään tietoa..
                            auto on harmaa ??

                            230kw 14 mallinen härveli

                            Comment


                              -14 mallinen lienee edelleen CGQB

                              Comment


                                Taitaa koko lailla kaikki 230kW BiTDI:t olla CGQB?

                                Comment


                                  Kurkkaa Jussi huoltokirjan tarrasta moottorikoodi.

                                  Comment


                                    Vaikka useimmille on selvää, niin oikeastihan mekaanikot tai huoltoneuvojat tai päälliköt ei mahda näillekään vioille mitään. He tekevät kuten tehdas ohjeistaa ja jos softassa on bugi, niin sille eivät voi mitään muuta kuin infota tehdasta ja odotella korjausta.
                                    Kun siis lähestytään kolmatta kertaa saman vian takia tiskiä, niin asiallinen käytös on kuitenkin paikallaan vaikka vituttaakin.

                                    Comment


                                      Juu, ei tää oo Pörhön tai K-caaran vika.
                                      Tehdas siellä taustalla on mokaillut jotain.
                                      Korjaavatkin vian, kun näitä ongelmatapauksia ilmenee lisää.
                                      Useasti metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                        Vaikka useimmille on selvää, niin oikeastihan mekaanikot tai huoltoneuvojat tai päälliköt ei mahda näillekään vioille mitään. He tekevät kuten tehdas ohjeistaa ja jos softassa on bugi, niin sille eivät voi mitään muuta kuin infota tehdasta ja odotella korjausta.
                                        Kun siis lähestytään kolmatta kertaa saman vian takia tiskiä, niin asiallinen käytös on kuitenkin paikallaan vaikka vituttaakin.
                                        Niin.. näin se menee.. yleensä .. paitsi silloin kun osuu omalle kohdalle.

                                        Jos tässä olisi vastaanotto ollut
                                        "ahaa tutkitaan, ja katsotaan "
                                        niin voisi olla ollut oma asennekin erillainen. Nyt kun se oli " ei ole mahdollista, ollaan tehty näitä vaikka kuinka siellä on vaan joku rikki"

                                        Ja ainakaan meillä tiskillä ei ihmiset ymmärrä että en minä ole siirtänyt stigan tuotantoa Kiinaan , enkä minä voi sille mitään että ne on skeidaa. Kyllä minä oon siinä tiskillä kasvot olemassa olevalle brändille. Ja kuuntelen niiden pahan olon.


                                        Ja joo CGQB

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Palehti Näytä viesti
                                          Nyt soittivat marmorilta ja uusi ohjelma olisi tarjolla.
                                          Auto menee sinne tiistaina päivitykseen ja katsotaan sitten päivän päätteeksi autoa noutaessa miten se käyttäytyy. Sanoivat että auto koeajetaan huolellisesti päivityksen jälkeen.
                                          Raportoin ti iltana, tai keskiviikkona miten kävi!
                                          Lähtökohtaisesti stadissa ei kyseisestä päivityksestä tiedetty mitään.. ja vielä tänä aamuna oli kyllä sitä mieltä että auto on rikki. Eikä Sofiassa ole vikaa..

                                          Lähtökohtaisesti kuulemma tutkii autoa veloituksetta ??

                                          Edit:

                                          Kunnes sitten löytyikin päivitys.. ainakin kotimatkan 40km toimi.. aika näyttää
                                          Viimeksi muokannut Vwrassaaja; 16.3.2020, 18:25.

                                          Comment


                                          • Noniin, auto oli eilen päivituksessa.
                                            Kotimatkalla (Hyvinkää - Klaukkala) ajelin alkumatkan vanhaa kolmostietä ja auto käytti kutosta 90 km/h nopeudessa. Normaali/oikea vaihde tuohon nopeuteen on 7.
                                            Motarilla 110 km/h nopeus meni seiskalla ja nostelin siinä sitten nopeutta 140 km/h (suljetulla alueella tietenkin) asti ja seiskalla huusi. Kunnes auto vaihtoi kasin silmään ja sen jälkeen mentiin myös 90 km/h nopeutta seiskalla. Eli käytös muuttui normaaliksi.
                                            Tänään lounasreissulla auto toimi koko matkan taas huudattamalla konetta 90 km/h nopeudessa kutosella. Sillä ei ollut vaikutusta oliko vakkari päällä vai ei.
                                            Vaihteiden vaihtosekoilu on nyt onneksi poissa, mutta muuten tuo huudattava käytös kummastuttaa.
                                            Soittelin marmorille, mutta meni vastaajaan. Eiköhän ne sieltä soittele taas takaisin.
                                            Huomenna käyn Lohjalla, niin siinä on kaksi kylmäkäynnistystä ja hyvä matka seurailla auton käytöstä. Ja saapahan taas kuvailtua videoita maahantuojan teknisille henkilöille.
                                            Ekan päivituksen jälkeen toimi tosiaan kylmänä ok ja sit noin 82°C lämpötilassa alkoi sekoilemaan. Nyt on käytös pienen otannan perusteella päinvastainen.
                                            Saakeli kun pitikin eksyä sinne tiskille ohjelmoimaan se avain.
                                            Harmittaa. Usko ehkäpä hieman koetuksella audin koodaajiin.

