Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG päästöhuijaus dieseleissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sinänsä kiinnostaa itseäkin, kun tuossa Sharanissa on tuollainen 2.0tdi päästöpäivitettynä.
    Tuota re-generointia ei kyllä tuossa huomaa tuolla tavalla, ei taida olla vielä kertaakaan jäänyt flekti huutamaan. Välillä tosin huomaan korkeampia kulutuksia ajonaikana, mutta tiedä liittyykö asiaan.

    Tarkoitus olisi optimoida jahka siitä takuu about vuoden päästä loppuu.

    Comment


      Tänään tupsahti laatikkoon kutoselle kutsu ohjelmointiin. Aiempaa nelosta käytin aikanaan (CAHA), enkä siinä hoksannut muuta muutosta, kuin flekti jäi pyörimään kylmälläkin monesti kun auton sammutti. Onkohan noihin V6-dieseleihin ilmaantunut mitään isompaa ohjelmoinnin jälkeen, pitääkö tässä vähän venytellä vientiä.. Moottori siis CRTE kusisäiliöllä.

      Comment


      • Onkos tuo nyt sellainen ohjelmointi, että se on pakko tehdä?

        Comment


          Kyllä, jos Traficomilla ei tietoa asiasta, ei mene katsastuksesta läpi.

          Comment


          • Juhalle vastaten, tuskin on tulossa ns. "parempaa" päivitystä olemassaolevia korvaamaan, koska johtoportaallehan riittää että päästään rimaa hipoen läpi noista. Ja tosiaan dpf:n polttoahan tuo tekee tiheämmissä sykleissä päivityksen myötä josta johtuu tuo flektien huutaminen sammuttaessa (polttoa ei ole välttämättä onnistuneesti saatu loppuun asti) ja ajoittainen kasvanut pa-kulutus, samaten lisääntyy egr:n käyttöaste. Nämä siis tällain asiaan perehtymättömänä rivimekatsuna tiedossa, viisaammat täydentäkööt.

            Egr-vikojahan tuo päivitys tuo esille suhteessa aika paljon, mutta 250tkm asti takuu maksaa kyseisen rempan (en muista oliko jotain vuosimäärää rajoittamassa? Ehkä 2 vuotta päivityksen teosta alkaen?) ns. goodwillinä.

            Comment


              Se on positiivinen juttu, jos EGR hajoaa tuon päivityksen jälkeen, koska mun kanta on se, että olisi hajonnut ilman tuota softapäivitystäkin jossain kohtaa. Kaikkistahan se ei mene ja nyt sen saisi goodwillinä vaihdettua. Mahtaako kattaa tosin konsernin kaikki merkit.
              Ja toisaalta useampi DPF poltto taas pidentää DPF pöntön ikää vai onko väärin kuvitelma?

              Omasta jahka kun softaan asti päästään niin turhasta eroon, mutta ei poistamalla rautaa samalla. ELi EGR ja DPF saa jäädä. Ehkä Adblue myös pois käytöstä, kun kiusaa välillä talvella.

              Comment


                Jos EGR:n kestoikä muuttuu 200 tuhannesta kilometristä 50 tuhanteen kilometriin, niin ei siitä yhdestä goodwillinä saadusta uudesta mielestäni merkittävää iloa ole, suhteessa lyhentyneeseen käyttöikään. Luvut toki ihan hatusta vedettyjä, mutta ilmeisesti egr:n käyttöastetta on kuitenkin lisätty rajusti.

                Osakaasun railipaineitahan noissa ilmeisesti oli myöskin nostettu? Jossain vaiheessa liikkui tarinoita piakkoin päivityksen jälkeen antautuneista pumpuista.

                Comment


                  Olikos näissä jo vähän monimutkasempi toi EGR venttiili. Sinänsä en ymmärrä mikä sen nyt kuluttaisi hajalle, kun jatkuvastihan se siellä vatkaa muutenkin.

                  Juttujahan alkaa liikkumaan vaikka yksittäisistä hajoamisista, jos se oikeassa paikassa kerrotaan ja pääsee leviämään.

                  Comment


                  • Omalla kohdalla tehtiin päivitys noin 105tkm kohilla ja egr ilmotteli itsestään parin viikon sisään. Nyt ~75tkm myöhemmin vielä ainakin toiminut. Ei ole jäänyt juuri koskaan flekti huutaa sammuttamisen jälkeen, yhden käden sormilla voi kerrat laskee. 125km suuntansa olevan työmatkan aikana kerkii polttelemaan ilmeisestikkin iha hyvin.