                                            Comment


                                              Noissa päästökampanja-jutuissa on sellainen pointti, minun ymmärryksen mukaan. Ne on otettava, jos mielii saavansa auton määräaikaiskatsastuksesta lävitse.
                                              Käyn myös ajattamassa uuden "softan" sisään. Sen jälkeen ajelenkin muualle paremman softan perässä.

                                              Comment


                                                Laatikko varmaan hukkaa oppimansa käytöksen päivityksessä?

                                                Comment


                                                • No todellakin hukkaa ja kaikki muutkin käytöstavat hukkuu.
                                                  Olen omastani nollannut öljynvaihdon yhteydessä opitut arvot (adaptaatiot) ja tämä päästösekoilun jälkeinen käytös (kaksi eri käytösmallia tähän mennessä) on kyllä jotain ihan muuta kuin sitä että se oppisi uudelleen tavoille.

                                                  Comment


                                                    Mulla reilun eeberöinnin jälkeen ajaa maantietä pienemmällä vaihteella, olen empriisen mutu-fiiliksen pohjalta päätellyt että auto lataa akkua tms.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
                                                      Laatikko varmaan hukkaa oppimansa käytöksen päivityksessä?
                                                      Jos ECU päivitetään, ei laatikko hukkaa mitään. Ellei niitä erikseen nollailla, mitä epäilen.

                                                      Comment


                                                      • Nyt ajelin vähän vielä illalla ja tässä videoita:
                                                        60-70 käytös kylmänä:
                                                        https://www.dropbox.com/s/nujcl8rt5m...84811.mp4?dl=0
                                                        60-70 käytös lämpimänä:
                                                        https://www.dropbox.com/s/su70oa9vjf...94827.mp4?dl=0
                                                        60-70 käytös noin 45km ajon jälkeen, eli sitten kun auto oli tullut ns. järkiinsä:
                                                        https://www.dropbox.com/s/wzvousux2n...95717.mp4?dl=0

                                                        Ja sitten 90 km/h käytös lämpimänä, mutta ei vielä järjissään:
                                                        https://www.dropbox.com/s/cqa0774yhj...85821.mp4?dl=0
                                                        Sitten järjissään oleva video 90 km/h nopeudesta ja tosiaan ajoa joku 45km, mutta auto seisoi vartin siinä välillä:
                                                        https://www.dropbox.com/s/n9zzh05nro...95324.mp4?dl=0

                                                        Sitten vielä pienen seisomisen jälkeinen käytös 110-130, eli auto oli taas sekaisin kun se vähän jäähtyi:
                                                        https://www.dropbox.com/s/tm87aw4n47...04217.mp4?dl=0

                                                        Tuollaista on se käytös tosiaan nyt. Videot meni myös marmorille.
                                                        Ja sekin tuli nyt eteen, ettei VCDS:llä pääse engineen käsiksi "täysimääräisesti". Vielä maanantaina pääsi. Päivitin VDCS:n, eikä auttanut. Laitoin herjat ja login Ross-Techille. Että kyllä ne nyt selvästikin siellä marmorilla on jotain tehnyt!

                                                        Click image for larger version

Name:	20200318_183414.jpg
Views:	1090
Size:	226,5 Kt
ID:	1880495Click image for larger version

Name:	20200318_183759.jpg
Views:	1024
Size:	382,8 Kt
ID:	1880496

                                                        Comment


                                                        • Itelle tullut vähän kilsoja , mutta tällä otanalla toimii.. paitsi että vakkari päällä tuntuu kuin adaptiivinen laittaisi vastaan vaikka ketään ei oo missään.. muuten vaihtaminen ja vaihteet ollut ok
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 19.3.2020, 09:07. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu

                                                          Comment


                                                          • Tein reklamaation Audille autoni käytöksestä päivitysten jälkeen.
                                                            Ohessa vastaus. Poistin vastauksesta autoni tiedot ja käsittelijän nimen, muuten se on koskematon.
                                                            Aikamoista. Premiumia jopa!

                                                            Vwrassaajan auto käyttäytyy yksityisviesteissä saadun tiedon mukaan identtisesti kuin omani.

                                                            Onneksi suositus on olla liikkumatta ja lämmintä ja motskari, niin ei tarvitse tuolla autolla nyt ajella. Ajamisesta on nimittäin pois se ajamisen ilo (oho, väärä merkki) ja jäljelle on jäänyt kyttääminen että miten tämä nyt tällä kertaa sekoilee...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Kenelläkään tietoa koskeeko nämä ongelmat vain Biturboja vai onko ongelmia havaittu myös 3.0TDI A8.ssa? Kone tietysti eri, mutta ilmeisesti sama laatikko kuitenkin kyseessä(?)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X