                    Comment


                    • Useimmiten syy minkä takia EGR:iä on päivityksen jäljiltä vaihdeltu, on se että sitä venttiilin avausastetta on nostettu, ja kun se aiemmin on ollut pienempi niin karstaahan siellä on melkolailla joka taas aiheuttaa sen että venttiili jää jumiin tai ei avaudu tarpeeksi koska aiempi ohjelma ei välttämättä ole juuri koskaan avannut sitä niin auki. Tästä sitten syntyy vikakoodeja jotka yleensä on jo peruste pömpelin uusintaan. Ja tokihan se venttiili itsessään myös kuluu ajan myötä kuten kaikki muukin liikkuva osa, ja alkaa päästämään mähmää ulos koteloinnista.

                      Jotain tuo päivitys myös kyllä vaikuttaa polttoainepuolelle (ei kyllä tietoa miten laajalti tai yksityiskohtaisesti), koska polttoainejärjestelmien vikojakin on gw:n laiteltu päästöpäivitykseen nojaten. Tietenkin aina tapauskohtaisesti nuokin on mennyt käsittelyyn, ettei mitenkään automaattinen asia ole.

                      Comment


                      • @Jaeger Tuo oli mielenkiintoinen tieto noista "rajoista" koska itsellä nyt 237tkm mittarissa ja päivityksen jälkeen rullattu 1,5v. Pian ei sitten tarvitse enää haaveilla EGR:n vaihdosta "päivitystakuuseen"...

                        Edelleen "feature" ärsyttää. Jouduin maanantaina repäisemään auton kylmästä (-18C) käymään, ja ajoin sillä vain 5km, sen jälkeen sammutin tämän jääkalikan - eiköös silloinkin alkanut flekti huutamaan... Aika epätoivoista yrittää polttoprosesseia pyörittää näissä lämpötiloissa....

                        Comment


                        • Ulkolämpötilalla ei ole mitään merkitystä polttorosessin onnistumiseen. Jos poltto jää kesken niin se jatkuu seuraavalla ajo kerralla. Mitä olen tietokoneella seurannut lämpötiloja niin koneen ja ilman lämpötilasta riippumatta häkäpöntön lämpötila nousee vaadittuun (yli 600 astetta) ja poltto onnistuu.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 29.1.2019, 18:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                            https://yle.fi/uutiset/3-10725342

                            Voi voi sen tähden. Mersu kertoo opelle ja toivoo selviytyvänsä ilman jälki-istuntoa. On ne aika veijareita, ihan merkistä riippumatta.

                            Comment


                            • VAG-ryppäässä tämä diesel-gate sattui ajankohtaan, joka osaltaan sai liikkeelle isompiakin uudistuksia konsernissa,
                              ja onhan yksi syy tietenkin se että nuo miljardien kulut tarvitsee kuitata, nyt saa 4.000 työntekijää Saksassa lähteä:
                              https://news.sky.com/story/volkswage...-plan-11735199

                              Syyksi luetellaan kaikkea hienoa kuten digitalisaatio, agile kehitys, ym. Yksi selvä taustatekijä on kyllä se
                              että erityisesti EU:n yltiöpäisen kireät päästötavoitteet pakottavat laittamaan paukut nollapäästöisiin
                              (mikä on tietysti feikkiä, erityisesti Saksassa iso osa sähköstä tuotetaan ruskohiilellä, kohta laittavat
                              ydinvoimalansakin kiinni.. koska: vihreät. Ja toistaiseksi kukaan ei vielä tee voittoa noilla EV:illä -> väkeä veks.)

                              Voi siis olla että dieselin maineen palutumisessa menee ainakin VAG-leirissä niin kauan että "silloin on jo myöhäistä"?
                              Harmillistahan tässä on se, että dieseltekniikka on nyt parempaa kuin koskaan, mutta seuraavaksi sitä uhkaakin sukupuutto.
                              Riippuu toki monesta asiasta, esim. siitä löytyyko oikeasti tapoja tehdä biodieseliä tavoilla jotka ovat riittävän eettistä ja ekologista.
                              Palmuöljyn ym. kanssa pelaaminen löi jo huonon leiman tuollekin.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                https://yle.fi/uutiset/3-10725342

                                Voi voi sen tähden. Mersu kertoo opelle ja toivoo selviytyvänsä ilman jälki-istuntoa. On ne aika veijareita, ihan merkistä riippumatta.
                                Luin vasta tämän uutisen,,, "Kantelukello kalkattaa"...
                                Mun mielestä nämä (saksalaiset autovalmistajat) eivät vieläkään ole oppineet yhtään mitään:-/
                                Kannattaisiko ottaa vaikk Trumpelosta tässä kohtaa oppia: "Kuseta niin paljon kuin kerkeet, älä tunnusta mitään, syytä ja hauku kaikki muut"... Tuntuu toistaiseksi toimivan käsittämättöän hyvin:-(
                                Jos ylläpito pitää liian politisoituneena kommenttina, pahoittelen, ja saa poistaa:)

                                Comment


                                  kohta laittavat ydinvoimalansakin kiinni.. koska: vihreät
                                  Ilman sarvia ja hampaita: minun käsittääkseni Greenpeacen aiempi painostus (eri asia kuin kaikki vihreät) ja ennen kaikkea Fukushiman onnettomuus taisivat näytellä olennaista osaa päätökseen johtaneessa tapahtumaketjussa.

                                  Comment


                                    Noilla uusilla polttoaineilla olisi mahdollista pudottaa dieselin kokonaispäästöjä 50..90%. Aivan turhaa, oikeastaan vähän tyhmää kuopata polttomoottoreita kokonaan. Tekniikka on verrattaen edullista valmistaa, infra on valmiina. Tämän päälle akkumateriaalien rajallisuus ja valmistuksen rajuhkot päästöt, niin biopolttoaineiden kokonaispäästöt ovat jo samalla tasolla, kuin sähkövehkeiden.

                                    Näkisin, että joka huutelee polttomoottorien kieltämisen perään, ei tiedä, mistä puhuu.

                                    Comment


                                      Vaarallinen aihe. Sähköä saa seinästä, eikä se saastuta. Tottahan se on, että ympäristövauhkoojilla on laput silmillä, eikä he kuuntele totuuksia, koska heille on olemassa vain yksi totuus. Vaikka Dieselin yms polttomoottoristen päästöt saataisiin 1%:iin ei se riitä, koska ne on polttomoottorisia ja kuten edellä mainitsin Sähköä tulee aina töpselistä ja se ei saastuta. Enpä jatka enempää.

                                      Firmat aina verhoaa väen potkimisen valheilla, joiden läpi kaikki näkee samantien. Se on vain mediapeliä, jolla tuloksenmaksimointiaktiviteetit peitellään paremmin hyväksyttäviin raameihin.

                                      Meillä on hallitus nyt, jossa liikenneministeriksi nousee polttomoottoristen suurin vihaaja. Katsotaan masinoidaanko joku totaalikielto ainakin lähtötelineisiin.

                                      Comment


                                        Tottakai yksityistä ihmistä syyllistetään koska hän on vastutuskyvytön. Samalla poliitikot voivat sitoutua ilmastotavoitteisiin joiden toteutumisesta / toteutumattomuudesta ei heitä voi koskaan syyttää koska Suomen yllä ei ole lasikupua.

                                        Todellisuudessa tilanne on tämä: Suomen suurimmat kolme saastuttajaa ovat yhdessä enemmän kuin koko henkilöautoliikenne (joka on 8% kaikesta). https://www.is.fi/taloussanomat/art-...GsY8qM7Z7cteTM

                                        Comment


                                          Vahva OT: Tuo saastuttajalista oli yllättävä, koska listalta ei löydy Outokummun Tornio tehdasta. Ilmeisesti terästä vois tehdä myös "vähäpäästöisesti"

                                          Comment


                                            Myös OT: https://yle.fi/uutiset/3-10519165

                                            Teräsyhtiö Outokumpu uskoo digitalisoinnin vahvistavan merkittävästi yhtiön kilpailukykyä.

                                            Yhtiö aikoo tehdä Tornion tehtaasta toimialan digitalisoiduimman ja kustannustehokkaimman tuotantolaitoksen jo vuonna 2020. Digitalisoinnin avulla Tornion tehtaiden tuotantokapasiteetti kasvaa 100 000 tonnilla samalla kun varastopäivien määrän odotetaan laskevan vähintään 20:lla.

                                            Sama konsepti otetaan käyttöön yhtiön kaikilla tehtailla vuoden 2023 loppuun mennessä.

                                            Lisäksi yhtiö panostaa ympäristöystävälliseen tuotantoon. Yhtiö on pienentänyt energiankulutustaan tuotettua tonnia kohti, sen hiilidioksidipäästöt ovat toimialan matalimmat ja kierrätysmateriaalin osuus sen tuotannosta on noin 89 prosenttia.

                                            – Digitalisoitu, tehokas ja joustava tuotanto varmistaa nopean reaktiokyvyn ja entistä kilpailukykyisemmän toimitusketjun. Nämä yhdistettyinä monipuoliseen, ympäristövaatimukset täyttävään tuote- ja palveluvalikoimaamme mahdollistavat sen, että olemme toimialamme paras arvontuottaja asiakkaillemme myös vuodesta 2020 eteenpäin, toimitusjohtaja Roeland Baan sanoo yhtiön tiedotteessa.

                                            Outokumpu kertoi tulevaisuuden näkymistään pääomamarkkinapäivässä Lontoossa tiistaina.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                              https://yle.fi/uutiset/3-10725342

                                              Voi voi sen tähden. Mersu kertoo opelle ja toivoo selviytyvänsä ilman jälki-istuntoa. On ne aika veijareita, ihan merkistä riippumatta.
                                              Ei se kantelupukkikaan ilman jälki-istuntoa taida selvitä;
                                              https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...5-501ca15c4499

                                              Comment


                                                No eikös tuossa Ylen uutisessa juuri kerrottu, että Daimler toivoo välttyvänsä sakoilta kertomalla BMW-Daimler-VW -sopimuksesta?

                                                Comment


                                                  Juttua Tekniikan Maailmassa: https://tekniikanmaailma.fi/volkswag...shitti-usassa/
                                                  Niin eihän nämä edelleenkään käyttöominaisuuksiltaan huonoja moottoreita ole jos tarkoitus on liikkua paikasta A paikkaan B.

                                                  Comment


                                                  • Oma autoni 3.0 bitdi Allroad 2013 oli tänään Hyvinkään Audicenterissä, jossa sille piti opettaa toinen avain.
                                                    Huoltoneuvoja sanoi että autooni on laadunparannuspäivitys ja totesin että ei mittään, parannetaan laatua.
                                                    Kotiinpäin ajaessa auto sekoili vakkari päällä oikein huolella, piti pieniä vaihteita pesässä ja vaihteli muutenkin miten sattuu.
                                                    Huoltoneuvojan kanssa asia todettiin myös ja auto jäi sinne tutkittavaksi.
                                                    Huoltoneuvoja soitteli perään että päivitus oli ihan tuore, eli 17. päivä tullut ja sanoi että tämä asia tutkitaan nyt kunnolla ja ajelen vara-autollani selviämiseen asti. Laitoin sille myös kuvaamani kirosanavideot, jotka he forwardoi maahantuojan tekniikan ihmisille.
                                                    https://www.dropbox.com/s/e2dfyxgzso...91843.mp4?dl=0
                                                    Eli suosittelen olemaan ottamatta vastaan tuota 23X6 päivitystä ennenkuin tuo oma keissini on ratkennut.
                                                    Jäi kuva että tuo on pakollinen päivitys (katsastus jne), mutta jos ei ole, niin sitä ei sitten kannata ottaa vastaan ollenkaan!
                                                    Autoni sekoili ainoastaan vakkari päällä. Autoni on tosiaan bitdi, jossa ZF8 vaihteisto ja aktiivivakkari. Sama ohjelma voi toimia muissa kokoonpanoissa moitteitta.

                                                    Comment


                                                    • https://www.is.fi/autot/art-2000006422475.html

                                                      Autojätti Volkswagen ja saksalaisten kuluttajajärjestöjen keskusliitto VZBV ovat päässeet sopuun yhtiön dieseljupakan seurauksena maksettavista korvauksista.

                                                      Comment


                                                      • Noniin, auto tuli kuntoon.
                                                        Huoltoneuvojilta kuultuna autosta oli nollattu opitut arvot ja usean päivän seisotuksen aikana ohjanlaitteet olivat nukahtaneet ja sammuneet oikein kunnolla ja sen seurauksena tuli kuntoon.
                                                        Sanoivat myös että tuo on aito päästöhuijausauto ja päivitys on pakollinen.
                                                        ​​​​​​​Auto toimii nyt hyvin/normaalisti, mutta kyllä tuo keikka ja tiskin selitykset saavat vilkuilemaan Erikoismoottorin suuntaan...

                                                        Comment


                                                          Huoltoneuvoja kuulostaa suomalaiselta hiihtäjältä enkä ihan heti osta tuota tarinaa.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Palehti Näytä viesti
                                                            Noniin, auto tuli kuntoon.
                                                            Noniin, auto ei tullutkaan kuntoon. Tänään ajoin autolla pitkästä aikaa (olin viikon kipeänä) ja alkoihan se taas sekoilemaan vakkari päällä.
                                                            Soittelin Audicenterille ja lupasivat palata asiaan.

                                                            Comment


                                                              Seuraavaksi ehdotetaan varmaan jonkun sikakalliin boksin vaihtamista.
                                                              Ei pahalla, jos täällä on merkkiliikkeen huoltoneuvojia, mutta on ne selityksen ongelman syistä aika usein olleet sellasia, ettei en ole vakuuttaneet ja melko pian onkin saanut soitella uudetta aikaa. Menee varmaan pääsääntöisesti läpi, jos autojen tekniikasta ei tiedä mitään.
                                                              Jaa, että boksit olisi nollanneet itsensä muutaman päivän seisonnalla. Sitä tuossa varmana yritettiin sanoa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X